کاندوم زنانه چیست

رعایت موارد بهداشتی در هر رابطه‌ای از اصول اولیه و اساسی رابطه سالم به شمار می‌رود. استفاده از کاندوم، یکی از این اصول است. این در حالی است که برخی از آقایان تمایلی به استفاده از کاندوم ندارند. در این شرایط و به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مقاربتی و بارداری ناخواسته، پیشنهاد می‌شود که بانوان از کاندوم زنانه استفاده نمایند. در حال حاضر شمار بالایی از بانوان با کاندوم زنانه آشنایی نداشته و یا نحوه استفاده از کاندوم زنانه را نمی‌دانند. با خواندن این مقاله پاسخ سوالاتی مانند: کاندوم زنانه چیست ، استفاده از کاندوم زنانه چگونه است ، تفاوت کاندوم مردانه و زنانه چیست و… را خواهید یافت.

انواع کاندوم زنانه چیست و برای چه کاری استفاده میشود؟

اولین چیزی که باید به آن پاسخ دهیم، این است که کاندوم زنانه چیست . کاندوم زنانه یک غلاف پلاستیکی به طول حدوداً 17 سانتی‌متر است و دارای دو حلقه‌ی منعطف (حلقه داخلی و خارجی) در دو سر خود می‌باشد. لازم به ذکر است که کاندوم زنانه از جنس پلی اورتان است و در پاسخ به سوال کاپوت زنانه چیست باید گفت همین کاندوم زنانه است.

کاربرد کاندوم زنانه چیست؟ این نوع کاندوم هم مانند کاندوم مردانه یک روش برای جلوگیری از ورود اسپرم به رحم زن است. این وسیله به طور کامل داخل مهبل را پوشش می‌دهد و علاوه بر جلوگیری از بارداری، از بیماری‌هایی مانند ایدز که از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شوند، نیز جلوگیری می‌نماید. جالب است بدانید که کاندوم های زنانه از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده است. به همین دلیل می‌توانید بدون نگرانی در رابطه با تاثیرات و سلامت آن، نسبت به خرید این محصولات اقدام نمایید.

در ادامه عکس کاندوم زنانه و مردانه در حال استفاده را برای شما تشریح خواهیم کرد تا در صورت تمایل برای استفاده از این وسیله، اطلاعات لازم را در این مورد داشته باشید. جالب است بدانید سالانه از هر 100 نفر در حدود 15 نفر به دلیل عدم آگاهی کافی نسبت به روش استفاده از کاندوم و به طور کلی روش‌های جلوگیری از بارداری، به صورت ناخواسته باردار می‌شوند. پس پاسخ به سوال کاندوم زنانه و مردانه چیست اهمیت زیادی دارد. 

کاندوم زنانه و طرز استفاده از آن

بعد از این که متوجه شدیم کاندوم زنانه چیست ، باید به سراغ روش استفاده از آن برویم. اما طریقه استفاده کاندوم زنانه چیست؟ 

  • در مرحله اول ابتدا یک موقعیت مناسب به جهت قرار دادن کاندوم داخل واژن انتخاب نمایید. به عنوان مثال می‌توانید در حالت نشسته پاهای خود را از یکدیگر باز کنید و کاندوم را استفاده نمایید و یا در حالت خوابیده برای استفاده از آن اقدام نمایید. حالت دیگر برای قرار دادن کاندوم، اینگونه است که بایستید و یک پای خود را روی صندلی قرار دهید و سپس باقی مراحل را طی کنید.
  • پس از قرار گرفتن در موقعیت مناسب، انگشت اشاره را وسط حلقه قرار دهید و با استفاده از انگشت شست و میانی کاندوم زنانه را باز کنید. دقت کنید که کاندوم با کمی فشار باز شده و به صورت حلقه‌ای باریک و بلند در می‌آید.
  • با دست آزاد خود، لبه‌های واژن را باز کرده و با استفاده از روان کننده ها کمی چرب نمایید سپس کاندوم زنانه را به آرامی داخل واژن کنید.
  • انگشت اشاره خود را داخل کاندوم کنید و حلقه داخلی را تا جای ممکن فشار دهید تا کاملاً داخل واژن قرار گیرد. دقت داشته باشید که حلقه داخلی باید روی دهانه رحم قرار بگیرد.
  • حال که میدانید طرز استفاده از کاندوم زنانه چیست در مرحله آخر از درست قرار گرفتن کاندوم و پیچ نخوردن آن داخل واژن اطمینان حاصل نمایید.

دقت کنید که نکته مهم در نحوه استفاده کاندوم بانوان این است که حلقه خارجی کاندوم باید خارج از واژن قرار بگیرد، به این صورت که در حدود 2 سانتی متر از سمت حلقه خارجی کاندوم، بیرون از بدن باشد.

نحوه استفاده از کاندوم زنانه

طریقه استفاده کاندوم زنانه در هنگام رابطه جنسی چیست ؟

تا اینجا می دانید کاندوم زنانه چیست و با عکس کاملا متوجه ماهیت آن شدید. در ادامه نکات مهمی را هنگام استفاده از آن می خوانید. به طور خلاصه مهم ترین نکات هنگام استفاده از کاندوم زنانه چیست؟

  • کاندوم زنانه مانند کاندوم مردانه تنها یک بار قابلیت استفاده دارد و قابل شست و شو و استفاده مجدد نیست.
  • در حین رابطه جنسی بهتر است آلت مرد با دست به داخل کاندوم زنانه هدایت شود تا از لیز خوردن کاندوم و یا داخل رفتن حلقه خارجی آن جلوگیری شود. این کار همچنین باعث می‌شود تا آلت مردانه، خارج از کاندوم، داخل واژن نشود.
  • پس از عمل مقاربت و قبل از ایستادن کاندوم زنانه را از بدن خارج نمایید.
  • مهم ترین نکته استفاده از کاندوم زنانه چیست؟ اینکه هرگز از کاندوم زنانه و مردانه به صورت همزمان استفاده نکنید. در این صورت، نیروی اصطکاک بین این دو وسیله سبب پارگی کاندوم و حتی داخل رفتن حلقه خارجی کاندوم زنانه به داخل واژن میگردد.
  • در صورتی که در حین آمیزش حلقه خارجی کاندوم، داخل واژن شد، سریعاً عمل مقاربت را متوقف کرده و کاندوم را جایگزین نمایید. توجه کنید که این اتفاق تنها در صورتی رخ می‌دهد که حلقه خارجی در جای مناسب قرار نگرفته باشد یا به میزان کافی از روان‌کننده‌ ها استفاده نشده باشد.
  • هنگام استفاده و نصب این محصول از مواد روان‌کننده استفاده نمایید تا از این طریق بتوانید از ایجاد صدا در هنگام تماس آلت مردان با کاندوم زنانه در حین رابطه جنسی جلوگیری کنید.

کاندوم زنانه چیست

آموزش گذاشتن کاندوم زنانه و خارج کردن آن

طریقه خارج کردن کاندوم زنانه چیست؟ برای خارج کردن کاندوم زنانه از بدن قبل از بلند شدن، ابتدا حلقه خارجی کاندوم را گرفته و بچرخانید. سپس آن را با کمی فشار از بدن بیرون بکشید. توجه داشته باشید که با استفاده از این روش مایع مرد بیرون نمی‌ریزد.

پس از انجام مراحل فوق، کاندوم زنانه را داخل یک کیسه قرار دهید و در سطل زباله بیندازید.

توجه کنید که هرگز کاندوم زنانه را داخل توالت نیندازید.

کاندوم زنانه بهتر است یا مردانه ؟

در پاسخ به سوال کاندوم زنانه چیست و چه مزیتی بر کاندوم مردانه دارد، باید بگوییم که هر دوی این محصولات، معایب و مزایای خاص خود را دارند و انتخاب از بین آن‌ها به نظر و سلیقه مصرف کنندگان بستگی دارد. باید توجه کرد که استفاده از کاندوم زنانه کمی مشکل‌تر از کاندوم مردانه می‌باشد و قیمت بالاتری نیز دارد.

همانطور که در ابتدا در بخش کاندوم زنانه چیست بیان کردیم و بسته به کاربرد کاندوم ، در صورتی که مرد علاقه به استفاده از کاندوم مردانه در هنگام رابطه نداشته باشد، پیشنهاد می‌گردد که بانوان از نوع زنانه آن استفاده نمایند. برای کمک به انتخاب بهتر مصرف کنندگان، مزایا و معایب کاندوم زنانه و مردانه را برای شما شرح می‌دهیم.

مزایای کاندوم زنانه چیست ؟

اما کاربرد کاندوم زنانه چیست و مزایای کاندوم زنانه چگونه است؟ در واقع استفاده از کاندوم چه زنانه و چه مردانه تنها دو هدف دارد: 1- جلوگیری از بارداری ناخواسته و 2- جلوگیری از بیماری های مقاربتی. که هر دوی این موارد، این کارایی را دارند و از این نظر تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. از دیگر مزایای کاندوم زنانه می‌توان به جنس آن اشاره کرد. این وسیله از پلی اورتان ساخته شده است که حساسیت کمتری نسبت به لاتکس موجود در کاندوم مردانه ایجاد می‌کند. همچنین احتمال پاره شدن کاندوم زنانه در حین آمیزش تنها 1 درصد می‌باشد.

حداکثر زمان استفاده از کاندوم زنانه چیست؟ این وسیله را می‌توان حداکثر از 8 ساعت قبل از آمیزش داخل واژن قرار داد. جالب است بدانید که کاندوم زنانه کمترین میزان خطرات جانبی را دارد و به ندرت سبب ایجاد حساسیت می‌گردد. کاندوم زنانه از نوع مردانه آن نازک‌تر است و به همین دلیل انتقال گرما توسط آن راحت‌تر صورت می‌گیرد و  احساس بهتری برای طرفین دارد. نکته بسیار مهم در هنگام استفاده از کاندوم زنانه، این مورد است که حلقه خارجی این وسیله که خارج از مهبل قرار دارد، می‌تواند در اثر سایش با کلیتوریس باعث تحریک بیشتر بانوان گردد.

طریقه نگه‌داری از کاندوم زنانه چیست؟ طرز نگهداری این وسیله از دیگر مزایای آن به شمار می‌رود زیرا تغییرات دمایی بر آن تاثیر ندارد و به همین دلیل نیازی به قرار دادن آن در مکان‌های مخصوص نیست. همچنین تاریخ اعتبار آن عموماً تا 5 سال پس از تولید می‌باشد.

دیگر مزایای کاندوم زنانه چیست؟ لازم به ذکر است که کاندوم زنانه در برابر انتقال بیماری‌هایی مانند ایدز، سیتومگالوویروس و هپاتیت B مقاومت بسیار بالایی دارد و غیرقابل نفوذ است. این وسیله در صورت استفاده صحیح و مداوم بین 95 تا  98 درصد از بارداری جلوگیری می‌نماید.

از دیگر مزایای انواع کاندوم زنانه می‌توان به این مورد اشاره کرد که این وسیله مانع از آسیب دیدن مهبل در هنگام مقاربت می‌شود. لازم به ذکر است که این وسیله سبب کاهش تحریک پذیری مردان نمی‌گردد همچنین نیازی به همراه داشتن نسخه پزشک هنگام خرید کاندوم زنانه نیست. اگر برایتان سوال شده که عکس کاندوم زنانه چیست توجه شما را به تصویر زیر جلب می کنیم.

کاندوم زنانه چیست و چطور باید از آن استفاده کرد

 

معایب کاندوم مخصوص بانوان چیست ؟

اما با وجود تمام مزایا، عمده‌ترین معایب کاندوم های زنانه چیست؟

  • این نوع از کاندوم نسبت به کاندوم های مردانه قیمت بالاتری دارد و ممکن است برای برخی افراد صرفه اقتصادی نداشته باشد.
  • استفاده از کاندوم های زنانه برای زنان دشوارتر از نوع مردانه آن می‌باشد اما پس از گذشت زمان و عادت به استفاده از آن‌ها میزان دشواری استفاده از این وسیله تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.
  • این محصولات کمتر شناخته شده‌اند به همین علت کمتر در دسترس هستند و ممکن است افراد برای تهیه و خرید آن‌ها با مشکل رو به رو شوند.
  • در صورت نبود آگاهی و دقت کافی در حین رابطه ممکن است آلت مرد از کنار کاندوم زنانه وارد بدن زن شود که در این صورت کاندوم زنانه هیچ کاربردی نخواهد داشت.
  • استفاده از کاندوم زنانه به دلیل کاهش احساس مستقیم واژن می‌تواند سبب کاهش لذت جنسی برای بانوان شود.
  • این محصولات یک بار مصرف هستند.

در مجموع هنگام خرید پاسخ سوال مزایا و معایب کاندوم زنانه چیست را در نظر داشته باشید. 

مزایای کاندوم مردانه چیست؟

تا این جا با معایب و مزایای کاندوم زنانه آشنا شدیم. بعد از این قصد داریم تا در رابطه با مزایا و معایب کاندوم مردانه، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار بدهیم تا بتوانید با دید بازتر و آگاهی بیشتری این دو محصول را مقایسه نمایید. 

  • باعث جلوگیری از انتقال بیماری های مقاربتی می‌گردد.
  • استفاده از کاندوم مردانه سبب جلوگیری از بارداری ناخواسته می‌شود.
  • کاندوم مردانه در مقایسه با کاندوم زنانه قیمت مناسب‌تری دارد.
  • استفاده از کاندوم مردانه راحت‌تر از کاندوم زنانه است.
  • دسترسی به آن به جهت تهیه و خرید، آسان‌تر می‌باشد.

اما حال که معایب کاندوم زنانه را می دانید، باید بدانید معایب کاندوم مردانه چیست.

معایب کاندوم مردانه چیست؟

کاندوم مردانه نیز مانند کاندوم زنانه دارای معایب متعددی می‌باشد که برخی از این معایب به شرح زیر است.

  • کاندوم ها همگی یک بار مصرف هستند.
  • استفاده از کاندوم مردانه به جهت کاهش احساس مستقیم در آلت مرد سبب کاهش لذت جنسی آقایان می‌گردد.
  • برخی از آقایان تمایل به استفاده از کاندوم را ندارند.

 

داروهای هورمونی به جای استفاده از کاندوم

یکی از روش‌های رایج جلوگیری از بارداری، استفاده از داروهای هورمونی می‌باشد. البته باید توجه داشت که استفاده از این داروها در دراز مدت عوارض متعددی را خواهند داشت. لازم به ذکر است که برای تهیه این محصولات نیاز به نسخه پزشک می‌باشد و هزینه بالاتری نسبت به تهیه انواع کاندوم را به مصرف کنندگان تحمیل می‌کنند. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، این مورد است که این داروها صرفاً از بارداری جلوگیری می‌کنند و تاثیری در بهداشت جنسی طرفین ندارند.

یکی از راه های کم کردن عوارض مصرف داروهای ضد بارداری استفاده از داروهایی با دوز پایین است. اگرچه که کم کردن دوز این داروها می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش عوارض آن ها داشته باشد اما بازهم احتمال بروز عوارض را به صفر نمی رساند و این نکته یکی از بزرگترین ایرادات وارده به این داروهاست. 

انواع مختلف کاندوم چه از نوع زنانه و چه از نوع مردانه برای جلوگیری از بیماری‌های جنسی، تضمین سلامت بهداشت جنسی طرفین، جلوگیری از بارداری ناخواسته و… استفاده می‌شوند. این محصولات برخلاف داروهای هورمونی، عوارض فیزیکی برای بدن نداشته و هزینه پایین تری نیز دارند.

نکته آخر

استفاده از کاندوم (صرف نظر از نوع آن) در حین رابطه جنسی از اصول اساسی و ضروری می‌باشد. در این مقاله در مورد این که مزایا و معایب کاندوم زنانه چیست و چه زمانی باید از آن استفاده شود، صحبت کردیم. در مورد روش استفاده از آن هم توضیحاتی ارائه دادیم. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که هنگام خرید حضوری محصولات مراقبت جنسی احساس خوبی ندارید پیشنهاد ما به شما تهیه این محصولات از فروشگاه‌های آنلاین است. با این روش می‌توانید به راحتی محصول مورد نظر خود را با مشورت شریک جنسی خود انتخاب نموده و درب منزل دریافت نماید.

سوالات متداول در مورد کاندوم زنانه

 

کاندوم زنانه چیست؟

کاندوم زنانه یا FC یک غلاف پلاستیکی به طول حدوداً 17 سانتی‌متر است و دارای دو حلقه‌ی انعطاف پذیر در دو سر خود می‌باشد. این وسیله در هنگام مقاربت و توسط بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش استفاده کاندوم زنانه چیست؟

نحوه استفاده از کاندوم زنانه به صورت جامع و کامل در این مقاله توضیح داده شده است. شما با خواندن این متن می‌توانید پاسخ تمام سوالات خود را در مورد کاندوم زنانه بیابید.

کاندوم زنانه بهتر است یا مردانه؟

انتخاب نوع زنانه یا مردانه کاندوم کاملاً به شرایط و علائق مصرف‌کننده بستگی دارد. پس از کسب اطلاعات در رابطه با معایب و مزایای کاندوم زنانه و مردانه می‌توانید، با توجه به شرایط خود برای خرید آن‌ها اقدام نمایید.

 

 

منبع:

cdc

avert