مراقبت بعد از هاشور ابرو

بسیاری از خانم ها در آرزوی داشتن ابروهایی پرپشت و زیبا هستند و برای رسیدن به این آرزو از روش هایی مانند هاشور، سایه و تاتو ابرو استفاده می کنند. بعد از انجام این روش ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب تر و بهتر باید مراقبت های خاصی انجام شود. در این مقاله مراقبت از ابرو بعد از تاتو، هاشور و سایه را به شما آموزش می دهیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

مراقبت های بعد از تاتو ابرو

از آن جایی که بعد از تاتو ابرو، زخم هایی روی صورت به وجود می آید. جهت کنترل عفونت، مراقبت از ابرو باید انجام شود. در ادامه تمام نکات مراقبت بعد از تاتو ابرو را بیان می کنیم:

  • اولین و مهم ترین توصیه برای مراقبت از تاتو ابرو این است که به مدت سه تا هفت روز باید از شستن و مرطوب کردن ابرو تاتو شده، خودداری کنید.

مراقبت بعد از تاتو

  • در طی هفته اول که ابروها در حال ترمیم هستند، برای مراقبت از ابرو و جلوگیری از سوزش و خارش، روزی ۱ تا ۲ بار با استفاده از گوش پاک کن لایه نازکی پماد مخصوص را روی ابرو بمالید. افراد دارای پوست چرب، دفعات و مقدار کمتری پماد استفاده کنند. (بهتر است از خود فرد انجام دهنده تاتو یا یک فرد متخصص، بپرسید که چه کرم یا پمادی برای مراقبت بعد تاتو ابرو مناسب تر است. چون این افراد بهتر از هر کس دیگری می توانند شما را راهنمایی کنند. از توصیه های افراد غیر مجرب استفاده نکنید.)
  • در چند روز اول بعد از انجام عمل تاتو ممکن است ابروها دچار خارش یا پوسته پوسته شوند که این امر کاملا طبیعی است. برای مراقبت از ابرو از خاراندن و کندن پوست های ایجاد شده در محل تاتو خودداری کنید. خاراندن و دستکاری ابرو، روند بهبود ابروها را طولانی تر می کند و باعث می شود ابرو کم رنگ شود. در زمان خارش ابرو می توانید از پماد ویتامین A چشمی یا پماد هیدروکورتیزون چشمی استفاده کنید. بهتر است پماد را قبل از استفاده داخل یخچال قرار دهید.)

خاراندن ابرو

  • تا بهبودی کامل، ابروها را در معرض تابش نور خورشید قرار ندهید و بعد از آن هم بهتر است ابروها را در برابر آفتاب با استفاده از کلاه لبه دار، عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب بپوشانید.
  • تا زمان بهبودی برای مراقبت از ابرو از مصرف هر گونه لوازم آرایشی در ناحیه تاتو شده خودداری کنید و بعد از آن اگر صورت خود را آرایش کردید، با استفاده از روغن بچه یا صابون ملایمی آن را پاک کنید.
  • اگر می‌خواهید نتیجه تاتو ابروهایتان در نهایت یک رنگ خوب و یکدست باشد؛ از یک تا ۴ هفته پس از تاتو از انجام کارهایی مانند ورزش های سنگین و شنا که موجب عرق کردن و رسیدن رطوبت به ابرو می شود، بپرهیزید.
  • برای مراقبت از ابروها به مدت سه روز پس از انجام کار از مصرف کافئین و الکل بپرهیزید.

نخوردن قهوه بعد از هاشور ابرو

باید ها و نباید ها بعد از هاشور ابرو

در این قسمت تمام نکات مراقبت از هاشور ابرو را بیان می کنیم:

  • مراقبت های بعد از فیبروز ابرو تقریباً شبیه مراقبتهای بعد از تاتو ابرو است و تفاوت چندانی با آن ندارد، فقط کمی حساس تر از تاتو ابرو می باشد. بعد از انجام میکروبلیدینگ در ابتدا ابروها بسیار تیره تر به نظر می آیند و پوست زیرین آن ها قرمز و ملتهب می شود. بنابراین ۲ الی ۳ ساعت بعد از عمل میکروبلیدینگ رنگ های اضافه و پماد را با یک پنبه، گاز استریل یا گوش پاک کن و اندکی آب از روی ابرو بردارید. با این کار ناحیه فیبروز شده تمیز و استریل می شود و مانع از التهاب بیشتر می شود. به غیر از این رطوبت، هیچ گونه رطوبت دیگری در ده روز اول نباید به ابرو ها برسد.

پاک کردن ابرو هاشور

  • مهم ترین قسمت مراقبت بعد از فیبروز ابرو مربوط به شستشو ابروها می باشد. بعد از انجام هاشور ابرو سه تا هفت روز نباید آب به ابروها برسد. بنابراین برای مراقبت از ابرو و رسیدن به نتیجه مطلوب در این مدت ابروها را نشویید. پس از گذشت زمان مذکور، شست و شوی ابروها مستلزم رعایت نکات زیر می باشد.
  1. برای مراقبت از ابرو بعد از گذشت ۷ روز فقط با استفاده از آب، صورت و ابروهای خود را بشویید و برای شستشو نیازی به هیچ نوع ماده افزودنی و شوینده دیگری نیست.
  2. برای شست و شوی صورت و ابروها از آب سرد یا آب ولرم استفاده کنید و هرگز ابروها و صورت را با آب داغ نشویید. چون آب داغ موجب درد و سوزش و همچنین کمرنگ شدن ابرو می شود.
  3. اگر بعد از شست و شو با آب، رنگی به جا ماند. می توانید از صابون و شامپو کودک برای شستن ابرو و پاک کردن رنگ استفاده کنید.
  4. بعد از اینکه صورت و ابروهای خود را با مواد شوینده مذکور شست و شو دادید، چندین مرتبه به وسیله آب سرد ابروهایتان را رطوبت رسانی کنید.
  5. برای مراقبت از ابرو در هنگام شست و شو دقت داشته باشید که دستتان مستقیم روی ابرو کشیده نشود.
  6. برای خشکاندن ابرو، حوله را روی ابرو نکشید، فقط حوله را با ملایمت تمام روی ابروهای خیس گذاشته و بردارید.

شستن صورت بعد از ابرو

  • همانطور که گفته شد یکی از نکات مهم مراقبت بعد از میکروبلیدینگ ابرو این است که از سه تا هفت روز نباید ابرو را با آب شستشو دهید. علاوه بر عدم شستشو با آب در این مدت به هیچ عنوان نباید رطوبت یا عرق به ابروهایتان برسد. به همین دلیل باید از نور خورشید و از انجام کارهایی که موجب عرق کردن می شود، بپرهیزید و اگر بنا به هر دلیلی عرق کردید، یک دستمال تمیز همراه خود داشته باشید و با آن قطره های عرق روی پیشانی خود را پاک کنید.
  • به مدت یک ماه از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب خودداری کنید. چون نور خورشید رنگ ابروهایتان را از بین می برد. توصیه ما این است که این عمل را در فصل پاییز و زمستان که هوا خنک‌تر است، انجام دهید. در این فصل ها مراقبتهای بعد از بلیدینگ ابرو به نسبت سایر فصول راحت تر می باشد.

مراقبت بعد از تاتو هاشور

  • پرهیز از انجام ورزش‌های سنگین و دویدن‌های طولانی مدت هم برای مراقبت از ابرو لازم است. چون انجام این ورزش ها باعث عرق کردن و رسیدن رطوبت به ابرو می شود و همانطور که گفته شد برای مراقبت از ابرو نباید هیچ گونه رطوبت و عرقی به آن برسد.
  • در مجاورت هوای خیلی گرم یا خیلی سرد قرار نگیرید.
  • بعد از هاشور ابرو برای رفتن به حمام عجله نکنید و تا سه روز بعد از هاشور ابرو به حمام نروید. اگر هم رفتید مدت زمان کمی در حمام بمانید و ابروهایتان را با پلاستیک یا کلاه رنگ مو بپوشانید تا هیچ گونه آب و رطوبتی به آن نرسد. هنگام استحمام و پس از آن تمامی نکاتی که در قسمت شستشو ابرو گفته شد را رعایت کنید.

شستن مو

  • در هنگام آشپزی برای اینکه بخارهای غذا به ابروهایتان نخورد سرتان را بالای غذا نگیرید.
  • مراقبت های بعد از میکرو بلیدینگ برای افرادی که پوست چرب دارند سخت تر و حساس تر است. این افراد تا دو هفته نباید غذاهای چرب و سرخ کردنی بخورند و ابروهایشان هم زیاد نیاز به چرب کردن ندارد، فقط در حدی که ابرو خشک نشود. به طوری کلی افرادی با پوست چرب باید بدانند که ممکن است نتیجه کار روی پوستشان خوب نباشد.
  • برای مراقبت از ابرو به مدت ۳ روز بعد از هاشور از مصرف کافئین، مشروبات الکلی، مواد مخدر، قرص های حاوی مرفین، آسپرین و هر چیزی که باعث رقیق شدن خون بدن و کمبود آب بدن می شود خودداری کنید.
  • برای مراقبت از ابرو تا یک ماه از رفتن به دوره های میکرودرم و لایه برداری جدا خودداری کنید.

میکرودرم بعد از تاتو

  • چند روز بعد از هاشور ابرو، ابروها و نواحی اطراف آن پوسته پوسته شده و خارش دارد. کندن پوسته های ایجاد شده و خاراندن ابرو باعث کم رنگ شدن و زخم ابرو می شود. به هیچ عنوان ابروها را دستکاری نکنید. از ۳ تا ده روز زمان می برد تا پوسته های ایجاد شده، از بین بروند و ابروها کاملا بهبود یابند.
  • برای پوست های معمولی ۳ بار در روز و برای پوست های چرب ۶ بار در روز از دستمال‌های جاذب که در آن ها مواد آرایشی به کار نرفته، استفاده کنید. با آن آلودگی‌ها، رنگ‌ها و چربی‌های ابرو و اطراف آن را پاک کنید.
  • ممنوعیت استفاده از لوازم آرایشی از دیگر مراقبت های بعد از میکرو بلیدینگ ابرو می باشد. تا زمان ترمیم از مصرف هر گونه لوازم آرایشی در ناحیه هاشور شده خودداری کنید چون هاشور ابرو را بد رنگ می کند.
  • برای بهبودی جای زخم فیبروز ابرو توصیه می کنیم در طول هفته اول هر صبح و عصر، بر روی ابروهای فیبروز شده کمپرس یخ بگذارید و اجازه دهید حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی ابروهایتان بماند.

  • یک مورد از مراقبت های بعد از فیبروز ابرو این است تا یک هفته نباید به استخر و شنا بروید. چون رفتن به سونا و استخر ممکن است سوزش یا خارش ابرو را تشدید کند و باعث ایجاد عفونت شود.
  • از لوسیون ها، کرم های ضدپیری و لایه بردار های شیمیایی پوست استفاده نکنید. چون برای دوام میکروبلیدینگ شما بسیار مضر هستند.
  • ۳ روز بعد از عمل میکرو بلیدینگ تا دو هفته برای جلوگیری از سوزش و خارش و همچنین تسریع فرایند بهبود، محل فیبروز شده را با پماد ویتامین A چشمی چرب کنید. برای این کارمقدار کمی از این پماد را به آرامی با گوش پاک کن بر روی ابرو های خود بمالید. اگر پوستتان چرب است از پماد ها به مقدار و دفعات کمتری استفاده کنید.

ویتامین A برای بعد از هاشور

  • بعد از تکمیل پروسه بهبودی هاشور ابرو به صورت معمولی مراقبت بعد از هاشور ابرو را انجام دهید. در هنگام خروج از خانه از ضد آفتاب با SPF30  و SPF50 ، کلاه لبه دار و عینک آفتابی استفاده کنید. این کار جلوی محو و کم رنگ تر شدن ابروها را می گیرد. اگر ابروهای خود را آرایش کردید، برای پاک کردن آن بهتر است از یک تکه پنبه آرایشی استفاده کنید و آن را به آرامی روی ابرو بگذارید و از مالیدن و فشار دادن ابروها خودداری کنید.

مراقبت بعد از سایه ابرو

مراقبت های بعد از سایه زدن ابرو شبیه به مراقبت های بعد از تاتو و هاشور ابرو است، ولی با این حال تمام نکات مراقبت بعد از سایه ابرو را برایتان می گوییم.

  • عدم شست و شو ابروها: از سه تا هفت روز بعد از سایه زدن ابرو، آن را نشویید.
  • استفاده از پماد برای تسریع روند بهبودی: جهت تسریع روند بهبودی از روز اول تا یک هفته ابروهایتان را با پماد ویتامین A چشمی چرب کنید.
  • عدم قرارگیری در مقابل نور مستقیم خورشید: تا زمان تکمیل روند بهبودی از قرار گرفتن در مقابل اشعه های مضر خورشید بپرهیزید.
  • استخر و  رفتن موقتاً ممنوع: برای مراقبت از ابرو تا یک هفته استخر و سونا نروید چون ممکن است باعث ایجاد سوزش، خارش و عفونت شود.

شنا بعد تاتو سایه و هاشور

  • خودداری از مالیدن و خاراندن ابرو: به هیچ عنوان محل انجام کار را نخارانید و از دستکاری قسمت هایی که به دلیل زخم و خشکی پوسته شده اند، بپرهیزید.
  • ممنوعیت استفاده از لوازم آرایشی: برای مراقبت از ابرو از مصرف هرگونه لوازم آرایشی در آن ناحیه تا 12 روز بپرهیزید.
  • ممنوعیت استفاده از کافئین و الکل: برای مراقبت از ابرو تا سه روز ار مصرف الکل و کافئین پرهیز کنید.

کلام آخر

در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر شما را با روش های مراقبت از ابرو بعد از هاشور، تاتو و سایه آشنا کردیم. دقت داشته باشید مراقبت از ابرو بعد از تاتو و هاشور و… بسیار حائز اهمیت است و بر نتیجه نهایی کار تاثیر می گذارد. اگر این مراقبت ها به شکل صحیح انجام نشود، ممکن است ابروهایتان رنگ نگیرد و تمام هزینه هایی که کردید بر باد برود. بنابراین به نکات گفته شده توجه داشته باشید و آن ها را به خوبی رعایت کنید. روش های دیگری هم برای داشتن ابروهایی پر پشت و زیبا وجود دارد، شما می توانید برای آشنایی با این روش ها مقاله راه های ساده برای پرپشت شدن مژه و ابرو را مطالعه کنید.

سوالات متداول پیرامون مراقبت از ابرو

از آن جایی که موضوع مقاله بسیار سوال برانگیز است در این قسمت به ۲ سوال متداول پیرامون موضوع پاسخ می دهیم.

هاشور ابرو بعد از چند روز طبیعی می شود؟

هاشور ابرو بعد از یک هفته به مرور زمان بهتر و جا افتاده تر می شود.

دلایل رنگ نگرفتن ابرو بعد از تاتو، هاشور و سایه با وجود انجام مراقبت های لازمه چیست؟

• نوع پوست: افرادی که پوست چربی دارند رنگ ابروهایشان سریع تر از بین می رود یا اصلا رنگ نمی گیرد.
• داروهای هورمونی: داروهای ضد بارداری، داروهای اعصاب، داروهای تاثیر گذار بر سیستم ایمنی بدن، بیماری های دیابت و … تاثیر زیادی در رنگ نگرفتن تاتو و هاشور دارد.
• عمل جراحی: به دلیل مصرف داروها و نیز داروی بیهوشی تا ۶ ماه هاشور رنگ نمی گیرد.
• دوران بارداری و شیردهی: شش ماه پس از زایمان و در دوران شیردهی، تاتو رنگ نمی گیرد و همچنین انجام آن برای نوزاد ضرر دارد.
• عادت ماهانه: قبل از شروع عادت ماهانه تا ۵ روز بعد از اتمام آن رنگ پذیری ابرو به علت تغییرات هورمونی کم می شود.
• مصرف الکل و کشیدن سیگار: چند روز قبل و بعد از تاتو سیگار نکشید و از مصرف الکل بپرهیزید. در صورت مصرف رنگ پذیری کم می شود.
• حرفه ای نبودن تاتو کار: فشار دست تاتوکار، تنظیم سوزن، مصرف بی حسی، عمق نفوذ سوزن در پوست و روشن بودن رنگ تاتو تاثیر زیادی در ریزش رنگ تاتو، هاشور و سایه دارد.
• مراقبت از ابرو بعد از انجام تاتو، سایه و هاشور امکان دارد که مراقبت از ابرو را به طور صحیح انجام نداده باشید. پس بار دیگر این مقاله که در مورد نحوه مراقبت از ابرو توصیح داده شده را مطالعه کنید و ببینید کجای راه را اشتباه رفتید.

مراقبت بعد از پاک کردن تاتو ابرو به چه صورت است؟

همانطور که انجام تاتو نیازمند مراقبت های خاصی است، پاک کردن آن هم نیاز به مراقبت دارد.
• تا سه روز از رفتن به حمام خودداری کنید.
• قبل از پاک کردن تتو به حمام بروید تا در روزهای اولیه که مجاز به حمام رفتن نیستید اذیت نشوید.
• بعد از سه روز می توانید به حمام بروید و در تماس با آب باشید.
• تا ۵ روز آنتی بیوتیک مخصوص تجویز شده را مصرف کنید.
• بعد از ده روز، از پودرهای ترمیم کننده استفاده کنید.
• و آخرین نکته مراقبت بعد از ریموو ابرو این است که از زدن هر گونه پودر و کرم دیگری در این مدت خودداری کنید.