از بین بردن خط خنده

Table of Contents

خط خنده و از بین بردن آن یکی از دغدغه های همیشگی خانم ها و آقایان است. خط خنده به خطوطی گفته می شود که از پایین بینی به گوشه دهان می رسند. این خطوط به دلایل مختلفی همچون افزایش سن، کاهش کلاژن، نور خوشید، سیگار کشیدن و افزایش یا کاهش شدید وزن ایجاد می شوند. اما برای از بین بردن خط خنده چه باید کرد و چگونه از شر این خطوط مزاحم که زیبایی چهره را به چالش می کشند خلاص شد؟! در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر به شما تمامی روش های طبیعی و شیمیایی موجود برای از بین بردن خط لبخند را آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

از بین بردن خط لبخند

روش هایی برای جلوگیری از ایجاد خط خنده

سبک زندگی تاثیر زیادی در ایجاد و تشدید خط خنده دارد. قبل از این که به فکر از بین بردن خط خنده باشید، پیشنهاد می کنیم با تغییر چند عادت ساده در برنامه زندگی تان از تشدید این مسئله جلوگیری کنید. در ادامه به بررسی نکاتی برای جلوگیری از ایجاد یا تشدید خطوط خنده می پردازیم.

1.     آب کافی بنوشید!

بی دلیل نیست که می گویند آب مایه حیات است! بدن ما بیش از هر چیزی به آب کافی احتیاج دارد و زمانی که بدن دچار کم آبی می شود، پوست خشک و چروکیده می شود. به همین خاطر کسانی که بدنشان دچار کم آبی است، بیشتر از باقی افراد مستعد ایجاد چین و چروک پوست هستند. برای جلوگیری از چروک شدن صورت نوشیدن روزانه ۱۰ لیوان آب بنوشید. مصرف قهوه و چای بزرگترین علت کم آبی بدن است چراکه باعث کاهش احساس تشنگی و افزایش ادرار می شود. به همین دلیل برای از بین بردن خنده تا جای ممکن از نوشیدن چای و قهوه خودداری کنید.

از بین بردن خط خنده نوشیدن آب

2.     به اندازه بخوابید!

وقتی شما خواب هستید بافت پوست شما شروع به بازسازی و ترمیم خود می کند. وقتی شما به اندازه کافی نمی خوابید به پوست خود، زمان لازم برای استراحت و بازسازی را نمی دهید. از سوی دیگر خواب کم باعث آزاد شدن کورتیزول در بدن و در نتیجه آسیب رسیدن به پوست می شود. بنابراین برای از بین بردن خط خنده به میزان خواب تان هم توجه کنید. همچنین کاهش آسیب به مو و پوستتان از روبالشی و رو تشکی ابریشمی استفاده کنید.

جلوگیری از خط خنده با خواب

3.     دخانیات بزرگترین دشمن پوست شماست!

دخانیات برای سلامت بدن شما و از همه مهم‌تر، پوست تان به شدت مضر است. در واقع دخانیات یکی از عوامل مهم چین و چروک صورت و به وجود آمدن خطوط خنده است. سیگار کشیدن باعث از بین رفتن کلاژن پوست می شود و دائما پوست شما را از دستیابی اکسیژن و مواد غذایی محروم می کند. به همین خاطر بهتر است به جای هر گونه درمانی برای از بین بردن خط لبخند، سیگار یا هر گونه دخانیات دیگر را ترک کنید.

مطلب کلاژن چیست را در مجله میس و مستر مطالعه نمایید.

سیگار دشمن پوست

4.     ضد آفتاب با SPF مناسب

پوست برای شادابی و جوانی باید حالت کشسانی داشته باشد، نور خورشید باعث از بین رفتن حالت کشسانی پوست و در نتیجه باعث افتادگی آن و ایجاد چین و چروک می شود. تا جای ممکن سعی کنید، در معرض نور شدید آفتاب قرار نگیرید و حتما هنگام خروج از خانه از کرم های ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید و هر دو ساعت کرم خود را تمدید کنید. همچنین حتما توجه داشته باشید که بهترین کرم ضدآفتاب مناسب نوع پوست خود را تهیه کنید.

کرم ضد آفتاب برای چین و چروک

5.     استرس خود را کاهش دهید!

بدن شما در هنگام مواجه با استرس شروع به تولید کورتیزول می کند و این هورمون علاوه بر اینکه از بین برنده ارتباط بین سلول ها با یکدیگر است، باعث به وجود آمدن رادیکال های فعال در بدن هم می شود. رادیکال های فعال یکی از مهمترین عوامل پیری پوست هستند و خسارات جبران ناپذیری به پوست شما وارد می کنند.
برای از بین بردن و جلوگیری از خط خنده باید استرس خود را کنترل کنید و از هرگونه استرس و اضطراب دوری کنید. روش های زیادی برای از بین بردن استرس وجود دارد، به عنوان مثال پیاده روی، دوش آب گرم، گوش دادن به موسیقی آرام، انجام فعالیت ها و تفریحات مورد علاقه یا هر کاری که شما را آرام کند.

مدیتیشن

در ادامه معرفی روش های طبیعی برای از بین بردن خط لبخند می پردازیم.

روش های طبیعی برای از بین بردن خط خنده در خانه

در ادامه قصد داریم به معرفی چندین روغن و ماسک صورت طبیعی موثر در از بین بردن خطوط اطراف لب بپردازیم. همچنین در آخر این بخش موثرترین ورزش برای از بین بردن خط خنده را آموزش می دهیم.

1.     درمان خانگی خط خنده با روغن زیتون

روغن زیتون خواص بسیار زیادی در تقویت پوست دارد و یکی از درمان های بسیار مفید برای از بین بردن خط خنده است، بسیاری از متخصصان معتقدند که این روغن حاوی ویتامین های A، D، K، E و خواص ضد پیری است و چربی موجود در روغن زیتون برای از بین بردن خط لبخند کمک زیادی می کند. همچنین این روغن در حفظ رطوبت پوست و بازسازی سلول ها موثر است.

روغن زیتون

ماسک روغن زیتون و تخم کدو حلوایی

کدو حلوایی سرشار از امگا 3 و 6 است که به آبرسانی پوست کمک می کند، در نتیجه ظاهر چین و چروک را از بین می برد. دانه کدوتنبل له شده با روغن زیتون پوست صورت را نرم می کند و علاوه بر رطوبت رسانی پوست در از بین بردن خط خنده بسیار موثر است.

2.     روغن نارگیل برای از بین بردن خط لبخند

روغن نارگیل برای جلوگیری از پیری پوست و از بین بردن خط خنده معجزه می کند. روغن نارگیل از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و باعث تاخیر در روند پیری پوست می شود. بهترین روش برای از بین بردن خط لبخند با روغن نارگیل این است که هر روز قبل از رفتن به خواب، روغن نارگیل را روی نواحی دور لب ماساژ دهید. روغن نارگیل خاصیت رطوبت رسانی بالایی دارد و از کمبود آب در پوست هم جلوگیری می کند. این یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن خطوط خنده به طور طبیعی است.

روغن نارگیل

3.     ماساژ خط لبخند با روغن ماهی

برای از بین بردن خط خنده به شما خوردن مکمل های روغن ماهی و خوردن ماهی چرب را پیشنهاد می کنیم. روغن ماهی حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است و از آسیب پوست که منجر به چین و چروک اطراف دهان می شود، جلوگیری می کند. همچنین می توانید برای از بین بردن خط لبخند روغن ماهی را در اطراف ناحیه دهان ماساژ دهید.

روغن ماهی

4.     روغن آرگان

اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان در از بین بردن خط خنده بسیار موثر است. همچنین این روغن حاوی ویتامین های A و E است که به کاهش چروک، لکه های ناشی از افزایش سن و افتادگی پوست کمک زیادی می کنند. برای استفاده از خواص روغن آرگان در از بین بردن خط خنده، کافی است چند قطره روغن آرگان را به آرامی و با حرکات دایره ای بر روی ناحیه اطراف لب ماساژ دهید. برای نتیجه بهتر باید این کار را ۱ بار در روز و قبل از خواب انجام دهید.

روغن آرگان

5.    درمان خانگی خط لبخند با ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا خواص زیادی برای پوست دارد و باعث کلاژن سازی بافت پوست می شود. ژل آلوئه ورا دارای چندین ماده مغذی مثل گلیسیرین، سدیم، کربنات، سوربیتول و… است که برای پوست بسیار مفید هستند و پوست را به خوبی از درون تغذیه رسانی می کنند. شما می توانید ژل داخل برگ آلوئه ورا را جدا کنید، هفته ای ۳ بار و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت و نواحی اطراف دهان ماساژ دهید و سپس با آب سرد بشویید.

از بین بردن خط خنده با ژل آلوئه ورا

6.     درمان خط خنده خانگی با آب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی پوست و ویتامین هایی مثل A و C است، به همین خاطر خواص بی نظیری برای پوست دارد. از ویتامین های موجود در گوجه فرنگی در داروهای ضد آکنه استفاده می کنند. اسیدیته موجود در گوجه فرنگی هم برای کاهش آکنه بسیار تاثیرگذار است. از سوی دیگر، گوجه فرنگی پوست را لایه برداری می کند و باعث تحریک بافت پوست برای ترمیم می شود. به همین خاطر برای از بین بردن خط خنده مناسب است.

قبل از اعمال گوجه فرنگی روی پوست تان یک لیوان از آن را بنوشید و سپس صورت تان را ماساژ دهید که باعث گردش خون بهتر و تحریک آن می شود و به ایجاد سلول های جدید پوستی کمک خواهد کرد و در نهایت بعد از 10 دقیقه با آب شستشو دهید.

آب گوجه فرنگی

7.      ماسک عسل و انگور برای از بین بردن خط خنده

این راهکار خانگی رفع خط خنده در سفت شدن ماهیچه های اطراف دهان به شدت موثر است. برای ساخت این ماسک مقداری عسل، روغن هسته انگور، ماست و چای سبز را با هم مخلوط کنید و به آرامی بر روی نقاطی که دارای چین و چروک است ماساژ دهید. بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک عسل و انگور

از بین بردن خط خنده با ماساژ

در ادامه به شما چند مدل ماساژ و ورزش صورت برای از بین بردن خط خنده را آموزش می دهیم. برای اثر بخشی این روش ها و رفع خط خنده در خانه باید آن ها به صورت مداوم تکرار کنید.

روش اول ماساژ برای از بین بردن خط خنده

دو تا انگشت اشاره خود را داخل گوشه های دهان خود قرار دهید و آن را به طرفین صورت بیش از ۱ سانتى متر بکشید. همچنین لب هایتان را روى هم ببندید. با این کار عضله‎‌ای که در اطراف دهان شما قرار دارد و باز و بسته کردن دهان را کنترل مى کند، منقبض و تقویت می کنید. این وضعیت را برای چند ثانیه نگه دارید و بعد براى این که عضله بهتر کار کند، به آرامی گوشه های دهان خود را به سمت یکدیگر بکشید، از انگشتانتان به عنوان اهرم استفاده کنید. 10 ثانیه استراحت کنید و مجددا این کار را تا ۲۵ بار تکرار کنید. تقویت این عضله باعث می شود تا سطح پوست به اندازه کافی در برابر تضعیف شدن پشتیبانی شود.

روش دوم ماساژ صورت برای رفع خط خنده

دندان تان را روی یکدیگر نگه دارید. تا جایی که می توانید لبخندی کشیده بزنید، برای 10 ثانیه همین حالت بمانید.
سپس صورت تان را ریلکس کنید و مجددا این کار را انجام دهید. این ورزش را یک بار در روز به تعداد 10 تا 20 مرتبه انجام دهید.

روش سوم ماساژ رفع خط خنده

۳ انگشت میانی دو دست را روی چانه یگذارید و فشار دهید. سپس مانند تصویر انگشت های دو دست را همزمان از کنار لب به سمت گوشه داخلی چشم ها حرکت دهید و از گوشه داخلی چشم به سوی گیجگاه ببرید.

از بین بردن خط لبخند با ماساژ

ماساژ یک روش عالی برای ازبین بردن چین و چروک صورت می باشد. برای آشنایی بیشتر با روش های ماساژ صورت می توانید مقاله آموزش ماساژ صورت در خانه را مطالعه کنید.

فیلم از بین بردن خط خنده با ماساژ

در ویدئو زیر دو مدل ماساژ برای از بین بردن خط خنده آموزش داده شده است.

در صورتی که تمام روش های طبیعی را امتحان کردیم اما نتیجه مطلوب را نگرفتیم، برای از بین بردن خط خنده چه کنیم؟

نگران نباشید! با پیشرفت علم در حوزه پزشکی به راحتی می توانید از طریق روش های شیمیایی مثل بوتاکس یا … این مشکل به سادگی حل کنید.

روش های شیمیایی برای از بین بردن خط خنده

در ادامه قصد داریم روش های پزشکی و شیمیایی موجود برای از بین بردن خط لبخند را به شما معرفی کنیم.

از بین بردن خط خنده با بوتاکس

یکی از راه های از بین بردن خطوط اطراف لب استفاده از بوتاکس است. برای مشخص کردن نواحی نیازمند به بوتاکس متخصص زیبایی، چهره‌ و خط خنده‌‌ اطراف دهان شما را ارزیابی می‌کند. بنابراین به هیچ عنوان بوتاکس خانگی خط خنده را پیشنهاد نمی کنیم.

در حین ارزیابی چهره، پزشک تان از شما می‌خواهد که به صورت عمدی بخندید و کاری کنید که خطوط خنده مشخص شوند. سپس متخصص صورت شما را به آرامی ‌با مواد ضدعفونی‌کننده پاک می کند تا احتمال بروز عفونت بر اثر فرو کردن سوزن در پوست، به حداقل برسد. تزریق بوتاکس با سوزن های فوق‌العاده ظریف انجام می‌شود و به همین خاطر جای سوزن به سرعت محو می شود و قابل دیدن نیست. متخصص با فلج کردن ماهیچه زیر چین و چروک صورت، بوتاکس می تواند خط خنده شما را برطرف کند. البته پس از 6 ماه، خط لبخند شما به حالت اول بر می گردد که باید دوباره آن را تمدید کنید.

از بین بردن خط خنده با بوتاکس

درمان خط خنده و تزریق ژل

تزریق ژل یکی دیگر از روش های درمان و از بین بردن خط اخم و خط خنده می باشد، به این دلیل که در ساخت این ژل ها از مواد طبیعی استفاده می شود، به همین خاطر حساسیت زا نیستند و نیاز به تست ندارند.

از بین بردن خط خنده در دو هفته با لیزر

اگر شل شدن پوست دلیل ایجاد خط خنده است، متخصص می تواند از روش های پزشکی جوانسازی پوست و لیفت هم استفاده کند، از جمله این روش‌ها می‌توان به رادیو فرکانسی (آر اف)، هایفوتراپی یا لیزر فراکشنال اشاره کرد.

روش های گفته شده، عملکرد مشابهی دارند و از طریق آن ها با تحریک تولید کلاژن پوست ضخیم تر و سفت تر خواهد شد. این روش های درمانی راحت هستند و نیازی به زمان بهبودی ندارند و شما می‌توانید بلافاصله پس از انجام آن‌ها به فعالیت‌های روزمره خود بپردازید.

از بین بردن خط خنده با لیزر

بهترین کرم برای از بین بردن خط خنده

بهترین کرم از بین بردن خط خنده كرمی است كه كلاژن سازى پوست را تحريك كند تا روند توليد آن در پوست افزايش یابد و پوست بازسازی شود. در كرم هاى چروك و خط خنده موادى که باعث تحريك كلاژن مى شوند و پوست آسيب ديده را بازسازی می کنند بايد موجود باشند تا اين كرم اثر بخشی لازم را داشته باشد. از جمله این مواد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسيدهاى ميوه: كرم هاى اسيد ميوه كه از ميوه هاى طبيعى تهيه مى شوند، بهترين گزینه براى توليد كلاژن و ساخت الاستين هستند.

كلاژن، الاستين و پيتيدها: این مواد باعث مستحکم شدن و افزایش خاصیت کشسانی پوست می شوند.

سیلیکون: این ماده باعث جذب آب توسط سلول هاى پوست می شود که منجر به از بین رفتن خطوط خنده می گردد.

ویتامین C و E: اين ويتامين ها به دلیل دارا بودن خواص آنتى اكسيدانى، باعث تحریک كلاژن پوست و در نتیجه توليد سلول هاى جديد مى شود. همچنين با افزايش جريان خون، ترميم شدن پوست را تسريع مى كند. بهترين زمان استفاده از كرم ويتامين C در روز است.

کرم از بین برنده خط خنده

چگونه با آرایش خط خنده را محو کنیم؟

اگر روزی طولانی و شلوغی را پشت سر گذاشته اید و خطوط خنده چهره تان عمیق تر به نظر می رسند، نگران نباشید. از بین بردن خط خنده با آرایش بهترین گزینه برای شماست. با یک کرم مرطوب کننده و کانسیلر می توانید آن ها را پر کنید. برای این کار، یک اسفنج آرایشی را در لوسیون مرطوب کننده بزنید، بعد آن را روی چروک بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا جذب پوست شود. سپس کانسیلر را روی خطوط بکشید به صورت ضربه ای با اسفنج آن را روی صورت محو کنید. برای یادگیری اصول حرفه ای تصحیح رنگ چهره و از بین بردن چین و چروک روی صورت با گریم می توانید مقاله آموزش کانتورینگ و هایلایت را مطالعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر بهترین روش های از بین بردن خط لبخند را معرفی کردیم. سبک زندگی شما در تشدید یا کاهش خطوط چهره به خصوص خط خنده تاثیر زیادی می گذارد. بهتر است برای جلوگیری از این مشکل نکات گفته شده را رعایت کنید. برای محو خط خنده به روش خانگی می توانید از ترکیب روغن های معرفی شده با یکدیگر استفاده کنید، همچنین برای جذب و اثربخشی بیشتر آن ها از ماساژهای آموزش داده شده کمک بگیرید. در صورتی روش های طبیعی پاسخگو نبود می توانید از روش های شیمیایی آموزش داده شده هم بهره ببرید.


سوالات متداول

1) آیا می‌توان از ایجاد خط خنده پیشگیری کرد؟

بله. با رعایت نکاتی که در ابتدای مقاله گفته شد، شما می توانید از به وجود آمدن خط خنده جلوگیری کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب و عدم مصرف دخانیات به خصوص سیگار مهمترین نکات برای داشتن پوستی جوان‌تر و جلوگیری از ایجاد یا تشدید خط خنده می‌باشند.

2) آیا تزریق ژل برای از بین بردن خط خنده عوارضی به دنبال دارد؟

از آنجایی که ژل های تزریق شده در نواحی خط اخم و لبخند از نوع پروتئینی هستند که با بدن سازگار می باشد، به همین خاطر عوارضی ندارند. اما ممکن است مواردی مثل تورم و التهاب در اثر تزریق ژل به وجود آید که امری طبیعی است.

3) بهترین مارک کرم برای از بین بردن خط خنده چه کرمی است؟

می توانید از کرم های لیفت کننده و ضد چروک استفاده کنید. همچنین می توانید برای آشنایی با بهترین کرم ضد چروک مقاله بهترین کرم ضد چروک ایرانی و خارجی را مطالعه کنید.