میسلار واتر چیست؟

تقریبا همه‌ی خانم‌ها هر روز از مواد آرایشی مختلف، مانند انواع کرم‌ها برای مراقبت و زیبایی پوست خود استفاده می‌کنند اما همین مواد اگر به درستی از پوست پاک نشوند، باعث ایجاد مشکلات پوستی متعددی می‌شوند. میسلار واتر راه‌حل مناسبی برای جلوگیری از این مشکل است همچنین باعث درخشندگی، شادابی و شفافیت پوست می‌شود. در این مطلب قصد داریم به سوالاتی مانند: میسلار واتر چیست ؟ مزایا و معایب میسلار واتر چیست ؟ تفاوت تونر با میسلار واتر چیست ؟ و همچنین مهمترین سوال مصرف کنندگان یعنی بهترین برند میسلار واتر چیست ؟ پاسخ دهیم.

میسلار واتر چیست ؟

میسلار واتر ( Micellar Water ) یک محلول پاک کننده بر پایه آب و فاقد الکل و پاربن است که برای پاکسازی و آبرسانی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. میسلار واتر جدیدترین نوع محصولات پاک کننده پوست است که اولین بار توسط کشور فرانسه معرفی شده است.

میسلارواتر‌ها از سلول‌های میسل تشکیل شده اند که دارای خاصیت پاک کنندگی هستند و توانایی پاکسازی آرایش‌های ضدآب را هم دارا می‌باشند به همین جهت برای پاکسازی پوست از مواد آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میسلار واتر چیست

روش استفاده از میسلار واتر چیست ؟

طرز استفاده از میسلار واتر به این ترتیب است که باید دو بار در روز (یک بار صبح و یک بار شب) مقدار مناسبی از محلول را روی پنبه بریزید و به آرامی روی سطح پوست خود بمالید. برخی از برندهای میسلار واتر را می‌توان برای پاکسازی دور چشم و لب هم استفاده کرد اما قبل از این‌کار حتماً بروشور محصول را بخوانید.

برای درک زمان و نحوه استفاده از میسلار واتر ، مراحل کامل پاکسازی پوست را به شما توضیح می‌دهیم. پس از مطالعه این بخش متوجه خواهیم شد که چگونه از میسلار واتر استفاده کنیم.

پاک کردن آرایش چشم ها و دور لب

پوست چشم به شدت حساس است. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست دور چشم حتما از پاک کننده مناسب چشم استفاده کنید. البته همان‌طور که قبلا گفتیم، برخی از انواع میسلارواترها را می توان برای چشم و لب هم استفاده کرد. در صورتی که میسلارواتری که تهیه کرده اید، این ویژگی را دارد از آن برای چشم و لب هم می توانید استفاده کنید.

هنگام استفاده از میسلار واتر برای پاک کردن آرایش چشم، ابتدا پد آغشته به محلول را برای چند ثانیه روی پلک قرار دهید و سپس با یک حرکت مواد آرایشی را پاک کنید.

پاکسازی صورت با میسلارواتر

میسلارواتر را به وسیله پنبه یا پد آرایشی روی صورت خود بمالید و از ضربه زدن و فشار آوردن به پوست خودداری کنید. توجه کنید که میسلارواتر نیاز به آبکشی ندارد.

استفاده از شوینده های صورت

از شوینده‌ی مناسب برای شست و شوی صورت استفاده کنید.

استفاده از تونر

از تونر مناسب با پوست خود استفاده کنید تا ph پوست به حالت تعادل برسد.

کرم‌های مرطوب کننده

دقت داشته باشید، بعد از استفاده از تونر حتما باید پوست خود را با کرم مرطوب کننده صورت چرب کنید.

مطمئن باشید که بعد از این مراحل هرگونه چربی و آلودگی از پوست شما پاکسازی شده است.

 فواید میسلار چیست ؟

  • میسلارواتر خاصیت چربی دوستی دارد، به همین دلیل بعد از استفاده این محصول هیچ اثری از چربی و مواد آرایشی روی پوست شما باقی نمی‌ماند.
  • همان‌طور که در ابتدای متن گفته شد، میسلار واتر فاقد الکل است و مثل سایر پاک کننده‌ها باعث خشکی پوست نمی‌شود.
  • مهمترین نکته این است که بعد از استفاده نیاز به شست و شو با آب ندارد.
  • پس از استفاده از میسلار واتر، پوست حالت چسبندگی ندارد و احساس سبکی به پوست می‌دهد.
  • میسلارواتر می‌تواند در کنار تونر و پاک کننده صورت مورد استفاده قرار بگیرد.
  • این محلول باعث قرمزی، سوزش چشم و ریزش اشک از چشم نمی‌شود.
  • از این محصول برای تمیز کردن برس‌های آرایشی هم می‌توان استفاده کرد.

 

میسلار واتر چیست

 

زمان استفاده از میسلار واتر + بعد از میسلار واتر چه باید کرد ؟

همه‌ی میسلار واترها برای انواع پوست مناسب هستند ولی تونرها انوع مختلفی دارند که هرکدام برای نوع مشخصی از پوست استفاده می‌شود.

تفاوت اصلی میسلار واتر و تونر در زمان مصرف آن‌ها می‌باشد. در واقع این دو شوینده مکمل‌های خوبی برای پاکسازی و تنظیم ph پوست شما هستند. به این صورت که در ابتدا میسلار واتر برای پاک کردن آرایش صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد و سپس تونر به منظور پاکسازی عمقی روی پوستی که قبلاً از مواد آرایشی پاک شده، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در واقع استفاده از محصولات شوینده پوست مانند میسلار واتر باعث تغییر ph پوست می‌شود. تونر، به دلیل دارا بودن خاصیت تنظیم کنندگی ph پوست،بعد از میسلار واتر استفاده می‌شود. بنابراین باید بدانیم که زمان استفاده از میسلار واتر قبل از تونر است.

میسلار واتر یا تونر؟

بعد از تمام توضیحات، این سوال ایجاد می‌شود که میسلار واتر بهتر است یا تونر؟ برای جواب این سوال، باید بگوییم که هر دو پاک کننده‌های صورت هستند با این تفاوت که میسلار واتر صرفاً جهت پاک کردن آرایش به کار می‌رود در حالی که تونر صورت قدرت پاک کنندگی بالاتری داشته و به عمق منافذ پوست نفوذ می‌کند. تونرها تمامی آلودگی‌ها و سلول‌های مرده را از پوست شما می‌زدایند. پس برای انتخاب بین تونر صورت و میسلار واتر ابتدا نوع نیاز خود را بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید.

بهترین برند میسلار واتر چیست ؟

اگر تمایل به خرید میسلار واتر دارید و بین انواع مختلف برندها گیج شده‌اید ما به شما برای انتخاب بهترین میسلار واتر کمک می‌کنیم.

بهترین برندهای میسلار واتر خارجی شامل بیودرما، گارنیه، اورال، نیوآ، نوروا و… است. کیفیت این برندها به وسیله سایر محصولات آرایشی و بهداشتی که قبلا به بازار عرضه کرده‌اند، اثبات شده است. این برندها به تولید میسلار واتر مناسب برای انواع مختلف پوست اقدام کرده‌اند.

میسلار واتر بایودرما چیست ؟

میسلار واتر بایودرما مدل Sensibio H2O، مناسب برای پوست‌های حساس و پاکسازی آرایش‌های ضد آب است.

میسلار واتر لنکوم چیست ؟

میسلارواتر Lancome Eau Fraiche Doucher ، مناسب برای افرادی است که پوست‌های مختلط دارند. این محصول پوست را خشک نمی‌کند و به سبب ترکیبات ویژه‌ خود باعث درخشندگی پوست می‌شود.

میسلار واتر گارنیر چیست ؟

از میسلارواتر برند Garnier SkinActive می‌توان برای دور چشم هم استفاده کرد. این محصول بسیار سبک بوده و به پوست حس شادابی می‌دهد. میسلار واتر گارنیر پوست را چرب نمی‌کند اما استفاده از آن برای کسانی که پوست چرب دارند توصیه نمی‌شود. طرز استفاده از میسلار واتر گارنیر مشابه با طریقه مصرف میسلار واتر های دیگر یکسان است.

میسلار واتر رن روسا چیست ؟

برند Ren Rosa Centifolia 3-In-1 Cleansing Water، بهترین برند میسلار واتر برای پوست‌های خشک است زیرا مقداری حس چرب شدن به پوست می‌دهد.

میسلار واتر دکلور چیست ؟

هنگام استفاده از میسلار واتر Decléor دقت کنید که این محصول برای دور چشم مناسب نیست ولی بهترین برند میسلار واتر برای افرادی است که دارای پوست حساس و آکنه دار هستند.

میسلار واتر اورال چیست ؟

میسلار واتر L’Oreal 3-In-1، یک میسلار واتر برای دور چشم و لب می‌باشد. این برند مناسب برای پوست‌های چرب، حساس و مختلط است. از معایب این محصول می‌توان این مورد را ذکر کرد که برای پاک کردن آرایش‌های غلیظ چندان مناسب نیست.

میسلار واتر بی یلندا چیست ؟

میسلار واتر ۳ در ۱ بی یلندا، مناسب برای پوست های دهیتراته می باشد. این محلول پاک کننده قدرت پاک کنندگی بالایی داشته و برای استفاده در نواحی مختلف صورت مانند پوست صورت، لب و چشم مناسب است. 

میسلار واتر کامان چیست ؟

میسلار واتر کامان مدل 7 در 1 در دو نوع مخصوص پوست های چرب و جوش دار و پوست های خشک، معمولی و حساس به بازار ارائه شده است. هر دو نوع این محصول را می توان برای پاک کردن آرایش چشم مورد استفاده قرار داد. طرز استفاده از میسلار واتر کامان با طریقه استفاده میسلار واتر های دیگر یکسان است.

میسلار واتر ژنوبایوتیک چیست ؟

برند ژنو بایوتیک هم در سال های اخیر اقدام به تولید دو نوع میسلار واتر نموده است. یکی از این دو محصول برای پوست های چرب و دیگری سازگار با پوست های خشک و حساس می باشد. هر دو نوع از میسلار واتر ژنو بایوتیک برای پاکسازی چشم و صورت از انواع محصولات آرایشی مناسب هستند.

میسلار واتر دافی چیست ؟

میسلار واتر دافی مخصوص پوست های چرب و آکنه دار، علاوه بر پاکسازی صورت از ایجاد جوش سر سفید و سر سیاه نیز جلوگیری می کند. نحوه استفاده از میسلار واتر دافی نیز مانند سایر میسلار واتر هاست.

میسلار واتر یونی و نیوساد هم از دیگر برندهای مطرح میسلار واتر هستند که از کیفیت بالایی برخوردارند. طرز استفاده از میسلار واتر نیوساد و یونی نیز با دیگر محصولات مشابه است. 

میسلار واتر Nivea 3in1

میسلار واتر Nivea 3in1، برای پوست‌های حساس مناسب می‌باشد و همچنین قابل استفاده برای دور لب و چشم است.

برند نوروا مطابق برنامه همیشگی خود محصولاتش را برای پوست‌های چرب و جوش دار تهیه کرده است. استفاده از Noreva Actipur Micellar Water برای دور چشم و لب ایجاد حساسیت نمی‌کند و به سبب ترکیبات آنتی باکتریال خود مانع از ایجاد جوش روی پوست صورت و گردن می‌شود.

شرکت‌های ایرانی مانند سینره، نیوساد و سی‌گل هم میسلار واتر تولید می‌کنند که از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردارند.

به تازگی سینره نوعی از میسلار واتر را تولید کرده است که ضمن دارا بون خاصیت آنتی اکسیدان، قابلیت تنظیم ph پوست را هم دارا می‌باشد و باعث خشکی پوست نمی‌شود. این محصول قابل استفاده برای چشم و لب می‌باشد و پس از مصرف حس تازگی را به پوست القا می‌کند.

اگر به دنبال میسلار واتر با قیمت مناسب و با قدرت پاکسازی آرایش غلیظ هستید، پیشنهاد ما به شما نیوساد است. این میسلار واتر ایرانی ضمن پاک کردن آرایش‌های ضدآب، قابلیت استفاده برای چشم و لب را هم دارا می‌باشد و برای تمامی انوع پوست مناسب است.

میسلار واتر Nivea 3in1

هنگام خرید میسلار واتر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قبل از خرید میسلار واتر حتما مشخصات محصول را به دقت مطالعه نمایید. بین برندهای مختلف، برخی جزئیات متفاوت است. در ادامه برخی تفاوت‌های برندهای مختلف میسلار واتر را برای شما شرح می‌دهیم:

  • میسلار واترها عموماً بدون بو هستند اما برخی برندها محصولات عطردار تولید کرده‌اند.
  • برخی از برندها دارای کمی الکل هستند و مناسب برای چشم نیستند.
  • برخی از انواع میسلار واترها، دارای قدرت پاک کنندگی کمتری هستند و برای پاکسازی آرایش‌های سنگین مناسب نیستند. در عوض برای پاکسازی پوست از کرم‌های سبک روزانه بسیار مناسب هستند.
  • انواع خاصی از این محصولات چرب هستند و برای پوست‌های چرب مناسب نیستند.
  • تعدادی از انواع میسلار واتر قابل استفاده روی گردن هم می‌باشند.

استفاده از میسلار واتر به چه کسانی توصیه می‌شود؟

بعد از این که متوجه شدیم میسلار واتر و مزایا و معایب آن چیست ، به سراغ استفاده از آن می رویم. به دلیل مواد تشکیل دهنده میسلار واترها که فاقد روغن، الکل و مواد شیمیایی هستند این محصول برای انواع پوست‌ها مناسب است اما استفاده از آن به افرادی که پوست حساس، خشک، ملتهب یا مستعد جوش دارند بیشتر توصیه می‌شود. همچنین افرادی که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند به دلیل کم بودن میزان رطوبت موجود در هوا می‌توانند از این محلول جهت آبرسانی و جلوگیری از خشکی بیش از حد ناشی از استفاده شوینده‌های نامناسب، استفاده کنند.

کلام آخر

در انتها به شما پیشنهاد می کنیم که برای حفظ سلامت و جوانی پوست خود حتما از پاک کننده های آرایشی مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید و هرگز بدون پاک کردن صورت از مواد آرایشی به رخت خواب نروید. راه حل ما برای مواقعی که بسیار خسته هستید و انرژی لازم برای شستن صورتتان را ندارید، استفاده از میسلارواتر است. تنها با استفاده از یک پد آرایشی و کمی میسلار می توانید به راحتی و بدون نیاز به آب، صورت خود را از هر گونه آلودگی پاک کنید.

سوالات متداول در رابطه با موضوع میسلارواتر چیست

در ادامه به برخی از سوالات رایج شما درباره موضوع Micellar Water چیست ، پاسخ خواهیم داد.

 
میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر در واقع نسل جدید پاک کننده های صورت است که می تواند بدون نیاز به آب صورت شما را از هرگونه آلودگی و آرایش روزانه پاک کند.

فرق تونر و میسلار واتر چیست؟

تفاوت اصلی میسلار واتر و تونر در زمان مصرف آن‌ها می‌باشد. برای آگاهی از زمان و نحوه استفاده از این دو شوینده صورت می توانید به متن مقاله مراجعه نمایید.

بهترین مارک میسلار واتر کدام است؟

برندهایی مانند لنکوم، گارنیه، سینره، نیوآ، نوروا، بایودرما و بسیاری از برندهای مطرح جهانی اقدام به تولید انبوه این پاک کننده آرایش نموده اند. شما می توانید با توجه به نوع پوست، میزان بودجه و سلیقه خود نسبت به انتخاب و خرید این محصولات اقدام کنید.

 

منابع

healthline