بهترین پماد ترمیم کننده زخم

Table of Contents

وجود هر نوع عارضه ای روی پوست بدن، ناخوشایند است. افراد، راه های زیادی را برای درمان این مشکلات امتحان می کنند. چنانچه به دلیل انجام عمل جراحی، تصادف، سوختگی یا بریدگی های عمیق روی پوستتان، جای زخم یا بخیه باقی مانده است، می توانید برای ترمیم به برخی روش ها مانند لیزر درمانی و پیلینگ های شیمیایی روی آورده اید. در صورتی که نتیجه دلخواه نصیبتان نشده است نگران نباشید؛ چرا که در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین پماد ترمیم کننده زخم و بخیه و همچنین انواع مختلف کرم های ترمیم کننده زخم بپردازیم و به سوال معروف و عامیانه ” برای جای زخم چه نوع پمادی خوبه ” پاسخ خواهیم داد.

تفاوت کرم و پماد ترمیم کننده زخم

بهترین پماد ترمیم کننده زخم و همچنین کرم های ترمیم کننده زخم، هر دو به صورت موضعی استفاده می گردند، اما تفاوت هایی دارند که بهتر است آن ها را بدانیم تا انتخاب درستی بین این دو محصول داشته باشیم. در ترکیبات سازنده کرم های ترمیم کننده از ماده لانولین استفاده شده که قابلیت نفوذ کمتری به داخل پوست دارد. بنابراین زمانی که دچار یک سوختگی یا بریدگی سطحی می شویم باید از بهترین کرم ترمیم کننده زخم باز استفاده نماییم.

این در حالی است که در ترکیبات پمادها از ماده وازلین استفاده شده است. وازلین در عمق زخم، نفوذ بیشتری دارد. این محصول برای زمانی که دچار بریدگی های عمیق شده اید، تاثیر گذارتر است.

برای انتخاب بهترین پماد ترمیم کننده زخم بخیه و زخم باز یا انواع کرم ترمیم کننده، لازم است با برندهای متفاوتی که به تولید این پماد ها و کرم ها پرداخته اند، آشنا شوید. از میان شمار بالای محصولات ترمیم کننده زخم و جای بخیه به توضیح درباره برخی از بهترین آن ها می پردازیم.

بهترین کرم ترمیم کننده زخم

در ادامه برخی از بهترین کرم های ترمیم کننده زخم ایرانی و خارجی را به شما معرفی خواهیم کرد.

کرم ترمیم کننده زخم سینره

کرم ترمیم کننده زخم سینره، تولید کشور ایران است. این محصول علاوه بر بهبود محل زخم، باعث کمرنگ شدن جای زخم هم می شود. بهتر است برای جلوگیری از عفونت های قارچی، بلافاصله پس از ایجاد زخم از این محصول استفاده نمایید. سینره به تولید بهترین پماد ترمیم کننده زخم نپرداخته و محصولاتش را در قالب کرم روانه بازار نموده است. این محصول را می توان به عنوان بهترین کرم ترمیم کننده زخم ایرانی معرفی نمود.

کرم شب Cerave بازسازی کننده پوست

بهترین کرم ترمیم کننده زخم باز را می توان کرم شب بازسازی کننده پوست cerave نامید. این کرم تولید کشور آمریکا می باشد. افرادی که دارای پوست های حساس هستند، می توانند کرم شب cerave را برای ترمیم پوست خود انتخاب کنند. این محصول علاوه بر بازسازی کلاژن های پوست، دارای خاصیت نرم کنندگی و آبرسانی هم می باشد. با وجود اینکه کرم بازساری کننده پوست cerave دارای قیمت نسبتا بالایی است؛ اما از آن جایی که بهترین کرم ترمیم کننده زخم می باشد و قدرت ترمیم کنندگی بالایی دارد، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

کرم ترمیم کننده زخم cerave

کرم ترمیم کننده زخم ام کیو

اگر به دنبال بهترین پماد ترمیم کننده زخم می گردید، ام کیو گزینه مناسبی است. این محصول هم به صورت پماد و هم به صورت کرم توسط کشور فرانسه روانه بازار شده است.این کرم با فرمولاسیون منحصر به فرد خود به خوبی از پس درمان جای زخم و جوش بر می آید. کرم ترمیم کننده زخم ام کیو، حاوی ترکیبات آنتی باکتریال بوده و به بازسازی پوست های آسیب دیده می پردازد.

کرم ترمیم کننده زخم ام کیو

کرم ترمیم کننده و بازسازی کننده سیکالفیت اون؛ بهترین ترمیم کننده جای بخیه

بهترین کرم ترمیم کننده زخم باز را می توان کرم سکالفیت اون (Avene Cicalfate) معرفی نمود. این محصول ساخت کشور فرانسه بوده و مورد تائید تمام پزشکان می باشد. کرم سکالفیت اون امتحان خود را پس داده و در میان مصرف کنندگانش پرطرفدار و معروف است. سیکالفیت اون برای پوست های آسیب دیده مناسب است. این محصول با فرمولاسیون منحصر به فرد خود، جلوی رشد باکتری ها و عفونت را می گیرد. این کرم، مانند بهترین پماد ترمیم کننده زخم، کاملا کارآمد بوده و برای افرادی که به دلیل آفتاب سوختگی، پوستشان آسیب دیده و ملتهب شده، مناسب می باشد. همچنین این کرم، بهترین محصول برای از بین بردن جای بخیه می باشد. افرادی که دچار بیماری های پوستی مانند اگزما و درماتیت شده اند، می توانند از کرم سیکالفیت برای رفع جای زخم و خشکی پوست استفاده نمایند.

کرم ترمیم کننده و بازسازی کننده سیکالفیت اون

کرم ترمیم کننده سیکابیو بایودرما؛ بهترین کرم ترمیم کننده جای خال

یکی از بهترین کرم های ترمیم کننده برای از بین بردن جای سوختگی همین کرم است. چنانچه دچار سوختگی های درجه 1 شده باشید یا به علت لیزر و برداشتن خال، جای جراحی روی پوست باقی مانده باشد، علاوه بر بهترین پماد ترمیم کننده زخم می توانید از سیکابیو بایودرما به عنوان بهترین کرم ترمیم کننده جای زخم، استفاده نمایید. این کرم برای استفاده نوزادان بسیار مناسب است؛ چرا که حساسیت پوستی ایجاد نمی کند، همچنین برای از بین بردن جای بخیه بسیار موثر می باشد. این کرم به دلیل قابلیت مرطوب کنندگی بالای خود، خارش و التهابات پوستی را تسکین می دهد. این کرم توسط شرکت بایودرما در ایتالیا تولید شده است. کرم ترمیم کننده سیکابیو بایودرما دارای ترکیبات ضد عفونی بوده و برای جای زخم و بریدگی های عمیقی که منجر به عفونت شده است، گزینه مناسبی می باشد. این محصول با لایه محافظی که روی پوست ایجاد می کند از رشد و تکثیر میکروب روی زخم جلوگیری می نماید.

سیکابیو بایودرما

استفاده از پماد های ترمیم کننه زخم برای زمانی که دچار بریدگی های عمیق شده اید، تاثیر گذارتر است.

کرم ترمیم کننده زخم اریکه

کرم ترمیم کننده زخم اریکه تولید کشور فرانسه بوده و به عنوان یکی از بهترین کرم های ترمیم کننده زخم و سوختگی شناخته شده است. عفونت بدترین عارضه ای است که پس از ایجاد زخم ممکن است به وجود بیاید. کرم ترمیم کننده اریکه به خوبی عفونت زخم را از بین برده و موجب تسکین درد می شود. بهترین پماد یا کرم ترمیم کننده زخم به دلیل برخورداری از گیاه آلوئه ورا باعث به گردش درآوردن خون در محل سوختگی شده و به تولید کلاژن می پردازد. به همین دلیل کرم اریکه مورد استقبال قرار گرفته است. جالب ایت بدانید که این کرم خاصیت نرم کنندگی داشته و به روند بازسازی پوست کمک شایانی می نماید.

پماد اریکه

کرم زینک اکساید و روغن کبد ماهی آردن

والدین همواره برای درمان زخم کودکان از بهترین پماد ترمیم کننده زخم استفاده می نمایند، در حالی که کرم زینک اکساید به دلیل اینکه ایجاد حساسیت نمی کند، جایگزین بسیار مناسبی برای انواع پماد می باشد. این محصول ایرانی بوده و بهترین کرم ترمیم کننده زخم و التیام دهنده کودکان می باشد. کودکان در دو سال اول زندگی به دلیل اینکه پوست حساس و آسیب پذیری دارند، دچار سوختگی و التهاب در ناحیه تحتانی خود می شوند. استفاده از این کرم، باعث رفع مشکلات پوستی کودکان می شود. اغلب مادرانی که نوزاد دارند، کرم زینک اکساید را به خوبی می شناسند. این کرم فقط برای استفاده نوزادان نبوده و همه افراد با پوست حساس و ملتهب می تواند به عنوان بهترین کرم ترمیم کننده جای زخم از آن استفاده نمایند. این محصول دارای ویتامین E و D بوده که برای تسریع در بهبود جای زخم و خراش بسیار مهم است. زینک اکساید به دلیل برخورداری از گیاه آلوئه ورا، خاصیت ضد قارچی و ضد التهابی هم دارد. لازم به ذکر است که خواص آلوئه ورا برای پوست بر هیچکسی پوشیده نیست.

کرم ترمیم کننده رژودرم

کرم رژودرم را می توان بهترین کرم ترمیم کننده جای زخم نامید. این کرم نام آشنا، تولید کشور ایران می باشد. رژودرم به دلیل عملکرد بالا و همچنین ترکیباتی که دارد می تواند جزو گزینه های انتخابی شما قرار بگیرد. کرم رژودرم می تواند پس از استفاده، چنان نتیجه ی شگفت انگیزی داشته باشد که شما را شگفت زده کند. رژودرم هم به صورت کرم و هم به شکل پماد ترمیم کننده، تولید شده است. مهمترین کاربرد این محصول برای از بین بردن جای بخیه و اسکارهای قدیمی می باشد. کرم رژودرم حاوی ویتامین E بوده و باعث نرم شدن پوست و تسکین درد می گردد.

کرم ترمیم کننده سی گل

کرم ترمیم کننده سی گل تولید کشور ایران است و برای پوست های حساس مناسب می باشد. افراد زیادی برای ترمیم زخم های سطحی و سوختگی های جزئی از این محصول استفاده می کنند. کرم ترمیم کننده سی گل را به دلیل برخورداری از عصاره گیاه میموزا و پنبه دانه، می توان بلافاصله پس از لیزر و اپیلاسیون استفاده نمود. این کرم حاوی ویتامین E بوده و برای رفع التهاب، سوزش و قرمزی پوست موثر است.

پماد سی گل

بهترین پماد ترمیم کننده جای زخم

در این بخش از مقاله به معرفی بهترین پماد های ترمیم کننده جای زخم خواهیم پرداخت.

بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم و ترمیم کننده استروئید

از آنجا که از بین بردن جای بخیه کار سختی می باشد، حتما به یک پماد برای از بین بردن جای بخیه نیاز داریم. محصولی که بسیار قوی بوده و به ما در محو کردن این زائده پوستی کمک نماید. بهترین پماد ترمیم کننده زخم بخیه ، پماد استروئید است که علاوه بر ترمیم کردن و از بین بردن التهاب، به دلیل خاصیت نرم کنندگی بالایی که دارد موجب تسریع در فرآیند بهبود زخم می شود. اگر دچار زخم و اسکارهای قدیمی هستید، پماد استروئید را می توانید به عنوان بهترین پماد ترمیم کننده زخم استفاده نمایید.

پماد موضعی ژانوهیل ژانوس

چنانچه به دنبال یک محصول گیاهی با نتیجه عالی برای ترمیم پوست خود هستید از پماد موضعی ژانوهیل ژانوس استفاده نمایید. بهترین پماد ترمیم کننده زخم باید بتواند شایعترین زخم ها را از بین ببرد. یک پماد خوب برای از بین بردن جای زخم و بخیه به ترکیباتش تکیه می کند. این پماد ایرانی از ویتامین E، عسل، روغن زیتون و زینک اکساید تشکیل شده است. ژانوهیل ژانوس علاوه بر ترمیم پوست، حاوی نرم کننده هم می باشد. با کمک پماد ژانوهیل ژانوس، می توانید زخم های بستر، زخم دیابت و زخم های ناشی از بریدگی را درمان نمایید.

پماد موضعی ژانوهیل ژانوس

پماد ترمیم کننده هیدروکورتیزون

بهترین پماد ترمیم کننده زخم مقعدی، پماد هیدروکورتیزون می باشد. این کرم برای درمان خراشیدگی های اندام تناسلی زنان و کسانی که بر اثر هموروئید دچار شقاق و زخم مقعدی شده اند مناسب است. هیدروکورتیزون برای درمان زخم های ناشی از بیماری های پوستی مانند اگزما و درماتیت هم مفید است. بهتر است این محصول را یک یا دو بار در روز استفاده نمایید. ترمیم کننده هیدروکورتیزون علاوه بر ترمیم به علت وجود نرم کننده در ترکیباتش، التهابات ناشی از خارش زخم را هم از بین می برد، همچنین این محصول برای درمان ادرار سوختگی کودکان هم پیشنهاد می گردد.

کرم زینک اکساید به دلیل اینکه ایجاد حساسیت نمی کند، جایگزین بسیار مناسبی برای انواع پماد می باشد.

پماد ترمیم کننده زخم آلفا

پماد آلفا را می توانیم به عنوان بهترین پماد ایرانی ترمیم کننده زخم معرفی نماییم. خیلی از افراد به دلیل قابلیت های فراوان این پماد، آن را در داروخانه خانگی خود دارند. این محصول برای درمان بیماری پسوریازیس راه حل مناسبی است. لاوسون، یکی از گیاهان به کار رفته در این محصول است که به خاطر خواص زیادش می تواند به درمان جای زخم و جای بخیه بپردازد. پماد آلفا با کنترل التهاب زخم، سرعت ترمیم زخم را افزایش می دهد.

پماد آلفا

پماد ترمیم کننده تتراسایکلین

پماد تتراسایکلین به عنوان بهترین پماد ترمیم کننده زخم صورت شناخته شده است. بهترین مورد استفاده این پماد، برای کودکان است. پماد تتراسایکلین برای ضد عفونی کردن زخم های عمیق، بهترین گزینه می باشد؛ چرا که موجب از بین رفتن میکروب ها شده و از ایجاد عفونت های قارچی جلوگیری می کند. این پماد ساخت کشور ایران است و به صورت قرص، آمپول و پماد در داروخانه ها وجود دارد اما نوع پماد آن، کمترین حساسیت را روی بدن ایجاد می کند.

پماد سیلور سولفادیازین

برای معرفی بهترین پماد ترمیم کننده زخم، جای زخم و سوختگی، می توان پماد سیلور سولفادیازین را نام برد. این محصول ساخته شده توسط کشور آلمان است. بیشترین مصرف این پماد، برای سوختگی های حاد و زخم های عفونی می باشد. سیلور سولفادیازین با از بین بردن آلودگی ها و قارچ های موجود بر روی پوست به ترمیم آن می پردازد. این پماد برای از بین بردن جای بخیه، پیشنهاد می شود.

پماد نیتروفروزان

پماد نیتروفروزان یکی از بهترین پماد های ترمیم کننده زخم می باشد. این محصول یک داروی موضعی کمکی بوده و برای درمان جای زخم استفاده می گردد. این پماد مستقیما روی جای زخم استفاده می شود. پماد نیتروفروزان زمانی که زخم عفونت کرده باشد به پوست اجازه احیاء نمی دهد، بنابراین این محصول به دلیل دارا بودن ترکیبات آنتی باکتریال می تواند به عنوان ترمیم کننده استفاده گردد. این پماد را می توان به عنوان بهترین پماد ترمیم کننده جای زخم معرفی کرد. این محصول، تولید کشور آلمان است و به دلیل ضد حساسیت بودن برای درمان خراش ها و زخم های کودکان نیز استفاده می گردد.

پماد نیتروفروزان

پماد موپیروسین

پماد موپیروسین یک محصول آلمانی است و به دلیل ترکیبات بسیار قوی، می تواند درمان عفونت های شدید را بر عهده بگیرد. این پماد ضد حساسیت است و بهترین پماد ترمیم کننده زخم صورت کودکان می باشد. پماد موپیروسین جزو بهترین کرم های ترمیم کننده جای زخم می باشد. بهتر است روزی سه بار، این محصول روی زخم مالیده شود و بعد از استفاده، زخم با گاز استریل پانسمان شود. این پماد برای زخم های باز یا زخم بستر به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.

پماد ترمیم کننده New Derm

حتما نام محصولات نیودرم را شنیده اید. شما می توانید بهترین پماد ترمیم کننده جای بخیه را از این برند بخواهید. این محصول 100 درصد گیاهی، تولید کشور ایران بوده و حاوی ترکیبات آنتی باکتریال و ضد التهاب است. پماد نیودرم به جهت برخورداری از روغن زیتون، گیاه ابوخلساء و همچنین موم عسل، تسکین دهنده درد می باشد. بهترین پماد ترمیم کننده زخم نیودرم به ضدعفونی شدن زخم نیز کمک کرده و زمان درمان را تسریع می نماید.

پماد درمان زخم و سوختگی گل زوفا اکسیر بقا

بهترین پماد ترمیم کننده زخم که کاملا گیاهی می باشد، پماد گل زوفا اکسیر بقا است. افرادی که تمایلی به استفاده از محصولات شیمیایی ندارند، می توانند از این پماد استفاده نمایند. این محصول در درمان عمومی زخم های بدن، زخم های ناشی از سوختگی و عرق سوز شدن، بهترین عملکرد را دارد. این پماد گیاهی تولید کشور ایران، بهترین کرم ترمیم کننده زخم بستر می باشد و به دلیل استفاده از گل زوفا در ترکیباتش یک ضد عفونی کننده عالی زخم است.

پماد ترمیم کننده لاژکس

بهترین پماد ترمیم کننده زخم که برای سوختگی های درجه یک و دو بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، پماد لاژکس می باشد. پماد لاژکس به دلیل برخورداری از گیاه اسطخدوس، مانند یک لایه محافظ عمل کرده و از پوست در برابر آلودگی و همچنین میکروب ها مراقبت می کند. این محصول با کاهش درد ناشی از سوختگی می تواند جایگزین خوبی برای قرص های ضد درد باشد.

پماد لاژکس

پماد ترمیم کنندگی و سوختگی هانی درم

پماد سوختگی هانی درم ترکیبی از بهترین روغن های گیاهی است. روغن شترمرغ، روغن کنجد، رزماری و ابوالخساء مواد تشکیل دهنده این پماد می باشند. این ترکیبات هم به ترمیم و بازسازی پوست می پردازند و هم جهت التیام درد مناسب هستند. برای درمان التهاباتی که ناشی از آفتاب سوختگی باشد، می توانیم از پماد هانی درم استفاده نماییم. با استفاده از بهترین پماد ترمیم کننده زخم، دیگر نگران باقی ماندن آثار ناشی از صدمات و بریدگی ها روی پوست نباشید.

سوالات متداول در رابطه با بهترین پماد ترمیم کننده زخم
 
تفاوت کرم ترمیم کننده با پماد ترمیم کننده زخم چیست؟

در ترکیبات سازنده کرم های ترمیم کننده از ماده لانولین استفاده شده که قابلیت نفوذ کمتری به داخل پوست دارند، بنابراین برای ترمیم زخم های سطحی مناسب است. در حالی که در ترکیبات پمادها از وازلین استفاده شده که در عمق زخم، نفوذ بیشتری دارد، به همین علت برای ترمیم زخم های عمیق از انواع پماد ها استفاده می شود.

کرم ترمیم کننده ایرانی بخریم یا خارجی؟

برای از بین رفتن جای زخم روی پوست خود، حتما مجبور به تهیه محصولات درمانی و گران قیمت خارجی نیستید. خوشبختانه در حال حاضر محصولات ترمیم کننده ایرانی و با کیفیتی تولید شده اند که کارایی لازم را دارند. البته که انتخاب بین محصولات ایرانی و خارجی کاملا به سلیقه و بودجه شما وابسته است.

آیا استفاده از پمادهای گیاهی در بهبود جای زخم موثر است؟

بله. برخی از روغن های گیاهی دارای خاصیت لایه برداری و التیام پوست هستند. استفاده از محصولات دارای این روغن ها می تواند در بهبود جای زخم موثر باشد.

 

کلام آخر

در این مقاله به ارائه توضیحاتی درباره بهترین پماد و کرم ترمیم کننده زخم پرداختیم و توضیح دادیم برای جای زخم چه نوع پمادی بهتر است. چنانچه تجربه ای در استفاده از کرم ها یا پمادها، برای جای زخم، جای بخیه و زخم های باز دارید، تجربه خود را با ما و خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.

 

منبع:

medicalnewstoday

womenhealthmag