معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب

یکی از پردردسرترین انواع مو برای خانم‌ها و آقایان موهای چرب است. اگر موهای چربی داشته باشید، حتما این تجربه را دارید که تنها یک یا دو روز بعد از حمام، موها به قدری چرب می‌شوند که انگار ماه‌هاست آن‌ها را نشسته‌اید! اما واقعا دلیل این اتفاق چیست؟ چرا چربی موها در برخی افراد بیشتر است؟ اصلا راهی وجود دارد که این چربی را کنترل کنیم؟ یکی از راهکارهای ساده کنترل چربی مو، استفاده از محصولات مراقبتی مناسبی است که مخصوص موهای شما طراحی و فرموله شده‌اند. اگر به دنبال بهترین شامپو برای موهای چرب هستید و هر شامپویی را امتحان می‌کنید نتیجه مثبت نمی‌گیرید، این مقاله برای شماست. در این مقاله راهنمایی تهیه کرده‌ایم از مواردی که باید هنگام خرید بهترین شامپو برای موی چرب خود در نظر داشته باشید. همچنین در ادامه بهترین برند شامپو برای موهای چرب را معرفی خواهیم کرد. تا پایان با ما همراه باشید.

دلیل چرب شدن موها چیست؟

به طور طبیعی غدد چربی روی پوست وجود دارند و کار آن‌ها محافظت از موها در برابر شکنندگی و آسیب‌های محیطی است. اما در برخی افراد به دلایل مختلف این غدد، چربی بیش از حدی ترشح می‌کنند و همین امر باعث زود چرب شدن موها می‌شود. بنابراین قبل از اینکه به دنبال بهترین مارک شامپو برای موهای چرب باشید، بهتر است دلیل چربی موها را تشخیص دهید.

اکثر خانم‌ها و آقایانی که از چربی موهای خود شکایت دارند، این مشکل به صورت ژنتیکی به آن‌ها به ارث رسیده و در واقع جنس و ماهیت موهای‌شان چرب است. اما برخی عوامل محیطی و عادات نادرست هم در چرب‌تر شدن موها موثر است. به عنوان مثال استرس یکی از عواملی است که حتی با وجود استفاده از بهترین شامپو نیز، چربی موها را تشدید می‌کند؛ چرا که بر هورمون آندروژن (کنترل کننده چربی پوست و مو) تاثیر می‌گذارد.

همچنین استفاده از نرم کننده روی ریشه موها (به جای نوک و ساقه مو) می‌تواند باعث چرب‌تر شدن موهای شما شود. در ضمن اگر موهای چربی دارید، سعی کنید از نرم کننده‌های ملایم استفاده کنید. عوامل دیگری هم مانند استفاده مکرر و افراطی از اتومو و سشوار، استفاده از برس‌ها و شانه‌هایی که به خوبی تمیز نشده‌اند، می‌توانند در تشدید چربی موهای‌تان موثر باشند.

علاوه بر این شستشوی زیاد و روزانه موها چربی طبیعی پوست سر را از بین می‌برد. یکی از عادات غلط کسانی که موهای چربی دارند، این است که روزانه و به مقدار زیاد موها را می‌شویند. در صورتی که حتی اگر با بهترین شامپو برای موهای چرب روزانه حمام کنید، با این کار تنها پوست سر را به تولید چربی بیشتر تحریک کرده‌اید.

با شستشوی زیاد موها، پوست کف سر خشک شده و پوست برای جبران این خشکی، چربی بیشتری تولید می‌کند؛ در نتیجه موها چرب‌تر از پیش خواهند شد!

معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب

بهترین شامپو برای موهای چرب شامپویی است که چربی موها و کف سر را متعادل کرده و در طول روز مانع تولید بیش از حد این چربی شود. چربی زیاد موها علاوه بر ظاهر ناخوشایند آن، گرد و غبار محیط را هم بیشتر جذب کرده و حتی در مواردی به ریزش بیشتر موها منجر می‌شود.

برای خرید بهترین شامپو برای موهای چرب ابتدا به ترکیبات و برچسب‌های روی شامپو دقت کنید. توجه داشته باشید که شرکت سازنده حتما برچسب شامپو مخصوص موهای چرب و یا Greasy Hair یا For Oily Hair را قید کرده باشد. علاوه بر این ترکیبات شامپو را به دقت مطالعه کنید و مطمئن شوید در شامپوی انتخابی‌تان روغن و یا سیلیکون وجود ندارد؛ چرا که این مواد باعث می‌شود ترشح چربی موها افزایش یابد. با توجه به این موارد می توانید، بهترین شامپو را برای خود تهیه نمایید. 

علاوه بر این به خصوص اگر موهای رنگ شده‌ای ندارید، بهترین شامپو برای شما، محصولی است که فاقد نرم کننده باشد؛ زیرا گاهی این ترکیبات هم باعث افزایش چربی موها می‌شوند. البته به طور کلی باید تمام نیازهای موهای‌تان را در نظر بگیرید و سپس بهترین شامپو برای موهای چرب را انتخاب کنید. به عنوان مثال برخی شامپوها علاوه بر تعدیل چربی مو، باعث کاهش ریزش آن هم می‌شوند.

در ادامه بهترین شامپو موهای چرب را معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که تنها با چند بار استفاده از این شامپوها، چربی سرتان کنترل نمی‌شود. به ویژه اگر کف سرتان ذاتا چربی بیشتری تولید می‌کند و چربی موها متاثر از عوامل محیطی و هورمونی نیست، پیشنهاد می‌کنیم از این محصولات به طور مداوم برای مراقبت از موهای‌تان استفاده کنید.

بهترین شامپو برای موهای چرب و کم پشت : فولیکا

یکی از بهترین شامپوها برای موهای چرب شامپو مخصوص موهای چرب از برند فولیکا است. در فرمولاسیون این شامپو از ماده اختصاصی سبومین استفاده شده که ترشح چربی غدد پوست را کنترل کرده و به این صورت چربی موها را کنترل می‌کند. همچنین کمپلکس ضدقارچ این شامپو، تعادل فلور طبیعی پوست سر را حفظ می‌کند.

به علاوه در این شامپو عصاره گزنه وجود دارد که ریشه موها را به بهترین حالت ممکن پاک کرده و از انتشار سبوم یا چربی کف سر به کل موها جلوگیری می‌کند. این محصول ساخت ایران بوده و نسبت به شامپوهای خارجی، قیمت مناسبی دارد. شما می‌توانید این شامپوی ایرانی را به طور روزانه استفاده کنید و تا حد زیادی چربی موهای خود را کنترل کنید.

شامپو فولیکا برای موهای چرب

بهترین شامپو ضد شوره برای موهای چرب: هد اند شولدرز

به عقیده بسیاری از مصرف کنندگان بهترین شامپو برای موهای چرب و شوره دار، شامپو ضدشوره موهای چرب هد اند شولدرز است. این شامپو از زمان تولید مورد استقبال بسیاری از خانم‌ها و آقایانی قرار گرفته است که از مشکل شوره سر و چربی بیش از حد موها رنج می‌برند.

معمولا از بهترین شامپو های ضدشوره هم به دلیل بوی سلنیوم، نمی‌توان به مدت طولانی استفاده کرد. اما شامپو ضدشوره هد اند شولدرز این مشکل را برطرف کرده و با رایحه خوش لیمو و نارنج تجربه خوشایندی را از استحمام برای شما به ارمغان می‌آورد. اصلی‌ترین کاربرد این شامپو عطرآگین کردن موهای شما و در عین حال کنترل چربی آن‌هاست. مزایای ذکر شده این محصول باعث شده تا به عنوان یکی از بهترین شامپو های موجود در بازار شناخته شود.  

بهترین شامپو برای موهای چرب و شوره دار هد اندشولدرز

بهترین شامپو برای ریزش موهای چرب : آلپسین

اگر سری به سایت‌های نظرسنجی زده و یا خودتان تجربه تنها یک بار استفاده از شامپو آلپسین را داشته باشید، قطعا به این نتیجه می‌رسید که آلپسین بهترین شامپو خارجی برای موهای چرب است. این برند آلمانی محبوبیت زیادی در سراسر دنیا دارد و تاکنون توانسته رضایت هزاران نفر از مصرف کنندگان را جلب کند.

بهترین شامپو ضد ریزش موهای چرب آلپسین مدل A2 یکی از بهترین شامپوهای درمانی این برند است که می‌تواند ریزش مو و چربی بیش از حد موها را توامان درمان کند. این شامپو برای موهای چرب و استفاده روزانه طراحی شده و سرعت چرب شدن موها را به حداقل می‌رساند.

علاوه بر این کافئین موجود در آن، سریعا (پس از گذشت 2 دقیقه از مصرف) از منافذ پوست سرتان عبور کرده و شدت جریان خون را افزایش می‌دهد. در نتیجه فولیکول‌های مو مواد مغذی بیشتری را از ریشه‌ها جذب می‌کنند و با بالاتر رفتن سطح انرژی‌شان، دیرتر می‌ریزند. از طرفی کافئین میزان هورمون تستوسترون جمع شده در اطراف ریشه مو را کم می‌کند و همین مورد به درمان ریزش موهای چرب شما کمک خواهد کرد. تنها عیب این محصول قیمت بالای آن است.

شامپو آلپسین

بهترین شامپو ایرانی برای موهای چرب: استم سل

برند استم سل حاصل کار مشترک متخصصان آرایش و زیبایی ایران و فرانسه است. انواع شوینده‌های پوست و مو مانند بهترین شامپو های درمانی از محصولات این برند هستند و محبوبیت زیادی دارند. مزیت و برتری محصولات استم سل به این دلیل است که از آن‌ها تمام مواد مضر و آسیب رسان به پوست و مو حذف شده است و بنابراین شما با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بهترین شامپو موهای چرب استم سل موها را چربی زدایی کرده و مواد طبیعی موجود در آن، ترشح چربی توسط غدد پوست را کنترل می‌کند. این شامپو بسیار ملایم است و از آنجایی که 10 فاکتور خاص و آسیب زا (مانند سولفات‌ها، آمین‌ها و پارابن‌ها) از آن حذف شده، هیچ آسیبی برای موهای شما نخواهد داشت.

در واقع در فرمولاسیون این شامپو به جای این مواد مضر، از بهترین مواد طبیعی و گیاهی مانند عصاره آلوئه ورا، عصاره بابونه و پروتئین هیدرولیز شده سبزیجات استفاده شده است. همین مورد باعث شده که مصرف کنندگان بتوانند با خیال راحت از این شامپو به صورت روزانه و به عنوان بهترین محصول موجود، استفاده کنند.

 

شامپو استم سل مناسب موهای چرب

بهترین شامپو گیاهی برای موهای چرب و ریزش مو: درماکلین

اگر به دنبال بهترین شامپو گیاهی حاوی مواد طبیعی برای تغذیه و تقویت موهای‌تان هستید، ما به شما شامپو درماکلین مناسب موهای چرب را پیشنهاد می‌کنیم. این شامپو حاوی عصاره گیاهان ژاپنی و سیستئین است و با رایحه فوق العاده، غذای مناسب و کاملی برای موهای شماست.

بهترین شامپو گیاهی درماکلین، چربی‌های اضافی پوست سر و موهای شما را پاک می‌کند و باعث می‌شود تا چند روز موهای تمیز و خوش حالتی داشته باشید. خواص روغن‌ها و عصاره گیاهان ژاپنی بر مشکی نگه داشتن رنگ موها بر هیچکس پوشیده نیست. عصاره گیاهانی هم که در فرمولاسیون این شامپو به کار رفته، علاوه بر جلوگیری از سفید شدن مو، از ریزش آن ممانعت می‌کند.

کیفیت مطلوب و مقرون به صرفه بودن شامپوهای درماکلین، آن‌ها را به گزینه مناسبی برای استفاده طولانی مدت و در نتیجه بهترین شامپو برای موهای چرب تبدیل کرده است. شما می‌توانید این شامپو و همچنین سایر محصولات درماکلین را با بهترین قیمت از سایت فروشگاه اینترنتی میس و مستر تهیه کنید.

بهترین شامپو برای موهای چرب

بهترین شامپو حجم دهنده برای موهای چرب: آدرا

آدرا نسبت به دیگر برندهای معرفی شده، نام کمتر آشنایی به نظر می‌رسد؛ با این حال محصولات آن تاکنون توانسته رضایت بسیاری را جلب کند. شامپو حجم دهنده موهای چرب آدرا حاوی عصاره فلفل است و به این ترتیب گردش خون را در پوست سر تسریع می‌کند. با تسریع گردش خون، فولیکول‌های مو تقویت شده و در نتیجه ضخامت تار موهای نازک و ضعیف افزایش می‌یابد. تمامی موارد ذکر شده باعث می شوند تا این محصول هم به عنوان بهترین شامپو برای موی چرب معرفی شود. 

از طرف دیگر به طور کلی موهای چرب کم پشت‌تر به نظر می‌رسند. بنابراین بهترین شامپو موی چرب آدرا، چربی غدد پوست را تنظیم می‌کند و با کاهش این چربی، در حجیم‌تر به نظر رسیدن موهای‌تان موثر است. به علاوه این شامپو حاوی انواع ویتامین‌ها، آهن، پتاسیم و منیزیم بوده و شوره سر را از بین می‌برد. ترکیبات گیاهی به کار رفته در آن، مانند روغن نارگیل، از موها در برابر عوامل مخرب محیطی و شکنندگی حفاظت می‌کند. با تمام این مزایا، شامپو آدرا قیمت معقولی دارد و برای استفاده همیشگی مقرون به صرفه است.

شامپو آدرا حجم دهنده موهای چرب

بهترین شامپو برای ریزش موهای چرب: سریتا

اگر به دنبال بهترین شامپو برای موهای چرب باشید، حتما نام سریتا به گوش‌تان می‌خورد. سریتا یک برند موفق ایرانی است که به ویژه شامپوهای آن طرفداران زیادی دارد. در اثر استفاده از شامپو گیاهی تقویت کننده و ضد ریزش موی چرب سریتا چربی کف سر تا حد قابل قبولی کم شده و همین امر جلوی ریزش موها، شوره سر و بروز جوش را می‌گیرد.

در واقع ترکیبات گیاهی بهترین شامپو موی چرب سریتا مجموعه کاملی از هر آنچه موهای شما نیاز دارد، فراهم می‌کند. جوانه گندم، رزماری، گزنه، بابونه و مریم گلی نیاز موهای شما به ویتامین E و B را فراهم کرده و رزماری موجود در آن تولید بیش از حد سبوم را مهار می‌کند.

جالب این که حتی اگر ریزش مو نداشته باشید، این شامپو از ریزش مو در آینده جلوگیری می‌کند. شامپو ضد ریزش موهای چرب سریتا مناسب خانم‌ها و آقایان بوده و از فروشگاه اینترنتی میس و مستر با بهترین قیمت قابل خریداری است. علاوه بر این شما می‌توانید انواع دیگر شامپوهای سریتا را با کیفیت فوق العاده بالا از این فروشگاه تهیه کنید.

شامپو گیاهی تقویت کننده و ضد ریزش موی چرب سریتا

بهترین شامپو برای موهای چرب و رنگ شده: لورال

به طور کلی حتی کسانی که موهای بسیار چربی دارند، با رنگ کردن موها این چربی کاهش می‌یابد. بنابراین نکته مهم برای موهای رنگ شده این است که از شامپویی استفاده کنند که رنگ مو را تثبیت کند. یکی از این شامپوهای پرطرفدار شامپو لورال مدل L’Oréal Paris Hair Expert Color است که به عنوان بهترین شامپو شناخته می شود. 

این شامپو حاوی بهترین مواد مغذی موثر برای موهای رنگ شده و آسیب دیده است و فرمولاسیون آن به نحوی طراحی شده که باعث درخشش هر چه بیشتر موها و افزایش طول عمر رنگدانه‌های رنگ مو می‌شود. بسیاری از مصرف کنندگان از این شامپو رضایت داشته و ادعا کرده‌اند که این شامپو تا 60 روز رنگ موها از بین نمی‌برد؛ در عوض به سلامت موها کمک می‌کند. متاسفانه اخیرا قیمت این شامپو بالا رفته است و شاید همین مورد را بتوان تنها عیب آن دانست.

شامپو لورال

بهترین شامپو روزانه برای موهای چرب : گارنیر

اگر برای مصرف روزانه به دنبال شامپو هستید، برند گارنیر بهترین انتخاب است. شامپو شیرسویا و بادام گارنیر با ترکیبات قوی و طبیعی خود، پروتئین‌های از دست رفته را به موهای‌تان برمی‌گرداند. این شامپو حاوی پروتئین d است و به عنوان بهترین شامپو روزانه برای موهای چرب شناخته می‌شود و بعد استفاده موهایتان کاملا ابریشمی و صاف می‌شود. این محصول فاقد پارابن است و موها را از حالت آسیب‌دیده به وضعیت سابق خود بارمی‌گرداند.

بهترین شامپو برای موهای چرب و کم پشت: شون

اگر به دنبال بهترین شامپو موی چرب با قیمت مناسب هستید، پیشنهاد ما شامپو احیا کننده مو چرب حاوی عصاره چای سبز و نعنا شون است. این شامپو موهای شما را با ملایمت تمیز می‌کند و همچنین باعث ترمیم موهای آسیب دیده و کم پشت می‌شود.

چای سبز و نعناع به کار رفته در این شامپو ، بهترین آنتی اکسیدان‌های قوی و موثری هستند که از موها در برابر رادیکال‌های آزاد محیطی محافظت کرده و درخشندگی موها را افزایش می‌دهد. بهترین شامپو شون فاقد پارابن بوده و برای خانم‌ها مناسب است. شما می‌توانید این شامپو پرفروش و همچنین سایر محصولات مشابه را از سایت فروشگاه اینترنتی میس و مستر با بهترین قیمت تهیه کنید.

شامپو شون

 بهترین شامپو برای موهای چرب مردانه: نیوآ

پوست سر آقایان نسبت به خانم‌ها چرب‌تر است و به همین دلیل بیشتر در معرض آلودگی‌های مختلف قرار دارد. در نتیجه آقایان باید از شامپوهایی با قدرت پاک کنندگی بالاتر استفاده کنند. یکی از این شامپوهای قوی، شامپو سر و بدن نیوآ مدل Active Clean است که علاوه بر زدودن کامل چربی‌ها از پوست و موی شما، آن‌ها را خشک نمی‌کند. به همین دلیل هم به عنوان بهترین شامپو برای این نوع مو شناخته می شود. 

در فرمولاسیون بهترین شامپو نیوآ، از زغال فعال استفاده شده که آلودگی‌ها را به خود جذب کرده و در عین حال رطوبت پوست و مو را حفظ می‌کند. این شامپو رایحه مناسبی داشته، به خوبی کف می‌کند و تجربه استحمام لذت بخشی را برای شما رقم می‌زند.

شامپو نیوآ

حتما بخوانید:هر آنچه در مورد شامپو بدون سولفات و تاثیر آن بر روی موهای چرب  

سخن پایانی

در این مقاله لیستی از بهترین شامپو برای موهای خیلی چرب را معرفی کردیم و توضیح دادیم هر محصول چه مزایای فوق العاده‌ای برای موهای چرب شما دارد. با این وجود توجه داشته باشید ک بهترین شامپو برای موهای چرب شامپویی است که با پوست سر و موهای شما سازگاری داشته باشد. بنابراین شاید لازم باشد چند محصول را امتحان کنید. اگر موهای چربی دارید و تجربه مثبتی از استفاده از یک شامپو داشته‌‌اید، خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرات معرفی کنید. مجله زیبایی و آرایش میس و مستر همراه همیشگی سلامت پوست و موی شماست.

سوالات متداول درمورد بهترین شامپو برای موهای چرب

در ادامه به برخی از سوالات شما در خصوص بهترین شامپو برای موی چرب پاسخ خواهیم داد.

بهترین شامپو برای موهای چرب چیست؟

در این مقاله بهترین شامپوها را از دید مصرف کنندگان معرفی کردیم. علاوه بر این شامپوهای مخصوص موهای چرب از برندهای اویدرم، سان سیلک، سینره، ردکن، ایروکس، کراستاس و هگور هم کیفیت مطلوب و قابل قبولی دارند.

چکار کنیم موهایمان چرب نشود؟

بیش از حد از اتو و سشوار مو استفاده نکنید. قبل از شانه زدن موها، چک کنید که برس‌تان کاملا تمیز باشد. از شستشوی زیاد موها با شامپو خودداری کنید و اگر می‌خواهید هر روز دوش بگیرید، حتما بهترین شامپو های روزانه را تهیه کنید. مهم‌تر از همه شامپویی را تهیه کنید که مناسب موهای چرب شما فرموله شده باشند.

چه شامپویی برای موهای چرب خوب است؟

بهترین شامپو که برای موهای چرب خود استفاده می‌کنید، باید کاملا عاری از روغن و سیلیکون باشد. همچنین هنگام خرید شامپو دقت کنید که برچسب مناسب موهای چرب به فارسی یا انگلیسی روی آن قید شده باشد.