شاید هیچ زیبایی ناخنی به اندازه مانیکور فرانسوی با نوک سفید وجود نداشته باشد. ناخن ‌های کلاسیک فرنچ خنثی و کم ‌رنگ و در عین حال به ‌دقت مانیکور ‌شده، از زمانی که این مدل برای اولین بار در دهه 1930 مد شد، یکی از تکنیک های اصلی زیبایی برای خانم ‌ها در همه جا بوده است. در ادامه این مطلب قصد داریم به همه چیز درباره فرنچ ناخن چیست بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

عبارات «مانیکور فرانسوی» و «لاک فرنچ» گاهی اوقات به جای هم استفاده می‌ شوند، علی‌ رغم اینکه متدهای متفاوتی هستند. در ادامه با تفاوت این دو تکنیک آشنا می شویم.

مانیکور فرنچ چیست؟

مانیکور فرانسوی در واقع تفاوت چندانی با  مانیکورهای دیگر ندارد. تکنیک ‌های ماساژ و مراقبت از ناخن یکسان یا حداقل بسیار مشابه هستند (البته بین ناخن کارهای مختلف می ‌توان تغییراتی را انتظار داشت).

این مرحله دیزاین مانیکور فرانسوی است که آن را نسبت به سایر روش های مانیکور منحصر به فرد می کند. در حالی که اکثر مانیکورهای سنتی هر ناخن را به یک رنگ (لاک یا ژلیش) در می آورند، با مانیکور فرانسوی در خانه یا آرایشگاه نوک هر ناخن به طور مرتب به رنگ سفید خالص رنگ می شود.

مانیکور فرنچ چیست؟

لاک فرنچ چیست؟

پس از به کار بردن پوشش پایه توسط تکنسین ناخن، یک لاک طبیعی صورتی، بژ یا کرم روی هر ناخن اعمال می شود. پس از خشک شدن، با استفاده از یک لاک سفید مات روی هر یک از ناخن ها (جایی که هر ناخن از بستر آن جدا می شود) یک نوک سفید تمیز ایجاد می شود.

گاهی اوقات این روند معکوس می شود و نوک سفید قبل از استفاده از لاک رنگی در بالا ایجاد می شود تا ظاهر بهتری ایجاد کند. پس از خشک شدن لاک و نوک آن، یک لایه تاپ ژل یا تاپ شاین برای محافظت از ناخن و افزایش دوام استفاده می شود.

مانیکور فرانسوی ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما یک روش فوق‌ العاده دشوار است اگر بخواهید آن را خودتان انجام دهید. یک مانیکور معیوب، فرنچ نامنظم و بدشکل می تواند تا حد زیادی از زیبایی کار بکاهد.

تفاوت بین مانیکور فرنچ با لاک فرنچ ناخن چیست؟

هنگامی که یک مانیکور فرانسوی را در یک سالن زیبایی رزرو می کنید، برخی از خدمات مجلل دست را نیز دریافت خواهید کرد: برای مثال لایه برداری، ماساژ یا یک درمان موم پارافین نرم کننده. تکنسین همچنین قبل از به کار بردن لاک فرنچ، همانطور که در بالا توضیح داده شد، زمانی را صرف شکل دادن به ناخن ها، مرتب کردن کوتیکول ها و مقابله با سایر مشکلات پوستی یا ناخن می کند.

کسانی که لاک فرنچ را رزرو می کنند، ناخن های خود را همان گونه که انتظار دارند، فرنچ شده دریافت می کنند. اما حداقل خدمات دست یا ناخن اضافی را دریافت خواهند کرد. به همین دلیل لاک‌ های فرنچ اغلب ارزان ‌تر از مانیکور فرانسوی هستند و برای کسانی که دست‌ ها و ناخن ‌هایی دارند که در شرایط عالی هستند، انتخاب خوبی است.

البته این بدان معنا نیست که کسانی که ناخن های کوتاه یا نامرتب دارند نمی توانند از لاک فرنچ لذت ببرند. تکنسین تلاش خواهد کرد تا ناخن های شما را بدون توجه به ظاهر فعلی تا حد ممکن زیبا جلوه دهد.

تفاوت بین مانیکور فرنچ با لاک فرنچ ناخن چیست؟

فرق بین مانیکور فرانسوی و لاک فرنچ در این است که در مانیکور فرانسوی، معمولا تکنیک هایی مثل ماساژ دست، لایه برداری، موم درمانی و … هم انجام می شود اما در لاک فرنچ تنها دیزاین با لاک معمولی یا ژلیش انجام می شود و شامل خدمات مراقبت از پوست نمی شود.

فرنچ دائم ناخن چیست؟

لاک فرنچ ناخن معمولا دوام ۷ الی ۱۰ روزه دارد. اما اگر می خواهید فرنچ ناخن شما از ماندگاری بیشتری برخوردار باشد، نباید از لاک ناخن معمولی استفاده کنید. می پرسید پس چگونه می توان فرنچ دائم ناخن را تجربه کرد؟ باید بگوییم که شما می توانید از ژلیش ناخن طبیعی استفاده کنید. به این صورت که تکنیک های فرنچ ناخن را با لاک ژل پیاده سازی کنید و به این روش، ماندگاری آن را تا یک ماه افزایش دهید.

برچسب فرنچ ناخن چیست؟

افرادی که به لاک فرنچ ناخن علاقه مندند اما از مهارت کافی برای انجام آن برخوردار نیستند، می توانند از برچسب فرنچ استفاده کنند. اما سوالی که پیش می آید این است که چسب فرنچ ناخن چیست؟ چسب فرنچ نوعی استیکر ناخن است که برای افراد مبتدی طراحی شده و به راحتی روی نوک ناخن چسبانده می شود تا دیزاین ناخن شما را تکمیل کند.

پس از استفاده از پوشش پایه، صبر کنید تا خشک شود و سپس نوار ناخن را طوری تراز کنید که نوک فرنچ در معرض دید قرار گیرد. آن را محکم فشار دهید و لاک سفید را به نوک آن بمالید. قبل از برداشتن و ادامه مانیکور اجازه دهید خشک شود.

برچسب فرنچ ناخن چیست؟

فرنچ در کاشت ناخن چیست؟

یکی دیگر از روش های فرنچ دائم ناخن، استفاده از روش کاشت است. اگر اغلب اوقات مانیکور مدل فرنچ را ترجیح می دهید و می خواهید این مدل را دائمی کنید، می توانید روش کاشت را امتحان کنید. اما کاشت فرنچ ناخن چیست؟ در این روش از تکنیک های کاشت ناخن برای ایجاد مدل فرنچ استفاده می شود.

معمولا از روش کاشت ناخن هلویی برای فرنچ استفاده می شود. به این ترتیب که ابتدا زیرسازی ناخن انجام می شود. در این مرحله از تکنیک مانیکور خشک استفاده می شود. یعنی ابتدا با استفاده از عقب زن ناخن، کوتیکول ها و پوسته ها را به عقب می رانیم و سپس با استفاده از نیپر، پوست های اضافی را جدا می کنیم. در مرحله بعد، قد و فرم ناخن را معین می کنیم که این کار با استفاده از سوهان دستی امکان پذیر است.

سپس باید خط و خش هایی را روی بستر ناخن ایجاد کنیم که این کار را با استفاده از سوهان برقی و سری کاغذی انجام می دهیم. البته باید دقت کرد که سطح ناخن را خیلی سوهان کشی و صاف نکنیم. چون با این کار به کراتین طبیعی ناخن آسیب رسانده و دوام انواع کاشت ناخن را کاهش می دهیم. در مرحله بعد یک لایه نازک ضد قارچ و سپس پرایمر می زنیم.

پس از آماده سازی های اولیه، نوبت به موادگذاری می رسد. اگر می خواهید اندازه قد ناخن ها را افزایش دهید، می توانید از فرمر استفاده کنید. در مرحله بعد موادگذاری می کنیم. صدف سازی را با کمک پودر هلویی انجام می دهیم و خط لبخند را طراحی می کنیم. سپس با استفاده از پودر سفید، لبه آزاد ناخن را نیز موادگذاری می کنیم تا کاملا شکل فرنچ ایجاد شود.

این کار باید با نهایت دقت و ظرافت انجام شود. در پایان، بعد از این که مواد کاشت ناخن به خوبی خشک شد، دورگیری می کنیم. این کار را با استفاده از سرسوهان استوانه ای انجام می دهیم. با کمک سرسوهان الماسه نیز می توان سطح مواد روی ناخن را کم کرد تا خط لبخند و فرنچ ناخن به خوبی مشخص شود. بعد از این که سوهان کشی های مورد نیاز را انجام دادیم، یک لایه تاپ شاین روی ناخن ها زده و به مدت یک دقیقه در دستگاه یووی قرار می دهیم تا خشک شود. به این ترتیب، یک کاشت ناخن فرنچ جذاب و ماندگار خواهیم داشت.

فرنچ در کاشت ناخن چیست؟

فرنچ ناخن با بیس چیست؟

از آنجایی که در فرنچ ناخن باید لاک پایه به رنگ طبیعی باشد، می توانید از زدن لاک ژل اجتناب و فقط به بیس کت بسنده کنید. یعنی بعد از مانیکور ناخن، یک لایه بیس کت روی ناخن ها بزنید و در دستگاه یووی قرار دهید تا کاملا خشک شود. سپس لبه های آزاد ناخن را لاک ژل به رنگ سفید یا هر رنگ دیگری که تمایل دارید بزنید و دوباره در دستگاه یووی قرار دهید تا خشک شوند. در پایان می توانید یک لایه تاپ کت روی ناخن ها اعمال کنید تا دوام کار چند برابر شود.

اگر می خواهید طراحی ناخن فرنچ شما از ماندگاری بیشتری برخوردار باشد، می توانید روش های ژلیش ناخن طبیعی یا کاشت ناخن را امتحان کنید.

مراحل انجام فرنچ ناخن چیست؟

در ادامه با نحوه انجام فرنچ ناخن در خانه به صورت گام به گام آشنا خواهید شد.

۱. ابتدا ناخن های خود را تمیز کنید

لاک فرانسوی کلاسیک باید تمیز به نظر برسد، این نه تنها به خط سفید رنگ شده بلکه به ناخن ‌هایی که به خوبی آماده شده ‌اند نیز مربوط می ‌شود. دست های خود را بشویید و لاک ناخن قدیمی را با لاک پاک کن بدون استون پاک کنید. در صورت نیاز، یک گوش پاک کن برداشته و لبه‌ های آن را با لاک پاک کن آغشته کنید.

۲. شکل مورد علاقه خود را به ناخن ها بدهید

بهترین شکل فرنچ ناخن چیست؟ اگرچه مانیکور فرانسوی می ‌تواند برای هر نوع فرم ناخن و شکل/طول مناسب باشد، اما فرم بادامی  یا مربع کوتاه برای دیزاین ناخن فرنچ بهترین به نظر می ‌رسد. فقط باید حواستان باشد که ناخن های شما لبه‌ های شکسته‌ ای نداشته باشند تا خط شما متقارن باشد.

۳. سطح ناخن را بافر بکشید

یکی از رازهای کوچک طراحی ناخن این است: ناخن هایی که سطح آنها خط و خش انداخته می شود، به لاک کمک می کنند تا ماندگاری بالاتری داشته باشند. کلید بسترسازی مناسب ناخن استفاده از یک بافر باکیفیت و در عین حال ملایم و همچنین تمرکز در اطراف ناحیه کوتیکول است. تصور اشتباهی وجود دارد که خط و خش انداختن ناخن مضر است زیرا لایه‌ هایی از ناخن ‌ها را از بین می ‌برد. اما این تنها در صورتی است که نادرست و بیش از حد از بافر استفاده کنیم.

مراحل انجام فرنچ ناخن چیست؟

۴. دست ها و کوتیکول خود را هیدراته نگه دارید

قبل از اینکه کوتیکول های خود را به عقب برانید، مطمئن شوید که آنها را در روغن آغشته کرده اید. سپس دستان خود را با یک اسکراب بدن لایه برداری کرده و از کرم دست استفاده کنید. قبل از آماده شدن برای پوشش پایه، صفحه ناخن را با الکل یا پاک کننده لاک ناخن خشک کنید تا هرگونه کرم دست از روی ناخن پاک شود.

۵. لاک پایه را اعمال کنید

حالا به سراغ دیزاین واقعی ناخن هایتان بروید. برای مانیکور فرانسوی، به دو سایه رنگ نیاز دارید: یکی برای بستر ناخن و دیگری برای نوک آن. می توانید با مانیکور فرانسوی انواع دیزاین های رنگی را داشته باشید، اما در اینجا ما آن را کلاسیک نگه می داریم. توصیه می کنیم که کار خود را با یک لایه نازک از بیس کت شروع کنید تا حداکثر چسبندگی و ماندگاری را داشته باشید. این از لک شدن یا زرد شدن ناخن ها نیز جلوگیری می کند. در واقع این اشتباه یک علت زردی ناخن است. معمولا ماندگاری مانیکور حرفه ای بیشتر از مانیکور خانگی است، زیرا متخصصان ناخن هرگز از بیس کت چشم پوشی نمی کنند.

۶. نوک ناخن را رنگ کنید

نوار سفید صاف یا منحنی به شما و شکل ناخن شما بستگی دارد، اما اگر می خواهید ناخن هایتان بلندتر به نظر برسد، اجازه دهید فرم فرنچ شما منحنی شود. با استفاده از یک براش خوب، از نقاط رشد ناخن شروع کنید و یک خط به عنوان “لبخند” به سمت لبه آزاد از سمت چپ و سمت راست ایجاد کنید. برای داشتن یک خط زیبا تنها با یک لایه، رنگ سفید قطبی یا مات را انتخاب کنید.

۷. مانیکور خود را با یک لاک شفاف تکمیل کنید

این روشی است که توسط مانیکوریست ها تأیید شده است تا ناخن های فرنچ شما بسیار طبیعی تر به نظر برسد. یک لاک با سایه صورتی شفاف به پنهان کردن هرگونه نقص یا زرد شدن ناخن کمک می کند.

۸. تاپ کت بزنید

پس از تمیز کردن لاک های اطراف پوست و ناخن با یک گوش پاک کن آغشته به لاک پاک کننده ناخن، باید این هنر را تا جایی که ممکن است ماندگار کنید. برای مهر و موم کردن و ست کردن مانیکور فرانسوی در خانه، در نهایت آن را با یک لایه نازک از تاپ شاین یا تاپ کت به پایان برسانید.

۸. تاپ کت بزنید

سخن آخر

فرنچ ناخن یکی از مدل های طراحی ناخن ساده و در عین حال شیک است که برای تمامی موقعیت های اجتماعی مناسب بوده و اغلب سلیقه ها را شامل می شود. این مدل دیزاین ناخن که از سال ۱۹۳۰ میلادی در بین خانم های فرانسوی مد شد، رفته رفته تغییراتی به خود دید تا به شکل امروزی رسید. امروزه می توان دیزاین فرنچ را در انواع رنگ های نود، پاستلی، همراه با اکسسوری و استیکر و … مشاهده کرد. اما نوع کلاسیک آن یعنی فرنچ سفید همیشه جذاب بوده و مورد پسند اکثریت است. در این مطلب به بررسی این که فرنچ ناخن چیست پرداختیم و آموزش گام به گام آن را نیز ارائه دادیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

پرسش و پاسخ های رایج

در ادامه قصد داریم به رایج ترین سوالات درباره فرنچ ناخن چیست پاسخ دهیم.

نحوه افزایش ماندگاری فرنچ ناخن چیست؟

مانند هر مانیکور دیگری، اگر برای شروع از یک بسترسازی مناسب استفاده کنید، بیشترین بهره را از مانیکور فرانسوی خواهید برد. همچنین از هر چیزی که ممکن است باعث خرد شدن ناخن شود (جویدن ناخن، شستشو با آب داغ، مواد شیمیایی و غیره) اجتناب کنید و فراموش نکنید که مانیکور خود را ببندید، یا بهتر است برای محافظت در برابر آسیب، اطراف نوک ناخن را نیز رنگ کنید.

آیا فرنچ ناخن گرد جذاب است؟

فرنچ یکی از مدل های طراحی ناخن است که با اغلب فرم های ناخن هماهنگی دارد. اما بهترین فرم های ناخن برای انجام فرنچ، مدل های بادامی و مربع هستند.

انواع مدل فرنچ ناخن کدام هستند؟

پرطرفدارترین مدل فرنچ ناخن، کلاسیک است که در آن لاک پایه به رنگ طبیعی بوده و نوک ناخن ها سفید هستند. مدل های جدیدتری از فرنچ ناخن نیز امروزه رایج شده اند که از جمله آنها می توان به فرنچ رنگی اشاره کرد. در این روش باید نوک ناخن ها را به رنگ های دلخواه رنگ کرد.

قیمت فرنچ ناخن چقدر است؟

قیمت فرنچ ناخن با توجه به این که قصد داشته باشید از لاک معمولی استفاده کنید یا لاک ژل، متغیر است. همچنین، اگر بخواهید در طراحی ناخن فرنچ خود از اکسسوری های مختلف مثل مروارید و سنگ هم استفاده کنید یا یکی از ناخن های خود را مدل دیگری طراحی کنید، قیمت آن متفاوت خواهد بود.

منابع

spaseekers

byrdie