بایدها و نبایدهای آرایش پوست سبزه

هر آرایش زیبایی، فوت و فن‌های مخصوص به خود را دارد که با توجه به حالت چهره، فرم صورت، رنگ چشم، رنگ مو، سن و نوع پوست تغییر می‌کند. در این میان می‌توان گفت که رنگ پوست یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها در نحوه آرایش کردن است. رنگ‌های پیشنهادی برای آرایش پوست تیره و سبزه با آرایش افراد دارای پوست روشن تفاوت زیادی دارد. سبزه‌ها اغلب موهای مشکی و مژه‌های پری دارند و می‌توانند با چند ترفند ساده زیبایی‌های خود را برجسته‌تر سازند. در این مطلب با ما همراه شوید تا باید‌ها و نبایدهای آرایش پوست سبزه و تیره را به شما بگوییم.

کرم پودر مناسب برای آرایش پوست سبزه و تیره کدام است؟

اگر موهای شما نیز تیره است، می‌توانید با استفاده از کرم پودر مناسب، یک هارمونی زیبا میان پوست صورت و موهایتان شکل دهید. دقت کنید که کرم ‌پودرتان بیش از حد روشن نباشد یا روی پوستتان ماسیده نشود تا روی صورت شبیه ماسک به نظر برسد. برای زیبایی بیشتر کرم پودرتان پیشنهاد می‌کنیم قبل از کرم پودر از پرایمر استفاده کنید. خوشبختانه اغلب کرم‌ پودرهای بازار به خوبی روی پوست می‌خوابند و خط و خطوط را می‌پوشانند. اگر پوست شما به زردی می‌زند بهتر است از کرم‌ پودرهایی که حتی کمی تناژ قرمز دارند، استفاده کنید، همچنین اگر قصد پوشاندن قرمزی پوستتان را دارید به سراغ استفاده از کرم پودرهای دارای تن زرد یا طلایی بروید. در غیر این صورت برای زیبایی بیشتر از رنگ‌های طبیعی (Natural) استفاده کنید. رنگ‌های بژ‌ خنثی بهترین گزینه برای آرایش پوست سبزه و تیره هستند. دقت کنید که انتخاب کرم پودر برای پوست های سبزه و خشک اهمیت زیادی دارد، چراکه پوست های خشک نیاز به مراقبت بیشتر و استفاده از محصولات باکیفت تر دارند. هرگز فراموش نکنید که استفاده از کرم ضد آفتاب برای پوست های سبزه از ضروریات است.

نمونه آرایش پوست سبزه و تیره را می توانید در ویدیو زیر مشاهده کنید.

آرایش چشم مخصوص پوست سبزه چه ویژگی‌هایی دارد؟

پس از رنگ‌های پیشنهادی سایه چشم برای پوست سبزه شامل رنگ‌های قهوه‌ای یا رنگ‌های دارای تن خاکستری می‌شود. رنگ‌های قرمز یا زرد نیز با آرایش برای پوست سبزه سازگارند. گروهی نیز به سراغ طیف‌های رنگی ماهاگونی یا موکا می‌روند. البته مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب رنگ سایه، رنگ چشمان شما است.

اگر چشمانی قهوه‌ای دارید، سایه اسموکی بر روی چهره‌تان فوق العاده می‌شود. هر چه رنگ قهوه‌ای چشمانتان سیرتر باشد، آسان‌تر می‌توانید رنگ مناسب خود را پیدا کنید. طرفداران آرایش چشم مشکی با پوست سبزه نیز می‌توانند تا گوشه داخلی چشمشان از خط چشم مشکی استفاده کنند و سپس با کمی سایه قهوه‌ای روشن، صورتی یا هر رنگی که می‌خواهید، کمی آن را محو کنید.

افرادی که پوستشان کمی روشن‌تر است می‌توانند خاکستری را جایگزین رنگ مشکی کنند و برای تاثیرگذاری بیشتر قسمت داخلی و گوشه خارجی چشم را کمی مشکی کنند. رنگ‌های سایه پیشنهادی به این دسته قهوه‌ای، آبی، گوجه‌ای و سبز است.

سبزه‌های چشم آبی باید به سراغ استفاده از سایه‌های خاکستری روشن یا بنفش رنگ بروند. مدل آرایش برای پوست سبزه و چشمان سبز با سایه بژ، بژ طلایی، قهوه‌ای شتری یا سبز توصیه می‌شود. چشم طوسی‌های مو قهوه‌ای نیز در صورت استفاده از سایه‌های خاکی یا قهوه‌ای با تن قرمز زیبایی دوچندانی خواهند داشت.

نکته مهم در آرایش مناسب پوست سبزه و تیره آن است که اگر چشمان شما سریع قرمز می‌شوند باید از استفاده‌ي سایه‌های مایل به قرمز و بنفش خودداری کنید. برای چنین شرایطی سایه‌های قهوه‌ای یا خاکستری رنگ انتخاب‌های بهتری هستند.

در آرایش پوست سبزه به هیچ وجه نباید ابروها را فراموش کنید. ابروها در نمای نهایی آرایش پوست تیره شما تاثیر شگرفی دارند. رنگ‌های قهوه‌ای دارای تن خاکستری برای کسانی که موهای قهوه‌ای روشن دارند و رنگ قهوه‌ای متوسط برای افرادی که موهای قهوه‌ای با تن قرمز دارند، بهترین انتخاب خواهد بود.

بهترین رنگ رژگونه برای پوست سبزه

بهترین رنگ رژگونه برای ارایش پوست سبزه و تیره کدام است؟

رژگونه نه تنها رنگ و رویتان را عوض می‌کند بلکه نشان دهنده مهارت شما در آرایش است. در آرایش پوست سبزه انتخاب رژ گونه با تن قرمز پیشنهاد می‌شود. گروهی نیز تن قرمز مخلوط با قهوه‌ای را ترجیح می‌دهند. بهتر است از رنگ‌های با تن زرد یا هلویی اجتناب کنید، آن‌‌ها صورت شما را بی‌روح می‌سازند. در استفاده از رنگ‌های نارنجنی و پرتقالی نیز باید بسیار دقت کنید، آرایش زیبای آن‌ها کار سختی است و به مهارت زیادی نیاز دارد. رنگ پرتقالی لکه‌های قرمز صورت را نمایان می‌کند و باعث می‌شود که رنگ پریده به نظر برسید. استفاده از برنزرها برای براق کردن بخش‌هایی از پوست یا تیره‌تر کردن گونه نیز اصلا پیشنهاد نمی شود. سعی کنید به ندرت از برنزرها استفاده کنید، چرا که صورت را بیش از حد براق و تیره می‌کند و پوست صورتتان در مقایسه با پوست گردن تفاوت بسیاری خواهد داشت.

رژ لب مناسب برای آرایش پوست های سزه و تیره چیست؟

اگر قرار باشد از رژ‌ قرمز فقط با یک رنگ پوست استفاده کرد، بدون تردید آن دسته به پوست‌ های تیره تعلق می‌گیرند. قرمز روشن برای آرایش پوست سبزه عالی است، تنها باید دقت کنید که داخل رژ، سایه‌هایی از رنگ آبی وجود نداشته باشد. رنگ‌های قهوه‌ای مایل به صورتی یا قرمز گوجه‌ای نیز بر روی صورت این دسته افراد جلوه فوق العاده‌ای دارد. افرادی که موهای قهوه‌ای مایل به قرمز دارند نیز می‌توانند از انواع رژ لب هایی شبیه به رنگ موهایشان استفاده کنند. لازم نیست در انتخاب رژ لب حساسیت زیادی به خرج دهید. فقط به یاد داشته باشید که اگر برای سایه چشم خود از رنگ‌های شاین و براق استفاده کرده‌اید برای انتخاب رژ لب خود به سراغ رنگ‌های مات بروید. عکس این قضیه نیز صادق است، یعنی اگر سایه مات زده‌اید بهتر است از رژ براق استفاده کنید تا زیبایی آرایشتان بیش از پیش به چشم بیاید.

در این مطلب بایدها و نبایدهای آرایش پوست تیره و سبزه که شامل رنگ کرم پودر، نوع آرایش چشم، انتخاب رژ گونه مناسب و بهترین رژ لب می‌شود را معرفی کردیم و گفتیم که رنگ و مدل آرایشی که انتخاب می‌کنید علاوه بر پوست صورت باید با رنگ چشم‌ها و موهایتان نیز همخوانی داشته باشد. امیدواریم که با به کار بردن آن‌ها در هنگام آرایش از نتیجه کار راضی باشید. در صورتی که تجربه‌ای برای آرایش پوست تیره دارید در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول در رابطه با آرایش پوست سبزه و تیره

آیا سبک و رنگ آرایش با توجه به رنگ پوست افراد متغییر است؟

بله، آرایش صورت برای هر فرد با توجه به رنگ پوست، رنگ مو، رنگ چشم، فرم صورت و بسیاری موارد دیگر انتخاب می شود. به عنوان مثال آرایش چشم برای فردی با چشمان عسلی با آرایش فردی با چشمان مشکی قطعا متفاوت خواهد بود.

در آرایش مخوص پوست سبزه و تیره از چه رنگ هایی استفاده می شود؟

برای آرایش پوست سبزه باید به رنگ چشم و موی فرد هم توجه کرد. اما در حالت کلی برای رژ از رنگ هایی مانند قرمز روشن و برای رژگونه از قرمز مخلوط با قهوه ای می توان استفاده کرد. برای کسب اطلاعات کامل تر در رابطه با آرایش مخصوص افراد سبزه لطفا به متن مقاله مراجعه کنید.

چه کرم پودری برای آرایش افراد با پوست سبزه و تیره مناسب است؟

هنگام خرید کرم پودر دقت کنید که کرم پودر با رنگ خیلی روشن تهیه نکنید. سازگاری رنگ کرم پودر با رنگ پوست یکی از اصولی است که همه افراد باید به آن توجه کنند. بهترین کرم روشن کننده برای پوست سبزه همان کرمی است که رنگ آن سازگار با رنگ پوست شما باشد.

 

منابع

byrdie