حرفه ای شدن در آرایش ابرو

داشتن ابروهایی پر، پهن و متناسب با چهره افراد تاثیر بسیاری بر زیبایی آن ها دارد. برخی از افراد با ابروهایی پهن و زیبا متولد می شوند اما برخی دیگر باید از روش های مختلف آرایش ابرو برای پهن تر نشان دادن ابروهای خود استفاده نمایند. در این مقاله قصد داریم تا برخی از اصول آموزش آرایش ابرو را در کنار هم یاد بگیریم، پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

در این مقاله می خوانید:

  • لوازم مورد نیاز برای ارایش ابرو
  • آموزش نحوه آرایش ابرو
  • آموزش مرحله به مرحله آرایش ابرو
  • آموزش تصویری اصلاح ابرو
  • مدل آرایش ابرو با آکوا
  • طراحی ابرو به روش فیبروز

 

برای آرایش ابرو از چی استفاده کنیم؟

برای انجام دادن یک آرایش ابرو پهن و زیبا در مرحله اول نیاز به ابزار آرایش و اصلاح ابرو داریم. ابزاری مانند: قیچی ابرو، موچین، برس ابرو، ریمل ابرو، سایه ابرو، کانسیلر، مداد و ماژیک ابرو و آینه تنها بخشی از لوازم مورد نیاز برای آرایش ابرو هستند که بهتر است در اختیار داشته باشید.

چگونه ابرو را آرایش کنیم؟

قدم اول برای آموزش کشیدن ابرو هایی مرتب و زیبا، داشتن اطلاعات در رابطه با طراحی صحیح و اصولی ابرو است. برخی از این اصول در ادامه مطلب آموزش آرایش ابرو برای شما توضیح داده شده است.

  1. یک قلمو یا خودکار در امتداد بینی خود قرار دهید تا ابتدای ابروی خود را پیدا کنید. در واقع این نقطه محلی است که در حالت ایده آل ابروهای شما از آن ناحیه باید شروع شوند (سر ابرو باید تقریبا دو سانت و نیم از گوشه داخلی چشم شما بالاتر باشد).

آموزش تصویری طراحی ابرو

  1. یک طرف قلمو را مطابق تصویر در کنار بینی خود قرار دهید و طرف دیگر را زاویه دهید تا گوشه خارجی چشم برسد. امتداد این خط، مکانی است که ابروی شما باید تمام شود. این نکته در مداد کشیدن ابرو بسیار مهم است. 

آموزش تصویری طراحی ابرو

  1. به غیر ابتدا و انتهای ابرو که توضیح داده شد، قسمت قله ابرو هم مهم است. تصویر زیر می تواند نمایی کلی از ایده آل ترین حالت ابروها به شما بدهد. قلمو را طوری قرار دهید که از کنار عنبیه چشم بگذرد، نقطه تلاقی قلمو با ابرو همان قله یا هشتی ابرو است.

نقاط مهم در طراحی ابرو

  1. اگر می خواهید یک قدم فراتر بروید، بهتر است بدانید که شکل ابرو و حالت صورت باید با هم متناسب باشند.

مدل ابرو

  1. بهتر است بدانید که رنگ ابرو یا سایه ابرو با رنگ پوست و موی شما مرتبط است. مثلا آرایش ابرو مشکی همیشه زیبا و جذاب است اما با چهره همه بانوان سازگار نیست. در این رابطه، جدول زیر می تواند برای شما مفید باشد. رنگ پوست و موی خود را پیدا کنید و رنگ ابروی خود را با توجه به آن انتخاب کنید. آموزش مداد کشیدن ابروی مشکی همیشه زیبا و کاربردی است اما نتیجه با چهره همه بانوان سازگار نیست.

رنگ ابروها

بهتر است افرادی که موهای تیره دارند، ابروهای خود را کمی روشن تر از موها کنند و افرادی که موهای روشن دارند، ابروها را کمی تیره تر از موها کنند.

جالب است بدانید که روش مذکور تنها برای طراحی و آرایش ابرو به کار نمی رود. در صورتی که ابروهای پهن و بلند دارید می توانید از این روش به عنوان آموزش تصویری اصلاح ابرو بهره بگیرید و روش برداشتن ابروهای خود را تصحیح کنید. اصلاح صحیح ابرو باعث می شود تا شما برای آرایش ابروی خود زمان کمتری صرف کنید. برای اصلاح ابروی اصولی، ابتدا، انتها و قله ی ابروی خود را مشخص کنید و سپس با توجه به آن ها ابروهای خود را بردارید.

بهتر است افرادی که موهای تیره دارند، ابروهای خود را کمی روشن تر از موها کنند و افرادی که موهای روشن دارند، ابروها را کمی تیره تر از موها کنند.

آموزش ابرو کشیدن به روش ساده

حالا که اطلاعات کافی درباره ی روش اصلاح ابرو و رنگ مناسب ابرو برای پوست های مختلف را فهمیدیم به سراغ آموزش مرحله به مرحله آرایش ابرو می رویم.

شستن ابروها: قبل از هر کار، ابروهای خود را بشویید و خشک کنید.

طراحی ابرو: با استفاده از روشی که قبلا توضیح دادیم ابتدا، انتها و قوس ابروی خود را مشخص کنید.

شانه ابرو: ابروهای خود را با یک براش برس دار شانه کنید. این کار باعث مرتب کردن موهای ابروها و بهتر دیدن ظاهر مورد نظر می شود.

شانه کردن ابروها

آموزش کشیدن ابرو با مداد

برای پر کردن داخل ابروها، از مداد ابرو استفاده کنید. نحوه کشیدن ابرو با مداد به این صورت است که خط چین های کوتاه و نرمی بکشید که ظاهر ابروهای تان را طبیعی تر نشان دهد. برای این کار از مداد همرنگ با ابروهای تان استفاده کنید. آموزش کشیدن ابرو با ماژیک هم به همین ترتیب است. 

آرایش ابرو با مداد

آموزش کشیدن ابرو با سایه

برای کشیدن سایه ابرو از یک قلموی زاویه دار و سایه ابرو همرنگ با رنگ ابروی خود استفاده کنید تا ابروی خود را شکل دهید. هدف مرتب کردن و ضخیم کردن ابروست اما سعی کنید بیش از حد گوشه های داخلی ابروها را پر نکرده و نقاط انتهایی را خیلی پررنگ نکنید. سپس دوباره ابروی خود را شانه کنید تا رنگ ها را مخلوط کنید و خطوط آرایش ابرو را محو نمایید. به یاد داشته باشید سایه نقش مهمی در آموزش پهن کردن ابرو دارد.

سایه زدن ابرو

آموزش تصویری کشیدن ریمل ابرو

با استفاده از ریمل ابرو می توانید بخش های خالی ابروی خود را پر کنید و رنگ بیشتری به ابروهایتان بدهید.

ریمل‌ابرو

محو کردن مجدد آرایش ابرو: یک قلموی مخروطی را در کرم پودر فرو کنید و در اطراف ابروها بکشید. این کار باعث می شود که لبه ها و خطوط کشیده شده در مرزهای ابرو، تمیز و محو شوند و ابرو ظاهر طبیعی تری پیدا کند.

آموزش محو کردن آرایش

آموزش کشیدن کادر ابرو با کانسیلر

کانسیلر می تواند ابروی شما را نمایان تر کند. با کانسیلر زدن به بالا و پایین ابروی خود، آن را برجسته تر می کنید. همچنین اگر در آرایش ابرو اشتباهی کرده اید، می توانید با کانسیلر آن را از بین ببرید.

کانسیلر زدن برای زیرابرو

آموزش هایلایت ابرو

استفاده از مداد هایلایت به لیفت چشمان شما کمک می کند و قوس ابرو را بهتر نشان دهد. اگر مداد هایلایت ندارید، می توانید از یک مداد چشم یا سایه سفید استفاده کنید.

در نهایت می توانید با کمی آرایش سبک زیبایی خود را چندین برابر کنید و تفاوت را در چهره خود احساس کنید.

مقایسه ابروها قبل و بعد از ارایش

آموزش تصویری اصلاح کردن ابروها

برای یک اصلاح ابروی حرفه ای باید از روش صحیح اصلاح ابرو استفاده نمایید.

در مرحله اول ابروها را با استفاده از شانه ابرو مرتب کنید.

آموزش تصویری برداشتن ابرو

پس از آن ابتدا، انتها و قوس ابروی خود را مشخص نمایید.

نقاط اساسی در طراحی ابرو

نقاط مشخص شده را به یک دیگر متصل کنید تا نمای کلی ابروی شما مشخص شود.

قرینه سازی ابروها

سپس موهای اضافی ابرو را با استفاده از موچین بردارید.

روش اصلاح ابروها

برای مرحله بعدی با استفاده از قیچی ابرو، دور تا دور ابروها را مرتب کرده و موهای بلند را قیچی کنید.

نحوه قیچی کردن ابرو

تمام مراحل مذکور را برای ابروی دیگر هم تکرار کنید. توجه کنید که حتما ابروها قرینه باشند.

باید بدانید که طریقه آرایش ابرو برای هر چهره ای با توجه به حالت چشم مخصوصی که دارد، انتخاب می شود. به عنوان مثال مدل ابرو برای چشمهای درشت و پف دار نباید شبیه به مدل ابرو برای چشمان ریز باشد. مدل ابرو برای صورت گرد و چشم درشت باید نه خیلی صاف و نه خیلی هشتی باشد. جالب است بدانید که ابروهای هشتی باعث می شوند تا پف چشم ها بیشتر دیده شود. ویدیوی آموزش کشیدن مداد ابرو زیر را ببینید. 

آموزش هاشور زدن ابرو با آکوا

روش هایی بسیاری برای آرایش و زیباتر نشان دادن ابروها وجود دارد. آکوا یکی از این روش هاست که باعث می شود تا ابروها پرتر دیده شوند. طرز کشیدن اکوا در ابرو به این صورت است که پس از مرتب کردن ابرو و مداد کشیدن دور ابرو، مقداری از ماده اکوا را با استفاده از برس شیب دار روی ابروها بزنیم و جاهای خالی ابرو را پر کنیم. آکوا یک روش آرایش ابروی ضد آب است و تا پایان روز روی چهره شما ماندگاری خواهد داشت.

مدل ابروی مناسب برای هر فرد با توجه به فرم صورت و چشمان او انتخاب می شود.

طراحی ابروها به روش فیبروز

یکی از متدهای آرایش ابرو که در سال های اخیر طرفدار بسیاری پیدا کرده است، هاشور ابرو است که آموزش تصویری هاشور زدن ابرو را در مقاله دیگری توضیح خواهیم داد. جدیدترین روش از بین روش های هاشور، فیبروز است. دقت کنید که این مدل های مختلف ابرو در واقع نوعی تتو ابرو محسوب می شود. برای داشتن ابروهایی مشابه با ابروهای فیبروز شده پیشنهاد می کنیم که به جای پر کردن تمام ابرو با مداد، بخش های خالی ابروی خود را به صورت خط های کوتاه و مورب با مداد پر کنید.

نحوه کشیدن لاک ابرو

علاوه بر آموزش هاشور زدن ابرو با مداد، آرایش ابرو با لاک هم اخیرا بسیار پرطرفدار شده است. لاک های ابرو شبیه ریمل هستند ولی براش آن ها شبیه لاک ناخن است و دقیقا مانند لاک ناخن استفاده می شود. برای استفاده از لاک ابرو، باید قلمو را به مایع آغشته کنید و سپس لا به لای ابروهای تان را با آن پر کنید. 

نوع دیگری از لاک ابرو هم ورقه ای بوده و به این صورت استفاده می شود که باید لایه نازکی از آن را روی ابروها بکشید، صبر کنید تا خشک شود و سپس پوسته نازک را با دست جدا کنید. در نتیجه این کار ابروها پررنگ تر خواهد شد.

در انتها

در پایان به شما توصیه می کنیم که قدرت آرایش ابرو را دست کم نگیرید زیرا ابروهایی زیبا می توانند تاثیر به سزایی در زیبایی چشم و حتی صورت شما داشته باشند.

حتی اگر جزو آن دسته از فرادی هستید که اهل آرایش روزانه نیستید، همواره تلاش کنید تا ابروهای مرتب و تمیز داشته باشید. جالب است بدانید که استفاده از راهکارهای طبیعی برای پرپشت شدن مژه و ابرو ها هم تاثیر قابل توجهی در چهره شما خواهد داشت.

سوالات متداول در رابطه با آرایش ابرو

 
در کدام مرحله از آرایش ابروها می توان از مداد ابرو استفاده کرد؟

اموزش تصویری کشیدن مداد ابرو و مراحل آرایش کامل ابروها در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است. با مطالعه این متن می توانید پاسخ سوال خود را بیابید.

بهترین وسیله برای آرایش ابرو چیست؟

ابزار آرایشی زیادی برای ابروها وجود دارند اما ساده ترین آن ها مداد ابرو است. یک مداد ابرو به تنهایی می تواند بخش زیادی از عیوب ابرو را بپوشاند و برای کشیدن خط ابرو دخترانه کافی است.

مراحل سایه ابرو را توضیح دهید؟

در مقاله ما در وب سایت میس و مستر روش استفاده از سایه ابرو به همراه تصاویر مربوطه برای شما خواننده گرامی توضیح داده شده است.

 

منابع

thecuddl