موس مو چیست

داشتن موهای زیبا و خوش حالت آرزوی هر انسانی است، چون موهای خوش حالت تاثیر بسزایی در زیبایی چهره دارد و هیچ کس نمی تواند منکر زیبایی آن شود. شما با استفاده از انواع حالت دهنده ها مثل ژل، اسپری، تافت و موس مو می توانید به موهایتان حالت دهید و آن ها را زیبا و چشم نواز کنید. در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر به شما می گوییم که موس مو چیست و فواید و عوارض آن برای مو را هم بررسی می کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

موس مو چیست ؟

بسیاری از افراد دقیقا نمی دانند موس مو چیست و چگونه باید از آن استفاده کنند. موس یا فوم حالت دهنده مو، یکی از محصولات آرایشی و بهداشتی مربوط به زیبایی موها است و به علت فواید زیادی که نسبت به سایر حالت دهنده های مو دارد، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و طرفداران زیادی در بین خانم ها دارد.

مواد به کار رفته در ساخت موس مو تقریبا شبیه به ژل مو می باشد، پس تفاوت موس مو چیست ؟ موس مو در قوطی های تحت فشار روانه بازار می شود و به شکل کف مانند از بطری خارج می شود. در ساخت این محصول علاوه بر مواد فعال مقداری ماده پیشران به کار برده شده است که وظیفه آن خارج کردن ماده و ایجاد کف می باشد، این کف با شانه روی مو پخش می شود.

موس مو چیست

همچنین موس مو به دلیل اینکه یک پوشش نازک تر نسبت به ژل مو تشکیل می دهد، نگهداری کوتاه تری نسبت به ژل مو دارد، در عوض حالت طبیعی تری به موها می دهد و افراد پس از استفاده از آن احساس مطبوع تری دارند. موس مو بیشتر برای قوام و ضخامت دادن به مو کاربرد دارد و شما با استفاده از این محصول جادویی، موهایی براق، خوش حالت و حجیم خواهید داشت. پس به جای استفاده از چندین محصول مختلف از موس مو استفاده کنید و تاثیرات شگفت انگیز آن را روی موهای خود ببینید. توجه داشته باشید که موس مو انواع مختلفی دارد که همه آن ها مناسب موهای شما نیستند و باید با توجه به میزان ضخامت و چربی موی خود بهترین نوع آن را خریداری کنید.

قطعا الان کاملا متوجه شدید که موس مو چیست ولی اگر می خواهید در مورد فواید، عوارض و طرز استفاده از آن هم اطلاعاتی کسب کنید در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخچه موس مو

پس از اینکه دانستید موس حالت دهنده مو چیست، می خواهیم تاریخچه این محصول را برایتان بگوییم.

موس مو، محصولی فرانسوی می باشد که در سال 1980 توسط برند لورال  Lorealوارد آمریکای شمالی شد. اولین محصول موس موی ساخته شده با لیبل والنس (Valence) روانه بازار شد و مدت ها همه افراد این محصول را با این نام می شناختند. موس مو مایعی بنفش رنگ است که ما آن را نمی بینیم و با تکان دادن تبدیل به کف می شود.

انواع مختلف موس مو چیست ؟

همانطور که در بخش موس مو چیست گفتیم، موس ها یا همان حالت دهنده های مو با توجه به نوع کاربرد، در انواع مختلفی ساخته شده اند. انواع موس مو به صورت زیر است:

  • نگهدارنده نرمال، Normal hold
  • نگهدارنده قوی، Extra strong hold
  • نگهدارنده فوق العاده قوی، Ultra strong hold
  • حجم دهنده، Hold and volume for fine hair
  • موس برای موی آسیب دیده، Hold and protection for coloured hair
  • موس برای موی رنگ شده Hold and care for damaged hair
  • موس برای موهای مواج Styling for curly/wavy hair
  • موس صاف كننده Get straight smoothing mousse
  • موس حجم دهنده Volumizing mousse
  • موس برای موی رنگ شده Radiant response mousse
  • موس برای موی فر Curl scrunching mousse
  • موس برای موهای معمولی In control shaping mousse
  • موس برای موهای نازك Extra fullness mousse

پس با توجه به نوع مو و نیازتان موس مناسب را خریداری کرده و بنا به سلیقه خود موهایتان را آراسته و زیبا کنید.

انواع موس مو

ترکیبات موس مو چیست که باعث حجم دهی به موها می شود؟

موس مو و سایر محصولات حالت دهنده مو، ساختار شیمیایی یکسانی دارند و همگی پلیمرهای حل شده در حلال مایع هستند.

موس مو و ژل پليمرهایی بر پايه آب بوده اسپری بر پایه الکل و کرم ها بر پایه روغن می باشند.

پلیمرهایی که در ترکیب این محصولات وجود دارند، وظیفه اتصال رشته های مو به همدیگر را دارند، در ضمن پوشش پلیمری محیط بر تارهای به هم چسبیده مو، حجم کلی موها را افزایش می دهد.

ترکیبات داخل موس مو

شیوه اتصال موها به دو صورت جانبی و نقطه ای می باشد. در اتصال جانبی موها به صورت طولی به هم می چسبند و در اتصال نقطه ای، تارهای مو در یک نقطه، همدیگر را قطع می کنند.

بهترین نوع اتصال توسط حالت دهنده هایی مانند موس مو چیست ؟ موس مو و سایر حالت دهنده های مو، باید طوری طراحی شوند که موها را با یک اتصال جانبی به هم بچسبانند. چون اتصال جانبی حجم بیشتری به موها می دهد، به علاوه آن ها را با شکل ملایم تری در کنار هم قرار می دهد و آسیب وارد شده به کوتیکل مو کمتر خواهد بود.

کاربرد موس مو چیست ؟

موس مو برای مقاصد و کاربردهای مختلفی طراحی شده است، در اینجا به شما می گوییم که کاربرد موس مو چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم:

حالت دهنده مو

در پاسخ به این سوال که کاربرد اصلی موس مو چیست ؟ باید بگوییم که هدف اصلی از تولید موس مو ها، حالت دادن یا حفظ حالت موها بوده است.

موهای بدون حالت و صاف نقطه مقابل موهای وز هستند، بسیاری از افراد از موهای بدون حالت خود خسته می شوند و به دنبال راهکاری برای حالت دادن به موهای خود هستند. موس مو با حفظ ظاهر طبیعی موها، به آن ها حالت می دهد و موها را زیبا و چشم نواز می کند. مراقبت از موی فر و آرایش آن کار ساده ای نیست استفاده از موس برای زیباتر کردن این مدل مو کاربرد زیادی دارد.

 افراد با موهای فر و حالت دار می توانند با موس مو حالت فر و موج ‌دار موهایشان را بسیار زیباتر و جذاب‌ تر کنند.

موس ها درجه بندی مختلفی دارند، پس شما باید بدانید تفاوت درجه های مختلف موس مو چیست و کدام برای موهای شما مناسب تر است؟ تفاوت درجه های مختلف در میزان حالت دهی آن ها به مو می باشد و هر کدام به یک میزان به حالت پذیری موها کمک می کنند. هرچقدر درجه آن ها بالاتر باشد، میزان حالت پذیری مو هم به کمک آن ها بیشتر می شود. مثلا قدرت حالت دهی موس شماره ۱ به مراتب کمتر از موس شماره ۳ است.

اما نکته مهم در خرید موس مو چیست ؟ در هنگام خرید موس باید با توجه به نوع موهایتان که فر است یا لخت شماره مناسب را انتخاب کنید. به طور مثال موس های شماره ۱ تا ۳ برای موهای فر و شماره ۴ به بالا برای موهای لخت و صاف مناسب تر هستند. با بالا رفتن شماره موس، موهای شما هم پس از استفاده از آن بیشتر خشک می شود. پس اگر موهای خشکی دارید، بهتر است از موس های ملایم شماره ۱ یا ۲ استفاده کنید.

حجم دهنده مو

پس از حالت دادن به مو دومین کاربرد موس مو چیست ؟ بله درست است، حجم دادن به مو دومین کاربرد موس مو می باشد. افرادی که موهای کم پشت و نازکی دارند به راحتی با استفاده از مو می توانند موهای خود را پرپشت و حجیم کنند. برای پرپشت شدن موها مقداری موس را به ریشه موهایتان بزنید، سپس موها را پوش دهید. به همین سادگی موهایتان حجیم تر و زیباتر به نظر می رسد.

حجم دهنده مو

براق کننده مو

یکی از کاربردهای موس مو، براق کردن مو می باشد. پس اگر موهای کدر و ماتی دارید که ظاهر چندان خوبی ندارد و می خواهید آن ها را زیبا، براق و درخشنده کنید، می توانید از موس مو استفاده کنید. از این خاصیت بی نظیر می توانید برای پوشاندن نواقصی چون کدر شدن ساقه مو بر اثر دکلره و عواملی ديگر استفاده کنید.

حالت وز مو را از بین می برد

موس مو محصولی بی نظیر است و برای همه انواع مو چه صاف و بدون حالت و چه وز مناسب است. موس مو ظاهری صاف و زیبا به موهایتان هدیه می دهد و به هیچ عنوان موهای شما وز نمی شود. در ضمن مانند ژل مو حالت چسبندگی ایجاد نمی کند و برخلاف اسپری مو، موها را خشک نمی کند. به طور کلی می‌توان گفت موس مو بهترین جایگزین برای ژل مو یا اسپری مو است.

فواید موس مو برای موهای فر و صاف چیست ؟

یکی از بهترین حالت دهنده های مو که فواید بسیار زیادی دارد و همچنین به نسبت سایر حالت دهنده ها عوارض کمتری هم دارد همین موس مو می باشد و اما فواید موس مو چیست ؟

باعث ایجاد شوره سر نمی شود. بر خلاف ژل، موس بر اثر استفاده طولانی مدت باعث شوره سر نمی شود.

ظاهر غیرطبیعی به موها نمی دهد. موس​ مو، ظاهرغیرطبیعی​ که ژل​ها درست می کنند را ندارند و با حفظ حالت طبیعی موها آن ها را حجیم و حالت دار می کنند.

این محصول برای انواع مو چه حالت دار و چه لخت و بدون حالت مناسب است. اگر موهایتان موج دار است، قطعا شما دوست دارید فر موهایتان را كاملا كنترل كنید، به خصوص وقتی که رطوبت یا گرمای هوا بر كوتیكول های مو تاثیر می گذارند و موها وز و پف كرده می شوند. چون هیچ چیز بدتر از موهای وز کرده نیست چراکه علاوه بر اینکه حالتی ندارند، بر روی زیبایی چهره نیز تاثیر منفی می گذارند. موس مو کمک می‌کند تا حالت فر و موج ‌دار موها بسیار زیباتر و جذاب ‌تر باشند و ماندگاری حالت موج‌ دار مو بیشتر خواهد شد.

اگر موهایی صاف دارید، به سادگی با استفاده از موس مو می‌توانید به موهای خود حالت دهید و موهایی زیبا و درخشان‌ داشته باشید.

موس مو برای افرادی که موهایشان کم پشت است هم مناسب است، چون به موها حجم می دهد و آن ها را زیبا می کند.

بعضی موس ها برای ضخیم سازی تار مو فرمول سازی شده اند و یک انتخاب عالی برای موهایی که در حال نازک شدن هستند، می باشند.

اما کاربرد دیگر موس مو که کمتر کسی از آن باخبر است چیست؟ حفاظت از موها در برابر حرارت!

از موهای شما محافظت می کند. امروزه استفاده از ابزارهای حرارتی برای حالت دادن به موها به شدت گسترش پیدا کرده است و اما ارتباط این مسئله با موس مو چیست ؟ ارتباط این مسئله با موس مو در این است که، بسیاری از برندهای مختلف موس مو یک پوشش ویژه به محصولات خود اضافه می کنند که می تواند از موها در برابر گرما و اشعه UV محافظت کند. پس این مدل موس مو هم از مو در برابر آسیب ها محافظت می کند و هم ظاهری زیبا و پر زرق و برق به موها می دهد. همچنین این مدل موس مو برای آب و هوای شرجی هم مناسب است و موها را در هوای شرجی خوش حالت نگه می دارد.

موس و سشوار

ساختار سبک

موس مو به صورت فوم تولید شده است و برخلاف ژل مو ساختاری فوق العاده سبک دارد. پس اگر می خواهید بعد از حالت دهی به موها احساس سنگینی و چربی روی سرتان نداشته باشید حتما از موس مو استفاده کنید. موس مو بدون ایجاد هیچ وزن اضافه ای باعث حفظ حالت موها می شود بنابراین شینیون مرتب ‌تر و درخشان‌ تری را برایتان ایجاد می کند. در کل بهترین جایگزین برای ژل مو یا اسپری مو همین موس مو می باشد.

خشک شدن سریع

ترکیبات به کار رفته در این محصول به گونه ای است که پس از استفاده به سرعت خشک می شود و حالت دلخواه را به مو می دهد. این ویژگی، سرعت آرایش مو را بالا می برد، پس هنگامی که عجله دارید و سریع می خواهید موهای خود را حالت دهید، بهترین گزینه موس مو می باشد.

موس مو چیست

جلوه ای شاداب و پر انرژی به موها می دهد. موس مو با حالت درخشان کنندگی قوی، شفافیت و براق بودن، جلوه‌ای شاداب ‌تر به موهایتان می ‌دهد.

حالت چسبندگی برای مو ایجاد نمی کند. با استفاده از موس مو، بر خلاف ژل مو روی موهای خود احساس چسبندگی نمی کنید.

موها را خشک و شکننده نمی کند. همانطور که می دانید ژل مو باعث شکنندگی موها می شود و نرمی موها را از بین می برد و موها را خیلی خشک و غیر قابل انعطاف می کند ولی موس مو این طور نیست و نه تنها موها را خشک و شکننده نمی کند، بلکه موهایتان را نرم و لطیف می کند. شاید بپرسید دلیل نرم و لطیف شدن موها توسط موس مو چیست ؟ در ساخت بعضی از موس موها از موادی استفاده شده است که باعث آبرسانی و نرمی موها می شود. البته همه انواع موس موها حاوی این مواد نیستند.

عوارض موس مو چیست ؟

موس مو اگر به درستی و به مقدار مناسب استفاده شود، عوارضی برای مو ندارد ولی مصرف هر روزه و طولانی مدت آن برای سلامت موها مضر است. در ادامه به شما خواهیم گفت که عوارض استفاده طولانی مدت موس مو چیست.

دوام و ماندگاری کمی دارد

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد موس مو دوام و ماندگاری کمتری نسبت به سایر حالت دهنده ها مانند ژل دارد و پس از گذشت مدت کوتاهی، خشکی مو از بین می رود. بزرگترین عیب موس مو همین دوام کم آن است، چون هیچ وقت نمی توان آن را بدون سشوار و دیگر دستگاه های حالت دهنده مو به کار برد و استفاده بیش از حد از وسایل حرارتی مانند سشوار به مرور به موها آسیب می‌رساند، همچنین موجب شكنندگی موها می‌شود و نرمی موها را از بین می‌برد.

باعث تحریک ریه و مشکلات تنفسی می شود

استفاده از موس برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی اصلا مناسب نیست. این محصولات عطر زیادی دارند و می توانند باعث آزار بیماران مبتلا به آسم و آلرژی شوند.

به ساقه مو آسیب می زند

همانطور گفته شد موس مو به ساقه موها آسیب می رساند، اما علت آسیب رسیدن به موها توسط موس مو چیست؟ ساقه مو برخلاف ظاهر آن که جسمی مرده به نظر می رسد، ولی در واقع فعال است و تحریکات محیطی می تواند به آن آسیب برساند. پس به همین دلیل استفاده هر روزه و طولانی مدت از موس مو به خصوص نوع غیربهداشتی و غیر استاندارد آن اثرات منفی روی موها می گذارد. حتی اگر موس مو با ریشه مو و پوست سر هم در تماس نباشد، می تواند اثرات سوئی مانند شكنندگی ساقه مو، تغییر حالت و رنگ پیدا كردن ساقه مو، كدر شدن و از دست دادن درخشندگی موها، روی ساقه مو بگذارد. الان که متوجه شدید عوارض استفاده طولانی مدت از موس مو چیست، توصیه می شود برای مراقبت از انواع مو  در طولانی مدت از آن استفاده نکنید.

عوارض موس مو

 

روش استفاده از موس مو چیست ؟

بسیاری از افراد استفاده درست از موس مو را بلد نیستند و با استفاده نامناسب و غلط از آن به موهایشان آسیب می رسانند به همین دلیل ما در اینجا طرز استفاده از موس مو را به شما آموزش می دهیم و می گوییم نکات مهم در هنگام استفاده از موس مو چیست.

شستن موها با شامپو

برای استفاده از موس مو، موهای خود را شسته و چربی های آن را بزدایید. اگر قصد حجم دهی به موهای خود را دارید توصیه می شود برای شستشو از شامپو حجم دهنده مناسب استفاده کنید.

مرطوب بودن برای استفاده از موس مو

مو‌های شما باید مرطوب باشد به طوری که نه از آن آب بچکد و نه خشک باشد. شاید بپرسید دلیل مرطوب بودن مو برای استفاده از موس مو چیست ؟ مرطوب بودن مو ضروری نیست ولی باعث شافیت و زیبایی بیشتر موها می شود. پس اگر به دنبال نتیجه ای ایده آل هستید از انجام این مرحله غافل نشوید. موها را به آرامی بین انگشت‌ها فشار دهید تا آب از لابه‌لای آن ها خارج شود. سپس با ضربات آرام حوله، موها را کمی بیشتر خشک کنید.

نحوه استفاده از موس مو

طرز استفاده از موس مو

اسپری را سر و ته کرده و به خوبی تکان دهید. طریقه استفاده از موس مو به این گونه است که ابتدا باید مقدار کمی از موس را کف دستتان اسپری کنید و بعد اگر نیاز شد می توانید دوباره بردارید. اما میزان لازم موس مو برای حالت دادن به مو چیست ؟ مقدار موس مصرفی به اندازه، حجم و ضخامت مو بستگی دارد و اگر بیش از اندازه مصرف شود باعث مات شدن رنگ موها می شود. برای موهای متوسط باید به اندازه یک تخم مرغ موس بردارید.

مقدار کافی موس را بر روی دستان خود قرار داده و آن را بر روی کف دو دست خود بمالید و بعد دستتان که آغشته به موس است را از جلو به سمت عقب به موهایتان بمالید و حواستان به ریشه مو باشد. دقت کنید که موس به طور یکنواخت روی تمامی قسمت های مو پخش شده باشد. برای این کار می توانید از یک انگشتان دست یا شانه با دندانه‌ بزرگ استفاده کنید و مو را به طور کامل و یکنواخت پخش کنید. همچنین می‌ توانید موها را حین پخش موس پوش بدهید و آن ها را در بالاتر از حد معمول نگه دارید.

طریقه استفاده از موس

خشک کردن موها با سشوآر

جریان هوا به خودی خود می تواند موهای شما را خشک کند، اما این روش کمکی به حجیم سازی آن ها نمی کند. پس اگر به دنبال نتیجه بهتری هستید با استفاده از یک سشوار که بر روی کمترین درجه تنظیم شده باشد موهایتان را خشک کنید. زمان استفاده از سشوار ریشه مو هایتان را فراموش نکنید.

فواید موس مو

 

در ویدئو زیر می توانید نحوه استفاده از موس مو را مشاهده کنید.

کلام آخر

در این مقاله به پرسش موس مو چیست پاسخ دادیم و درباره این فواید و عوارض آن کامل توضیح دادیم، همچنین طرز استفاده صحیح آن را نیز آموزش دادیم. شما با خواندن این مقاله متوجه شدید که در میان تمام حالت دهنده های مو، موس مو چون عوارض کمتری دارد از همه بهتر است. اگر شما هم مایل هستید، این محصول جادویی را تهیه کنید و همیشه بین وسایل آرایشی‌ تان داشته باشید، می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی میس و مستر با انواع موس مو اورجینال آشنا شوید و نسبت به خرید آن اقدام کنید.

سوالات متداول

نکات مهم خرید موس مو چیست ؟

باید با توجه به نوع مو، ضخامت و میزان چربی آن خرید کنید و محصولی را انتخاب کنید که دارای مهر استاندارد یا پروانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد، همچنین از مارک​های شناخته شده​ای باشد که اثرات، مضرات، هشدارها و عوارض ناشی از استفاده آن روی قوطی درج شده باشد.

اگر محصولتان خارجی است برچسب شرکت واردکننده همراه با مشخصات محصول را ببینید و بعد آن را خریداری کنید. این را هم بگوییم که معمولا موس های مرغوب تر، موها را نرم تر می کنند و عطر بهتری هم دارند.

بهترین برندهای موس مو چیست ؟

همانطور که گفتم باید محصولی با مارک شناخته شده و مرغوب خریداری کنید. هرچند ممکن است برخی از برندهای معروف در بازار ایران به راحتی پیدا نمی‌شوند. اما اگر قصد خرید یک موس موی مناسب و حرفه ای دارید در اینجا با چند مدل از بهترین مارک های موس مو آشنا می‌شوید:

  • موس موی نیوآ (Nivea)
  • موس حالت دهنده آمور (Amore)
  • موس حالت دهنده Taft
  • موس حالت دهنده Intesa
  • موس فرکننده got2b
  • موس باباریا (Babaria)
  • موس حالت دهنده Nelly
  • موس فر كننده مو لورال-Loreal
نکات مهم خرید موس مو چیست ؟

باید با توجه به نوع مو، ضخامت و میزان چربی آن خرید کنید و محصولی را انتخاب کنید که دارای مهر استاندارد یا پروانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد، همچنین از مارکهای شناخته شدهای باشد که اثرات، مضرات، هشدارها و عوارض ناشی از استفاده آن روی قوطی درج شده باشد.
اگر محصولتان خارجی است برچسب شرکت واردکننده همراه با مشخصات محصول را ببینید و بعد آن را خریداری کنید. این را هم بگوییم که معمولا موس های مرغوب تر، موها را نرم تر می کنند و عطر بهتری هم دارند.

بهترین برندهای موس مو چیست ؟

همانطور که گفتم باید محصولی با مارک شناخته شده و مرغوب خریداری کنید. هرچند ممکن است برخی از برندهای معروف در بازار ایران به راحتی پیدا نمی‌شوند. اما اگر قصد خرید یک موس موی مناسب و حرفه ای دارید در اینجا با چند مدل از بهترین مارک های موس مو آشنا می‌شوید:
• موس موی نیوآ (Nivea)
• موس حالت دهنده آمور (Amore)
• موس حالت دهنده Taft
• موس حالت دهنده Intesa
• موس فرکننده got2b
• موس باباریا (Babaria)
• موس حالت دهنده Nelly
• موس فر كننده مو لورال-Loreal