مهمترین توصیه های آرایشی و بهداشتی که کرونا را از شما دور می کند

ویروس کرونا (coronavirus) این روزها در سراسر جهان در حال گسترش می باشد. کشورهای بسیاری در تمام دنیا از آسیا گرفته تا آفریقا و آمریکا همگی درگیر این ویروس شده اند. در این بین نمی توانیم از تاثیر کرونا بر صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی  غافل شویم. به دلیل اهمیت این موضوع و تاثیر کرونا بر صنعت آرایشی و بهداشتی ما در این مقاله می خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که: چگونه صنعت آرایشی تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت و چه نکاتی را از این پس باید رعایت کنیم تا بتوانیم سلامت بمانیم.

استفاده از ماسک

همان طور که همه ما می دانیم کار اصلی میکاپ آرتیست ها و آرایشگران در ارتباط نزدیک با افراد است. در این روز ها که همه مردم از لمس کردن چشم ها و صورتشان در بیرون از منزل منع می شوند، آرایشگران مجبورند تا در تماس نزدیک با صورت افراد باشند.

نکته اصلی ماجرا دقیقا همین جا است. درست زمانی که همه متخصصان اعلام می کنند که باید فاصله اجتماعی رعایت شود و افراد پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، پس چه بر سر صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی می آید و کرونا چه تاثیری روی حرفه آرایش و آرایشگری می گذارد؟

ما در این مقاله از بلاگ میس و مستر، به سراغ صاحبان این مشاغل رفته ایم و با آن ها در مورد تاثیر کرونا بر صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی صحبت کرده ایم و نکاتی که آن ها در ایام کرونا رعایت می کنند را مطرح کرده ایم.

تاثیر کرونا بر آرایش

تاثیر کرونا بر صنعت آرایش صورت و میکاپ

سپاستین تاردیف، آرایشگر و بنیان گذار لوازم آرایشی و بهداشتی Veil، می گوید که از زمان شیوع ویروس کرونا او همواره اصول بهداشتی را رعایت می کند. طبق گفته های سپاستین در زمان ویروس کرونا او هر روز برس های آرایشی را با شامپو می شوید و به وسیله اسپری الکل یا دستمال مرطوب الکلی میزهای آرایشی و سایر سطوح را پاک می کند.

همچنین او می گوید که به جای استفاده مستقیم رژ لب روی لب مشتریان مقدار کمی از محصول را با یک وسیله فلزی کوچک می تراشد و به یک پالت جداگانه منتقل می کند و سپس از آن استفاده می کند.

فوت کردن براش

سپاستین همچنین می گوید که:

“من بسیاری از میکاپ آرتیست ها و آرایشگران حتی افراد بسیار مشهور را هم دیده ام که برای گرفتن پودر اضافی روی قلمموهای آرایشی به آن ها فوت می کنند که کاملا غیر قابل قبول است.”

به جای دمیدن روی آن، می توان به آرامی به برس ضربه زد تا پودر اضافی آن گرفته شود.

او می گوید که از زمان شیوع ویروس کرونا او تمام جلسه های کاری اش را لغو کرده است یا از طریق شبکه های مجازی آن ها را برگزار کرده است. طبق گفته های او در مورد تاثیر ویروس کرونا بر صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی از زمان شیوع ویروس کرونا، تمامی صنعت آرایش به یک خواب زمستانی فرو رفته است. که با توجه به وضعیت فعلی کار بسیار درستی هم است.

گاتو، که یک میکاپ آرتیست اسپانیایی است و با برند میبلین همکاری می کند، در حال حاضر تحت قرنطینه اجباری 14 روزه اسپانیا می باشد، به این معنی که تمام برنامه و کار او کاملاً به تعویق افتاده است.

گاتو می گوید:

“تاثیر کرونا بر صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی این است که فعلا تمام کسب و کار های این چنینی در حال استراحت هستند و این كار صحیحی هم است. بهترین کاری که اکنون می توانیم انجام دهیم این است که در خانه بمانیم.”

ارایش

اثرات کرونا روی آرایش مو

پس از گسترش ویروس کرونا بسیاری از سالن های آرایش و آرایشگاه ها به طور کامل بسته شده اند یا این که سعی کردند با رعایت یک سری از نکات بهداشت و پروتکل های خاص به فعالیت خود ادامه دهند.

آرایش کردن

سالن درای بار در آمریکا یکی از سالن هایی بود که موقتاً همه شعبه های خود را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد. این سالن زمانی که قصد داشت تا مجددا به فعالیت بپردازد سعی کرد تا لیستی از اقدامات و پروتکل های بهداشتی را به اجرا درآورد. این لیست شامل:

شستن مکرر دست ها،

ضد عفونی کردن دست با مواد ضدعفونی کننده ایی که در اطراف سالن گذاشته بودند،

استفاده از ابزار های ضد عفونی شده با مواد ضدعفونی کننده،

و منع مصرف غذاهای بسته بندی نشده مانند شیرینی های سر باز در داخل سالن بود.

صنعت آرایشی در زمان شیوع ویروس کرونا

اما سالن شهر نیویورک به نام Whiteroom تصمیم سخت تری را گرفت. آن ها در بیانیه ای که در اینستاگرام خود منتشر کردند گفت که تا اطلاع ثانوی تصمیم به تعطیل کردن سالن خود گرفته اند. در بخشی از این اطلاعیه آمده است:

“سلامتی کارکنان، مشتریان و عزیزانمان مهمترین موضوعی است که باید در هنگام بروز این وضعیت مورد توجه قرار بدهیم. ما در این باره احساس مسئولیت می کنیم و وظیفه خود می دانیم که از یکدیگر محافظت کنیم. ”

لیری مسئول این سالن می گوید که من متوجه شدم که افراد به دلیل تعطیلی کسب و کارهایشان فرصت بیشتری برای حضور در سالن های آرایشی دارند و به همین دلیل سالن های آرایشی در این مدت از قبل شلوغ تر بوده است و این می تواند بسیار خطرناک باشد. در این مکان ها اگر یک نفر بیمار باشد به سرعت این بیماری شیوع پیدا می کند.

می توانیم تاثیر کرونا بر صنعت آرایش را این طور ببینیم که در حالی که بیشتر کسب و کار ها در وضعیت کرونا تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، سالن های آرایشی و بهداشتی در این اوضاع بیشتر از قبل شلوغ هستند.

جسیکا الباوم، یکی از آرایشگران مستقر در لس آنجلس است، او به طور حرفه ای برای ستارگان هالیوود کار می کند. او می گوید:

“ما مانند یک خانواده هستیم و بسیار نزدیک به یکدیگر کار می کنیم. وقتی یک نفر از ما بیمار می شود، بیماری خیلی سریع گسترش می یابد.”

اثرات کرونا روی آرایش ناخن

اقدامات بهداشتی در آرایشگاه های ناخن اغلب بسیار متنوع است. این اقدامات شامل ضد عفونی کردن سطوح، استفاده از ماسک، شستن و ضد عفونی کردن دست ها و…. بوده اند.

شیوع کرونا

خانم پاپ به عنوان یک ناخن کار که هر روز با مشتری های خود به صورت نزدیک در ارتباط است و در این مورد می گوید:

“من زمانی که کار می کنم مجبورم بسیار به مشتری هایم نزدیک شوم. به همین دلیل احتمال انتقال و تاثیر بیماری کرونا هنگام آرایش، بسیار زیاد می شود.”

او دستان خود را بعد از اتمام کار هر مشتری می شوید، از ضد عفونی کننده ها روی میز و وسایلش استفاده می کند و برای هر مانیکور از ابزارهای یکبار مصرف استفاده می کند یا ابزارهای فلزی را ضد عفونی می کند.

یک سالن ناخن با سه شعبه در شهر نیویورک، تصمیم گرفت که در این مدت سالن خود را تعطیل کند. امی لینگ لین صاحب این سالن در ایمیلی که برای مشتریانش ارسال کرد، نوشت:

“تعطیلی قطعاً برای ما تصمیمی آسان نبوده است، ولی سلامتی و ایمنی شما و کارمندان ما مهمترین چیز برای ما هستند. ”

لاک زدن ناخن

سخنی در مورد تاثیر ویروس کرونا با متخصصان صنعت آرایش

همان طور که دیدیم اصلا تفاوتی ندارد که در کدامیک شاخه های صنعت مد  و آرایش فعالیت داشته باشید. تاثیر کرونا روی صنعت آرایشی و بهداشتی آن چنان زیاد بوده است که اصلا قابل انکار نیست. به دلیل این که این شغل همیشه در نزدیک ترین حالت ممکن با صورت مشتری است. در نتیجه تمامی اقدامات بهداشتی مانند شستن دست ها و ضد عفونی کردن محیط و فضا باید با دقت انجام شود. پس حتما از بین این موارد یک چک لیست تهیه کنید و برای سلامتی خودتان و مشتریانتان آن ها را به کار ببندید:

  1. قبل از ملاقات مشتریان باید از آن ها بپرسید که آیا احساس بیماری می کنند یا مشکلی ندارند؟
  2. در صورتی که جواب بله بود، از آن ها بخواهید تا فعلا به سالن مراجعه نکنند. اگر زمانی خودتان یا کارمندانتان هم احساس بیماری کردید حتما به پزشک مراجعه کنید و تمامی قرار هایتان را کنسل کنید.
  3. حتما در صورت امکان از وسایل و ابزارهای یکبار مصرف یا استریل شده استفاده کنید.
  4. از ماسک های بهداشتی استفاده کنید و حتما از مراجعین خود هم بخواهید که از ماسک استفاده کنند. در غیر این صورت به دلیل فاصله نزدیک نفس هایتان به صورت یکدیگر برخورد می کند و این اصلا بهداشتی نیست.
  5. حتما از مواد ضدعفونی کننده برای ضدعفونی کردن مشتریان هنگام ورود استفاده کنید.
  6. قرار های غیر ضروری خودتان را حتما کنسل کنید.
  7. اگر برایتان امکان دارد تا اطلاع ثانوی سالن خود را تعطیل کنید.

نکات بهداشتی در زمان کرونا

جمع بندی

تاثیر ویروس کرونا بر صنعت آرایشی و بهداشتی غیر قابل انکار است. بهتر است که تا اطلاع ثانوی از مراجعه به آرایشگاه ها خودداری کنید و خودتان درخانه دست به کار شوید یا اگر جزو صاحبان این کسب و کار ها هستید آن ها را تعطیل کنید.

به راحتی می توان بدون مراجعه حضوری از طریق سایت های معتبری همچون میس و مستر هر آن چه را که برای زیبایی پوستتان نیاز دارید تهیه کنید. در صورتی که مراجعه حضوری به سالن های زیبایی خیلی ضروری بود حتما به سالن هایی مراجعه کنید که بزرگ باشند یا تعداد کمی مراجعه کننده داشته باشند که بتوان فاصله اجتماعی را به درستی رعایت کرد و حتما سعی کنید که در ساعات خلوت به سالن های زیبایی مراجعه کنید. هیچ وقت کرونا و خطر آن را دست کم نگیرید و همواره نکات ایمنی را رعایت کنید.

منبع

allure