کاندوم مسافرتی چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

کاندوم ها یکی از مهم ترین وسایل بهداشت جنسی هستند که به طور فراگیر توسط زوجین مورد استفاده قرار می گیرند. پوششی پلاستیکی که مانع فیزیکی برای تماس مستقیم است و روی آلت تناسلی مرد قرار می گیرد. کاندوم تا درصد بالایی از بیماری های جنسی و مقاربتی پیشگیری کرده و مانع بارداری ناخواسته می شود. با توجه به تقاضای زیاد، کاندوم ها در انواع گوناگونی تولید می شوند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. کاندوم مسافرتی چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟ برای پاسخ به این پرسش ها در ادامه با ما همراه شوید.

همراه داشتن کاندوم در سفر

با توجه به ضرورت استفاده از کاندوم برای بهداشت جنسی و پیشگیری از بارداری، باید در طول سفر نیز از این محصول استفاده کرد. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که کاندوم ها به قدر کافی کوچک و سبک هستند، پس کاندوم مسافرتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

ممکن است در طول سفر امکان خرید کاندوم را نداشته باشید و چند عدد از آن را همراه خود ببرید. در این صورت امکان انتخابتان محدود خواهد شد. به همین خاطر برخی شرکت های سازنده، اقدام به تولید کاندوم مسافرتی کرده اند. در آن ها انواع مختلفی از کاندوم تنگ کننده، تاخیری، ضد حساسیت و خاردار موجود است. این نوع از پک ها برای افراد تنوع طلب و آن دسته از افرادی که برای اولین بار می خواهند از این نوع ابزار جنسی استفاده کنند و هنوز نمی دانند که کدام مدل از آن برای آن ها مناسب است، توصیه می گردد.

انواع کاندوم برای سفر

چگونه از کاندوم مسافرتی استفاده کنیم؟

هنگام استفاده باید دقت داشته باشید که کاندوم دچار آسیب دیدگی یا پارگی نشود، چرا که در این حالت دیگر کاربردی نداشته و نمی تواند مانع ابتلا به بیماری های مقاربتی یا پیشگیری از بارداری ناخواسته شود. پوشش بسته بندی را از لبه های زیگ زاگی به آرامی باز کنید. این کار را با دست انجام داده و به هیچ عنوان به سراغ وسایلی چون قیچی، دندان، چاقو یا هر وسیله تیز دیگر نروید، چرا که ممکن است کاندوم را پاره کنند.

پس از باز کردن بسته بندی، پشت و روی کاندوم را مشخص کنید. با نگاه کردن می توانید به آسانی این کار را انجام دهید، اگر در اتاق تاریکی هستید، انگشتتان را در سمتی از کاندوم مسافرتی قرار داده و آن را کمی به داخل فشار دهید. سعی کنید به آرامی کاندوم را باز کنید، چنانچه امکان پذیر نبود، یعنی آن را برعکس گرفته اید و باید جهت را تغییر دهید.

اطمینان یابید که سر کاندوم مستقیم به سمت خارج است (گاهی در بسته بندی این جهت تغییر می کند). اگر آلت تناسلی آقایان ختنه نشده باشد، باید از محلول روان کننده استفاده کنند تا پوستشان دچار مشکلی نشود.

کاربرد کاندوم مسافرتی و دیگر انواع آن تنها برای آلت تناسلی است که به صورت کامل تحریک شده و نعوظ پیدا کرده است. اگر پیش از نعوظ کامل بر روی آلت کشیده شود، احتمال پارگی آن زیاد می شود. در چنین شرایطی کاندوم را به کنار گذاشته و پس از آن آمادگی کامل از آن استفاده کنید.

سر کاندوم را در دست گرفته و آن را فشار دهید، با انجام این کار هنگام پوشیدن هوا وارد کاندوم نمی شود و احتمال پارگی آن نیز کاهش می یابد. همچنین فضای کافی برای خروج منی وجود دارد. هنگام استفاده از کاندوم مسافرتی با یک دست سر کاندوم را فشار داده و با دست دیگر آن را باز کنید.

در طول رابطه به کاندوم توجه داشته باشید تا در صورت پارگی یا شل شدن بلافاصله آن را تعویض کرده و از دیگر روش های اورژانسی پیشگیری از بارداری استفاده کنید. پس از انزال سریع کاندوم را دور بیاندازید. برای اینکه از کاندوم مسافرتی استفاده کنید باید  حلقه انتهایی را در دست گرفته و آن را خارج کنید. سپس انتهایش را گره بزنید. برای پیشگیری از بیرون ریختن مایع انتهای باز را گره زده و آن را داخل دستمال کاغذی پیچیده و در سطل زباله بیاندازید.

کاندوم مسافرتی چیست

 

انواع کاندوم مسافرتی چیست ؟

همان طور که در بخش کاندوم مسافرتی چیست گفتیم،‌ در داخل بسته بندی های مسافرتی انواع مختلفی از کاندوم قرار داده شده است، که برخی از پرطرفدارترین های آن به شرح زیر هستند:

  • کاندوم لذت طولانی (تاخیری): این دسته مشکل زود انزالی را حل می کنند و امکان داشتن رابطه جنسی طولانی مدت را فراهم می آورند. روشی آسان و ارزان برای درمان زود انزالی.
  • کاندوم خاردار: کاندوم های خاردار باعث تحریک بیشتر بانوان شده و زمان رسیدن به ارگاسم را در آن ها کاهش می دهد. علت این موضوع هم چیزی نیست جز تحریک نقطه جی. از طرفی آقایان نیز با استفاده از کاندوم خاردار اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند و در ارضا شریک جنسی خود موفق ترند.
  • کاندوم طعم دار: عطر و طعم کاندوم ها معمولا ناشی از رایحه ای است که ژل روان کننده موجود در آنان دارد. کاندوم ها در طعم هایی همچون نعناع، انگور، پرتقال، موز، توت فرنگی، آدامس، شکلات، وانیل، بیکن و حتی نوشابه ای موجود هستند، حتی برخی اوقات کاندوم ها دارای رنگ های مختلفی بوده تا با طعمی که دارند هماهنگ تر شوند. کاندوم های طعم دار معمولا برای اینکه بتوانند تجربه جدیدی هنگام رابطه دهانی برقرار کنند، ساخته می شوند.
  • کاندوم خیلی نازک: کاندوم های نازک برای تجربه رابطه جنسی بهتر مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد کاندوم مسافرتی خیلی نازک به شیوه درست مانع از پاره شده آن می شود.

درصد خطا یا همان شکستی و پارگی کاندوم ها کم تر از ۳ درصد است و با استفاده از آن ها خطر ابتلا به بیماری هایی چون ایدز، هپاتیت، تبخال تناسلی و … کاهش می یابد و همچنین از بارداری های ناخواسته جلوگیری می شود.

در این جا به پرسش کاندوم مسافرتی چیست پاسخ دادیم و گفتیم بسته ای حاوی محصولات متنوع است که می تواند برای امتحان کردن انواع کاندم و تنوع انتخاب خوبی باشد. در ادامه نحوه استفاده از کاندوم مسافرتی را بررسی کردیم و برخی از پرطرفدارترین های آن را معرفی کردیم. در هنگام استفاده توجه داشته باشید که نباید بیش از ۳ تا ۵ سال از تاریخ تولید محصول گذشته باشد، چرا که با سپری شدن تاریخ انقضا محصول بی کیفیت شده، خشک و شکننده می شود و احتمال پاره شدن آن و انتقال بیماری های مقاربتی و همچنین بارداری بالا خواهد رفت. برای خرید انواع کاندوم مسافرتی و دیگر مدل ها با کسب اطلاعات کامل از ویژگی های آن و اطمینان از داشتن تاریخ انقضا به بخش فروشگاه آنلاین میس و مستر مراجعه کرده و بدون احساس خجالت کاندوم دلخواه خود را خریداری کنید.