Table of Contents

مراقبت از پوست یکی از نکاتی است که نه تنها برای زیبایی باید به آن توجه کنیم بلکه سلامت جسمی مان نیز در گرو مراقبت از آن می باشد. برای محافظت و سلامت از پوست علاوه بر رساندن مواد غذایی مفید به پوست باید از آن در مقابل اشعه مضر خورشید محافظت نماییم. استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب خارجی می تواند در داشتن پوستی سالم و بدون لک بسیار تاثیر گذار باشد چرا که قرار گرفتن ما در معرض مستقیم نور خورشید علاوه بر ایجاد کک و مک و آفتاب سوختگی عوارض جبران ناپذیر دیگری همچون سرطان پوست نیز به همراه دارد.

آلودگی هوا نه تنها مشکلات پوستی برایمان ایجاد کرده بلکه باعث تخریب لایه اوزون شده و اشعه مضر خورشید دیگر فیلتری برای گذشتن ندارد و به طور مستقیم روی پوستمان نشسته و تاثیرات منفی خود را می گذارد. اما به هرحال وجود ویتامین D برای سلامتی، مورد نیاز است. ما این ویتامین را از تابش خورشید می گیریم. بنابراین باید راهی برای استفاده از نور خورشید پیدا کنیم، البته بدون اینکه عوارض جبران ناپذیری برایمان داشته باشد. استفاده از بهترین ضد آفتاب خارجی می تواند راهی مطمئن برای حل مشکل ما بوده و با لایه ای که روی پوستمان ایجاد می کند، مانع از رسیدن اشعه های مضر خورشید به پوست شده و همچنین به عنوان یک رطوبت رسان به پوست عمل می کند. اشعه های UVA و UVB از جمله پرتوهای مضر خورشید هستند که در ادامه به توضیح مختصری از آن ها می پردازیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • اشعه UVA
  • اشعه UVB
  • SPF (Sun Protection Factor) چیست؟
  • ویژگی های بهترین کرم ضد آفتاب خارجی برای پوست های چرب
  • ضد آفتاب های فیزیکی و شیمیایی
  • ضد آفتاب های رنگی و بدون رنگ
  • معرفی برخی از بهترین کرم های ضد آفتاب خارجی برای پوست های چرب
  • معرفی برخی از بهترین کرم های ضد آفتاب خارجی برای پوست های معمولی
  • معرفی بهترین کرم های ضد آفتاب رنگی خارجی
  • بهترین نحوه مصرف کرم ضد آفتاب خارجی
  • بهترین زمان استفاده از بهترین کرم های ضد آفتاب خارجی

 

اشعه UVA و نقش تعیین کننده در انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

زمانی که از بهترین کرم ضد آفتاب خارجی صحبت می کنیم لازم است درباره قابلیت هایی که این ضد آفتاب برایمان دارد نیز بگوییم. همه ما می دانیم که ضد آفتاب به جهت جلوگیری از صدمات ناشی از اشعه مضر خورشید روی پوست استفاده می گردد، بنابراین بهتر است درباره این اشعه اطلاعاتی داشته باشیم. بیشترین انرژی فرابنفش خورشیدی در اشعه UVA وجود دارد و آسیب های بسیار جدی و مخربی را می تواند روی پوست بگذارد. یکی از خطرناک ترین این آسیب ها انواع سرطان پوست می باشد. همین نکته کافیست تا ما درباره بهترین ضد آفتاب خارجی تحقیق کرده و یک محصول مناسب را برای پوست خود انتخاب نماییم.

برخی از آسیب های اشعه UVA به شرح زیر است:

  • آسیب به بافت پوست
  • پیری زودرس
  • ایجاد چین و چروک روی پوست
  • تخریب DNA پوست
  • تیره شدن رنگ پوست
  • آفتاب سوختگی

جالب است بدانید که این اشعه حتی در روزهای ابری نیز به سمت ما تابیده می شود. با خطراتی که درباره این اشعه گفته شد خرید بهترین کرم ضد آفتاب خارجی می تواند جزو مهمترین لوازم آرایشی و بهداشتی باشد که برای خریدنش باید وقت صرف کرده و هزینه نماییم.

تاثیرات uva و uvb روی پوست

اشعه UVB و تاثیر آن در انتخاب بهترین ضدآفتاب های خارجی

اشعه UVB هم همانند UVA آسیب هایی را به پوست وارد می کند. این اشعه که به نام اشعه آفتاب سوختگی هم شناخته می شود دارای معایب زیر است:

  • آسیب رسانی به لایه سطحی پوست
  • ایجاد سوختگی روی پوست
  • افزایش احتمال سرطان پوست در اثر قرار گرفتن بیش از حد تحت اشعه UVB

شاید به نظر شما در فصل زمستان نیازی به استفاده از ضد آفتاب نمی باشد اما باید بدانید در این فصل هم برای قسمت هایی از پوست که در معرض نور خورشید قرار می گیردt باید از ضد آفتاب استفاده کرد. ما به راحتی می توانیم با انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب خارجی با یکی از دلایل مهم سرطان پوست مبارزه نماییم.

توجه کنید که هنگام خرید بهترین ضد آفتاب خارجی باید به این نکته توجه کنیم که واژه broad spectrum روی محصول درج شده باشد. این واژه به این معنی است که ضد آفتاب مورد نظر توانایی مقابله با هر دو اشعه UVA و UVB را دارد.

حتی در عصر حاضر هم عده زیادی هستند که تمایلی به استفاده از بهترین ضد آفتاب خارجی ندارند. آن ها بر این باورند که پرتو های خورشید تاثیری بر روی پوستشان نداشته و نیازی به استفاده از بهترین کرم های ضد آفتاب خارجی و داخلی احساس نمی کنند اما چنانچه پوست خودشان را در گذشته و حال مقایسه کنند حتما تاثیرات منفی که روی پوستشان ایجاد شده را متوجه خواهند شد.

در ادامه قصد داریم مطالبی درباره بهترین ضد آفتاب های خارجی با برندهای مختلف برایتان ارائه دهیم تا با آشنایی هر چه بیشتر با این محصولات، بتوانید برندهای مختلفی که به تولید آن پرداخته را شناخته و بهترین ضد آفتاب خارجی را برای استفاده خود انتخاب نمایید.

در میان بهترین کرم ضد آفتاب های خارجی در بازار می توانیم به دسته بندی های مختلفی برسیم که شامل بهترین کرم ضد آفتاب رنگی خارجی و بهترین کرم ضد آفتاب خارجی برای پوست های چرب یا معمولی می باشد که با SPF های مختلفی هستند. همچنین محصولاتی که می توانند علاوه بر مراقبت از پوست ما به از بین بردن لک های صورت کمک کرده و از پیری زودرس پوست هم جلوگیری کنند.

استفاده از کرم های ضد آفتاب حتی در روزهای ابری هم ضروری است چرا که اشعه های مضر خورشید در فصل های سرد سال هم به صورت ما می تابند.

SPF (Sun Protection Factor) چیست؟

پیش از این در رابطه با خطرات ناشی از اشعه های مختلف خورشید صحبت کردیم. پرتوهای خورشیدی نه تنها باعث بروز کک و مک و تیرگی پوست می شوند، بلکه در صورتی که به طور مداوم در معرض این نور مضر قرار بگیریم، می توانند منجر به سرطان پوست گردند. پس باید در انتخاب بهترین مارک کرم ضد آفتاب خارجی دقت نماییم. یکی از مهمترین نکاتی که لازم است برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب خارجی در نظر بگیریم مقدار SPF آن است. در حقیقت این مقدار نشان می دهد که ضد آفتابی که استفاده می کنیم تا چه مدتی می تواند در برابر اشعه خورشید از پوستمان مراقبت نماید. بنابراین در زمان خرید باید به دنبال بهترین کرم ضد آفتاب خارجی با SPF مناسب بگردیم. عدد spf نشان دهنده آن است که پس از استفاده از کرم ضد آفتاب تا چه مدت زمانی می توانیم در معرض پرتوهای خورشید باشیم و دچار آفتاب سوختگی نشویم. بهتر است بدانید که پوست ما بدون استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند تا 10دقیقه در مقابل نور خورشید قرار بگیرد و احساس سوختگی نداشته باشد اما بعد از 10 دقیقه باید برای محافظت از پوستمان از بهترین کرم ضد آفتاب خارجی استفاده نماییم.

در صورتیکه کرم ضد آفتاب خارجی شما دارای spf 30 باشد باید عدد 10 را در30 ضرب نمایید تا مدت زمانی که می توان در مقابل خورشید قرار گرفت بدست آید. به این معنا که عدد 300 تعداد دقیقه ای است که ضد آفتاب مذکور می تواند از پوست شما مراقبت کند. در صورتیکه قصد دارید تا برای مدت طولانی تری در معرض آفتاب قرار بگیرید باید ضد آفتاب خود را تمدید کرده یا از کرمی با SPF بالاتر استفاده نمایید. به این نکته هم توجه نمایید که پس از تمدید و تجدید ضد آفتاب، میزان مراقبتی که روی پوست دارد، چندین برابر خواهد شد.

در مورد spf یک محصول باید بدانید که اگر محصولی دارای SPF 15 و محصولی دیگر دارایSPF 30 می باشد، به این معنی نیست که ضد آفتاب دوم، دو برابر نسبت به ضد آفتاب اول می تواند از پوست مراقبت نماید، بلکه به معنی مدت زمانیست که می تواند روی پوست باقی بماند. طبق تحقیقات انجام شده spf بهترین کرم ضد آفتاب خارجی بین 30 و 97 بوده بنابراین محصولی که مقدار spf آن 30 باشد می تواند انتخاب خوبی باشد. با استفاده از این ضد آفتاب می توانیم به مدت 5 ساعت با خیال راحت در فضای باز قرار بگیریم.

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی با اس پی اف 15 امکان دفع اشعه UVB را تا 93 درصد فراهمی می کند. همچنین اگر اس پی اف آن 30 باشد این پرتوی مضر را می تواند تا 97 درصد دفع نماید. بهترین کرم ضد آفتاب خارجی با اس پی اف 50 می تواند تا 98 درصد ما را از این پرتوهای مضر مصون بدارد. نکته جالب اینجاست که بهترین ضد آفتاب خارجی با اس پی اف 15 فقط 4 درصد کمتر از اس پی اف 30 قدرت دفع اشعه UVB را دارد. توجه کنید که در کشور ما با وجود شرایط آب و هوایی موجود، SPF 50 برای فصول گرم سال مناسب است.

به طور کلی زمانی که قصد خرید بهترین کرم ضد آفتاب خارجی را داریم باید دو نکته را همواره در نظر بگیریم. اول اینکه این محصول تا چه میزان می تواند اشعه مضر را از پوست دفع کند و مورد دوم اینکه برای چه مدت زمانی می تواند این کار را انجام دهد.

spf sunscreen

ویژگی های بهترین کرم ضد آفتاب خارجی برای پوست های چرب

برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب خارجی باید نوع پوست خود را بشناسیم. به عنوان مثال بهترین کرم ضد آفتاب خارجی برای پوست های چرب باید این قابلیت کنترل چربی پوست را داشته باشد و با مات کردن پوست صورت، چربی اضافه آن را گرفته و از برق زدن صورت به خاطر چربی اضافه، جلوگیری نماید. این نوع از ضد آفتاب هیچگونه سنگینی بر پوست ندارد و با آبرسانی به آن موجب مرطوب شدن پوست می گردد. همچنین از خشک شدن بی رویه پوست جلوگیری می کند.

ضد آفتاب های خوب فیزیکی و شیمیایی

ضد آفتاب ها را می توان بر اساس محتویات و ترکیباتشان به دو نوع فیزیکی و شیمیایی تقسیم کرد. محصولاتی که حالت فیزیکی دارند، به دلیل فیلترهای موجود در آن ها امکان بازگرداندن و دفع نور را دارند و با نور خورشید واکنش شیمیایی نشان نمی دهند که این نوع می تواند بهترین کرم ضد آفتاب خارجی برای افرادی با پوست های حساس، زنان باردار یا شیرده و همچنین کودکان باشد. ضد آفتاب ‌های شیمیایی با نور خورشید، واکنش شیمیایی نشان داده و مانع از رسیدن نور آفتاب به سلول‌های پوست می شوند.

در زمان انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب خارجی می توانیم علاوه بر ترکیباتی که در آنها به کار رفته، فاکتورهای دیگری را نیز مورد توجه قرار دهیم. یکی از این فاکتورها نوع تولید ان هاست که به صورت کرم، اسپری و فلوئید در بازار عرضه می گردند. مدل کرم آن معمولا برای پوست‌های معمولی و خشک مناسب است. مدل فلوئید‌ آن که به شکل مایع می باشد و برای پوست‌های چرب به کار می‌رود. در آخر هم اسپری های ضد آفتاب که برای افرادی که تعریق زیاد دارند، فعالیت‌ های ورزشی انجام می‎دهند یا اینکه در مناطق مرطوب زندگی می کنند، بسیار مناسب‌ می باشند.

عدد spf نشان دهنده آن است که پس از استفاده از کرم ضد آفتاب تا چه مدت زمانی می توانیم در معرض پرتوهای خورشید باشیم و دچار آفتاب سوختگی نشویم.

ضد آفتاب های رنگی و بدون رنگ

عامل دیگر برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب صورت خارجی مناسب، رنگی یا بی رنگ بودن آن است که در انتخاب بسیار تاثیر گذار می باشد. ضد آفتاب های رنگی برای افرادی که نمی خواهند از کرم پودر یا پنکک روی ضد آفتاب استفاده کنند، بسیار مناسب بوده و حالت پوشانندگی خوبی دارند.

در باره ضد آفتاب باید بدانیم که بعضی از آن ها فاکتورها و قابلیت های دیگری، علاوه بر محافظت از پوست دارند. مثلا رطوبت رسانی به پوست، ضد لک بودن، ضد چروک بودن که از جمله مواردی است که به ما در انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب خارجی کمک می نماید.

معرفی برخی از بهترین کرم های ضد آفتاب خارجی برای پوست های چرب

در خصوص معرفی بهترین مارک کرم ضد آفتاب خارجی برای پوست های چرب می توانیم به محصولات زیر اشاره نماییم.

کرم ضد آفتاب خارجی سان سنس دیلی فیس SPF50 اگو

این محصول جزو بهترین مارک های ضد آفتاب خارجی برای پوست های چرب بوده که توسط برند ایگو به بازار عرضه گردیده و به نسبت بسیار بالایی می تواند در برابر اشعه UVA از پوست مراقبت نماید. این کرم بسیار ملایم و سبک است و خواب مناسبی روی پوست صورت، دست و گردن دارد. همچنین از پوست شما در برابر پیری زودرس که می تواند ناشی از اشعه های مضر آفتاب باشد، مراقبت می کند. این ضد آفتاب بی رنگ بوده و برای پوست های چرب و جوش دار بهترین کرم ضد آفتاب خارجی می باشد. این ضد آفتاب می تواند برای مصرف روزانه باشد و حتی با آرایش یا به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد. بهترین کرم ضد آفتاب خارجی می تواند عمل تغذیه پوست را هم برای ما انجام دهد. در حقیقت کرم ضد آفتاب خارجی سان سنس دیلی فیس اگو به دلیل دارا بودن ویتامین های E و B3 برای روشن کردن پوست و همچنین لطافت پوست گزینه بسیار مناسبی است.

معرفی کرم ضد آفتاب سان سنس دیلی فیس

کرم ضد آفتاب فتودرم اسپات +50 SPF بایودرما

در معرفی بهترین کرم ضد آفتاب خارجی برای پوست های چرب و همچنین پوست های حساس می توان به کرم ضد آفتاب فتودرم اسپات +50 SPF بایودرما اشاره کرد. این محصول بدون رنگ بوده و از عصاره شیرین بیان در ترکیباتش استفاده شده است. این ترکیبات برای روشن تر شدن پوست و همچنین جلوگیری از پیری زودرس بسیار حائز اهمیت می باشند. یکی از بهترین ویژگی های کرم ضد آفتاب فتودرم اسپات برای پوست این است که تیرگی ایجاد نمی کند و پس از مدتی استفاده ممکن است حتی پوستتان کمی روشن تر هم بشود. این محصول ویژگی منحصر به فرد دیگری را هم در وظایف خود گنجانده است. ضد آفتاب بایودرما برای افرادی که روی پوست خود لیزرتراپی یا میکرودرم انجام داده اند، می تواند گزینه بسیار مناسبی برای ترمیم پوست باشد. حتما از بهترین کرم ضد آفتاب خارجی علاوه بر مراقبت کردن از پوست در برابر نور خورشید انتظارات دیگری هم خواهید داشت. باید بدانید که ضد آفتاب فتودرم تنها محصولی است که برای دور چشم هم می توانید از آن استفاده نمایید، هم چنین این ضد آفتاب به دلیل حالت سبک و غیر چسبنده (گریسی) نگرانی استفاده کنندگان را در مورد بسته شدن منافذ پوست برطرف می نماید. از کرم ضدآفتاب فتودِرم اسپات بایودرما + SPF 50 می توانیم به عنوان کرم پودر برای زیر آرایش استفاده کنیم، چرا که دارای قدرت پوشانندگی بسیار بالایی می باشد.

معرفی بهترین ضد آفتاب ها

معرفی برخی از بهترین کرم های ضد آفتاب خارجی برای پوست های معمولی

در میان برندهای موجود در بازار که به تولید بهترین مارک ضد آفتاب خارجی برای پوست های معمولی پرداخته اند می توانیم به محصولات زیر اشاره نماییم.

کرم ضد آفتاب ایزدین فیوژن فلویید SPF 50

یکی از بهترین کرم های ضد آفتاب خارجی برای پوست های معمولی که بسیار معروف و شناخته شده می باشد، برند ایزدین است. این محصول مناسب برای افردی است که در سنین بالا هستند و پوستشان دچار چین و چروک شده است. این محصول از برند ایزدین با جلوگیری از پیشرفت چین و چروک و لکه های پوستی نام خود را به عنوان بهترین کرم ضد آفتاب خارجی ثبت نموده است. در حقیقت انتظار یک مصرف کننده از بهترین برند ضد آفتاب خارجی این است که نه تنها اثرات مخرب آفتاب را از بین ببرد،‌ بلکه در بهبود پوست هم اثر گذار باشد. در ترکیبات این محصول، گیاه spiked وجود دارد که حاوی آنزیم های فتولیاز و آنتی اکسیدان است که برای بازسازی DNA بسیار موثر می باشد و همچنین به دلیل برخورداری از ویتامینE  از پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید. این محصول دارای فرمولاسیون انحصاری خویش است که در اثر گرما و اصطحکاک، به راحتی جذب پوست می‌شود. کرم فیوژن فلوئید که یکی از بهترین کرم ضد آفتاب های خارجی می باشد توسط کشور اسپانیا تولید شده و می تواند به خاطر ویژگی هایی بسیاری که دارد علاوه بر مراقبت از پوست در برابر اشعه خورشید، نیازمان را به کرم پودر، کرم دور چشم و ترمیم کننده مرتفع نماید.

معرفی ضد آفتاب های خارجی

برای افرادی که نمی خواهند پوست خود را سنگین کنند، ضد آفتاب های رنگی بهترین گزینه هستند.

کرم ضد آفتاب شیسیدو  Shiseido

از میان بهترین کرم های ضد آفتاب خارجی برای پوست های معمولی می توانیم ضد آفتاب شیسیدو را نام ببریم. این محصول ساخت کشور ژاپن بوده و بی شک یکی از بهترین و گران قیمت ترین کرم های ضد آفتاب خارجی است. این محصول برای انواع پوست های معمولی و حساس مورد استقبال قرار گرفته و حتی با پوست کودکان هم سازگار است. بهترین کرم ضد آفتاب خارجی باید ساختار سبکی داشته و به راحتی روی پوست بنشیند،  همچنین در برابر تعریق مقاوم باشد. این ضد آفتاب علاوه بر دارا بودن این مزایا، خاصیت ضد چروک داشته و در مراقبت از پوست در مقابل نور خورشید بسیار عالی عمل می کند. کرم ضد آفتاب شیسیدو حالت کرم پودری دارد و در سه مدل لایت، مدیوم و دارک به بازار عرضه گردیده است.

معرفی انواع ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب فتو ریورس استادرم

از میان بهترین کرم های ضد آفتاب خارجی برای پوست های معمولی می توانیم به کرم ضد آفتاب فتو ریورس استادرم اشاره نماییم. این محصول بهترین ضد آفتاب خارجی از برند استادرم می باشد که به دلیل ترکیباتی که دارد حتی زیر نور خورشید هم مانع از ایجاد لک روی پوست می شود. این ضد آفتاب حتی می تواند لک های صورتتان را هم کم رنگ تر نماید. از ویژگی های خاص این کرم می توان به این نکته اشاره کرد که در برابر شدید تر شدن پرتوهای خورشید، این محصول نیز توانایی محافظت در برابر پوست را در خود افزایش داده و می تواند وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهد. در حقیقت ما از بهترین ضد آفتاب خارجی انتظار داریم در شرایطی که مجبوریم مدت زمان زیادی را در معرض نور آفتاب بگذرانیم بتواند بهترین مراقبت را از پوستمان داشته باشد.  از دیگر ویژگی های این محصول می توان به عدم ایجاد حساسیت، پیشگیری از پیری زودرس پوست و به کار گرفتن مواد مغذی در ترکیبات آن اشاره کرد. تمامی موارد مذکور باعث می شوند تا بتوانیم کرم ضد آفتاب فتو ریورس استادرم را به عنوان یکی از بهترین کرم های ضد آفتاب خارجی به شما معرفی نماییم.

ضد آفتاب استدرم

ضد آفتاب مینرال رنگی آیسیس فارما  SPF 80

بهترین برند کرم ضد آفتاب خارجی از نظر قابلیت بالای محافظت در برابر اشعه مضر خورشید با حداکثر محافظت از پوست، می تواند ضد آفتاب مینرال رنگی SPF 80 آیسیس فارما باشد. این محصول حاوی زینک اکساید بوده و  دارای خاصیت آنتی باکتریال است، همچنین از دیگر ویژگی های آن می توان به  خاصیت ضد التهاب بودن اشاره کرد. این محصول همچنین با کنترل چربی های اضافه پوست از بروز آکنه و جوش روی صورت جلوگیری می کند. حتما از بهترین ضد آفتاب خارجی این انتظار می رود که در برابر تعریق و خیس شدن پوست دوام بالایی داشته باشد که این محصول این انتظار را برآورده نموده است. شما می توانید به راحتی در زمان هایی که تعریق بالایی دارید یا در مناطق مرطوب هستید، از آن استفاده نمایید. از دیگر ویژگی های بسیار مهم این کرم، مراقبت از پوست های حساسی است که بر اثر لیزتراپی کمی آسیب پذیر شده اند.

خانم های باردار و شیرده و همچنین کودکان در زمره افراد با پوست های حساس می باشند. بنابراین ضد آفتاب مینرال رنگی SPF 80 آیسیس فارما به دلیل عدم برخورداری از پارابن، مواد نگه دارنده و عطر برای آن ها مناسب است. خانم های باردار در تمام طول بارداری و همچنین شیردهی می توانند از این کرم استفاده نمایند.

کرم ضد آفتاب آیسیس فارما

 

معرفی بهترین کرم های ضد آفتاب رنگی خارجی

دسته بندی دیگری در ضد آفتاب ها وجود دارد که شامل رنگی یا بدون رنگ بودن آن ها می باشند. در ادامه قصد داریم در این اینجا بهترین کرم ضد آفتاب رنگی خارجی را به شما معرفی نماییم.

کرم ضد آفتاب رنگی مینرال درموبای با SPF65

کرم ضد آفتاب درموبای با SPF 65 جزء بهترین ضد آفتاب های رنگی خارجی بوده که برای پوست های معمولی و چرب عرضه گردیده است. این محصول حالتی شبیه به کرم پودر داشته و در محیط های بسیار گرم یا آفتاب بسیار شدید از روی پوست نمی ریزد. بهترین ضد آفتاب خارجی باید بتواند ضمن مراقبت از پوست، به خوبی جذب پوست شده و خواب خوبی روی صورت داشته باشد. ضد آفتاب رنگی مینرال دارای اثرات ضد لک بوده و از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند. رنگ این محصول بژ روشن بوده و جلوه طبیعی روی پوست دارد. این محصول حاوی ویتامین E,C، آنتی اکسیدان و همچنین عصاره ذرت می باشد که موجب نرمی و لطافت پوست و همچنین تغذیه پوست می گردد. فردی که به دنبال بهترین کرم ضد آفتاب خارجی برای پوست چرب است، حتما این نکته برایش بسیار مهم است که ضد آفتاب مصرفی اش با تنظیم کنترل ترشح چربی پوست از بروز جوش های پوستی نیز جلوگیری کند. چنانچه به دنبال بهترین مارک ضد آفتاب خارجی برای پوست های چرب و معمولی می گردید، می توانید این محصول را مورد استفاده قرار دهید.

معرفی ضد آفتاب خارجی درموبای

هنگام خرید ضد آفتاب هاب خارجی دقت کنید که واژه broad spectrum روی محصول درج شده باشد.

کرم ضد آفتاب رنگی، ضد لک و سه کاره ویشی

در ادامه می خواهیم محصول دیگری را با عنوان بهترین کرم ضد آفتاب رنگی خارجی به شما معرفی کنیم. این محصول مناسب برای انواع پوست بوده و فاقد پارابن است. این ضد آفتاب برای پوست های حساس و مستعد لک گزینه مناسبی است. محصول مورد نظر نه تنها لکی روی صورت ایجاد نمی کند بلکه از بروز لک بر روی پوست صورت در برابر نور خورشید مراقبت می نماید. تاثیرات مثبت این کرم روی پوست به قدری است که پس از چندین هفته استفاده از این محصول به خوبی متوجه تغییر پوست خود خواهید شد. چرا که این محصول می تواند تا 19 درصد به برطرف کردن لک های پوستی صورتتان کمک نماید. برند ویشی را می توان بهترین کرم ضد آفتاب رنگی خارجی نامید چرا که این محصول با آب چشمه ویشی غنی شده و علاوه بر ایجاد رطوبت روی پوست، جهت تسکین، تقویت و همچنین بازسازی پوست انتخاب بسیار مناسبی است.

درباره نحوه مصرف ضد آفتاب ویشی باید این نکته را بدانیم، اگر زمانی که آن را روی پوست قرار می دهیم بلافاصله پخش نگردد ممکن است مقداری از کرم روی صورت خشک شده و روی پوست باقی بماند. برای همین می توان گفت این محصول بهترین کرم ضد آفتاب خارجی برای پوست های چرب و معمولی می باشد. چنانچه افرادی با پوست خشک از آن استفاده می کنند، حتما یک کرم مرطوب کننده زیر آن استفاده نمایند. این کرم را می توان برای دور چشم هم استفاده کرد و نگران چروک پوست دور چشم نبود. با خرید ضد آفتاب ویشی درحقیقت با یک تیر دو نشان زده اید چرا که علاوه بر مراقبت عالی در برابر نور خورشید می توانید از آن برای زیر آرایش هم استفاده کنید.

معرفی کرم ضد آفتاب ویشی

کرم ضد آفتاب رنگی اوسرین SPF50

بهترین برند کرم ضد آفتاب خارجی می تواند برند معروف اوسرین باشد که به تولید لوازم آرایشی و بهداشتی پرداخته و ساخت کشور لهستان است. بهترین مارک کرم ضد آفتاب خارجی برای پوست های معمولی را در این برند می توان کرم ضد آفتاب رنگی اوسرین SPF50 معرفی نمود. از مزایای این محصول رنگ آن است که به صورت بژ تولید شده و رنگی طبیعی به پوست می دهد. بهترین کرم ضد آفتاب خارجی باید قابلیت جلوگیری از پیری زودرس پوست و همچنین التهابات پوستی را در برابر نور خورشید داشته باشد، همچنین از سلول های DNA مراقبت نماید. بهتر است بدانید که این محصول دارای این ویژگی ها بوده، همچنین می تواند جز بهترین کرم ضد آفتاب های خارجی به همگان معرفی شود.

کرم ضدآفتاب اوسرین

بهترین نحوه مصرف کرم ضد آفتاب خارجی

درباره بهترین نحوه مصرف ضد آفتاب خارجی باید بگوییم که بهتر است در استفاده از آن دست و دلباز بوده و به اندازه نیاز از آن استعمال نمایید. اگر زمانیکه درباره بهترین برند کرم ضد آفتاب خارجی جستجو می کنید علاوه بر قیمت، ویژگی های آن را نیز مطالعه کنید، به این موضوع پی خواهید برد که این محصول برای سلامتی تان بسیار مهم است و دیگر در خرید و استفاده از آن خساست به خرج نخواهید داد. حتی اگر بهترین کرم ضد آفتاب خارجی را تهیه نمایید اما به میزان کافی از آن روی پوست نزنید، تمام اقدامات خود را بی ثمر نموداه اید. اگر ضد آفتاب ها به میزان کافی روی پوست استفاده نشوند، کارکرد لازم را نخواهد داشت. برای این منظور در حین استفاده از این محصول باید به اندازه یک گردو از مواد برداشته و آن را به پوست دست، صورت، گردن و پاها بمالید، تا جایی که پوست کاملا پوشانده شود.

در صورتی که شما بهترین کرم ضد آفتاب خارجی را هم در اختیار داشته باشید ، زمانیکه در کنار ساحل یا جای گرمی هستید که باعث تعریق می شود یا در هنگام ورزش های سنگین باید از محصولی استفاده کنید که قابلیت ضد آب بودن را هم داشته باشد. چرا که این محصول تا یک زمان مشخص می تواند آب را دفع نماید و بعد از مدتی فاکتورهای محافظت در برابر آفتاب توسط رطوبت و تعریق از بین می رود. اگر به طور مداوم در آفتاب ایستاده اید باید حتما ضد آفتاب خود را هر دو ساعت یک بار تمدید نمایید. در کشور آمریکا به هیچ برندی مجوز تولید ضد آفتاب با برچسب ضد آب را نمی دهند. چرا که برندهایی با برچسب ضد آب این اطمینان را برایمان حاصل می کند که دیگری نیازی به تجدید آن در برابر رطوبت نداریم بنابراین دچار آفتاب سوختگی شده و اثرات جبران ناپذیری برایمان به وجود خواهد آورد. در واقع بهترین کرم ضد آفتاب خارجی با لیبل ضد آب هم نمی تواند بیشتر از 80 دقیقه در زمان شنا یا عرق کردن روی پوست مقاومت نماید.

همیشه 30 دقیقه قبل از خروج منزل از ضد آفتاب استفاده کنید.

بهترین زمان استفاده از بهترین کرم های ضد آفتاب خارجی

سوالی که می تواند در اینجا مطرح شود این است که چه زمانی باید از ضد آفتاب استفاده نماییم؟ باید بدانید زمانیکه قرار است از منزل خارج شوید برای استفاده از ضد آفتاب بسیار دیر است. حتی اگر قرار باشد از بهترین کرم ضد آفتاب خارجی هم استفاده کنیم، باید 30 دقیقه قبل از خروج آن را روی پوست بزنید چرا که تقریبا نیم ساعت طول می کشد تا ضد آفتاب جذب پوست گردد.

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی باید بدین صورت استفاده گردد:

  • نیم ساعت قبل از خروج از منزل باید آن را مورد استفاده قرار دهید.
  • یک لایه از ضد آفتاب را روی پوست گذاشته و آن را به خوبی پخش کنید.
  • این لایه را ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوستتان شود.
  • دوباره لایه بعدی را به پوست بزنید.
  • اگر صورت شما به هر علتی خیس شد، حتما ضد آفتاب خود را هر 80 دقیقه تمدید نمایید.

همانطور که می‌دانید فاکتورهای زیادی در ایجاد لک صورت دخالت دارند. نور خورشید، افزایش سن، بارداری و… از جمله فاکتورهای دخیل در ایجاد لک هستند. از ویژگی های بهترین کرم ضد آفتاب خارجی می توان به این نکته اشاره کرد که نه تنها باعث ایجاد لک و جوش نشود بلکه خاصیت از بین برندگی لک های صورت را نیز داشته باشد. ضد آفتاب‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم از جمله بهترین ضد آفتاب های خارجی و ضد لک معروف می باشند. اکثر این محصولات سازگار با انواع پوست هستند. با انتخاب یک محصول مناسب می‌توانید از بروز بسیاری از مشکلات پوستی از جمله لک های تیره جلوگیری کنید.

در مورد بهترین کرم ضد آفتاب خارجی نمی توانیم بگوییم که قیمت می تواند عنصر تاثیر گذاری باشد. در حقیقت یک ضد آفتاب گران قیمت لزوما بهترین کرم ضد آفتاب خارجی نمی باشد، بلکه با مطالعه روی جعبه این محصول می توانیم فاکتورهای مورد نظرمان را در نظر گرفته و بهترین ضد آفتاب خارجی متناسب با پوست خود را انتخاب نماییم.

نکته مهم دیگر این است که استفاده از بهترین ضد آفتاب خارجی نباید فقط منحصر به فصل تابستان باشد بلکه در هوای بارانی، صاف، ابری و آفتابی باید از این محصول استفاده نماییم. عدم استفاده از ضد آفتاب می تواند منجر به بروز آسیب های جدی روی پوست شود.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامعی درباره بهترین کرم ضد آفتاب خارجی در اختیارتان بگذاریم. چنانچه شما هم محصولی را می شناسید که در این متن به آن پرداخته نشده است، می توانید از طریق کامنت با ما در ارتباط بوده و محصول مورد نظر را به ما معرفی نمایید.

سوالات متداول در رابطه با بهترین کرم ضد آفتاب خارجی
 
آیا می توان در فصل های سرد سال از ضد آفتاب استفاده نکرد؟

خیر. اشعه های مضر خورشید مانند UVA و UVB در فصل های سرد سال و حتی در روزهای ابری هم بر ما می تابند و می توانند موجب آسیب دیدن پوست افراد شوند.

چه زمانی باید از کرم های ضد آفتاب خارجی استفاده کرد؟

بهترین زمان استفاده از ضد آفتاب 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در فضای باز است.

SPF کرم های ضد آفتاب نشانه چیست؟

SPF کرم های ضد آفتاب نشانه مدت زمانیست که می توان پس از استعمال ضد آفتاب مذکور روی پوست، زیر نور خورشید قرار گرفت. مثلا SPF30 نشان می دهد که می توان به مدت 300 دقیقه بدون خطر آفتاب سوختگی در معرض نور خورشید قرار گرفت.

 

 

منابع:

nymag

glamour