انواع کانسیلر

پوست نقشی کلیدی را در زیبایی صورت ایفا می کند و داشتن حلقه سیاه دور چشم، قرمزی، جای جوش و لک می تواند از شادابی و طراوت آن بکاهد. برای رفع سریع این مشکلات و داشتن پوستی صاف و شفاف استفاده از کانسیلر را پیشنهاد می کنیم، اما کانسیلر چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟ کانسیلرها یا تصحیح کننده های رنگ، نوعی کرم پودر فشرده رنگی و اغلب روشن هستند، که بدون غیر طبیعی جلوه دادن، زیبایی صورت را دو چندان می سازند. در ادامه با میس و مستر همراه شوید تا دقیق تر بررسی کنیم که کانسیلر چیست ، چه انواعی دارد، راهنمای خرید آن را بگوییم و ببینیم تفاوت آن با پرایمر و کرم پودر در چه چیزی است.

کانسیلر چیست و چه مزایایی دارد ؟

کانسیلر یا تصحیح کننده رنگی نوعی کرم رنگی بسیار فشرده است که به خوبی جای انواع جوش، لک و تیرگی دور چشم را پوشش می دهد. اگرچه در نگاه اول کانسیلر شباهت بسیاری به کرم پودر دارد اما در واقع از آن ضخیم تر است و لک هایی که کرم پودر توانایی پوشش را ندارد، بخوبی کاور می کند.

کانسیلرها وظیفه تصحیح رنگی، زیرسازی و یک دست کردن پوست را قبل از آرایش انجام می دهند. توجه داشته باشید که استفاده از کانسیلرهای نامرغوب ممکن است به جای محو کردن تیرگی ها و لک های صورت آن ها را برجسته تر نشان دهد، به همین خاطر در انتخاب و نحوه استفاده از کانسیلر نهایت دقت را به خرج داده و آن را از فروشگاه های معتبری چون میس و مستر خریداری نمایید.

کانسیلر صورت چیست

راهنمای خرید انواع کانسیلر چیست ؟

بعد از این که متوجه شدیم کانسیلر چیست ، باید با نحوه خرید آن آشنا شویم. استفاده از کانسیلر مناسب برای پوست شما، کلید داشتن آرایشی بی عیب و نقص است. بهترین کانسیلرها پوشاننده تغییر رنگ، تیرگی ها و لک های پوستی هستند. با انتخاب پایه رنگی و نوع مناسب، پوستی یکدست و یکنواخت خواهید داشت. کانسیلر خود را بر اساس نوع پوست و مشکلاتی که در پی رفعشان هستند، انتخاب کنید. اگر پوست خشکی دارید، به دنبال خرید انواع مایع با پوشش مات نباشید، زیرا این محصول خشکی پوست شما را بیشتر نشان می دهد.

اگر پوستی چرب با منافذ باز شده دارید، به دنبال خرید کانسیلر استیکی یا کرمی نباشید. بافت این نوع محصولات موجب مسدود و بزرگ تر شدن، منافذ پوست می شود. به علاوه آنها عامل چرب تر و براق تر شدن پوست صورت هستند. این موارد مهم ترین اصولی است که هنگام خرید کانسیلر باید در نظر داشته باشید.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب در تصحیح رنگی پوست، از کانسیلرهای با پوشانندگی متوسط یا کم استفاده کنید. برای صورت خود کانسیلری را انتخاب کنید که دقیقاً با رنگ پایه پوست شما مطابقت داشته باشد. از خرید محصولات دارای سایه ها و تناژ رنگی (حتی به طرز نامحسوس) صورتی، سرخ، هلویی، سفید، زرد یا مسی خودداری کنید چرا که این رنگ ها در نتیجه نهایی دیده شده و به شما ظاهری غیر طبیعی می دهند.

برای پوشاندن تیرگی دور چشم کانسیلری را بخرید که یک تا دو درجه روشن تر از رنگ پوستتان است، در غیر این صورت دور چشم ها به طور غیر طبیعی سفید دیده می شوند. برای استفاده در دیگر قسمت های صورت کانسیلری دقیقا رنگ پوست یا کرم پودرتان را تهیه کنید. در صورت رعایت همین نکات ساده می توانید آرایشی کاملا بی نقص داشته باشید.

کانسیلر مایع

کانسیلر مایع متنوع ترین نوع کانسیلر است، زیرا پوشش قابل توجهی را ارائه می دهد و برای همه انواع پوست به جز خیلی خشک مناسب است. این مدل استفاده بسیار آسانی دارد. کانسیلر مایع برای پوشاندن جوش ها بهترین گزینه است، چرا که کم تر از دیگر مدل ها روی صورت حالت کیکی می شود و کم تر سطح منافذ را می بندد، اتفاقی که در کانسیلرهای استیکی بسیار شایع است.

همچنین استفاده از آن در نواحی دارای خط و خطوط نتیجه مطلوبی دارد، چرا که بافت نازکش باعث می شود در همه قسمت ها بخوبی پخش شود. توجه داشته باشید که با توجه به عمق چین و چروک ها گاهی ممکن است این اتفاق نیفتد. کانسیلرهای مایع با پوشش مات دوام بیشتری نسبت به نمونه هایی دارند که پوششان براق است.

کانسیلر های مایع با جلوه درخشان بیشتر روی صورت حرکت کرده و احتمال دارد که پس از پایان کار پخش شوند، اما روی پوست طبیعی تر دیده می شوند. کانسیلرهای مایع درخشان انتخاب فوق العاده ای برای استفاده دور چشم هستند، این محصولی تیرگی های دور چشم را پوشانده و درخشندگی زیبایی به چشم ها می دهد. البته به شرطی که درخشندگی ملایم و لطیفی داشته باشد،‌ استفاده از محصولات بسیار اکلیلی اصلا پیشنهاد نمی شود. خواص استفاده از کانسیلر مایع چیست ؟

  • مناسب برای پوست های نرمال، مختلط، چرب، حساس و مستعد آکنه
  • پوشانندگی متوسط از ملایم تا بسیار زیاد
  • با امکان انتخاب نوع خیلی براق، براق، درخشان ملایم، نیمه مات و مات

 

کانسیلرهای مایع

کانسیلر استیکی

کانسیلر استیکی چیست ؟ کانسیلر استیکی به دلیل اینکه دارای بافت نیمه جامد است، غالباً رنگدانه و بافتی ضخیم و کرمی دارد. این نوع کانسیلر را می توان بصورت خطی یا ضربه ای روی پوست زد و سپس آن را با انواع اسفنج یا براش، پخش (Blend) کرد. محصول را با انگشت تمیز یا با یک اسفنج کوچک کامل به طوری که لبه هایش مشخص نباشد کامل محو کنید. توجه داشته باشید که این نوع پوشانندگی بسیار بالایی دارد و منافذ پوست را به طور کامل مسدود می نماید، به همین دلیل استفاده از آن به افراد دارای پوست چرب یا مختلط توصیه نمی شود.

«خرید انواع کانسیلر»

  • مناسب پوست های نرمال، خشک و حساس
  • پوشانندگی متغیر از متوسط تا بسیار زیاد
  • با امکان انتخاب بین نوع براق و مات پودری

 

کانسیلر استیکی چیست

 

کانسیلر کرمی

به طور معمول کانسیلرهای کرمی پوشانندگی بین متوسط تا بسیار زیادی دارند. این نوع اغلب بصورت ظرف های کاسه ای کوچک، پلت یا فشرده، بسته بندی می شود. کانسیلرهای کرمی برای پوشانندن تیرگی دور چشم و مشکلات صورت بهترین گزینه هستند. پخش پذیری آن ها خوب است و با انگشت تمیز، اسفنج یا براش مخصوص بخوبی روی چین و چروک های پوست پخش می شوند. انواع رقیق تر نوع کرمی ممکن است پس از پایان کار پخش شوند و به همین خاطر بهتر است همراه با پودر تثبیت کننده آرایش یا پودر فشرده استفاده شوند.

  • مناسب پوست های نرمال، خشک، مختلط و حساس
  • پوشانندگی متغیر از متوسط تا بسیار زیاد
  • با امکان انتخاب بین نوع براق و کرمی

 

چطور بر اساس رنگ صورت کانسیلر انتخاب کنیم؟

علاوه بر نوع پوست، رنگ آن نیز در انتخاب و خرید انواع کانسیلر از اهمیت بالایی برخوردار است. کانسیلرها دارای ۵ تناژ رنگی متفاوت هستند که هر کدام متناسب با افرادی با رنگ پوست متفاوت است. بنفش کم رنگ برای پوشاندن زردی پوست و رنگ پریدگی، کانسیلر زرد برای محو کردن رنگ بنفش مانند حلقه دور چشم یا کبودی، رنگ سبز برای پوشش قرمزی، و رنگ نارنجی برای محو کردن لکه های آبی، خاکستری، بنفش یا حلقه های زیر چشم استفاده می شود.

کانسیلر نارنجی: کانسیلر نارنجنی مناسب پوست های سبزه و گندمی است و لکه های تیره و روشن روی پوست را کامل محو می کند. استفاده از آن به افرادی که پوست سفیدی دارند توصیه نمی شود،‌ چرا که چهره را غیر طبیعی نشان خواهد داد.

کانسیلر زرد: زرد برای محو کردن رنگ بنفش مانند حلقه دور چشم یا کبودی بکار می رود و در صورت تمایل می توان از آن به عنوان پرایمر سایه نیز استفاده کرد.

کانسیلر بنفش: بنفش کم رنگ برای پوشاندن زردی پوست و رنگ پریدگی مناسب است. کانسیلر بنفش زردی و بی روح بودن پوست را از بین می برد، همچنین جای جوش را محو می کند.

کانسیلر سبز: این کانسیلر برای خنثی کردن تن قرمز پوست استفاده می شود. اگر دارای لکه‌ های قرمز مادر زادی هستید یا می‌خواهید جوش ‌های خود را بپوشانید این کانسیلر را پیشنهاد می کنیم.

کانسیلر صورتی: رنگ صورتی برای کاور کردن سایه های آبی بر روی پوست های روشن است. محصولی که خستگی را از چهره محو کرده و آن را شاداب نشان می دهد. استفاده از آن را به افراد با پوست سفید توصیه می کنیم.

رنگ های کانسیلر

نحوه استفاده از کانسیلر چیست ؟

تا به این جا دیدیم که کانسیلر چیست و چگونه باید محصولی متناسب با پوست و خواسته هایمان را انتخاب کنیم. هر نوع کانسیلر صورتی را که انتخاب کنید، نحوه استفاده از آن تفاوتی نخواهد داشت. تمامی انواع پوست باید پیش از استفاده صورت خود را با مرطوب کننده، آبرسانی کنند تا دوام و ماندگاری آرایش (به ویژه پرایمر) بر روی پوستشان افزایش یابد. اگر شما پوستی نرمال یا چرب دارید، آبرسانی سبک و مات بهترین نتیجه را در آرایشتان خواهد داشت.

اگر قصد استفاده همزمان از کانسیلر و کرم پودر را دارید، ابتدا کرم پودر را به صورت زده و پس از جذب و خشک شدن کامل آن به سراغ کانسیلر آرایشی بروید.

کانسیلر را با انگشتان تمیز، برس یا اسفنج بر روی مناطقی از پوست که رنگ متفاوتی دارند، تیرگی ها و یا نواقص پوستی قرار دهید و به آرامی و ضربه وار آن را پخش نمایید. تا زمانی که هیچ خط مشخصی بین کانسیلر و پوست یا کرم پودر شما وجود نداشته باشد، این کار را ادامه دهید.

کانسیلرهای مایع، کرمی یا با حالتی بین کرمی و پودری نباید بر روی پودر تثبیت کننده آرایش یا پودرهای فشرده استفاده شوند، چرا که ممکن است روی صورت ماسیده شوند. اگر می خواهید از پودر تثبیت کننده بزنید، ابتدا کانسیلر را به پوست زده و صبر کنید تا کامل خشک شود.

در نهایت، کار خود را با پودر تثبیت کننده به پایان برسانید. ممکن است فکر کنید که کانسیلرهای مات نیازی به پودر تثبیت کننده ندارند و بافت خودشان به قدر کافی مات و بادوام است. خودتان می توانید یکبار آن را با پودر و بار دیگر بدون آن امتحان کرده و ماندگاری و دوامشان را با یکدیگر مقایسه نمایید.

نکته مهم

هنگام استفاده از کانسیلر در بخش های دور چشم، سعی کنید از محصولی با درخشش ملایم استفاده نمایید. همچنین می توانید برای زیباتر شدن، کمی هایلاتر با برق ملایم بر روی آن بزنید تا درخشش و جذابیت چشمانتان دوچندان شود.

 

ترفندهای استفاده از کانسیلر صورت چیست؟

هنگام زدن کانسیلر (مانند دیگر بخش های آرایش) باید در محیط نور کافی وجود داشته باشد تا به میزان کافی از آن را استفاده نمایید. برای پوشاندن تیرگی های دور چشم کانسیلر را با براش یا اسفنجی کوچک به شکل مثلث زیر چشم خود بکشید و سپس با براش یا اسفنجی بزرگ تر آن را بخوبی محو نمایید تا تمام سطح زیر چشم پوشانده شود.

می توانید از کانسیلرها برای پوشاندن جای جوش و لک های روی پوست بدن نیز استفاده کنید. کمی کانسیلر هماهنگ با رنگ پوستتان را روی لک ها زده و آن را بخوبی محو نمایید. برای طبیعی تر شدن هرچه بیشتر پوست می توانید کمی پنکک هم روی آن بزنید. برای پشگیری از پخش شدن رژ لب (بخصوص رنگ های جیغ و قرمز)، ثابت شدن شکل لب و حجم دادن به لب ها کمی از کانسیلر را به دور لبتان بزنید.

برای جلوگیری از کیکی شدن کانسیلر مخصوصا در نواحی زیر چشم اسفنجتان را مرطوب کنید یا پس از تمام شدن کار، دستمال کاغذی تا شده ای را زیر چشمتان قرار داده با ملایمت روی آن دست بکشید، تا اضافه های آرایشتان کاملا گرفته شود.

از دیگر کاربردهای آن باید به تمیز کردن ابروها اشاره کرد. با کانسیلر ابروهای خود را قاب کرده و آن ها را تمیزتر و برجسته تر نشان دهید. کانسیلر را در بالا و پایین ابروهای خود بزنید.

مخفی کردن اشتباهات آرایشی دیگر کاربرد کانسیلر است. گاهی استفاده از آن بهتر از این است که با پخش کردن و پاک کردن، پوست کثیف شده و دوباره اصلاحات انجام شود.

براش کانسیلر چیست؟

قلم موها یا براش های آرایشی یکی از تکنیکی ترین و بهترین روش ها برای پخش ایده آل هر بخش از آرایش بر چهره شما هستند و این نکته برای براش کانسیلر نیز صدق می کند. اگر برایتان سوال پیش آمده که براش کانسیلر برای چیست باید بگوییم که قلمویی باریک، محکم و کمی مخروطی شکل است که برای استفاده بسیار دقیق از کانسیلر بکار می رود.

قلموی تصحیح رنگ

فرق پرایمر و کانسیلر با کرم پودر چیست ؟

با توجه به تنوع گسترده لوازم آرایشی، تشخیص این که ما به کدام محصول احتیاج داریم و هر یک از آن ها چه کاربردی دارند، کمی دشوار است. در ادامه تفاوت کرم پودر، کانسیلر و پرایمر را بررسی کرده و کاربرد جداگانه هریک را می گوییم.

پرایمر، اولین گام در پایه آرایش

پرایمر اولین اقدامی است که برای پایه آرایش و بیس پوست انجام می شود. پرایمر خط و خطوط صورت را پوشانده و منافذ را محو می کند. پس از استفاده این محصول پوست صاف و آماده آرایش شده که البته ماندگاری و دوام آرایش بر روی آن بیشتر از حالت عادی خواهد بود.

کرم پودر، گام دوم در آرایش پوست

کرم پودر تمام صورت را پوشش داده و آن را صاف و مخملی می سازد. اگرچه برخی افراد در دومین گام از کانسیلر و سپس از کرم پودر استفاده می کنند اما بهترین حالت زدن کرم پودر و بعد از آن کانسیلر است.

کانسیلر، تمام کننده پوشش صورت

پس از زدن کرم پودر و پرایمر پوستتان فوق العاده خواهد بود، اما برای زیبایی هرچه بیشتر، پوشاندن قرمزی صورت، لک ها و حلقه سیاه دور چشم بهترین گزینه استفاده از کانسیلر است.

معروفترین برندهای کانسیلر کدامند؟

با توجه به تقاضای بالا برای خرید این محصول، برندهای زیادی به تولید آن می پردازند. شرکت های سازنده به طور مداوم در تلاش هستند تا ترکیبات موجود در کانسیلرها را به روز کرده و کیفیت آن ها را مطابق با تکنولوژی روزی جهان، ارتقا دهند. کانسلیر نارس، مک، میبیلین مدل Age Rewind، نوت و گلدن رز برخی از بهترین برندهای موجود در بازار هستند.

در این مطلب به پرسش کانسیلر چیست و چگونه استفاده میشود پاسخ دادیم. ابتدا راهنمای دقیق خرید آن را مطابق با نوع پوست و رنگ پوستتان گفتیم و سپس دیدیم که راهنمای استفاده دقیق از آن چگونه است. سپس به ترفندهایی برای زیباتر شدن آن پرداختیم. فرق پرایمر و کانسیلر با کرم پودر، آشنایی با براش آرایشی و معرفی معروفترین برندهای کانسیلر از دیگر مواردی است که پاسخ آن را گفته ایم. در صورت داشتن هرگونه سوال، در بخش نظرات پاسخگوی شما خوانندگان عزیز خواهیم بود.

سوالات مربوط به کانسیلر چیست ؟

کانسیلر آرایشی چیست؟

کانسیلر یا تصحیح کننده رنگی، نوعی لوازم آرایشی است که برای پوشاندن تیرگی های دور چشم، چروک ناشی از سن، پوشاندن جای جوش، لک و دیگر ایرادات پوست استفاده می شود. این محصول شباهت زیادی با کرم پودر دارد اما غلظت و رنگدانه های آن بیشتر است.

کانسیلر را قبل از کرم پودر استفاده کنیم یا بعد از آن؟

اگر می خواهید از کرم پودر، پرایمر و کانسیلر استفاده کنید، ابتدا پرایمر را به صورت زده و پس از آن کرم پودر بزنید، آخرین گام زدن کانسیلر است. بین هر مرحله باید به اندازه کافی صبر کنید تا پوستتان کامل خشک شود. اگر از کانسیلر قبل از کرم پودر استفاده کنید، دیگر تاثیر آن کم تر می شود.

آیا می توان از کانسیلر به تنهایی استفاده کرد؟

بله، می توانید آن را بدون کرم پودر یا دیگر کرم های بیس استفاده کنید. در این حالت باید رنگ کانسیلر نزدیک به رنگ پوست خودتان باشد. در صورت روشن بودن بیش از حد کمی خاکستری دیده می شود.

 

 

منبع:

adorebeauty

wikihow

neutrogena