معرفی بهترین روش های موجود برای رفع تیرگی زانو

آیا تیرگی زانوهایتان ظاهر جذاب پوستتان را به هم زده و به خاطر آن نمی توانید در مجالس و میهمانی ها لباسی که مد نظر دارید، بپوشید؟ سوال این است، چکار کنیم که سیاهی زانو از بین برود و برای سفید شدن زانو چه کنیم؟ خوش بختانه برای رفع تیرگی زانو راه حل های بسیاری وجود دارد، از درمان های پزشکی و مدرن تا درمان های خانگی بسیار ساده ای که خودتان هم می توانید در منزل انجام دهید. اگر درمان سیاهی سر زانو، به یکی از دغدغه هایتان تبدیل شده، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید؛ چرا که ما در ادامه چند راه درمان شگفت انگیز را به شما معرفی می کنیم که موجب رفع تیرگی زانو می‌شوند.

درمان خانگی رفع تیرگی زانو

در ابتدا مطلب به معرفی طرز تهیه و استفاده از ماسک های خانگی برای از بین بردن تیرگی زانو می پردازیم.

اسکراب برای تیرگی زانو 

یکی از بهترین اسکراب هایی که برای سفید کردن زانو پیشنهاد می شود، اسکراب روغن زیتون و شکر است. ترکیب روغن زیتون و شکر به شکل فوق العاده ای می تواند با آبرسانی و حذف سلول های مرده پوست، به رفع تیرگی زانو کمک نماید. به این منظور دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری شکر بردارید و به خوبی با هم مخلوط نمایید. به همین راحتی اسکراب شما آماده است و باید به مدت چند دقیقه به صورت دایره ای روی نواحی تیره زانو بمالید. سپس با آب گرم بشویید. برای این که با این روش هر چه زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید، لازم است تا هر هفته از آن استفاده نمایید، به این ترتیب در کمترین زمان ممکن شاهد رفع تیرگی زانو خود خواهید بود.

اسکراب روغن زیتون و شکر

رفع تیرگی زانو در یک هفته با سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از روش های خانگی برای رفع تیرگی زانو است. از آن جایی که سرکه سیب سرشار از مواد اسیدی است، می تواند به عنوان یک سفید کننده قوی پوست عمل کند و با لایه برداری بخش های تیره پوست به رفع سریع تیرگی زانو کمک نماید. به منظور از بین بردن تیرگی زانو با سرکه سیب ابتدا، باید آن را با مقداری آب مخلوط کنید تا رقیق شود. سپس، تکه پنبه‌ای بردارید و به محلول آغشته کنید و روی نواحی تیره پوست زانو بمالید. پس از آن به مدت 10 الی 15 دقیقه اجازه دهید، سرکه سیب روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب بشویید. به منظور نتیجه گیری بهتر و سریع تر، این کار را سه بار در هفته تکرار کنید.

سرکه سیب برای رفع تیرگی زانو

درمان سیاهی قوزک پا و زانو با سیب زمینی 

استفاده از سیب زمینی یکی از بهترین و در عین حال آسان ترین راه های از بین بردن تیرگی قوزک پا و رفع تیرگی زانو است. از آن جایی که سیب زمینی خواص سفیدکنندگی ملایمی دارد، می تواند به سرعت باعث رفع تیرگی زانو شود. سیب زمینی در کنار سفید کردن زانو، خشکی پوست را هم برطرف می سازد. در واقع اگر دلیل تیرگی شما خشکی پوست است، می توانید رفع سیاهی زانو با وازلین را هم امتحان کنید. 

برای بهره بردن از این همه خواص و کمک به از بین رفتن تیرگی زانو، ابتدا یک عدد سیب زمینی را پوست کنده و رنده کنید. سپس آن را روی قسمت های تیره پوست زانو بمالید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی پوستتان باقی بماند، پس از گذشت این مدت زمان، آن را با آب بشویید. اگر می خواهید به کمک این روش خیلی سریع نتیجه بگیرید، لازم است تا یک یا دو بار در روز آن را تکرار کنید.

تاثیر سیب زمینی بر درمان سیاهی زانو

درمان سیاهی سر زانو با روغن نارگیل

یکی دیگر از مواد طبیعی که با آن می توان به رفع تیرگی زانو کمک نمود، روغن نارگیل است. این روغن معجزه آسا به این علت می تواند به درمان تیرگی زانو کمک نماید که در فرمولاسیون قدرتمند خود حاوی مقادیر زیادی ویتامین E است. ویتامین E هم جزو موادی است که تاثیر شگفت آوری در از بین رفتن تیرگی زانو دارد و حتی می تواند باعث تکسین پوست و جلوگیری از خشکی پوست با حفظ رطوبت آن ‌شود. برای رفع سیاهی زانو به کمک روغن نارگیل تنها کافی است، یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را با یک قاش چای خوری آب لیمو مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست آمده را روی نواحی تیره پوست زانو خود بمالید و به مدت 15 تا 20 دقیقه اجازه دهید تا روی پوست باقی بماند. پس از آن نیز پوست خود را با آب ولرم بشویید، یا با دستمال کاغذی پاک کنید. به منظور نتیجه گیری بهتر و سریع تر این کار را یک بار در روز انجام دهید.

روغن نارگیل برای درمان تیرگی زانو

روش از بین بردن تیرگی زانو با زردچوبه

زردچوبه یکی از شگفت آورترین موادی است که مردم از دیرباز پی به خواص معجزه آسای آن برده و از آن برای زیبایی و طراوت پوست استفاده کردند. یکی از خواص زردچوبه کمک به رفع تیرگی زانو می باشد. همچنین زردچوبه به خوبی می تواند، ناخالصی های پوست را از بین برده و باعث ایجاد یک درخشش طبیعی در پوست شود. برای آن که بتوان از زردچوبه برای برطرف کردن سیاهی زانو استفاده نمود، لازم است تا مواد دیگری همچون عسل که خود به تنهایی پوست را هیدراته می کند و باعث تغذیه و لطافت پوست می شود و شیر که در روشن شدن پوست نقش موثری را ایفا می کند، هم در کنار آن به کار برد. به منظور تهیه این ماسک طبیعی برای رفع تیرگی زانو یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با دو قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید. هنگامی که مواد را آنقدر هم زدید تا خمیر یکدستی حاصل شد، آن را روی نواحی تیره پوست زانو و به صورت دورانی برای مدت دو دقیقه ماساژ دهید. سپس اجازه دهید، ماسک حاصل به مدت 20 دقیقه روی پوست شما بماند و بعد آن را با آب بشویید. برای آن که به کمک این روش بتوانید، خیلی سریع تیرگی زانوهای خود را از بین ببرید، تنها کافی است، این کار را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.

از بین بردن تیرگی زانو با زردچوبه

استفاده از مواد طبیعی همچون جوش شیرین، لیمو و… یک روش ساده، کم هزینه و در عین حال موثر و کارآمد برای از بین بردن تیرگی زانو می باشد.

رفع سریع سیاهی زانو با ژل آلوئه ورا

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که به استفاده از روش های خانگی برای مراقبت های پوستی علاقه مند هستند، بدون شک نام آلوئه ورا را بارها در هر روش مراقبتی و درمانی شنیده اید؛ چراکه همه از خواص آلوئه ورا برای پوست باخبر هستند. هم اکنون ما می خواهیم به نقش آن در رفع تیرگی زانو بپردازیم. آلوئه ورا این قدرت را دارد تا سلول های پوست را تغییر داده و رنگ پوست را بهبود ببخشد. به همین منظور برای درمان سیاهی زانو جزو بهترین و موثرترین روش ها به شمار می رود. در این راستا باید آلوئه ورا تازه بخرید و برگ آن را برش دهید و ژل طبیعی آن را خارج نمایید. سپس ژل آلوئه ورا را با حرکات دایره ای کوچک روی نقاط تیره پوست زانو خود بمالید و اجازه دهید، 20 دقیقه روی پوستتان باقی بماند. پس از آن نیز با آب گرم شستشو دهید. به همین راحتی می توانید به رفع تیرگی زانو خود کمک نمایید.

رفع سیاهی زانو با آلوئه ورا

ماسک تیرگی زانو با لیمو و عسل

لیمو یکی دیگر از موثرترین موادی است که می تواند به رفع تیرگی زانو کمک شایانی نماید. همانطور که می دانید، لیمو سرشار از ویتامین C است که وجود این ویتامین باعث می شود تا بتواند، سلول‌های مرده پوست را حذف کند و سبب بازسازی سلول‌های سالم پوست ‌شود. همچنین لیمو خواص سفیدکنندگی طبیعی فوق العاده ای دارد که علاوه بر از بین بردن سیاهی زانو ، باعث روشن شدن پوست نیز می شود. برای آن که بتوانید از خواص بی نظیر لیمو برای رفع تیرگی زانو بهره ببرید، هم می توانید از آب لیمو به تنهایی استفاده کنید و هم در کنار آن از موادی همچون عسل بهره بگیرید. به این منظور آب یک لیمو را بگیرید و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید. سپس روی نقاط تیره پوست زانو بمالید. پس از آن که مواد را به مدت چند دقیقه روی زانو ماساژ دادید، اجازه دهید تا 30 دقیقه روی پوست بماند. پس از گذشت این مدت زمان پوست را با آب ولرم بشویید.

ماسک خانگی برای رفع تیرگی زانو

ترکیب جوش شیرین و شیر برای تیرگی زانو

ترکیب جوش شیرین و شیر یک ترکیب فوق العاده برای رفع تیرگی زانو است؛ چرا که هر دو این مواد قدرت بی نظیری در روشن کردن پوست دارند. جوش شیرین به تنهایی یک ماده لایه‌ بردار قوی است که به خوبی می‌تواند، سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین ببرد. شیر هم سرشار از اسید لاکتیک، آمینو اسیدها و آنتی اکسیدان های فراوان است و می تواند پوست را تغذیه کرده و باعث حفظ سلامتی و درخشندگی پوست‌تان شود. برای بهره بردن از خواص هر دو این مواد، ابتدا باید یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری شیر را با هم ترکیب کنید. سپس ترکیب حاصله را روی نواحی تیره‌ زانو بمالید و به مدت چند دقیقه با حرکات دورانی ماساژ دهید. 5 دقیقه هم به آن فرصت دهید تا روی پوست باقی بماند تا بتواند تاثیر خود را بگذارد و پس از آن با آب بشویید. اگر این کار را 3 تا 4 بار در هفته انجام دهید، خیلی زود می توانید سیاهی زانوهای خود را از بین ببرید.

ماسک جوش شیرین و شکر

آرد نخود برای از بین بردن سیاهی زانو

آرد نخود، دیگر ماده معجزه آسا برای رفع تیرگی زانو است که استفاده از ماست در کنار آن این خواص را چندین برابر می کند. آرد نخود به خوبی می تواند، سلول های مرده پوست زانو را از بین ببرد. وجود ماست در کنار آن نیز علاوه بر این که باعث روشن شدن پوست تیره می شود، به تغذیه پوست کمک می نماید. به منظور بهره بردن از این خواص شگفت آور ابتدا دو قاشق غذاخوری آرد نخود را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و آن قدر هم بزنید تا خمیر یکنواختی ایجاد شود. سپس خمیر را روی نقاط تیره پوست زانو بزنید و به صورت دورانی روی پوست خود ماساژ دهید. به منظور اثربخشی بیشتر حدود 10 الی 15 دقیقه فرصت دهید تا مواد روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این عمل را یک روز در میان تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید و سیاهی زانوهایتان به طور کامل رفع شود.

ماسک آرد نخود و ماست

روغن خردل؛ روشن کننده زانو

استفاده از روغن خردل یکی از مفیدترین راه ها برای رفع تیرگی زانو در یک روز است. روغن خردل یکی از بهترین روغن های طبیعی است که از دیرباز برای درمان مشکلات پوستی استفاده می شود. این روغن معجزه آور حاوی عناصری همچون اسید اروسیک، اسید لینولئیک، و اسید اولئیک است. این مواد باعث می شوند تا روغن خردل به طرز شگفت آوری تیرگی های پوست را از بین برده و باعث روشن شدن آن شود. روغن خردل همچنین با فرمولاسیدن قدرتمند خود به تغذیه پوست هم کمک می کند و پوستی نرم، مرطوب و روشن را برای شما به ارمغان می آورد. اگر ترغیب شدید از روغن خردل برای رفع تیرگی زانو استفاده کنید، تنها کافی است مقداری از آن را بردارید و برای چند دقیقه روی نقاط تیره پوست زانوی خود به صورت دایره ای ماساژ دهید. سپس برای آن که روغن به طور طبیعی جذب پوست شود و تاثیر خود را بگذارد، اجازه‌ دهید چند ساعت روی پوست‌تان بماند و پس از آن پوست خود را با آب و صابون ملایم بشویید. به جرات می توان گفت که اگر این کار را به طور مرتب و روزانه انجام دهید، نه تنها تیرگی زانوهای‌تان از بین می رود، بلکه پوستی نرم، لطیف و روشن هم به شما هدیه خواهد شد.

 

فرقی ندارد که کدام راهکار را برای رفع تیرگی زانو خود انتخاب کنید، به هر حال به یاد داشته باشید که برای کسب نتیجه دلخواه لازم است تا به صورت مداوم از آن استفاده نمایید.

از بین بردن سیاهی زانو با کپسول ویتامین E

همه ما می دانیم که ویتامین E نقش به سزایی در ترمیم و مراقبت از پوست ایفا می کند. یکی از مهم ترین فوایدی که این ویتامین دارد، کمک به رفع تیرگی زانو است. حال تصور کنید این ویتامین با مواد دیگری همچون شکر که خود به تنهایی یک لایه بردار بسیار قوی است، ترکیب شود، آن گاه به طرز معجزه آسایی خواهد توانست، سیاهی زانو را از بین برده و پوست این ناحیه را روشن کند. برای این کار ابتدا لازم است تا چند عدد کپسول ویتامین E را باز کرده تا روغن آن خارج شود. سپس یک و نیم تا دو قاشق غذاخوری از این روغن را بردارید و آن را با یک قاشق غذاخوری شکر به خوبی مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را روی نواحی تیره زانو بمالید و به صورت دورانی ماساژ دهید. سپس اجازه دهید، به مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوستتان بماند و در نهایت نیز پوست خود را با آب بشویید. این کار را به صورت مرتب و روزانه تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب و ایده آل خود برسید.

خواص ویتامین E برای پوست

آب خیار

یکی دیگر از ساده ترین روش هایی که به کمک آن می توانید، سیاهی سر زانوهای خود را از بین ببرید، آب خیار است. خیار سرشار از از آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌هایی مانند A و C است که همه این ها کمک می کنند تا سلول‌های مرده پوست نابود شوند و به دنبال آن روشنی و جوانی پوست محقق شود. برای آن که بتوانید از خواص خیار بهره ببرید و به کمک آن تیرگی زانو خود را رفع کنید، لازم است یک خیار کوچک را رنده کنید و آب آن را بگیرید. سپس آب خیار را روی نقاط تیره پوست زانو خود بمالید و به آن فرصت دهید، به مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوست بماند تا خشک شود. البته می ‌توانید، خیار را به‌ صورت حلقه ‌های ضخیم هم برش دهید و خود خیار را مستقیماً روی نقاط تیره بمالید و سپس با آب ولرم بشویید. اگر این کار را به صورت روزانه انجام دهید، قطعا نقطه تیره ای روی زانو شما باقی نخواهد ماند.

روش های مدرن برای رفع تیرگی زانو

تا این جا با روش های خانگی برای درمان سیاهی سر زانو آشنا شدید. در ادامه مطلب به توضیح روش های مدرنی برای از بین بردن تیرگی زانو خواهیم پرداخت، که تفاوت آن با روش های خانگی تنها در طول مدت درمان و هزینه ای است که بابت آن باید پرداخت نمود.

اگر حوصله و وقت کافی برای تهیه بهترین ماسک خانگی را ندارید، می توانید از روش های مدرنی همچون لیزردرمانی، کرم های روشن کننده و… برای از بین بردن تیرگی زانو خود استفاده نمایید.

 استفاده از بهترین کرم سفید کننده زانو

اولین روش مدرنی که برای رفع تیرگی زانو قصد معرفی آن را داریم، کرم رفع تیرگی زانو در یک هفته و ژل های روشن کننده پوست هستند که به سرعت می توانند، سیاهی زانوهای شما را از بین ببرند. این گونه محصولات عمدتا از عناصری همچون اسید لاکتیک، عصاره شیرین بیان، اسید کوجیک، عصاره آلفا آربوتین، پودر امبلیکا، روغن گل پامچال و عصاره گریپ فروت ساخته می شوند و به خاطر همین فرمولاسیون قدرتمند خود می توانند، نقش موثری را در رفع تیرگی ایفا کنند.

استفاده از این محصولات ظرف مدت 2 تا 3 هفته شما را به نتیجه دلخواهتان برای رفع سیاهی زانو و قوزک پا می رساند. البته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید بدون آگاهی و کسب اجازه از پزشکان متخصص، نسبت به خرید و استفاده از این گونه کرم ها اقدام نمایید؛ چرا که استفاده نادرست از آن ها می تواند، باعث بروز عوارض ناخوشایندی روی پوست شما شود. بنابراین اگر مایل به استفاده از کرم های روشن کننده برای رفع تیرگی زانو خود هستید، لازم است تا به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا وی محصول متناسب با پوستتان را معرفی نماید و دستور استفاده از آن را برایتان شرح دهد. معمولا کرم جی برای تیرگی زانو تجویز و توصیه می شود. 

کرم ها و ژل های روشن کننده پوست

میکرودرم ابریژن؛ سریع ترین روش برای رفع تیرگی زانو

میکرودرم ابریژن یکی از جدیدترین و مدرن ترین روش هایی است که اخیرا برای رفع تیرگی زانو و سایر نقاط تیره بدن مطرح شده و توانسته در همین مدت کم محبوبیت بسیاری را در میان خانم ها به دست آورد. دلیل این محبوبیت هم معجزه ای است که این روش روی پوست تیره پیاده می کند. در این روش درمانی از الماس های طبیعی و ریز کمک گرفته می شود تا یک لایه نازک از سطح پوست را بردارد. این کار باعث می شود تا سلول های مرده پوست از بین برود و خیلی زود تیرگی های پوست هم نابود شود. میکرودرم ابریژن در مقایسه با سایر روش هایی که برای برطرف کردن سیاهی زانو وجود دارد، پر سرعت ترین روش به حساب می آید و البته نسبت به سایر روش ها، هزینه خیلی بیشتری هم لازم است، برای آن خرج شود.

میکرودرم ابریژن

رفع تیرگی زانو با لیزر

به جرات می توان گفت، یکی از مطمئن ترین روش ها برای رفع تیرگی زانو، لیزر است. برای از بین بردن سیاهی زانو با لیزر که طی چند جلسه انجام می گیرد، ابتدا قسمت هایی از پوست زانو که تیرگی بیشتری دارند، تحت امواج لیزر قرار می گیرند. با این کار انرژی امواج لیزر با برخورد به ملانین پوست، لایه رویی پوست که تجمع رنگدانه و سلول های مرده در آن زیاد است، را جدا می کند. به همین ترتیب طی 7 الی 20 روز تمامی تیرگی های زانو از بین خواهند رفت. البته لازم است بدانید، زمانی که برای از بین رفتن تیرگی های زانو نیاز است، کاملا با میزان تیرگی ها مرتبط است. به عبارت دیگر هر چقدر سیاهی سر زانو بیشتر باشد، درمان سیاهی زانو با لیزر باید به دفعات بیشتری تکرار شود.

هزینه لیزر سیاهی زانو بستگی به شدت تیرگی و تعداد جلسات دارد و معمولا بازه ای بین 2 تا 8 میلیون است. البته هزینه لیزر برای رفع تیرگی زانو به مدل لیزر تیرگی زانو که پزشک برای شما تشخیص داده هم بستگی دارد.

رفع تیرگی زانو با لیزر

لیزر درمانی یکی از روش های مدرن، سریع و تقریبا پر هزینه برای رفع تیرگی زانو است که در سال های اخیر در کشور ما طرفداران زیادی را پیدا کرده است.

کلام آخر

در این مطلب با بهترین و کارآمدترین روش ها برای رفع تیرگی زانو آشنا شدید. در پایان باید بدانید که رسیدن به نتیجه دلخواه رفع تیرگی زانو مستلزم تداوم در استفاده از هر کدام از روش هاست. بنابراین صبور باشید و برای نتیجه گیری بهتر، هر روش درمانی را طبق دستور گفته شده به کار بگیرید. همچنین می توانید، هر گونه سوال، ابهام یا تجربه ای پیرامون رفع تیرگی زانو خود دارید، از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و سایر همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی میس و مستر به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول پیرامون رفع تیرگی و سیاهی زانو

در ادامه به سه مورد از رایج ترین سوالات در خصوص رفع تیرگی زانو خواهیم پرداخت.

علت تیرگی و سیاهی زانو چیست؟

قطعا پشت هر مشکلی، علت های متعددی وجود دارد که آگاهی از آن ها می تواند به روند درمان سرعت ببخشد. با این حساب تیرگی زانو هم علت هایی دارد که در ادامه به تمامی آن ها اشاره می ‌کنیم و امیدواریم اطلاع از آن ها به از بین رفتن و رفع هر چه سریع تر تیرگی های زانو کمک نماید.
الف. زبری و خشکی پوست
ب. بهداشت ضعیف
پ. قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض نور آفتاب
ت. وراثت
ث. مصرف برخی داروها
ج. سلول‌های مرده‌ی پوست
چ. دوده و آلودگی
ح. اصطکاک بیش از اندازه

چگونه سیاهی زانو را از بین ببریم ؟

خوش بختانه روش های مختلفی برای از بین بردن و رفع تیرگی زانو وجود دارد، از لیزر درمانی گرفته تا روش های خانگی. در این مطلب بهترین و موثرترین روش ها برای رفع تیرگی زانو معرفی شده اند که اغلب آن ها، راه های خانگی ساده ای هستند که بدون هیچ گونه هزینه ای می توان سیاهی زانو را به کمک آن ها برطرف نمود.

آیا از بین بردن سیاهی زانو با لیزر عوارض دارد؟

خوش بختانه رفع تیرگی زانو با لیزر عوارض ندارد. البته لازم است توجه داشته باشید که برخی افراد ممکن است، پس از لیزر برای رفع تیرگی زانو علائمی همچون التهاب، تورم و قرمزی در پوست خود مشاهده کنند که البته جای هیچ گونه نگرانی نیست و همه این علائم پس از 2 الی 3 روز از بین خواهند رفت.

 

منابع

medicalnewstoday