اموزش بافت افریقایی مو برای افراد تازه کار + ویدئوی آموزشی

با این که در دنیای امروز ترند‌های مد و زیبایی هر روز و حتی هر ساعت عوض می شوند، بافت مو جزو آن دسته از چیزهایی است که هیچ موقع از مد نمی‌افتد و همیشه نام آن جزو ترندها دیده می شود. در میان انواع مدل های بافت مو، بافت مو آفریقایی یکی از زیباترین مدل هاست و چون تنوع زیادی دارد، سلایق مختلف را هم پوشش می‌دهد. در نگاه اول بافتن مو به شیوه آفریقایی کار بسیار سختی به نظر می رسد، در صورتی که این گونه نیست. ما در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر قصد داریم، به اموزش بافت افریقایی مو بپردازیم و با معرفی انواع بافت مو آفریقایی به شما بفهمانیم که بافتن این مدل مو، آنچنان هم کار دشواری نیست. پس تا انتها با ما همراه باشید.

آماده سازی مو

پیش از شروع اموزش بافت افریقایی لازم است، موهای خود را آماده کنید، تا بتوانید، به نتیجه دلخواه برسید. در اولین قدم باید موهایتان را به خوبی با آب و نرم کننده بشویید و پس از آن هم به دقت شانه بزنید. زمانی می توانید، شروع به بافت مو کنید که موهایتان از حالت خیسی خارج شده باشد و مطمئن باشید، که هیچ گره ‌ای در موهایتان باقی نمانده است. به این منظور باید با حرارت کم سشوار موهایتان را خشک کنید و زمانی که ساقه موها کاملا خشک شد، شروع به براشینگ کنید، تا تمام موهایتان صاف و بدون گره شود. همانطور که می دانید، بافت آفریقایی مدل های مختلفی دارد، به همین منظور ما در ادامه به اموزش انواع بافت مو افریقایی خواهیم پرداخت.

آماده سازی مو

همیشه برای زیباتر شدن مدل بافتتان، موهای خود را به دقت شانه زده و بی ‌گره کنید. برای این کار می ‌توانید از مواد نرم‌ کننده یا درخشان‌ کننده مو استفاده نمایید.

اموزش بافت کف سر افریقایی

در اموزش بافت افریقایی کف سر پس از آن که موهایتان را شستید و شانه کردید، باید آن ها را تقسیم بندی کنید. اولین کاری که در این بخش لازم است، انجام دهید، این است که موهایتان را از وسط به دو نیم تقسیم کنید. این کار را می توانید، به کمک شانه ای که انتهای باریکی دارد، به درستی انجام دهید. در این کار نهایت دقت خود را به خرج دهید تا فرق سرتان دقیقا در وسط موهایتان باشد. پس از آن نیز فرق دیگری را درست موازي با فرق سرتان، از قسمت چپ یا راست باز کنید. اگر به درستی با مراحل اموزش بافت افریقایی پیش رفته باشید، هم اکنون باید یک مستطیل از جلوی سر تا انتهای آن ساخته باشید. توجه داشته باشید که هرچقدر که این مستطیل باریک تر باشد بافت شما زیباتر دیده می شود.

اگر برای اولین بار است که می خواهید موهای خود را آفریقایی ببافید و حس می کنید، اعتماد به نفس لازم را برای بافت مو آفریقایی ندارید، پیشنهاد ما این است که برای شروع از شخص دیگری کمک بگیرید. این شخص می تواند، در طول اموزش بافت افریقایی ، قسمت های جدا شده مو را برایتان نگه دارد، تا با هم تداخل پیدا نکنند. اگر هم نیاز به کسی ندارید، به راحتی می توانید از گیره های مخصوص مو برای فیکس کردن موهایتان استفاده کنید.

حالا باید یک مربع کوچک از قسمت جلوی مستطیل ایجاد شده یعنی درست از ابتدای رویش موها، جدا کنید و به آن مقداری ژل یا واکس مو بزنید تا هم وزی مو را از بین ببرد و هم حالت درخشانی به خود بگیرد. پس از آن باید مربع را به سه دسته تقسیم کنید و یک بافت ساده روی موهایتان ایجاد کنید. بی شک همه شما بافت ساده را بلدید، اما اگر هم بلد نیستید، تنها کافی است موها را به سه رشته مساوی تقسیم کنید و رشته سمت راستی را بر روی رشته میانی قرار داده و رشته سمت چپی را بر روی هر دو رشته قبلی قرار دهید.

اموزش بافت کف سر افریقایی

پس از آن نیز باید تار مویی از موهای زیر بافت را بردارید و به رشته ی وسط بیفزایید و دوباره یک بافت ساده روی موهایتان بزنید. در گام بعدی در آموزش بافت آفریقایی باید میزان بیشتری از مو را به لایه ی وسط اضافه کنید و ببافید. این مراحل را تا زمانی ادامه دهید که به مرکز سر و انتهای مستطیل رسیده اید. وقتی به بخش پاياني مستطیل تان رسیدید می توانید قسمت بلند مو را ببافید و انتهای آن را با کش چهل گیس محکم ببندید یا می توانید، بافت را با ادامه موها تا انتهای طول موها به روش بافت ساده سه تایی ادامه دهید. وقتی بافت یک سمت سرتان تمام شد، دقیقا باید همین مراحل را در سمت مخالف هم تکرار کنید. در ادامه می توانید، چند مدل بافت مو آفریقایی کف سر که همگی جزو زیباترین و جدیدترین مدل ها هستند را مشاهده کنید.

بافت آفریقایی

بر خلاف تصور بسیاری از افراد بافت مو آفریقایی کار دشواری نیست و تنها با کمی صبر، حوصله و تمرین می توانید، موهایتان را به زیبایی ببافید.

اموزش بافت افریقایی برجسته کف سر

روش بافت مو افریقایی برجسته به این شکل است که باید بعد از تعیین فرق وسط سر و تقسیم بندی موها، بافت ساده سه تایی که در اولین قدم از اموزش بافت افریقایی می زدید را از زیر انجام دهید. یعنی این که بر عکس حالت قبلی رشته سمت راستی را زیر رشته میانی قرار داده و رشته سمت چپی را باید زیر هر دوی آن ه قرار دهیم و تمامی موهای اضافه شده از کف سر نیز طبق همین فرمول پیش خواهند رفت. بدین ترتیب می توان حالتی برجسته و حجم دار در بافت ایجاد نمود به طوری که بافت آفریقایی ما در خطوطی برجسته در کف سر مشاهده خواهند شد.

اموزش بافت افریقایی برجسته کف سر

اموزش بافت افریقایی با موی اضافه

اگر موهای کوتاهی دارید و می خواهید، موهایتان را با مدل آفریقایی ببافید، خیلی راحت می توانید، این کار را با استفاده از موی اضافه انجام دهید. به این صورت که در مسیر بافت از انواع مو اضافه با اندازه ‌های مختلف استفاده کنید. جالب است بدانید، حتی اگر موهایتان هم بلند است، می توانید، با استفاده از موهای اضافه رنگی به مدل موهای خود تنوع ببخشید. اگر می‌ خواهید بافت آفریقایی خود را با موی اضافه انجام دهید، ما در ادامه به اموزش بافت افریقایی مو با کمک موهای اضافه پرداخته ایم.

برای این نوع بافت ابتدا باید قسمتی از موهای خود را بردارید و آن را به دو دسته تقسیم کنید. سپس قسمت میانی موی اضافه را مشخص کنید و آن را بین دو دسته مو قرار دهید. توجه کنید که دقیقا وسط موها را روی کف سر قرار دهید تا در نهایت بافت منظم و زیبایی داشته باشید. در این مرحله از اموزش بافت افریقایی با موی اضافه باید ابتدای موها را به همراه یک شاخه از موی اضافه به صورت ساده ببافید. پس از آن نیز باید دسته‌ای نازک از موهای خود جدا کنید و آن را به موی اضافه بیفزایید. سپس بافتی ساده به آن بزنید. این کار را ادامه دهید تا به انتها برسید. مطمئن باشید، که از نتیجه کار شگفت زده خواهید شد.

در انتخاب رنگ موی اضافه می توان از رنگ های روشن همان خانواده رنگی موهایتان استفاده نمود. به عنوان مثال اگر زمینه موهایتان قهوه ای تیره باشد، می توانید از موهایی به رنگ بلوند، کنفی، نسکافه ای، عسلی و امثال این رنگ ها به عنوان رنگ مکمل استفاده کنید. اگر موهایتان به رنگ مشکی است، استفاده از اکستنشن های فانتزی به رنگ های آبی کاربنی یا سرخابی تند می تواند، گزینه ایده آلی باشد. اگر هم موهایتان بلوند است، می توانید از موهایی به رنگ تیره، استفاده کنید.

بافت با موی اضافه

آموزش بافت آفریقایی

در ویدئوی زیر می توانید با چند مدل بافت مناسب برای موهای کوتاه آشنا شوید.

همواره توجه داشته باشید، که مهم ترین نکته در اموزش بافت افریقایی این است که نباید گره ها را شل ببندید و همواره باید سعی کنید که سفت و محکم ببافید.

آموزش بافت موی مکزیکی یا چهل گیس

بافت مکزیکی به بافت کف سری معروف است و جزو بافت هایی است که طرفداران زیادی در میان دختران جوان و خوش سلیقه دارد. این مدل برای موهای بلند بسیار زیباست و اگر شما دارای موهای بلندی هستید حتما یک بار هم که شده باشد از این مدل برای بافتن موهایتان استفاده خواهید کرد.

در ابتدای آموزش بافت آفریقایی چهل گیس یا همان بافت مکزیکی باید موهایتان را به شکلی اصولی تقسیم بندی کنید. تقسیم بندی موها در این مدل بافت مو باید به شکلی کاملا یکسان و با رعایت خطوط افقی یا عمودی باشد. بنابراین باید از جلوی سر، فرق وسطتان را باز کنید و تا پشت سر هم ادامه دهید. پس از آن نیز باید هر یک از این دو قسمت را هم از وسط، به دو نیمه تقسیم نمائید. حال باید چهار قسمت تفکیک شده در کف سر خود داشته باشید و شروع به بافت چهل گیس افریقایی کنید. برای شروع بافت باید یک مربع یک در یک را در جلوی سرتان جدا کنید و آن را به 3 رشته تقسیم کرده و تا انتهای موها را به شکل سه تایی ببافید. توجه داشته باشید، که جهت حرکت دست باید به سمت عقب سر بوده تا حالتی زیبا در چهره و موهای شخص ایجاد نماید. بافت این قسمت را تا انتهای بلندی مو ادامه دهید و آن را با کش ثابت کنید. دوباره یک مربع کوچک از زیر این مربع جدا کنید و موی این قسمت را نیز تا انتها بافت ساده بزنید. در کل در این بافت به صورت مربع کار می کنیم تا اینکه کل موی سر بافته شود. این مدل بافت کمی زمان گیر است، اما اگر دو نفر به صورت همزمان انجام دهند، می توانند آن را به سرعت به اتمام برسانند. به یاد داشته باشید که از روش بافت چهل گیس نباید برای مدتی طولانی استفاده نمود؛ چرا که به ریشه موها فشار وارد کرده و ممکن است باعث ریزش مو شود. در ادامه چند مدل گیس افریقایی را برایتان گرد آوری کرده ایم که می توانید، از هر کدام از آن ها ایده بگیرید. ما در اموزش بافت افریقایی همیشه می گوییم، فرق وسط را باز کنید، اما طبق این مدل ها می توانید، فرقی را که همیشه با آن راحت هستید، باز کنید. فرق کج ، فرق چپ ، فرق راست ، زیگزاگ و….

چهل گیس

چهل گیس

آموزش بافت آفریقایی بغل سر

یکی از مدل های پرطرفدار، بافت مو آفریقایی در میان دختر خانم ها به خصوص آن هایی که دارای موهای بلند هستند، بافت آفریقایی کنار سر است؛ چرا که به کمک آن می توانند زیبا و شیک ترین مدل های بافت مو را در مهمانی ها و جشن ها داشته باشند.

برای اموزش بافت افریقایی کنار سر پس از آن که موهای خود را شانه و درصورت نیاز صاف کردید، باید سمتی که می خواهید بافت را در آن انجام دهید از بالای گوشتان جدا کنید. سپس بقیه قسمت های مو را در جهت مخالف سر شانه زده و با کش ببندید تا بتوانید بافت را به خوبی انجام دهید. حال برای شروع کار باید یک تکه از موهایتان را از کنار شقیقه هایتان جدا کنید و مطابق آن چه در اموزش بافت افریقایی کف سر گفته شد، شروع به بافت کنید. به قسمتی که بافت را می خواهید انجام دهید بازگردید در کنار سر شروع به بافت کنید و موها را از سمت صورتتان به عقب بکشید. وقتی بافت از گوشتان عبور کرد با استفاده از یک کش همرنگ مو آن را محکم کرده و در صورت نیاز از سنجاق استفاده کنید . همین مراحل را طبق سلیقه تان می توانید، روی دو یا سه تکه دیگر از موهای کنار سرتان اجرا کنید.حال آن طرف موهایتان را که با گیره بستید، را باز کنید و با انگشتانتان موها را صاف کنید. در این مدل موهای صاف یک طرف با موهای بافته شده در طرف دیگر تضاد شیک و زیبایی را پدید می آورد.

بافت بغل سر

نکات طلایی دراموزش بافت افریقایی مو

حال که با اموزش انواع مدل های بافت افریقایی مو آشنا شدید، لازم است تا یک سری نکات طلایی را هم بدانید تا بافت زیباتری را روی موهایتان پیاده کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

  • تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا بافت را محکم ببندید؛ اما انجام آن زحمت زیادی دارد. در صورت محکم بافتن، می ‌توانید بافت موها را تا یک هفته نیز داشته باشید.
  • در اموزش بافت افریقایی مو، نحوه تقسیم بندی موها اهمیت زیادی دارد و باید به حجم موهای هر دسته توجه زیادی کرد. طبیعی است که اگر حجم موها در هر دسته یکسان باشد، بافت زیباتر و منظم تری خواهید داشت.
  • بافت مو هم مانند سایر روش های آراستن چهره، مانند میکاپ و شینیون باید متناسب با نوع صورت هر فرد انتخاب و انجام شود. به عنوان مثال برای صورت هایی با فرم گرد باید از مدل های بافت که به صورت باریک و خطی هستند، استفاده شود تا هم صورت از حالت خیلی گرد خارج شود و هم زیبایی چهره بیش از پیش گردد.
  • اگر می خواهید، بافت به کف سر بچسبد، در طول بافتن موها باید کف دست ها به سر نزدیک باشد و از سر دور نشود. به این ترتیب بافت به سر می چسبد.
  • اگر موهای شما فر یا بسیار مجعد است بهتر است در هنگام شروع بافت، موهایتان کمی نم ‌دار باشد.

اگر بتوانید از موهای بافته شده ‌تان به اندازه کافی مراقبت کنید؛ می ‌توانید آن ‌ها را تا یک هفته  یا حتی بیشتر به همان حالت نگه دارید.

سوالات متداول پیرامون اموزش بافت افریقایی مو

در ادامه این بخش به سه مورد از رایج ترین سوالات پیرامون اموزش بافت افریقایی مو پاسخ خواهیم داد.

طرز مراقبت از موهای بافته‌ شده چگونه است؟

رعایت نکات زیر به شما کمک می کند تا بافت موهایتان تا چند هفته به همان زیبایی باقی بماند.
برای شستن موهای بافته شده از شامپوی معمولی استفاده کنید. همچنین می توانید از شامپوی رقیق شده با آب کمک بگیرید.
دقت کنید که موهای بافته شده را نباید به حال خود رها کنید تا خشک شوند، چراکه اگر موهای بافته شده مرطوب باقی بمانند، به آن ها آسیب وارد می شود. سشوار بهترین گزینه برای خشک‌ کردن موهای بافته شده است. پس از حمام می توانید از ژل و کرم های مخصوص استفاده کنید و مانع شکستگی و آسیب دیدن موهایتان شوید.

تفاوت بافت مو مکزیکی و آفریقایی چیست؟

بافت مکزیکی را می ‌توان زیر شاخه بافت افریقایی دانست. تفاوت بافت مو مکزیکی و آفریقایی در ماهیت آن‌هاست. در بافت مکزیکی موها از ریشه و کاملا چسبیده به کف سر بافته می ‌شود. به همین خاطر به آن بافت کف ‌سری نیز می ‌گویند.

روش بافت مو آفریقایی به چه شکل است؟

مدل های بافت آفریقایی بسیار زیبا و جذاب بوده ولی بافتن آن کمی دشوار و زمان گیر است. ما در این مطلب هم اموزش بافت افریقایی را با عکس به شما نشان داده ایم و منتخب جدیدترین مدل های بافت آفریقایی دخترانه را نیز برایتان گردآوری کرده ایم.

 

کلام آخر

در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر آموزش مرحله به مرحله چند مدل بافت افریقایی مو به همراه عکس های مختلف این مدل را مشاهده کردید. لذا امیدواریم با ایده گرفتن از این مدل ها بتوانید، موهای خود را به زیباترین شکل ممکن ببافید و نگاه همگان را به سمت خود بکشانید. در پایان تقاضامندیم، چنانچه هر گونه سوال یا ابهامی پیرامون طرز بافت موی آفریقایی در ذهن دارید، از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید، تا ما بتوانیم پاسخگوی آن باشیم.

منابع

therighthairstyles