انواع براش و پد و اسفنج آرایشی

Table of Contents

شاید شما هم از دسته افرادی باشید که تمام مواد آرایشی را فقط با انگشت روی صورت به کار می برید و این کار شما باعث ایجاد خط ها و رگه هایی روی پوست تان می شود اما اگر دقت کرده باشید آرایشگران و میکاپ آرتیست های حرفه ای انواع مختلفی از براش ها ، پدها و اسفنج های آرایشی دارند که برای آرایش بخش های مختلف صورت از آن ها استفاده می کنند.

به همین منظور در این مطلب می خواهیم کاربرد براش آرایشی ، پد و اسفنج را به صورت مفصل توضیح دهیم و انواع آن ها را بشناسیم. بعد از خواندن این مطلب شما به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که کدام براش ها و اسفنج ها مورد نیازتان هستند و در صورت نیاز در لیست لوازم آرایشی و بهداشتی خریدتان قرار دهید.

آرایش صورت بخش های مختلفی دارد و هر بخشی نیاز به براش های آرایشی و پدها و اسفنج های مخصوص به خود دارد. در این مطلب ابتدا به بررسی انواع براش یا برس های آرایشی و همچنین انواع اسفنج آرایشی مورد نیاز برای زیرسازی صورت می پردازیم و سپس به سراغ انواع براش ارایشی مورد نیاز برای دیگر بخش های آرایش صورت، چشم و لب می رویم.

انواع براش و اسفنج آرایشی و کاربرد آن ها

زیرسازی صورت یکی از بخش های آرایشی است که بیشترین انواع براش و اسفنج را به خود اختصاص می دهد. این بخش که شامل زدن مرطوب کننده، ضد آفتاب، کرم پودر و کانسیلر است، براش های مخصوص به خود را نیاز دارد.

1.     انواع براش زیرسازی صورت: براش گنبدی کرم پودر یا فونداسیون

براش گنبدی کرم پودر یا فونداسیون

کاربرد: برای به کار بردن کرم پودر، هایلایتر و رژگونه

درباره براش کرم پودر: انواع فرچه های آرایشی مختلفی برای به کار بردن کرم پودر وجود دارد که از بین آن ها براش گنبدی بهترین کاربری را دارد. این براش برای دیگر مواد آرایشی کرمی و مایع قابل استفاده است.

روش استفاده از براش کرم پودر: ابتدا براش را با آب خیس کنید. خیس کردن با آب دو مزیت دارد: یکی اینکه باعث ایجاد پوششی یکدست می شود و دوم از جذب بیش از حد مواد آرایشی توسط براش جلوگیری می کند. در ضمن حتما آب اضافه براش را با حوله به آرامی بگیرید تا آرایش شما رقیق نشود.

حال براش آغشته به کرم پودر را به صورت ضربه های آرام روی صورت بزنید و از پوشش یکدست آن روی صورت مطمئن شوید. برای این براش نیز بهتر است از وسط صورت شروع به استفاده کنید.

2.   انواع براش زیرسازی صورت: براش استیپلینگ

استیپلینگ

کاربرد: مناسب برای یکدست کردن لایه های مختلف آرایش همچون پرایمر، فونداسیون و رژگونه

درباره براش استیپلینگ: الیاف این براش دارای دو طول مختلف هستند و رنگ موهای سر این براش با پایین آن متفاوت است. براش استیپلینگ را برای پودرهای آرایشی هم می توان استفاده کرد اما کاربرد اصلی آن برای مواد کرمی و مایع است.

روش استفاده از براش استیپلینگ: مقداری از کرم آرایشی مورد نظر خود را روی پشت دست بزنید و براش مورد نظر را آغشته کنید. سپس با حرکات دایره ای کوچک کرم را روی صورت بزنید. پس از اینکه کل منطقه مورد نظر را به کرم آغشته کردید، حال با حرکاتی دایره ای کمی بزرگتر کرده و آرایش خود را کمی محو کنید. از فشار بیش از حد براش به صورت خود بپرهیزید زیرا این کار باعث از بین رفتن یکدستی آرایش می شود.

3.    انواع اسفنج های آرایشی اشکی یا بیوتی بلندر

انواع اسفنج های آرایشی اشکی یا بیوتی بلندر

کاربرد: برای فونداسیون خشک یا مرطوب، رژگونه، هایلایتر و کانسیلر یا حتی ضد آفتاب ها

درباره پد آرایشی اشکی: انواع پد آرایشی اشکی کاربردهای بسیاری دارند. شما می توانید از این اسفنج های آرایشی برای به کار بردن یا مخلوط کردن و یکدست سازی مواد آرایشی مایع و کرمی استفاده کنید. این محصولات به شکل خامه ای یا اشکی و تخم مرغی هستند و دارای دو سر تیز و پهن هستند. از طرف تیز آن برای دور چشم ها یا بینی و دیگر طرف پهن آن برای صورت استفاده می شود. این محصول بسیار کاربردی و چند کاره است که برای آرایش بسیار به کار می آید.

روش استفاده از پد اشکی: برای استفاده از انواع پدهای ارایشی اشکی یا خامه ای، ابتدا باید آن ها را مرطوب کنید و با فشار دادن ملایم آب اضافه آن ها را خارج نمایید. این کار باعث می شود از جذب بیش از حد مواد آرایشی توسط اسفنج جلوگیری شود. حال اسفنج را در مواد آرایشی مورد نظر بزنید و سپس با حرکات ضربه ای نرم آن را روی صورت بزنید.

این اسفنج ها قابل استفاده برای محصولات آرایشی پودری هم هستند. همانند کرمی ابتدا اسفنج را مرطوب نمایید و آب اضافه آن را بگیرید. سپس مقداری از پودر را درون درب بریزید و پد را روی آن بزنید. همانند آنچه برای محصولات آرایشی مایع گفته شد، برای پودری نیز عمل کنید اما با این تفاوت که در استفاده از مواد پودری خشک ممکن است اواسط کار نیاز به مرطوب کردن مجدد پد اشکی باشد.

اگر در زمان استفاده از این پدها آرایش شما به خوبی یکدست نمی شود، از بخش پهن پد استفاده کنید و با حرکات دایره ای نرم آرایش خود را مخلوط نمایید.

 

4.     پد آرایشی سیلیکونی یا ژلاتینی

پد آرایشی سیلیکونی یا ژلاتینی یکی از انواع اسفنج های آرایشی

کاربرد پد آرایشی سیلیکونی: برای به کار بردن کرم پودر و دیگر مواد آرایشی کرمی و مایع

درباره پد آرایشی سیلیکونی: از آنجایی که انواع پد های ارایشی و اسفنج ها مقدار زیادی از مواد آرایشی را به خود جذب می کنند یا بعد از مدتی ممکن است از بین بروند، پدهای سیلیکونی می توانند جایگزین مناسبی برای آن ها باشند. این پدها در میزان مصرف مواد آرایشی صرفه جویی کرده و طول عمر بالاتری هم دارند. همچنین با وجود سطح صاف و صیقلی خود از ایجاد شدن خطوط بعد از به زدن کرم پودر به صورت جلوگیری می کنند.

این محصولات به راحتی قابل شستشو هستند. تنها ایراد آن ها انعطاف پذیری پایین تر نسبت به پدها است که برای پوشش دهی بعضی نقاط همچون گوشه های چشم و کنار بینی مناسب نیستند. البته برخی از پدهای سیلیکونی که به شکل اشک هستند شاید بتوانند این مشکل را حل کنند.

روش استفاده از پدهای سیلیکونی: ابتدا پد را به ماده آرایشی کرمی یا مایع آغشته کنید سپس پد را با حرکات دایره ای روی صورت بکشید تا ماده آرایشی به صورت شما منتقل شود.

5.     پد آرایشی مثلثی

پد آرایشی مثلثی یکی دیگر از انواع اسفنج های آرایشی

کاربرد: برای زدن کرم پودر و همچنین کانتور صورت

درباره پد آرایشی مثلثی: انواع اسفنج های مثلثی جزء اولین پدهای آرایشی بودند که به بازار وارد شدند. این محصولات به دلیل داشتن سری تیز برای آرایش بخش های زاویه دار صورت مناسب هستند.

پدهای مثلثی معمولا اندازه ای کوچک داشته و در بسته بندی های چند تایی به فروش می رسند و به دلیل قیمت پایین مناسب افرادی هستند که زمان شستشوی اسفنج را ندارند.

روش استفاده از پد آرایشی مثلثی: ابتدا آن را مرطوب کنید و با فشار ملایم رطوبت اضافه پد را بگیرید. سپس کرم پودر را پشت دست خود زده و پد را روی آن بزنید. حال با حرکات ملایم پد مثلثی آغشته را روی صورت خود بزنید.

انواع براش ها و اسفنج های مورد نیاز آرایش صورت

زیرسازی صورت که به اتمام می رسد، نوبت به پنکک، کانتورینگ و رژگونه است. به نظرتان برای این چند مرحله چند براش و اسفنج داریم؟

6.   انواع براش آرایش صورت: براش پودر

براش پودر

کاربرد انواع براش پودر: پخش کردن ملایم مواد آرایشی پودری

درباره براش پودر: یکی از انواع برس های آرایشی براش پودر است که شکلی مخروطی دارد و از موهایی بلند، نرم، پهن و پرپشت تشکیل شده است. این براش بهترین گزینه برای محصولات آرایشی پودری همچون پنکک و پودر فیکساتور یا تثبیت کننده است که باعث خواباندن یکدست و مناسب آن ها روی پوست شما می شود.

روش استفاده از براش پودر: برای استفاده از این برس آرایشی ابتدا آن را درون محصول پودری آرایشی بزنید و سپس به صورت حرکات دایره ای بزرگ یا ضربه ای روی صورت بزنید. این کار را تا زمانی که به پوشش مورد نظر خود برسید ادامه دهید. اگر از وسط صورت شروع به زدن پودر کنید، نتیجه یکدست تر و بهتری خواهید داشت. این برس لایه های قبلی آرایش را از روی پوست شما پاک نمی کند.

7.     پد آرایشی حوله ای

پد آرایشی حوله ای

کاربرد: پخش ملایم مواد آرایشی پودری همچون پنکک

درباره پدهای حوله ای: انواع اسفنج آرایشی حوله ای به صورت مستطیل، دایره ای و بیضی بوده و برای زیرسازی و پخش پودرهای آرایشی مناسب هستند. جنس آن ها ابری و نازک بوده و در زمان استفاده یا شستشو خرد و گوله نمی شوند.

روش استفاده از پد حوله ای: پد را درون پنکک بزنید و آن را به خوبی بتکانید تا مقدار اضافه پودر خارج شود. سپس با ضربات آرام پنکک را روی صورت بزنید. این کار را انقدر ادامه دهید تا پنکک به خوبی روی صورت بخوابد.

8.    انواع براش آرایش صورت: براش کانتورینگ

کانتورینگ

کاربرد براش کانتور: برای کانتور کردن همچون ایجاد گونه

درباره براش کانتور: کانتورینگ صورت کاری است که حرفه ای حتما باید آن را بلد باشند زیرا باعث می شود شما تغییرات مورد نظر خود را برای ایجاد ظاهری متفاوت و رفع نقص های صورت به راحتی ایجاد کنید. برای این کار استفاده از براش کانتور که یک قلموی زاویه دار است، باعث می شود منحنی های طبیعی روی صورت ایجاد کنید.

روش استفاده از براش کانتور: براش را در سایه تیره خود بزنید و برای تغییرات مورد نظر به کار ببرید. این براش امکان طبیعی تر جلوه دادن کانتور را برای شما فراهم می کند.

9.   انواع براش آرایش صورت: براش کابوکی

براش کابوکی

کاربرد براش های آرایشی کابوکی: برای به کار بردن پنکک و دیگر پودرهای آرایشی همچون براق کننده های بدن و برنزه کننده ها

درباره براش کابوکی: قلموهایی با سری بزرگ و پر از الیاف فشرده بسیار نرم که برای زدن پودرهای آرایشی و براق کننده ها روی صورت مناسب هستند. از کاربردهای انواع برس ارایشی کابوکی می توان به زدن پنکک، رژگونه، برنزه کننده ها و براق کننده های صورت و بدن اشاره کرد.

روش استفاده از براش کابوکی: براش را درون پودر بزنید. ابتدا آن را بتکانید تا پودرهای اضافه بریزند و سپس با حرکات دایره ای و بزرگ پودر را به صورت بزنید. از فشار بیش از حد برس به صورت جلوگیری کنید زیرا آرایش شما را از حالت صافی و یکدستی خارج می کند.

براش کابوکی یکی از براش های پرکاربرد است. از این رو اگر تازه عروس در نزدیکی خود دارید حتما به او توصیه کنید که براش کابوکی را در لیست لوازم آرایش خود قرار دهد و خریداری کند.

10. انواع براش آرایش صورت: براش رژگونه

براش رژگونه

کاربرد: برای به کار بردن رژگونه روی صورت و محو کردن آن

درباره براش رژگونه: با وجودی که تا به اینجا چند مدل از انواع براش و حتی اسفنج برای زدن رژگونه معرفی کردیم اما براش اصلی این پودر آرایشی این براش است. براش رژگونه بسیار شبیه به براش پودر اما کمی کوچکتر از آن است.

روش استفاده از براش رژگونه: زدن رژگونه روی صورت مهارتی است که باید آموزش دیده باشید و بخش بزرگی از آن به فرم صورت شما بر می گردد اما اگر نحوه رژگونه زدن را به خوبی می دانید، با کمک این براش و فشاری ملایم آن را روی گونه خود به کار ببرید و جلوه ای طبیعی و جذاب به صورت خود بدهید.

تا اینجا درباره انواع براش ها و اسفنج های آرایشی مورد نیاز زیرسازی و آرایش صورت آشنا شدید. اینها فقط بخشی از براش های مختلف موجود هستند. قبل از اینکه به براش های مورد نیاز آرایش چشم و لب بپردازیم، ویدیوی زیر را ببینید تا با تنوع براش ها آشنا شوید.

انواع براش و اسفنج های آرایشی مورد نیاز چشم

آرایش چشم یکی از بخش های مهم در آرایش است. هرچه شما چشمان زیباتری برای خود ایجاد کنید، بیشتر به چشم می آیید. معموال آرایش چشم را شامل سایه چشم، خط چشم و ریمل می دانند اما آرایش ابرو در زیبایی چشم ها تاثیر بسیار زیادی دارد پس آن را فراموش نکنید.

11. براش سایه چشم

براش سایه چشم یکی از انواع براش ها و اسفنج های پرکاربرد آرایشی

کاربرد: برای زدن سایه چشم و پرایمر روی پلک

درباره براش سایه چشم: یک برس کوچک معمولی که به منظور زدن سایه چشم در سرتاسر پلک و ناحیه بالای چشم به کار می رود. برای زدن پرایمر چشم نیز می توانید از استفاده کنید.

روش استفاده از سایه چشم: قلمو را در سایه فرو کنید و با ضربه هایی آرام آن را روی پلک بزنید. برای اثر بیشتر رنگدانه ها می توانید قلمو را مرطوب کنید.

12. براش زاویه دار سایه چشم

ابزار سایه چشم

کاربرد: برای کانتور چشم و زدن سایه در گوشه های چشم

درباره براش زاویه دار سایه چشم: این براش همانند براش سایه چشم است با این تفاوت که موهای سر آن از بلند به کوتاه مرتب شده اند و براش را زاویه دار کرده اند. این براش برای سایه های گوشه چشم و از بین بردن چین و چروک چشم با ایجاد کنتراست به کار می رود.

روش استفاده از براش زاویه دار چشم: همانند براش سایه چشم این براش نیز باید در مواد آرایشی مورد نظر فرو رفته و با ضربه هایی ملایم روی پلک زده شود یا گوشه چشم زده شود.

13. براش خط چشم

براش خط چشم

کاربرد: برای کشیدن خط چشم های ضخیم و گربه ای

درباره براش خط چشم: اگر از خط چشم های ژلی یا مایع استفاده می کنید، با وجودی که آن ها خود قلموی مخصوص دارند اما کشیدن خط چشم های ضخیم و همچنین خط چشم گربه ای با قلموهای مخصوص آن ها مشکل است. براش خط چشم این مشکل را حل کرده و به راحتی می توانید خط چشم های مورد نظر خود را بکشید.

روش استفاده از براش خط چشم: براش را داخل ظرف محتوی خط چشم فرو ببرید و از گوشه داخلی چشم، خط چشم را به سمت بیرون چشم بکشید و به تدریج پهنای خط چشم را افزایش دهید. البته کشیدن این مدل خط چشم ها به مهارت نیاز دارد که با کمی تمرین به دست می آید.

14. انواع براش ریمل

انواع براش ریمل

کاربرد: حالت دادن و تیره کردن مژه

درباره براش ریمل: اکثرا وقتی ریمل می خریم از براش خود محصول برای ریمل زدن استفاده می کنیم اما باید بدانید که برس های مختلفی برای ریمل زدن وجود دارند که هر کدام ویژگی خاصی دارند. پس شما می توانید برس ریمل مورد نظر خود را جداگانه تهیه کنید و همیشه داشته باشید. همچنین می توانید می توانید از برس ریمل های قبلی خود که کارایی خوبی داشتند استفاده کنید.

برای این کار برس ریمل تان را نگه دارید، آن را ضد عفونی کنید و با ریمل های دیگر به کار ببرید.

روش استفاده از براش ریمل: برس یا براش ریمل را درون ظرف محتوی ریمل بزنید و آن را روی مژه های خود با حرکتی آرام از ریشه به سمت نوک مژه بکشید.

15. براش ابرو

براش ابرو یکی از انواع براش ها و اسفنج های پرکاربرد آرایشی

کاربرد: برای مرتب کردن و شکل دادن به ابرو

درباره براش ابرو: بیشتر براش های ابرو دو طرفه هستند و یک طرف شانه ابرو است. این براش ها برای مرتب کردن بد حالت ترین ابروها نیز به کار می آیند.

روش استفاده از براش ابرو: ابتدا با قسمت شانه، ابروی خود را مرتب کنید سپس پودر یا ژل ابرو را با کمک براش به ابروها بزنید. با خط های بریده و کوتاه ابروی خود را شکل دهید. سعی کنید حالت طبیعی ابروی خود را حفظ کنید تا ظاهری طبیعی تر داشته باشید.

انواع براش مورد نیاز برای آرایش لب

شاید به نظر شما آرایش لب دیگر نیازی به براش ندارد اما این بخش از صورت نیز همانند بخش های دیگر با کمک براش زیباتر آرایش می شود.

16. براش رژ لب

براش رژ لب

کاربرد: برای زدن رژ لب، برق لب و دیگر محصولات لب

درباره براش رژ لب: قلموی رژ لب باعث می شود که دقت شما در زمان زدن رژ لب بیشتر شود و رژ لب را تمیزتر و منظم تر روی لب بزنید.

روش استفاده از براش رژ لب: قلمو را به رژ لب خود آغشته کنید و روی لب بکشید.

17. براش خط لب

ابزار خط لب

کاربرد: کشیدن خط لب بعد از زدن رژ یا برق لب

درباره براش خط لب: قلموی صاف و مخروطی خط لب به شما کمک می کند تا خط لبی زیبا و دقیق بکشید.

روش استفاده از براش خط لب: براش را به رنگ خط لب یا رژ لب خود آغشته کنید و دور لب خود را دقیقا بکشید.

انواع براش مورد نیاز تکمیل نهایی آرایش

حال که همه بخش های صورت خود را به زیبایی آراستید، زمان تکمیل نهایی آرایش است که شامل محو کردن، هایلایت و فیکس کردن آرایش می شود. این بخش از آرایش را فراموش نکنید.

18. براش بادبزنی

براش بادبزنی

کاربرد: به کار بردن هایلایتر، محو کردن خطوط تیره و رفع اشتباهات آرایشی

درباره براش بادبزنی: یکی از کاربردی ترین انواع براش و اسفنج آرایشی، براش بادبزنی است که چندین کاربرد دارند. این برس ها برای اصلاح خطاهای آرایشی فوق العاده هستند. به طور مثال اگر سایه بیش از حد استفاده کرده اید و رنگدانه های آن در صورت شما وجود دارد، براش بادبزنی آن ها را همانند جارو از صورت تان کنار می زند. برای هایلایت کردن صورت یا کم کردن رنگ برخی از قسمت های صورت هم می توانید از این براش ها استفاده کنید. برخی افراد حتی پخش ضد آفتاب یا دیگر کرم های مراقبتی از این براش استفاده می کنند.

روش استفاده از براش بادبزنی: همانطور که متوجه شدید عملکرد اصلی براش بادبزنی پخش کرم ها و پودرهای آرایشی، محو کردن و طبیعی تر کردن آرایش است. بنابراین بعد از به کار بردن مواد آرایشی مورد نظر خود می توانید از این براش استفاده کنید و آرایشی زیباتر و طبیعی تر داشته باشید.

انواع اسفنج مورد نیاز پاک کردن محصولات آرایشی

مهمانی تمام شد و زمان استراحت فرا رسیده است. با وجودی که خسته از فعالیت های روز هستید حتما قبل از خواب صورت خود را به طور کامل از آرایش پاک کنید تا پوست شما سالم و شاداب بماند. البته پاک کردن صورت کاری است که باید هر شب به صورت روتین انجام شود. حتی اگر در طول روز آرایش نکردید، باز هم ممکن است آلودگی های محیطی منافذ پوست شما را مسدود کرده باشند و تمیز نکردن صورت باعث آسیب رساندن آن ها به پوست شما شود.

19. اسفنج پاک کننده آرایش

انواع اسفنج پاک کننده مواد آرایشی

کاربرد: پاک کردن ماسک ها و آرایش

درباره اسفنج پاک کننده آرایش: پد آرایشی برای پاک کردن آرایش و ماسک های صورت به خصوص برای افراد با پوست حساس بسیار مناسب است. جنس نرم آن ها باعث می شود به ملایمت به پوست شما برخورد کنند.

روش استفاده از اسفنج پاک کننده آرایش: ابتدا اسفنج را خیس کنید، پاک کننده آرایش مخصوص خود را روی اسفنج بزنید و به آرامی روی صورت و آرایش خود بکشید.

همچنین فراموش نکنید که تمام براش ها و اسفنج های خود را بعد از استفاده حتما باید به صورت کامل شستشو دهید تا هم عمر آن ها بیشتر شود و هم باعث عفونت و میکروب نشوند. ویدیوی زیر را ببینید تا با نحوه شستشوی ساده و صحیح براش برای زمانی که می خواهید از یک براش به چند منظور استفاده کنید و همچنین در انتهای آرایش، آشنا شوید.

در انتها

آنچه که در این مطلب بررسی کردیم:

  • آشنایی با انواع پد، اسفنج و براش آرایشی
  • دسته بندی آن ها بر اساس مراحل آرایشی
  • بررسی کاربرد هر براش و اسفنج
  • روش استفاده از آن ها

در اینجا سعی کردیم انواع اصلی و کاربردی براش ها و اسفنج های آرایشی را بنویسیم و به صورت خلاصه از کاربرد و روش استفاده آن ها صحبت کنیم. حال شما می توانید با توجه به آرایش های روتین خود انتخاب کنید که به کدام یک از این براش ها و پدها نیاز دارید و باید تهیه کنید.

سوالات رایج درباره انواع براش ها، پدها و اسفنج های آرایشی

 

پد آرایشی چیست؟

پد یا اسفنج آرایشی انواع مختلفی دارند که هر کدام می توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. از بین این پدهای آرایشی بیوتی بلندر یا پد اشکی یکی از پر کاربردترین آن ها است.

اسفنج آرایشی بهتر است یا براش؟

اسفنج ها و براش ها هر کدام کارایی خود دارند و هر دو می توانند مورد استفاده قرار گیرند. در مقایسه با هم دوام براش ها بیشتر و قیمت اسفنج یا پد آرایشی کمتر است. شما می توانید با توجه به نیازتان، از بین براش ها و اسفنج ها پر کاربردترین را برای خود انتخاب کنید و تلفیقی از هر دو داشته باشید.

چگونه خط چشم گربه ای بکشیم؟

کشیدن خط چشم گربه ای نیاز به مهارت و دانستن تکنیک های خاصی دارد اما استفاده از براش خط چشم در این مسیر بسیار کمک می کند و کار شما راحت تر خواهد کرد.

 

 

منبع:

nanshy