آرایش اسموکی چیست؟

به جرئت می توان گفت، آرایش اسموکی یکی از چشمگیرترین و پرطرفدارترین سبک های آرایش حال حاضر دنیای مد و فشن است. شاید محبوبیت آرایش چشم اسموکی به این دلیل باشد که این مدل میکاپ، چشم ها را دراماتیک، جذاب و رویایی جلوه می دهد.

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که گمان می کنند، انجام آرایش چشم اسموکی کار سخت و پیچیده ای است، باید بدانید درست است که در نگاه اول سایه چشم اسموکی قدری سخت به نظر می رسد، اما مطمئن باشید با کمی تمرین، دقت و حوصله می توانید این سبک آرایشی را روی چهره خود پیاده کنید. در این مقاله با مجله آرایش و زیبایی میس و مستر همراه شوید تا آموزش میکاپ اسموکی را به صورت گام به گام و همراه با تصویر برایتان توضیح دهیم.

آرایش اسموکی چیست؟

بدون شک برای شما هم بارها این سوال پیش آمده که آرایش اسموکی چیست ؟ در ابتدای این مطلب قصد داریم تا تعریف جامعی از آرایش اسموکی برای شما شرح دهیم.

در میکاپ اسموکی تمرکز اصلی روی آرایش چشم ها می باشد. به این صورت که عمدتا چشم ها با تیره ترین سایه ها آرایش می شود و از سوی دیگر گونه ها و لب ها به ملایم ترین رنگ ها آراسته می گردند.

اکنون این مسئله مطرح می شود که بهترین رنگ سایه چشم اسموکی چیست ؟

در آرایش چشم اسموکی کلاسیک که طرفداران بسیاری هم دارد، از دو رنگ سایه مشکی و خاکستری استفاده می شود؛ همچنین رنگ های قهوه ای و برنز نیز برای این آرایش رایج است. به طور خلاصه می توان گفت که در میکاپ اسموکی ، چشم ها آرایش عمیقی دارند و آرایش سایر بخش های صورت به حالت مات و محو در می آیند.

آرایش اسموکی

سایه چشم اسموکی ، چشم ها را دراماتیک و رویایی می کند و همین مسئله آن را به محبوب ترین سبک آرایش تبدیل کرده است.

آموزش آرایش چشم اسموکی

پس از پاسخ به سوال سایه اسموکی چیست ، قطعا شما هم به دنبال آموزش سایه چشم اسموکی خواهید بود. با ادامه این مقاله همراه باشید تا نحوه آرایش چشم خود به سبک اسموکی را به صورت گام به گام بیاموزید. قبل از آن که به آموزش میکاپ اسموکی بپردازیم، لازم است تا ابزاری که برای این آرایش زیبا و چشم نواز احتیاج دارید را معرفی نماییم. توجه داشته باشید که داشتن بهترین و تمیزترین آرایش اسموکی در گرو استفاده از لوازم و محصولات مرغوب می باشد.

وسایل و محصولات مورد نیاز برای آرایش چشم اسموکی

در لیست زیر تمامی وسایل و محصولاتی را که برای آرایش اسموکی چشم نیاز خواهید داشت، معرفی شده است.

  • پرایمر و کرم پودر: پرایمر و کرم پودر روی پلک به جهت زیرسازی کامل پوست استفاده می شود.
  • پالت سایه چشم
  • پودرهای تثبیت کننده: پودرهای تثبیت کننده یا فیکساتورها در ثابت نگه داشتن سایه چشم اسموکی کمک کننده هستند.
  • خط چشم: عمدتا برای آرایش اسموکی از خط چشم خیلی سیاه استفاده می شود که می تواند از نوع مدادی، کرمی یا مایع باشد.
  • براش های آرایشی: در این سبک آرایش به چندین نوع براش احتیاج خواهید داشت. بهترین نوع براش برای کشیدن سایه چشم، براش های گنبدی شکل هستند که سر گردی دارند.
  • ریمل یا مژه مصنوعی

گام اول: آماده کردن پوست برای آرایش

قبل از هر کاری برای شروع آرایش اسموکی لازم است تا پوست پشت چشم خود را برای آرایش آماده کنید. وظیفه آماده کردن پوست را پرایمر بر عهده دارد و به خوبی می تواند یک زمینه صاف و یکدست را برای سایه و خط چشم اسموکی ایجاد کند.

هیچ گاه این گام را در آرایش اسموکی دست کم نگیرید، چرا که استفاده از پرایمر باعث می شود تا پوست جلوه بهتری داشته باشد و مهم تر از آن آرایش زمان طولانی تری بماند.

اکنون که از اهمیت آماده سازی پوست در آرایش خصوصا آرایش اسموکی آگاه شدید، لازم است تا بعد از زدن مرطوب کننده به پوست، یکی از براش های آرایشی نرم و بزرگ خود را بردارید و پرایمر را با آن روی همه جای پشت پلک بزنید. یک تا دو دقیقه صبر کنید و سپس کرم پودر بزنید. با زدن پرایمر به وضوح خواهید دید که کرم پودر به خوبی روی پوست شما می نشیند. همچنین در گام های بعدی نیز شاهد این خواهید بود که پوستتان مانند آهنربا سایه چشم را به خود جذب می‌کند.

فواید استفاده از پرایمر چشم

استفاده از پرایمر چشم باعث می شود تا آرایش چشم هایمان برای مدت زمان طولانی ثابت بماند و ظاهر بهتری پیدا کند.

گام دوم: انتخاب رنگ سایه

چیزی که در آرایش چشم اسموکی واضح و مشخص است، این است که به سه تناژ رنگی احتیاج خواهید داشت: یک رنگ روشن، یک رنگ متوسط و یک رنگ تیره.

معمولا برای این سبک آرایش باید به سراغ رنگ های مشکی، قهوه ای و خاکستری بروید اما با این حال می توانید از رنگ های دیگر نیز برای سایه چشم اسموکی استفاده نمایید. اگر می خواهید با این سبک آرایش، ظاهری جسورانه و فریبنده برای خود ایجاد کنید، پیشنهاد ما استفاده از رنگ های تیره، خصوصا مشکی می باشد.

اگر قصد دارید تا آرایش اسموکی را برای میکاپ روز عروسی خود انتخاب نمایید، توجه داشته باشید که برای انتخاب رنگ سایه ها حتما رنگ چشمانتان را هم در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر چشمان سبزی دارید، آرایش اسموکی عروس با رنگ های خاکستری و بنفش تیره برای شما بسیار دلربا و چشم نواز می شود. همچنین اگر چشمانی به رنگ آبی دارید، باید آرایش اسموکی خود را با رنگ های طلایی و مسی انجام دهید. باید بدانید که چشمان قهوه ای هم با سایه های سورمه ای و خاکستری بسیار فریبنده خواهند شد.

پالت سایه چشم اسموکی

رنگ چشم‌ها، رنگ پوست و رنگ موها نقش اساسی در انتخاب رنگ بهترین سایه چشم دارند!

گام سوم آرایش چشم اسموکی : سایه روشن

پس از این که پوست را با پرایمر و کرم پودر آماده آرایش کردیم، باید در میان رنگ هایی که برای سایه چشم اسموکی خود انتخاب کردیم، روشن ترین رنگ را انتخاب کنیم. رنگی که برای این گام استفاده می کنیم، عمدتا باید یک سایه نود باشد که به رنگ پوستتان نزدیک بوده و با آن همخوانی داشته باشد. سپس با کمک براش آن را در تمام قسمت های پشت پلک، گوشه داخلی چشم و زیر ابروها با حرکات رفت و برگشتی پخش می نماییم. در این مرحله همچنین می توانیم از سایه چشم براق یا هایلایتر نیز استفاده کنیم. سپس لازم است تا برای داشتن یک آرایش تمیز و بی نقص آن را روی پوست کاملا محو نمایید. این مرحله باعث می شود تا ماندگاری و شدت رنگ های مورد استفاده شما به حد اکثر برسد.

سایه چشم اسموکی

 

گام چهارم: سایه تیره

آیا می دانید مهم ترین مرحله در ارایش اسموکی چیست ؟

بدون شک مهم ترین بخش آرایش اسموکی، زدن سایه تیره به چشم است؛ چرا که چیزی که در این سبک آرایش، ظاهری جسورانه و فریبنده به چهره می بخشد، همین سایه تیره است. بنابراین این مرحله باید با نهایت دقت انجام شود، تا آرایش چشم اسموکی زیبا و دلربایی داشته باشیم. ابتدا تیره ترین سایه خود که همان سایه مشکی است را بردارید و به کمک براش گرد و گنبدی که از مرحله قبل کاملا تمیز کرده اید، دست به کار شوید. برای شروع باید از گوشه خارجی چشم اقدام کنید و به شکل حرف انگلیسی c سایه را تا چین روی پلک ادامه دهید. اگر احساس می کنید به تیرگی بیشتری احتیاج دارید، می توانید رنگ بیشتری اعمال کنید و چندین مرتبه این حرکت را تکرار نمایید. مهم ترین نکته ای که در این گام در آرایش اسموکی باید در نظر داشته باشید، این است که همیشه تیره ترین سایه در بیرونی ترین قسمت چشم زده می شود. بنابراین در هنگام سایه زدن دقت کنید، هر چه به گوشه داخلی چشم ها نزدیک می شوید، از حجم و اندازه سایه بکاهید. رعایت این نکته مهم باعث می شود تا چشم ها درشت و درخشان جلوه کند.

آموزش آرایش چشم

گام پنجم: سایه متوسط

پس از آن که سایه تیره را به خوبی در پشت پلک پخش نمودید، زمان آن رسیده تا از سایه متوسط که در قسمت انتخاب رنگ به آن اشاره کوتاهی کردیم، استفاده نمایید. این سایه متوسط دقیقا در قسمت بالایی سایه تیره به کار گرفته می شود. در واقع هدف از انجام این مرحله از آرایش اسموکی این است که سایه چشم از مژه ها تا ابروها به مرور روشن شده و به زیبایی هر چه بیشتر این سبک آرایش اضافه شود.

به این منظور باید رنگ متوسط سایه خود را بردارید و آن را از نیمه پلک به سمت چین پلک بکشید. دقت کنید که براش خود را که به رنگ سایه متوسط آغشته نموده اید را مطابق تصویر زیر از گوشه بیرونی چشم و دقیقا از نقطه پایان سایه تیره به سمت بالای پلک و زیر ابروها ادامه دهید.

آموزش سایه چشم

 

گام ششم: سایه زیر چشم

یکی از اشتباهاتی که برخی از خانم ها در آرایش اسموکی چشم انجام می دهند این است که زیر چشم خود را سایه نمی زنند و این مسئله باعث می شود تا چشم ها از آن چیزی که هست، کوچکتر دیده شود.

یکی از نکاتی که در این آرایش بسیار مهم است و حتما باید به آن دقت کنید، انتخاب براش مناسب می باشد. براشی که برای سایه زیر چشم استفاده می کنید، نباید بزرگ و گرد باشد، چرا که یک براش بزرگ به خاطر حجمی که دارد، باعث میشود تا سایه زیر چشم شما شکل کبودشدگی به خود بگیرد. بنابراین بهترین براش در این مرحله از آرایش اسموکی، براش سر کج می باشد. رنگی که برای سایه زیر چشم خود انتخاب می کنید، مسلما باید تیره ترین رنگ سایه خودتان و دقیقا رنگی که برای سایه پشت پلک استفاده کردید، باشد. سپس از گوشه های بیرونی چشم شروع به سایه زدن کنید و هر چقدر به سمت گوشه های داخلی می رسید، سایه خود را کم رنگ تر کنید. دقت کنید، سایه ای که می کشید، زیاد پهن نباشد و همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، خط سایه بسیار باریک باشد.

سایه زیر چشم

گام هفتم: محو کردن سایه چشم

محو کردن سایه چشم که به فید کردن معروف است، به منظور ترکیب کردن رنگ های مختلف سایه چشم و ایجاد حالت طبیعی انجام می گیرد.

یکی از اصلی ترین مهارت هایی که در هر سبک آرایشی و به ویره آرایش اسموکی چشم باید به خوبی به کار بگیرید، فید کردن سایه چشم است؛ چرا که مرز بین دو رنگ تیره و متوسط سایه را در آرایش اسموکی از بین می برد. در این مرحله باید از یک براش مخصوص استفاده کنید. توجه داشته باشید براشی که استفاده می کنید، به هیچ عنوان نباید قبلا استفاده شده باشد و کاملا تمیز باشد تا نتیجه کار خوب و تمیز درآید. اکنون براش خود را بردارید و سعی کنید، مرز میان دو رنگ سایه را با حرکات چرخشی از بین ببرید. این حرکات را به شکل دایره های کوچک و نزدیک به هم ادامه دهید تا رنگ ها به خوبی با یکدیگر ترکیب و فید شوند. زمانی کار شما به اتمام می رسد که هیچ گونه مرزی بین دو رنگ سایه تیره و متوسط مشاهده نشود. در پایان نیز می توانید از پودرهای تثبیت کننده به جهت ثابت ماندن سایه چشم اسموکی خود استفاده نمایید. این پودرها صورت شما را در برابر ریختن سایه ها مقاوم می کند.

محو کردن آرایش چشم

گام هشتم و پایانی: استفاده از خط چشم و ریمل

پس از آن که آرایش سایه چشم اسموکی به پایان رسید، زمان آن رسیده تا برای زیباتر شدن میکاپ از ریمل و خط چشم استفاده نمایید. از آنجایی که خط چشم تاثیر زیادی در زیبایی چشم ها دارد، به هیچ عنوان نمی توانید از کنار آن بگذرید، حتی اگر در نظرتان خط چشم کشیدن سخت ترین قسمت میکاپ باشد. همانطور که می دانید، خط چشم مدل های مختلف ساده و مجلسی دارد که شما می توانید با توجه به سلیقه، فرم چشم ها و سایر ویژگی های ظاهری خود از بین آن ها مدلی مناسب و ایده آل را برای خود انتخاب نمایید. ریمل هم که عضو جدانشدنی از میکاپ صورت می باشد و آرایش اسموکی چشم بدون داشتن مژه هایی بلند و پر حجم، آن زیبایی خیره کننده را نخواهد داشت. بهتر است تا در هنگام ریمل زدن نهایت دقت و ظرافت را به کار بگیرید تا حتی ذره ای از ریمل روی پلک هایتان کشیده نشود. توجه داشته باشید، ابتدا مژه های بالای خود را ریمل بزنید و سپس به سرعت یک لایه به مژه های پایینی بزنید. به علاوه اگر مژه‌های بلند و پرپشتی ندارید، می توانید برای جذابیت بیشتر از مژه های مصنوعی استفاده نمایید، ولی اگر مایل به استفاده از مژه مصنوعی نیستید، به دو لایه ریمل زدن بسنده کنید. به همین سادگی آرایش چشم اسموکی شده به پایان رسید و می توانید به آرایش بقیه قسمت های صورت خود بپردازید.

آرایش اسموکی چیست

به یاد داشته باشید که فقط با تمرین کردن می توانید به بهترین و بی نقص ترین آرایش چشم اسموکی دست پیدا کنید.

نکات مهمی که در آرایش اسموکی باید رعایت کنید

ادامه این قسمت به معرفی نکاتی می پردازیم که رعایت آن ها کمک می کند تا میکاپ اسموکی شما بیش از پیش جذاب و چشم نواز باشد.

  • فراموش نکنید که اول آرایش چشم هایتان را به اتمام برسانید و پس از آن به سراغ آرایش سایر نقاط صورت بروید. رعایت این نکته کمک می کند تا اگر در حین سایه زدن کمی سایه زیر چشم ها بریزد، به سرعت و بدون آن که بیس آرایشتان خراب شود، آن را پاک کنید.
  • یکی از مهم ترین نکاتی که در آرایش اسموکی اهمیت زیادی دارد، توجه به فرم چشم ها می باشد. راهنمای زیر به شما کمک می کند تا بر اساس فرم چشم هایتان آرایش کنید.

چشم های نزدیک به هم: در چشم های نزدیک به هم برای این که بتوانیم چشم ها را با فاصله بیشتری نشان دهید، باید برای قسمت های داخلی پلک ها از سایه های رنگ روشن استفاده کنید و در قسمت های خارجی پلک از سایه های تیره تر.

چشم های بافاصله: در چشم هایی که فاصله نسبتا زیادی با هم دارند، برای آن که بتوانید فاصله میان چشم ها را کم کنید، باید سایه چشم را به سمت گوشه داخلی چشم ترکیب نمایید.

چشم های پفی: تنها کاری که در چشم هایی که پف زیادی دارند، نباید انجام دهید این است که از سایه تیره روی پلک ها استفاده کنید.

  • همیشه در حین آرایش از براش هایی استفاده کنید که تمیز و عاری از هر گونه رنگ و آلودگی هستند تا بهترین نتیجه را از آرایش خود به دست آورید.
  • حتما از سایه های با کیفیت و مرغوب استفاده کنید؛ چرا که استفاره از مواد بی کیفیت باعث می شود تا آرایش شما کثیف و غیر یکنواخت گردد. همچنین برای محو کردن رنگ ها هم با مشکل مواجه خواهید شد.
  • به یاد داشته باشید که هیچ وقت نباید بیشتر از سه رنگ سایه و یک خط چشم در آرایش اسموکی خود استفاده کنید.
  • اگر علاقه مند هستید که آرایش انتهای چشم هایتان نوک تیز باشد، می توانید برای آسان تر و تمیز تر شدن آرایش خود از یک نوار چسب کمک بگیرید و در پایان کار خود به آرامی آن را از روی پوست جدا کنید.

در ادامه می توانید برخی از مدل های زیبای آرایش اسموکی را مشاهده کنید.

میکاپ اسموکی

مدل آرایش جدید

سوالات متداول پیرامون آرایش اسموکی

اکنون که با آموزش سایه چشم اسموکی آشنا شدید، بدون شک سوالات زیادی در ذهنتان مطرح شده است. به همین منظور در ادامه به 4 مورد از رایج ترین آن ها پاسخ داده می شود.

چگونه می توانیم به سبک اسموکی چشمان خود را بیاراییم؟

آرایش اسموکی چندان هم سخت نیست و با خواندن این مطلب که در آن آرایش اسموکی به صورت گام به گام شرح داده شده است، می توانید به راحتی در منزل سایه چشم اسموکی را روی صورت خود پیاده کنید.

در آرایش اسموکی از چه رنگ رژ لبی استفاده کنیم؟

انتخاب رنگ رژ لب در میکاپ اسموکی همواره باید بسیار ملایم، محو و تا حد ممکن نامحسوس باشد؛ چرا که در این سبک آرایش تمامی تمرکز روی چشم ها معطوف می باشد. بهترین و هوشمندانه ترین رنگ برای رژلب در آرایش اسموکی رنگ های مات و بدون چربی نظیر رنگ های کالباسی و شکلاتی است. همچنین می توانید از برق لب با تناژ رنگی صورتی یا نارنجی نیز استفاده نمایید.

 آرایش گونه ها در سبک میکاپ اسموکی به چه شکل باید باشد؟

برای آرایش گونه ها در میکاپ اسموکی باید توجه داشته باشید رنگی که برای رژگونه انتخاب می کنید، باید با رنگ رژلبتان هماهنگ باشد. به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان نباید رژگونه را از رنگ‌ های متضاد یا ناهماهنگ با رژ انتخاب کنید. همچنین برجسته کردن گونه در آرایش اسموکی می تواند به زیباتر شدن این مدل میکاپ کمک نماید که البته رعایت این نکته مسلتزم داشتن مهارت در گریم صورت می باشد.

در آرایش اسموکی داخل چشم ها را چه کار کنیم؟

همانطور که می دانید، داخل چشم ها را باید بر اساس فرم چشم هایتان آرایش کنید. به عنوان مثال اگر چشم های درشتی دارید، بهتر است داخل چشم هایتان را با مداد مشکی مزین کنید. اما اگر چشمانتان ریز است از مداد مشکی به هیچ عنوان استفاده نکنید. شما می توانید یا از مداد سفید برای داخل چشم هایتان کمک بگیرید، یا این که هیچ گونه مدادی داخل چشم هایتان نکشید.

 

کلام آخر

در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر به طور کامل توضیح دادیم که سایه چشم اسموکی چیست و علاوه بر این که آموزش آن را در 8 گام به صورت مجزا و کامل در اختیار شما قرار دادیم، نکاتی که می توانید با رعایت آن ها در این سبک آرایشی، چهره جذابتری برای خود ایجاد کنید هم متذکر شدیم. اکنون که شیوه صحیح آرایش اسموکی را یاد گرفتید، به راحتی می توانید با صرف کمی وقت، دقت و حوصله در اولین مهمانی یا مجلسی که شرکت می کنید، آن را روی چشم هایتان پیاده کنید.

در پایان نیز تقاضا داریم چنانچه سوال و ابهامی در این خصوص دارید، یا حتی تجربه ای در زمینه استفاده از آرایش اسموکی دارید از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و سایر همراهان همیشگی این مجله زیبایی در میان بگذارید.

منابع

instructables