سی سی کرم چیست

 این روز ها بی بی کرم و سی سی کرم ها طرفداران زیادی پیدا کرده اند و جزو لوازم آرایشی محبوب ستاره های هالیوودی به حساب می آیند. اما دلیل محبوبیت این کرم ها چیست؟ این محصولات کرم های چندکاره ای هستند که آرایش کردن را برای اکثریت خانم ها راحت تر کرده اند. در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر قصد داریم برای شما توضیح دهیم که سی سی کرم چیست و چه کاربردهایی دارد.

سی سی کرم چیست؟ (CC Cream)

برای رسیدن به پاسخ این پرسش که سی سی کرم چیست ، باید بدانید که اگر به دنبال یک کرم پودر عالی برای پوشاندن نواقصی مثل لک ها و رنگ تیره و ناهمگون پوست خود هستید، ما به شما سی سی کرم را پیشنهاد می کنیم. در واقع کرم های سی سی نسخه پیشرفته کرم های بی بی با همان خصوصیات چند منظوره هستند. کرم های چند منظوره به کرم هایی گفته می شود که خواص چند محصول آرایشی را با هم دارند، برای مثال یک سی سی کرم خواص کرم مرطوب کننده، پرایمر، کرم پودر و کرم ضد آفتاب را داراست.

 CC Cream مخفف کلمه color correcting و به معنای تصحیح کننده رنگ صورت می باشد

سی سی کرم چیست

استفاده از یک کرم به جای چند کرم آرایش را برای خیلی از خانم ها را راحت تر کرده است، به همین دلیل این مدل کرم ها طرفداران زیادی پیدا کرده اند و اینقدر محبوب شده اند. از سی سی کرم ها برای رفع قرمزی و زردی پوست و تصحیح رنگ آن استفاده می شود و انواع رنگ های مختلفی با کاربردهای متفاوت دارد. کرم سی سی با به کار گیری رنگ های مخالف، رنگ نواقص صورت را خنثی می کند (برای مثال رنگ سبز، قرمزی را خنثی می کند). به جای استفاده از یک کانسیلر اصلاح کننده یا پرایمر به همراه یک کرم پودر به راحتی می توانید تمام نیاز های خود را به سادگی با یک سی سی کرم برطرف کنید. برای این که متوجه بشید کاربرد سی سی کرم برای چیست بهتر است ابتدا با مفهوم تصحیح رنگ بیشتر آشنا شوید.

تصحیح رنگ چیست ؟

همان طور که به آن در بخش قبلی اشاره کردیم، شما می توانید مشکلات پوستی خود مانند جوش، آکنه، التهاب، کبودی و … را با کمک سی سی کرم ها یا همان تصحیح کننده رنگ برطرف کنید. اگر در گذشته از این دسته محصولات مثل پرایمر یا کانسیلرهای رنگی استفاده کرده باشید، احتمالا با تئوری رنگ ها و نحوه کارکرد آن ها آشنا هستید. به برای مثال، می دانید که جوش و التهابات قرمز رنگ روی پوست را می توان با استفاده از رنگ سبز پوشش داد. همچنین، اگر پوست شما دچار کبودی شده است، می توان با استفاده از تصحیح کننده رنگ زرد، آن را به خوبی محو کرد. به این کار تصحیح رنگ می گویند.

تصحیح رنگ با سی سی کرم

برخی افراد از سی سی کرم به عنوان پرایمر آرایشی استفاده می کنند. در حالی که برخی به عنوان کرم پودر از آن بهره می گیرند. اما دلیل استفاده از سی سی کرم به جای پرایمر صورت چیست ؟ در بخش فواید سی سی کرم جواب این سوال را به صورت کامل برای شما شرح می دهیم.

کاربرد رنگ های مختلف CC کرم چیست ؟

· سی سی کرم صورتی چیست ؟

سی سی کرم صورتی به روشن شدن و شادابی پوست کمک می کند. پس استفاده از سی سی کرم صورتی روشنی و درخشش پوست تان را به وضوح مشاهده می کنید.

· سی سی کرم زرد چیست ؟

رنگ زرد مخصوص افرادی است که رنگ پوست قسمت های مختلف در صورتشان متفاوت است. این رنگ سی سی کرم به روشن شدن پوست کمک می کند و رنگ پوست را یکدست می کند. هم چنین جوش های سرسیاه را هم محو می کند. خانم هایی که دارای پوست سبزه و تیره هستند بهتر است از این نوع سی سی کرم استفاده کنند.

· سی سی کرم سبز چیست ؟

سی سی کرم سبز علاوه بر افزایش ماندگاری آرایش که کاربرد مشترک تمامی سی سی کرم ها در نقش یک پرایمر است، همانطور که گفته شد قرمزی پوست را که ناشی از جوش و التهاب است، به خوبی خنثی می کند و باعث می شود پوست شما یکدست و طبیعی به نظر برسد.

· سی سی کرم بنفش چیست ؟

سی سی کرم بنفش زردی پوست را خنثی می کند و برای خانم هایی با پوست سبز مایل به زرد بهترین گزینه است.

· سی سی کرم چند رنگ چیست ؟

با خرید سی سی کرم چند رنگ می توانید یک کرم با تمام کاربردهای ذکر شده داشته باشید. چون این نوع سی سی کرم همانند پرایمر از چند رنگ مختلف ساخته شده و هر رنگ تاثیر خاص خودش را دارد و همچنین خرید این نوع سی سی کرم به صرفه تر از انواع دیگر آن است.

کاربرد رنگ های مختلف سی سی کرم

شما می توانید انواع سی سی کرم گلدن رز را در فروشگاه اینترنتی میس و مستر مشاهده و خریداری کنید.

تفاوت سی سی کرم و سایر کرم ها در چیست ؟

در پاسخ به سوال تفاوت بی‌بی کرم با سی‌سی چیست باید بگوییم که عمده ترین تفاوت این دو کرم در عملکرد اصلی آن هاست. سی سی کرم بیشتر برای خانم هایی مناسب است که سن به نسبت بالایی دارند . این گونه افراد دوست دارند از محصولات آرایشی استفاده کنند که علاوه بر خاصیت درمانی، پوشش دهی بیشتری نسبت به بی بی کرم ها داشته باشند.

 

فرق بی بی کرم و سی سی کرم در چیست ؟

سی سی کرم ها به دلیل پوشش دهی بیشتری که روی پوست دارند، معمولا فرمولاسیون سنگین تری نسبت به بی بی کرم ها دارند. سی سی کرم برخلاف بی بی کرم، حتی برای پوست چرب هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد. شما می‌توانید از سی سی کرم برای تصحیح رنگ و یکدست کردن چهره، پوشاندن جوش و لک ها، کمرنگ کردن ماه گرفتگی و به خصوص لک های آفتاب سوختگی و… استفاده کنید. وظیفه بی‌بی کرم بیشتر مراقبت و تامین رطوبت پوست است و قابلیت پوشانندگی متوسطی هم دارد و همچنین از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کند.

به طور خلاصه کرم سی سی قدرت پوشانندگی خیلی بیشتری نسبت به بی بی کرم دارد و بی بی کرم برای مراقبت از پوست مناسب تر است.

تفاوت پوشانندگی سی سی کرم بیشتر بستگی به برند آن دارد. چیزهایی مثل چین و چروک یا تیرگی های پوست صورت در نواحی مختلف را به وسیله سی سی کرم ها می توان پوشاند در حالی که کرم BB روی شفافیت و براق کردن پوست متمرکز است. این کرم ها همچنین مات هستند و نسبت به بی بی ها روغن کمتری دارند. سی سی کرم می تواند حتی در روشن تر کردن ظاهر پوست شما موثر باشد. این محصول برای مصرف روزانه گزینه مناسبی است و همچنین حاوی SPF می باشد تا از پوست در برابر نورخورشید محافظت کند.

تفاوت پوشانندگی بی بی کرم و سی سی کرم

DD کرم مخفف Dynamic Do-All است که یک سوپر کرم از ترکیب خواص بی بی کرم و سی سی کرم ‌ها می باشد که هدف اصلی آن داشتن خواصAnti Aging یا ضد پیری است. با مصرف این کرم چروک‌ها به مرور محو می گردد و خطوط اولیه پوست نمایان‌تر می‌شوند، این کرم باعث بهبود رنگ پوست می شود و از نقاط حساس پوست شما حفاظت می کند. البته نکته حائز اهمیت در این نوع کرم ها این است که تنوع این محصول در برندهای آرایشی و پوستی نسبت به دو نوع قبل بسیار کمتر است.

cc creamفواید استفاده از سی سی کرم ها چیست ؟

همانطور که گفته شد سی سی کرم یک محصول آرایشی بسیار کارآمد و محبوب است، که به دلیل داشتن مزایای متعدد در سراسر جهان به شدت مورد رضایت بسیاری از افراد علاقه مند به عرصه آرایش و زیبایی، قرار گرفته است. در ادامه قصد داریم به مهم ترین فواید استفاده از کرم های سی سی اشاره کنیم:

  • یک محافظ عالی برای پوست

سی سی کرم دارای مواد ضد آفتاب با SPF ملایم برای حافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید است. همچنین به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی قادر است از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند. رادیکال های آزاد باعث پیری پوست و ایجاد چین و چروک می شوند.

  • نقش کرم سی سی به عنوان یک مرطوب کننده چیست

سی سی کرم ها مرطوب کننده عالی برای پوست محسوب می شوند و چهره شما را شاداب و با طراوت می کنند. با استفاده روزانه این کرم ها به دلیل دارا بودن خواص آبرسانی شما دیگر به زدن یک مرطوب کننده قبل از آرایش و صبر کردن برای جذب آن نیازی نخواهید داشت، در نتیجه یک آرایش روزانه راحت اما کامل را تجربه خواهید کرد. البته اگر پوست بسیار خشکی دارید حتما استفاده از کرم مطوب کننده را در روتین مراقبت پوست خود داشته باشید.

  • صاف و یک دست جلوه دادن پوست

بارها در بخش های قبلی به پوشانندگی خوب این کرم ها در صاف و یکدست جلوه دادن پوست اشاره کردیم. اما دلیل بالا بودن پوشانندگی سی سی کرم ها چیست ؟ سی سی کرم ها به علت داشتن رنگدانه های معدنی طبیعی، دارای خاصیت تصحیح کنندگی و پنهان کردن نواقص پوست هستند. همچنین در ساخت این کرم ها از فناوری منحصر به فرد ریزکپوسلاسیون استفاده کرده اند که رنگ پوست صورت را به شکل یکنواخت و بهینه تنظیم می کند. با استفاده از سی سی کرم ها می توانید رنگ پوست صورت خود را اصلاح کنید و یک پایه بی عیب و نقص ایجاد نمایید.

فواید سی سی کرم چیست

  • تصحیح رنگ و تثبیت آرایش با داشتن خواص پرایمر

همان طور که در بخش های قبلی اشاره کرده بودیم، شما قبل از استفاده از سی سی کرم ها دیگر نیازی به پرایمر نخواهید داشت، اما دلیل این امر چیست ؟ سی سی کرم ها به دلیل فرمولاسیون خاص و منحصر به فردی که دارند باعث تثبیت آرایش، ترمیم منافذ، کاهش قرمزی و رنگدانه ها، مات و روشن کردن چهره می شوند. در واقع می توان گفت که این کرم ها عملکردی مانند یک پرایمر دارند و می توانید از آن ها به عنوان پایه آرایشی استفاده کنید. البته اگر پوست شما بسیار چرب یا خشک است، توصیه می کنیم برای ماندگاری آرایش صورت از یک پرایمر مناسب هم کمک بگیرید.

سی سی کرم مدل گلدن رز

  • بافت سبک و دارای ویتامین و مواد معدنی

به نظر شما دلیل این پوشانندگی زیاد و در عین حال سبک بودن سی سی کرم ها چیست ؟ در جواب باید بگوییم که سی سی کرم ها فاقد فارابن، روغن‌های معدنی و طلق می ‌باشند و به دلیل بافت سبکی که این مواد معدنی دارند، شما هیچ گونه احساس سنگینی روی پوست خود نخواهید کرد. همچنین در ساخت این کرم ها از ویتامین های مفید برای پوست مثل ویتامین E و … استفاده کرده اند تا خاصیت تغذیه کنندگی پوست هم به مزایای این کرم پرکاربرد اضافه شود.

طریقه درست استفاده از سی سی کرم چیست ؟

ساده ترین راه استفاده از سی سی کرم ها کمک گرفتن از نوک انگشت است. علاوه بر این می توانید از اسفنج آرایشی برای پخش کردن سی سی کرم روی پوست کمک بگیرید. بهتر است سی سی کرم را به صورت دایره ای و آهسته روی پوست خود پخش کنید، تا به خوبی تمام نواقص روی پوست را پوشش دهد. همیشه ابتدا از مقدار کمی کرم استفاده کنید و در صورت لزوم، مقدار آن را کم کم افزایش دهید.

نحوه استفاده از cc کرم

اما نکته طلایی برای گرفتن نتیجه بهتر از سی سی کرم چیست ؟ برای اینکه سی سی کرم یا هر کرم دیگری بر روی پوست صورت شما بهترین نتیجه را داشته باشد، حتما قبل استفاده از کرم، صورت خود را با پاک کننده های ملایم شست و شو دهید.

اگر می خواهید یک آرایش سریع داشته باشید، استفاده از سی سی کرم به تنهایی کفایت می کند. اما اگر به مراسم مهمی می خواهید بروید و پوشش دهی یا ماندگاری بالایی نیاز دارید، بهتر است روی سی سی کرم از کرم پودر یا پنکک استفاده کنید. می توانید این روند را دو یا سه بار تکرار کنید تا به سطح مطلوب پوشش برسید. در نهایت هم از پودر فیکس یا اسپری فیکساتور برای اتمام آرایش صورت خود استفاده کنید.

نکات مهم در خرید یک سی سی کرم خوب چیست ؟

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که سی سی کرم مناسب شما چیست و از بین این همه مدل سی سی کرم کدام یک نیاز شما را پاسخگو می باشد. سی سی کرم ویژگی های زیادی دارد، برای همین منظور قبل از خرید آن برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • سی سی کرم جایگزین مرطوب کننده روزانه نیست!

همانطور که گفتیم یکی از ویژگی های سیسی کرم ها مرطوب کردن پوست می باشد، با این وجود هیچ گاه آن را جایگزین آبرسان یا مرطوب کننده مخصوص پوست ‌تان نکنید. همواره سعی کنید برای جلوگیری از ایجاد خشکی مرطوب کننده یا آبرسان مناسب با نوع پوست تان را به طور منظم استفاده کنید.

  • سی سی کرم ها SPF های مختلفی دارند!

کرم های سی سی مانند بی بی کرم ها برای محفاظت پوست در برابر اشعه های UV آفتاب، دارای خاصیت SPF هستند. بنابراین قبل از خرید سی سی کرم حتما به این ویژگی توجه کنید. اما بهترین درصد SPF برای سی سی کرم چیست ؟ طبق بررسی های انجام شده مشخص شد که کرم هایی که حداقل دارای SPF 30 هستند برای استفاده روزانه مناسب‌ترند. اگر قصد دارید مدت زیادی زیر آفتاب شدید باشید حتما قبل از زدن سی سی کرم به پوست خود ضد آفتاب هم بزنید. بهترین زمان تمدید ضد آفتاب زیر نور شدید خورشید هر دو الی سه ساعت یک بار است.

cc cream چیست

  • برای اطمینان از میزان پوشش دهی قبل از خرید آن را تست کنید.

همه کرم های چند منظوره ( کرم BB کرم CC ) برای خانم هایی که به دنبال یک مرطوب کننده با خاصیت پوشش دهی رنگی هستند، بسیار مناسب است. ولی اگر قصد پنهان کردن لکه های پوستی و چین و چروک های صورت خود را دارید، بنابراین قبل از خرید سی سی کرم در صورت امکان آن را تست کنید.

  • CC کرم باید منطبق با رنگ پوست شما باشد.

سی سی کرم ها در سه سایه رنگ روشن، متوسط روشن و متوسط تیره و رنگ های پرایمری موجود هستند. برای داشتن رنگ پوست طبیعی بهتر است متناسب با رنگ پوست و نیاز خود رنگ کرم سی سی را انتخاب کنید.

میزان پوشش دهی cc کرم چقدر است

  • به ترکیبات استفاده شده در CC کرم دقت کنید!

در بعضی از سی سی کرم ها از ترکیباتی مثل ویتامین C استفاده شده است، همین امر ممکن است باعث شود تا پوست افرادی که به این مواد حساسیت دارند به کرم واکنش دهد و دچار جوش و آکنه شود. بنابراین قبل از خرید سی سی کرم حتما درباره ترکیبات استفاده شده درون آن مطالعه و تحقیق کنید. برای این کار می توانید از نقد و بررسی های محصولات مختلف در سایت میس و مستر کمک بگیرید.

سخن آخر

اکنون پس خواندن این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر می دانید که سی سی کرم چیست و چه کاربردی دارد. استفاده از سی سی کرم ها به فرآیند آرایش سرعت زیادی بخشیده و کار بسیاری از خانم ها را راحت تر کرده است. اگر قصد دارید که لکه های پوستی روی صورت خود را به طور کلی بپوشانید و محو کنید، باید بدانید استفاده از سی سی کرم بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید. چرا که این کرم ها قدرت پوشش دهی بسیار بالایی دارند و به همین دلیل است که از آن ها امروزه استفاده زیادی می‌شود. برای پیدا کردن یک سی سی کرم مناسب، به ترکیبات سی سی کرم و مطابقت آن با رنگ پوست دقت کنید و سعی کنید سی سی کرم هایی را تهیه کنید که دارای SPF30 باشند.

سوالات متدوال 

آیا سی سی کرم برای پوست چرب مفید است ؟

سی سی کرم را می توانید برای انواع پوست مورد استفاده قرار دهید. سی سی کرم بافت سبکی دارد و منافذ پوست را نمی بندد. به همین دلیل برای افرادی که دارای پوست چرب هستند، بسیار توصیه می شود. سی سی کرم برخلاف بی بی کرم، می تواند حتی برای پوست چرب هم مورد استفاده قرار گیرد

آیا CC‌ کرم حاوی مرطوب کننده است؟

قابلیت آبرسانی پوست و مرطوب کننده موجود در سی سی کرم، تقریبا ویژگی جدیدی به حسبا می آید. سی سی کرم علاوه بر این که از قابلیت های اصلاح رنگ، جلوگیری از چین و چروک و محافظت از پوست برخوردار است، پوست را به خوبی آبرسانی و مرطوب می کند.

سی سی کرم چیست ؟

CC Cream مخفف کلمه color correcting و به معنای تصحیح کننده رنگ صورت می باشد. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این محصول آرایشی به مقاله ما در وبلاگ میس و مستر مراجعه کرده و پاسخ سوالات خود را بیابید.