لاک زدن ناخن

لاک زدن ناخن یکی از علاقه‌مندی های مشترک بین اغلب خانم ‌ها است و بسیاری این کار را از کودکی انجام می‌دهند،‌ گاهی نتیجه کار با استانداردهای آن‌ها و تمیزی کاری که افراد ماهر در سالن‌های زیبایی انجام می‌دهند، تفاوت زیادی دارد. در ادامه با ما همراه شوید تا آموزش لاک زدن ناخن به صورت حرفه‌ای‌ها و بایدها و نبایدهای آن را به شما بگوییم. در این صورت می‌توانید بدون نیاز به سالن‌های آرایشگری برای مانیکور و پدیکور ناخن‌های زیبا داشته باشید.

لاک زدن ناخن تنها با ۳ حرکت

قبل از شروع آموزش لاک ناخن باید بگوییم که در هر مرحله تنها ۳ بار برس لاک را بر روی ناخن های خود بکشید. از پایه و انتهای ناخن‌ها شروع کنید، ابتدا برس را از انتهای سمت چپ به سمت بالا بکشید و این کار را برای سمت راست و سپس وسط ناخن‌هایتان تکرار نمایید.

فراموش نکردن بیس کات برای لاک زدن

بیس کات (محلولی برای استفاده زیر لاک) زمان لاک زدن ناخن ها را افزایش می‌دهد اما در عوض موجب ماندگاری هرچه بیشتر لاکتان می‌شود. همچنین موجب می‌شود که رنگ لاک، جذب ناخن‌هایتان نشود.

تاپ کات، راز لاک زدن ناخن حرفه ای

این محلول نیز دوام لاک شما را بالا می‌برد و درخشندگی بیشتر بر روی لاک ایجاد خواهد کرد. تاپ کات لایه‌ای براق و محافظ بر روی لاک شما است که استفاده از آن در تمامی آموزش لاک زدن ناخن حرفه ای توصیه می‌شود. این لایه علاوه بر حفاظت در برابر لب پریدگی لاک مانع تاثیر آفتاب بر روی رنگ شده و ثبات و درخشندگی بیشتر به لاکتان می‌دهد.

تمیز کردن پوست اطراف ناخن‌ها

برای همه پیش می‌آید که هنگام لاک زدن ناخن دستشان کمی بلرزد و گوشه‌های ناخن‌هایشان نیز رنگی شود. پاک کردن تمیز و دقیق آن‌ها کار دشواری است. برای بالا بردن دقت پیش نهاد می‌کنیم از یک برس لاک قدیمی استفاده کنید. آن را به محلول لاک پاک کن آغشته کرده و دور ناخن‌های خود را تمیز کنید.

نکات مراقبتی بعد از لاک زدن ناخن

بعد از لاک زدن ناخن باید نکاتی را رعایت کنید تا لاک شما برای مدت طولانی تری باقی بماند و با شستن دست و… از بین نرود.

عدم استفاده از لاک‌های فوری

صبر کردن برای خشک شدن لاک یکی از سخت‌ترین قسمت‌های لاک زدن ناخن است. به همین خاطر گروهی از لاک‌هایی که سریع خشک می‌شوند، استفاده می‌کنند. به یاد داشته باشید که در این لاک‌ها از مواد شیمایی استفاده می‌شود که برای ناخن‌های شما مضر هستند و باعث شکنندگی آن‌ها می‌شوند. داشتن ناخن‌های سالم پایه‌ای ترین اصل در آموزش لاک زدن ناخن است. بهتر است سرفرصت و حوصله لاک بزنید و برای خشک شدن آن‌ها عجله نکنید.

استفاده مرتب از روغن کوتیکول

راهکاری آسان در طریقه صحیح لاک زدن ناخن استفاده مرتب از روغن کوتیکول است. کوتیکول ناخن همان نوار پوستی نازک و تقریبا سفت در محل رویش ناخن‌های دست و پا است. این محصول را می‌توانید به طور روزانه یا هنگام مانیکور و قبل از زدن لاک مات یا براق استفاده کنید تا رطوبت پوست و ناخن‌هایتان حفظ شود. بهترین روش استفاده از روغن کوتیکول آن است که قبل از استفاده ناخن‌های خود را در آب فرو برده و آن‌ها را مرطوب نمایید. فرقی نمی‌کند با چه روشی روغن کوتیکول را به ناخن بزنید، اما این روغن مدت زیادی دوام می‌آورد. بهتر است قبل از انجام هر کاری، چند دقیقه به روغن اجازه خشک شدن بدهید.

طریقه لاک زدن ناخن برای رنگ‌های نئونی

این روزها رنگ‌های نئونی طرفداران زیادی دارند اما استفاده از آن‌ها شبیه به سالن‌های زیبایی کمی سخت است. اگر شما هم به رنگ‌های نئونی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از استفاده از آن‌ها روی ناخن‌های خود از بیس لاک سفید رنگ و مات استفاده کنید. در ابتدا ممکن است کمی از آن حالت خود خارج شود اما باعث زیباتر شدن و ضخیم‌تر شدن لاک شما خواهد شد.

طریقه لاک زدن برای رنگ‌های نئونی

نگهداری از لاک‌ها

استفاده از لاک به خوبی باعث می‌شود که غلظت آن‌ها مانند روز اول حفظ شود و زیبایی خاصی بر روی ناخن‌ها داشته باشد. بستن در لاک‌ها اولین شرط نگهداری است. جالب است بدانید که یخچال بهترین جا برای قرار دادن لاک‌ها است. هرچند این کار کمی غیربهداشتی به نظر می‌رسد اما یخچال‌های متعددی مخصوص نگهداری از لاک تولید شده‌اند. در صورت عدم دسترسی به آن‌ها باید لاک را به دور از نور مستقیم خورشید و در جایی خنک نگهداری کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد. بهتر است هر چند روز لاک ناخن را بهم بزنید. لاکی که برای مدت زیادی بی حرکت بوده، ته نشین می‌شود و کیفیتش را از دست می‌دهد. اگر بطور منظم ناخن هایتان را لاک می‌زنید در هنگام استفاده کمی آن‌ها را هم بزنید، در غیر این صورت هر چند روز یک بار به آرامی لاک‌هایتان را بغلتانید. در صورتی که لاکتان کمی خشک شد است کمی محلول رقیق کننده لاک یا برق ناخن به آن اضافه کنید و شیشه لاک را تکان دهید. دقت داشته باشید که اضافه کردن استون یا لاک پاک کن، لاکتان را خراب می‌کند.

کوتیکول‌ها را نگیرید!

کوتیکول‌ها بخش‌های کوچکی از پوست در انتهای هر ناخن هستند. این‌ها می‌توانند لاک شما را عوض کنند. بسیاری معتقدند که کوتیکول‌ها ظاهر ناخن را زشت می‌کند و حتی در کاشت موجب پستی بلندی و ناصافی ناخن می‌شوند. باید بگوییم که سود و مزایای آن بیشتر از معایبش است. کوتیکول‌ها برای جلوگیری از سرایت باکتری و میکروب در بدن مفیدند. اگر نسبت به آن‌ها حساست دارید بهتر است با کمی روغن و اسفنج فشرده آن‌ها را عقب‌تر برانید تا بر روی ناخن‌هایتان کم‌تر دیده شوند.

تکان ندادن قوطی لاک

تکان دادن لاک یکی دیگر از عادت‌های رایج اشتباه است. به جای تکان دادن، لاک را کمی کج بگیرید و آن را بین دستان خود بغلتانید. این کار شما را مطمئن می‌سازد که حبابی از هوا داخل شیشه لاک وجود ندارد و هنگام لاک زدن ناخن همه چیز خوب پیش خواهد رفت.

برداشتن لاک اضافی از روی برس

داشتن مقدار کافی از لاک بر روی براش یکی از نکات کلیدی است که به شما کمک می‌کند طریقه لاک زدن ناخن درستی داشته باشید. برای انجام این کار برس را در سطح داخلی بطری تکان دهید تا رنگ اضافی آن خارج شود. در صورت تکرار و تمرین مقدار لاک مورد نیز بر روی برس را متوجه خواهید شد.

استفاده از لاک پاک کن‌های فاقد استون

آموزش لاک ناخن تنها به زدن آن ختم نمی‌شود، بلکه پاک کردن صحیح نیز تاثیر به سزایی در زیبایی و سلامت ناخن‌ها ایفا می‌کند. لاک پاک کن‌ های فاقد استون، ناخن‌ها را کم‌تر خشک می‌کنند. بنابر این اگر مشکل خشکی و لایه لایه شدن ناخن را دارید، حتما از آن‌ها استفاده کنید.

دور ماندن از آب داغ

پس از لاک زدن ناخن (حتی اگر لاکتان کاملا خشک شده) به سراغ آب داغ نروید. حمام یا شستن ظرف‌ها را به وقت دیگری موکول نمایید. آب داغ دشمن ذاتی لاک ناخن است و باعث پخش شدن آن می‌شود. قطعا در نهایت نمی‌خواهید لاکی پخش شده یا ترک خورده داشته باشید.

پاک کردن لاک‌های براق و اکلیلی

لاک‌های براق اغلب ماندگاری بالایی دارند اما پاک کردن آن‌ها از روی ناخن نیز دردسر ساز است. برای پاک کردن آن‌ها پنبه را به محلول لاک پاک کن آغشته کنید و سپس پنبه را بر روی ناخن‌هایی که لاک اکلیلی دارند قرار دهید. از فشار دادن آن به شدت خود داری کنید که به ناخن شما آسیب خواهند رساند. کافی است چند دقیقه در این حالت صبر کنید و سپس با کمی فشار پنبه، لاک را از روی ناخن خود پاک نمایید.

زدن تاپ کات

چطور دست مخالف را لاک بزنیم؟

اکثر آدم‌ها تسلط بیشتری بر روی کار کردن با یکی از دست‌های خود (بیشتر دست راست) دارند، به همین خاطر لاک زدن ناخن با دست مخالف به طور مثال لاک زدن با دست چپ بر روی دست راست کاری دشوار است. برای آسان‌تر شدن پیشنهاد می‌کنیم که به جای استفاده از دست ضعیف خود از دست راستتان بیشتر کمک بگیرید. لازم نیست آن را ثابت نگهدارید. می‌توانید دست چپ را ثابت نگهداشته و دست راست خود را بچرخانید و آن را در امتداد برس لاک حرکت دهید.

در این مطلب ۱۵ نکته کلیدی برای لاک زدن ناخن به طور حرفه‌ای را معرفی کردیم که در مدل‌ها و نوع مختلف لاک کاربرد دارند. همچنین نکاتی را برای پاک کردن صحیح لاک بیان کردیم. چگونگی لاک زدن بر روی ناخن های آسیب دیده را نیز گفتیم. به یاد داشته باشید که در تمامی مراحل سلامتی ناخن‌ها و دستانتان اولویت بیشتری دارد و داشتن ناخن‌های سالم شرط اصلی لاک زیبا است. همچنین لاک زدن ناخن به صورت خیلی تمیز و حرفه‌ای به دقت، صبر، حوصله و تمرین نیاز دارد. در صورت که شما هم راهکار خاصی را در طرز لاک زدن ناخن خود انجام می‌دهید یا این مراحل را انجام داده‌اید در ادامه نظر خود را با ما و سایر خوانندگان میس و مستر در میان بگذارید. به یاد داشته باشید که می توانید انواع‌ محصولات آرایش ناخن را از وب سایت ما خریداری نمایید.

برخی سوالات متداول در رابطه با لاک زدن ناخن ها
 
آیا استفاده از تاپ کات و بیس کات هنگام لاک زدن ضروری است؟

استفاده از تاپ کات و بیس کات باعث ماندگاری و استحکام بیشتر لاک می شوند. در صورتی که می خواهید لاک شما جلوه زیباتری داشته باشد، به شما پیشنهاد می کنیم که از این دو محصول برای لاک زدن استفاده کنید.

آیا لاک ها به شرایط نگه داری خاصی نیاز دارند؟

بله، لاک ها هم مانند بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی به روش های نگه داری مخصوص نیاز دارند. به عنوان مثال بهترین جا برای نگه داری لاک داخل یخچال است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به متن مقاله مراجعه کنید.

لاک های معمولی برای ناخن ها بهترند یا لاک هایی که سریع خشک می شوند؟

بهتر است بدانید که لاک هایی که سریع خشک می شوند دارای مواد شیمیایی بیشتری هستند و در دراز مدت می توانند باعث آسیب رساندن به ناخن شوند.