بهترین ماسک های لایه بردار خانگی که می توان در منزل تهیه کرد، کدامند؟

بدون شک داشتن پوستی زیبا، درخشان و شفاف آرزوی هر خانمی می باشد. یکی از مهم ترین اقداماتی که در راستای داشتن پوستی سالم و زیبا می توان انجام داد، لایه برداری پوست است. استفاده از ماسک های لایه بردار خانگی یکی از آسان ترین و در عین حال موثرترین روش های لایه برداری پوست می باشد که با بهره گیری از مواد گیاهی و طبیعی، بدون صرف هزینه های گزاف و در پی داشتن هیچ گونه عوارضی به لایه برداری پوست کمک می نماید.

اگر قصد دارید پوست صورت خود را لایه برداری کنید، با این بخش از مجله سلامت و زیبایی میس و مستر همراه باشید؛ چرا که در این مطلب، 10 ماسک لایه بردار خانگی به شما معرفی می‌‍شود که به‌ آسانی می‌توانید آن ها را در خانه تهیه کرده و از نتایج فوق العاده آن روی پوست خود لذت ببرید.

چگونه در خانه ماسک لایه بردار درست کنیم؟

در ادامه این بخش، 10 لایه بردار خانگی پوست صورت معرفی شده اند. قبل از استفاده از هر کدام از این ماسک ها لازم است تا موارد مهمی را رعایت کنید. اولین مسئله شستن صورت با صابون ملایم و آب ولرم قبل از استفاده از لایه بردار می باشد. دومین نکته ای که در این رابطه لازم است رعایت کنید، اطمینان یافتن از عدم حساسیت نسبت به مواد استفاده شده در داخل ماسک می باشد. به این منظور باید روز قبل از استفاده از ماسک، آن را به مدت 30 دقیقه روی پوست دست خود بزنید. سپس اگر هر گونه حساسیتی مشاهده کردید، از استفاده از آن ماسک لایه بردار اجتناب نمایید.

بهترین ماسک لایه بردار صورت خانگی با دارچین و عسل

عسل و دارچین دو ماده شگفت آور هستند که هر دو دارای خواص بی شماری برای پوست می باشند و در درمان مشکلات پوستی دارای سابقه بسیار طولانی هستند. بدین جهت می توان از عسل و دارچین برای تهیه یک لایه بردار قوی پوست صورت خانگی استفاده کرد. عسل سرشار از اسیدهای آلی بسیار نظیر اسید گلوکونیک می باشد که وجود همین اسیدها برای لایه برداری کامل پوست کافی است. به علاوه دارچین هم با دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی می تواند باعث تولید کلاژن در پوست شود و همین امر باعث می شود تا از پیری پوست جلوگیری کرده و پوستی سالم، صاف و شفاف را برایتان به ارمغان بیاورد. همچنین ماسک عسل و دارچین می تواند در از بین بردن جای جوش نقش مهمی را ایفا کند. به همین دلیل اگر به دنبال یک لایه بردار خانگی برای درمان جوش زیر پوستی صورت خود هستید، به هیچ عنوان ماسک صورت خانگی لایه بردار عسل و دارچین را از قلم نیندازید.

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری دارچین

2 قاشق غذاخوری عسل

نحوه ساخت این لایه بردار خانگی:

برای آن که بتوانید این لایه بردار صورت خانگی را تهیه کنید، عسل و دارچین را به مقدار گفته شده با هم مخلوط نمایید. مواد را به گونه ای هم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرند. سپس ماسک را روی صورت خود قرار دهید و به مدت 20  تا 30  دقیقه اجازه دهید، روی پوست صورت باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان می توانید صورت خود را با آب گرم شستشو دهید و با حوله به آرامی خشک نمایید.

ماسک لایه بردار دارچین و عسل

لایه برداری پوست باعث می‌شود که پوستی نرم‌،شفاف و درخشان داشته باشید.

ماسک لایه بردار قوی خانگی با نشاسته و ماست

یکی از بهترین ماسک های لایه بردار خانگی، ماسک نشاسته و ماست می باشد که هر دو مواد تشکیل دهنده آن برای پاک سازی و تمیز کردن پوست جزو برترین ها به شمار می روند و همچنین یک اسکراب خانگی برای جوش محسوب می شوند.

نشاسته با تکیه بر ویتامین ها و مواد معدنی متعددی که دارد، به خوبی می تواند سلول های مرده را از روی پوست پاک نماید، جوش ها را خشک کند و در نهایت نیز باعث شود تا پوست صورت نرم تر و زیباتر به نظر برسد. همچنین ماست نیز حاوی مقادیر زیادی لاکتیک ‌اسید می باشد که از آن می توان به عنوان یک لایه ‌بردار خانگی قوی یاد کرد. علاوه بر این ماست، مواد مغذی فوق ‌العاده دیگری هم دارد که می توانند به درخشندگی و جوانی پوست کمک نمایند.

مواد لازم:

نشاسته : 3 قاشق غذا خوری

ماست کم چرب یا پرچرب : 1 قاشق غذا خوری

توجه داشته باشید، اگر قصد استفاده از این ماسک به عنوان لایه بردار خانگی برای پوست چرب را دارید، حتما باید از ماست کم چرب استفاده کنید و در کنار آن نیز از چند قطره آب لیمو ترش کمک بگیرید. اما اگر برای پوست های خشک به کار می گیرید، می توانید از ماست هایی که درصد چربی بالایی دارند هم استفاده نمایید.

طرز تهیه لایه بردار خانگی نشاسته:

برای تهیه این اسکراب لایه بردار صورت خانگی باید نشاسته را پودر کرده و با ماست مخلوط نمایید. برای به دست آمدن ماسک آن قدر مواد را هم بزنید تا به شکل خمیری یکدست درآید. سپس ماسک خود را به مدت 20  تا 30  دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید. بعد از گذشت این زمان صورت خود را با آب سرد بشویید.

انواع ماسک لایه بردار خانگی

ماسک خانگی لایه بردار با جوش شیرین و عسل

اگر شما هم پوست خشک و حساسی دارید و به دنبال یک ماسک لایه بردار خانگی برای پوست خشک خود هستید، ماسک جوش شیرین و عسل می تواند برای شما هوشمندانه ترین انتخاب باشد. جوش شیرین این قدرت را دارد تا به آرامی و ملایمت سلول‌های مرده پوست را جدا کند. عسل نیز در کنار خواص فوق العاده ای که برای لایه برداری پوست دارد، می تواند رطوبت را جذب پوست کرده و از بروز هر گونه حساسیت جلوگیری نماید. همه این موارد در کنار هم باعث شده تا این ماسک برای افرادی که پوست خشک و حساسی دارند، مناسب باشد. یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده این ماسک معجزه آور، دارچین می باشد که مانند یک سم زدا عمل کرده و با بهبود جریان اکسیژن در پوست، باعث درخشان و شفاف شدن پوست صورت می شود.

مواد لازم:

۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین

۱ قاشق چای‌خوری عسل

۱ قاشق چای‌خوری روغن ویتامین E

یک چهارم قاشق چای‌خوری دارچین

۳ قاشق چای‌خوری شیر

طرز تهیه ماسک لایه بردار خانگی:

طرز تهیه لایه بردار خانگی جوش شیرین و عسل به این شکل است که باید همه مواد گفته شده را با هم مخلوط نمایید و به خوبی هم بزنید تا یک ترکیب خمیری یکدست حاصل شود. حالا ماسک شما آماده است و می توانید آن را روی صورت خود قرار داده و به مدت چند دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. سپس 30 دقیقه به مواد فرصت دهید تا روی پوست باقی بمانند و اثر لایه برداری خود را به بهترین نحو روی پوست به جا بگذارند. پس از گذشت این زمان صورت خود را به خوبی با آب ولرم شستشو دهید.

طرز تهیه لایه بردار خانگی

ماسک خانگی لایه بردار و روشن کننده پوست با نمک دریا

نمک دریا را می توان یک لایه بردار قوی خانگی نامید؛ چرا که در هنگام قرار گرفتن روی پوست می تواند، سلول های مرده پوست را از بین ببرد و به دنبال آن باعث بهبود گردش خون در پوست شود که در نتیجه به پاک سازی و لایه برداری پوست منجر می گردد. در صورتی که نمک دریا با روغن زیتون که خود خواص بی نظیری برای پوست دارد و به لایه برداری پوست نیز کمک می کند، ترکیب شود، خواص معجزه آسای آن چندین برابر می گردد.

شاید این سوال در ذهنتان مطرح شود که آیا می توان به جای نمک دریا از نمک های معمولی که در خانه داریم استفاده کنیم؟ در پاسخ به این پرسش می توان گفت که نمک دریا و نمک معمولی تفاوت هایی با هم دارند، که اصلی ترین آن فرمولاسیون آن می باشد. نمک دریا سرشار از مواد معدنی همچون منیزیم، کلسیم، سدیم و پتاسیم است که وجود همین مواد باعث می شود تا به یک لایه بردار خانگی تبدیل شود.

مواد لازم:

یک فنجان نمک دریا

نصف فنجان روغن زیتون

طرز تهیه:

برای تهیه این ماسک روغن زیتون و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک ماسک غلیظ به دست آید. سپس پوست خود را به خوبی تمیز کنید و این لایه بردار خانگی پوست صورت را به دقت روی آن بمالید و سعی کنید به کمک انگشتان دست به صورت حرکات دایره ای مواد را روی پوست خود ماساژ دهید. سپس 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا ماسک روی پوست باقی بماند و بعد از آن صورت خود را با آب ولرم بشویید. در پایان نیز می توانید، از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید تا پوست شما از فواید کرم مرطوب کننده بهره بگیرد.

ماسک صورت با نمک دریا

شما می توانید بدون صرف هزینه زیاد و به کمک موادی که در منزل دارید، خودتان ماسک های لایه بردار خانگی درست کنید.

ماسک خانگی برای لایه برداری پوست با زردچوبه و شکر

اگر به دنبال قویترین لایه بردار صورت خانگی برای پاک سازی پوست خود هستید، به هیچ عنوان از ماسک زردچوبه و شکر غافل نشوید.

زردچوبه یکی از موادی است که از سالیان دور نقش مهمی را در مراقبت از پوست و درمان مشکلات پوستی ایفا کرده است و هم اکنون نیز در بسیاری از ماسک ها و اسکراب های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین فواید آن نیز کمک به لایه برداری پوست می باشد که آن را هم با حذف سلول های مرده پوست میسر می سازد. یکی دیگر از موادی که این ماسک را به قویترین لایه بردار خانگی تبدیل کرده است، وجود شکر در ترکیبات آن می باشد. شکر علاوه بر این که می تواند در لایه برداری از پوست تاثیر گذار باشد، باعث می شود تا پوست لطیف و مرطوب شود.

اگر در استفاده از شکر قهوه ای و شکر سفید در این ماسک مردد مانده اید، باید بدانید هر دو نوع شکر حاوی اسید گلیکولیک هستند. در حقیقت وجود همین اسید در شکر باعث می شود تا در اثر استفاده از آن روی صورت، پوست ظاهری جوان و شاداب به خود بگیرد. اما با این وجود شکر قهوه ای در مقایسه با شکر سفید، فواید بیشتری برای پوست دارد. توجه کنید که استفاده از شکر سفید هم برای تهیه این اسکراب هیچ مشکلی ندارد.

مواد لازم:

یک فنجان شکر

2 قاشق چای خوری پودر زردچوبه

یک و نیم فنجان روغن نارگیل

طرز تهیه ماسک لایه بردار خانگی:

برای ساخت این لایه بردار ماسک صورت خانگی مواد گفته شده را به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید تا به یک ماسک غلیظ دست پیدا کنید. سپس آن را روی پوستی که از قبل آن را تمیز و خشک نموده اید، به صورت دورانی ماساژ دهید. پس از 5 تا 10 دقیقه که به آن اجازه دادید تا برای اثربخشی بهتر روی پوست صورت باقی بماند، صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک زردچوبه و عسل

ماسک پرتقال

پرتقال جزو آن دسته از میوه هایی است که به واسطه مقادیر بالایی ویتامین c که در ترکیبات خود دارد، برای پوست بسیار مفید است و همواره در ماسک ها و اسکراب های مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد. پرتقال بهترین ماسک لایه بردار خانگی است که استفاده از آن می تواند در کنار پاک سازی کامل پوست، صورت شما را روشن، درخشان و شفاف جلوه دهد. همچنین اسید سیتریک موجود در پرتقال می تواند هر گونه آکنه یا جوشی را از روی پوست شما خشک و حذف نماید. در کنار پرتقال با این خواص بی نظیر، مواد دیگری همچون عسل و شکر هم در این ماسک لایه بردار خانگی یافت می شوند که هر کدام به نوبه خود نقش مهمی را در لایه برداری پوست ایفا می کنند.

مواد لازم:

یک عدد پرتقال

1 قاشق غذاخوری عسل

یک فنجان شکر

طرز تهیه:

برای ساخت ماسک لایه بردار در خانه ابتدا باید آب یک پرتقال را بگیرید. سپس به آن عسل و شکر را به مقدار گفته شده اضافه نمایید و مواد را به خوبی مخلوط کنید تا یک ترکیب یکدست حاصل شود. پس از آماده شدن ماسک، پوست خود را به دقت شسته و خشک نمایید. سپس این لایه بردار را با نوک انگشتان خود روی تمامی نقاط پوست صورت ماساژ دهید. پس از چند دقیقه ماساژ حدود 10 تا15   دقیقه فرصت دهید تا مواد روی پوست بمانند. سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

لایه برداری صورت با پرتقال

ماسک موز، شیر و جو دوسر

اگر شما هم به لایه برداری خانگی پوست به جای لایه بردارهای شیمیایی علاقه مند هستید، به سادگی می توانید از ماسک موز، شیر و جو دو سر استفاده کرده و از خواص بی نظیر این بهترین لایه بردار خانگی شگفت زده شوید.

یکی از مهم ترین ترکیبات اقوی ترین لایه بردار پوست خانگی جو دو سر می باشد که این قدرت را دارد تا تمام سلول‌های مرده پوست را جدا و پاکسازی نموده و در پایان پوستی شفاف و لطیف را برای شما به ارمغان آورد. شیر نیز یکی دیگر از مواد موجود در این ماسک معجزه آسا می باشد که خود به تنهایی به عنوان یک لایه‌بردار و تمیزکننده پوست شناخته می شود. موز یک میوه پر خاصیت است که به واسطه مواد معدنی و آنتی اکسیدان های متعددی که دارد برای سلامتی و زیبایی پوست بسیار مفید است. حال ببینید ترکیب این سه محصول با این خواص ویژه در کنار یکدیگر چگونه می تواند پوست شما را صاف، براق و درخشان نماید.

مواد لازم

۱ عدد موزِ رسیده

۱ قاشق غذاخوری شیر

۲ قاشق غذاخوری جو دوسر

طرز تهیه:

برای تهیه این لایه بردار خانگی صورت ابتدا باید موز را در ظرفی له کنید و سپس آن را با شیر ترکیب نمایید. پس از آن جو دوسر را نیز به مواد خود اضافه کنید. مواد را به قدری هم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. پس از آماده شدن ماسک آن را روی پوست خود بزنید و برای چند دقیقه روی پوست ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست شده و نتیجه فوق العاده ای برایتان داشته باشد. سپس به مدت 10 دقیقه فرصت دهید تا مواد روی پوست باقی بمانند و بعد از آن با آب ولرم صورت خود را شستشو دهید. بسیاری بر این باورند که این دستورالعمل بهترین ماسک لایه بردار خانگی است.

ماسک موز، شیر و جو دوسر

لایه بردار خانگی با قهوه و عسل

افراد بسیاری علاقه مند به طعم لذیذ قهوه هستند، در حالی که از خواص باورنکردنی آن برای سلامت و زیبایی پوست غافل می باشند. قهوه به جهت فرمولاسیون قدرتمند خود خواص بی شماری برای پوست دارد که یکی از مهم ترین این خواص کمک به لایه برداری پوست است.

به این دلیل از قهوه به عنوان یک لایه بردار قوی خانگی استفاده می کنند که به خوبی می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و پوست را نرم و روشن ‎کند. وجود عسل در این ماسک اثر لایه برداری آن را دوچندان می کند؛ چرا که عسل هم دارای خواص ضد باکتریایی است که خاصیت درمانی فوق العاده ای برای پوست دارد. همچنین ترکیب قهوه و عسل در کنار پاک سازی، باعث آبرسانی و تغذیه پوست می شود و به همین خاطر برای افرادی که پوست خشک و حساسی دارند، بسیار مناسب است.

مواد لازم:

3 قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده

یک قاشق غذاخوری آب

نصف قاشق چای خوری عسل

طرز تهیه:

برای لایه برداری صورت خانگی تمامی مواد گفته شده را با هم ترکیب نمایید و به گونه ای هم بزنید تا در نهایت خمیری یک دست حاصل شود. پس از آماده شدن این ماسک لایه بردار خانگی قوی آن را روی صورت خود قرار داده و پوست خود را با به کمک انگشتان دست و حرکات دایره ای شکل ماساژ دهید. سپس اجازه دهید تا ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند. این کار باعث می شود تا مواد به خوبی جذب پوست شده و اثربخشی بهتری داشته باشند. در پایان نیز صورت خود را با آب ولرم بشویید و با حوله نرم، به آرامی خشک کنید.

ماسک لایه بردار خانگی صورت

لایه برداری صورت با سفیداب

اگر شما هم در صدد ساخت کرم لایه بردار خانگی برای پوست خود هستید، از سفیدآب و خواص معجزه آسای آن غافل نشوید.

استفاده از سفیدآب برای پوست از گذشته های دور مرسوم بوده است. نیاکان ما در زمان استحمام، سفیدآب را روی پوست خود ماساژ می دادند و به کمک آن پوست خود را لایه برداری می کردند. اما متاسفانه امروز استفاده از سفیدآب یا روشور بسیار کاهش یافته و بسیاری از این بهترین ماسک صورت برای لایه برداری خانگی غافل شده اند.

سفیدآب این قدرت را دارد تا سلول های مرده پوست را از بین ببرد و به پاک سازی پوست کمک نماید. علاوه بر این شما می توانید از این ماسک برای از بین بردن جای جوش و اسکارهای باقی مانده روی پوست استفاده کنید. همچنین استفاده از سفیدآب باعث می شود تا پوست شما چند درجه روشن تر از قبل گردد و همین خود می تواند دلیل محکمی باشد تا خانم های خوش ذوق ترغیب شوند تا برای داشتن پوستی شفاف، روشن و شاداب از سفیدآب استفاده نمایند.

مواد لازم:

یک عدد سفیدآب

آب به مقدار کافی

طرز تهیه کرم لایه بردار خانگی پوست با سفیدآب:

در ابتدا باید یک عدد سفیدآب را پودر کرده و با کمی آب مخلوط نمایید. سپس اجازه دهید تا یک شب تا صبح به همین حالت بماند. پس از آن، مواد را به خوبی هم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرند. اکنون لایه بردار خانگی شما آماده است و به راحتی می توانید در هر زمان پس از شستشوی صورت خود، آن را به پوست صورت زده و پس از ۵ دقیقه بشویید.

ماسک سفیدآب

قبل از انتخاب هر کدام از ماسک های لایه ‌بردار، نوع پوست خود را در نظر بگیرید تا پوست شما در اثر تماس با این ماسک ها آسیبی نبیند.

ماسک کیوی

همانطور که می دانید، کیوی یک میوه خوشمزه است که خواص بی شماری برای سلامت و زیبایی پوست دارد. به همین علت می توانید از آن به عنوان یک لایه بردار قوی صورت خانگی استفاده کنید. هنگامی که این میوه را روی پوست خود قرار می دهید، کیوی می تواند با تکیه بر آنزیم های خود پوست را پاک سازی نماید. همچنین ویتامین های C، E و آنتی اکسیدان های موجود در کیوی باعث می شود تا پوست جوان و تازه به نظر برسد. بنابراین استفاده از ماسک کیوی می تواند پوست درخشان و زیبایی را به شما هدیه دهد.

مواد لازم:

یک عدد کیوی

دو قاشق چای‌خوری شکر

چند قطره روغن آفتابگردان

طرز تهیه:

برای تهیه این ماسک لایه بردار صورت خانگی ابتدا باید یک کیوی را پوست کنده و آن را بکوبید و له کنید. سپس شکر و روغن آفتابگردان را به مقدار گفته شده به آن اضافه نمایید. مواد را طوری هم بزنید که مخلوطی یک دست ایجاد شود. اکنون ماسک صورت شما آماده است و می توانید آن را روی پوست صورت خود بمالید. سپس به مدت 10 تا 15 دقیقه به آن اجازه دهید تا روی پوست باقی بماند و پس از آن صورت خود را با آب ولرم به خوبی بشویید. در پایان نیز پس از خشک کردن پوست از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید.

ماسک کیوی

سوالات متداول پیرامون ماسک های لایه بردار خانگی پوست

بدون شک در ذهن شما هم سوالات زیادی در خصوص ماسک های لایه بردار خانگی پوست صورت پیش آمده است. در همین راستا در ادامه این بخش به 4 مورد از رایج ترین این سوالات پاسخ داده شده است.

چگونه لایه بردار خانگی بسازیم ؟

مطالعه این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با طرز تهیه چندین ماسک لایه بردار خانگی آشنا شوید.

آیا استفاده مداوم از لایه بردارهای خانگی می تواند عوارضی را هم به همراه داشته باشد ؟

همواره سعی کنید از هر کدام از ماسک های لایه بردار خانگی در حد تعادل استفاده کنید، چرا که استفاده بیش از حد، می تواند مشکلاتی همچون خشکی، خارش ، قرمزی و… را برای پوست شما ایجاد کند.

از هر کدام از ماسک های لایه بردار پوست چند بار استفاده کنیم؟

تعداد دفعات استفاده از ماسک های لایه بردار خانگی کاملا بستگی به نوع پوست شما دارد. به عنوان مثال اگر پوست شما خشک و حساس است، حداکثر 1 بار در هفته از لایه بردار استفاده کنید و اگر پوست چربی دارید، می توانید سه تا چهار بار در هفته از اسکراب و لایه بردار خانگی استفاده نمایید. اگر هم پوستتان معمولی و مختلط است، هم حداکثر 3 بار در هفته می توانید از این ماسک ها بهره بگیرید.

استفاده از ماسک های لایه بردار پوست برای چه کسانی ممنوع است؟

آن دسته از افرادی که در پوست صورت خود آکنه های مزمن یا کیستیک دارند یا همیشه پوست آنان ملتهب است، استفاده از ماسک های لایه بردار خانگی برای آنان به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ چرا که لایه برداری به التهاب بیشتر پوست صورت دامن می زند. همچنین افرادی که روی پوست خود هر گونه زخم، آفتاب سوختگی، آسیب یا عفونتی دارند، در هیچ صورتی نباید از ماسک های لایه بردار استفاده نمایند. این گونه افراد حتما باید در مورد لایه برداری پوست خود با پزشک متخصص در ارتباط باشند.

 

کلام آخر

در این بخش از مجله زیبایی میس و مستر با 10 ماسک لایه بردار خانگی آشنا شدید. امیدواریم بتوانید به راحتی آن ها را در خانه تهیه و روی پوست خود استفاده کنید و به نتایج مطلوب و ایده آلی برسید. شما برای پاکسازی و لایه برداری پوست از کدام یک از این روش‌ها استفاده می‌کنید؟ تقاضامندیم تجربیات خود را در این خصوص با ما و همراهان همیشگی این مجله زیبایی به اشتراک بگذارید.

منابع

parenting.firstcry