آشنایی با فواید کاندوم به تفکیک انواع مختلف آن

به جرات می توان گفت، کاندوم ها در میان محصولات بهداشت جنسی جزو پرطرفدارترین ها به حساب می آیند. همواره از کاندوم به عنوان روشی برای پیشگیری از بارداری یاد می شود. اما آیا می دانید، فواید کاندوم تنها به این مورد محدود نمی شود و فواید بی شمار دیگری نیز دارد. اگر مایل هستید، تا با فواید مدل های مختلف کاندوم آشنا شوید، تا انتها با این بخش از مجله سلامت و زیبایی میس و مستر همراه باشید؛ چراکه در این قسمت فواید هر نوع از کاندوم به صورت مجزا معرفی شده است.

فواید استفاده از کاندوم زنانه

کاندوم زنانه، نوعی کاندوم بوده که همانطور که از نامش پیداست، مخصوص بانوان است. این نوع کاندوم، دو حلقه دارد که یکی از آن ها در داخل واژن و دیگری روی واژن قرار می گیرد و فواید فراوانی دارد. کاندوم های زنانه برای آن دسته از بانوانی که همسرشان به هیچ عنوان حاضر به استفاده از کاندوم مردانه نمی باشند، بسیار مناسب است. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله کاندوم زنانه چیست مراجعه کرده و پاسخ سوالات خود را بیابید.

در ادامه به معرفی مهم ترین فواید کاندوم زنانه خواهیم پرداخت.

  • اولین و مهم ترین فایده کاندوم زنانه این است که اسپرم را از رحم بانوان دور نگه می دارد و همین امر به خوبی می تواند، مانع از باردار شدن بانوان شود.
  • جلوگیری از ابتلا به عفونت ها و بیماری های مقاربتی نظیر سوزاک، تبخال تناسلی، ایدز و… از دیگر فواید کاندوم های زنانه است، که از بهترین مزایای آن نیز به حساب می آید.
  • دیگر فایده کاندوم های زنانه این است که در صورت استفاده از آن، نیازی نیست که همسر شما به محض انزال، بلافاصله آلت تناسلی خود را بردارد.
  • از آن جایی که در تولید کاندوم های زنانه، عمدتا از پلی اورتان استفاده می شود و کاندوم های مردانه با لاتکس ساخته می شوند. خانم ها در صورت استفاده از کاندوم های زنانه دیگر نباید نگران حساسیت خود نسبت به لاتکس باشند.
  • یکی دیگر از فواید کاندوم زنانه جنس نازک آن است که باعث انتقال گرما در حین رابطه جنسی می شود و از لذت رابطه جنسی نمی کاهد.
  • از آن جایی که انتهای کاندوم زنانه که خارج از مهبل قرار دارد، باز است، می تواند در اثر سایش با کلیتوریس باعث تحریک بیشتر زن در حین رابطه جنسی شود.
  • دیگر مزیت کاندوم زنانه این است که به راحتی می توان آن را با انواع روان کننده ها و چرب کننده ها استفاده کرد.

فواید کاندوم زنانه

مهم ترین مزیت کاندوم کمک به پیشگیری از بارداری و ممانعت از انتقال ویروس ها و عفونت های آمیزشی نظیر ایدز می باشد.

فواید کاندوم مردانه

کاندوم مردانه پوششی از جنس لاتکس است که در حین رابطه جنسی روی آلت تناسلی مرد کشیده می‌ شود و دارای فواید بی شماری است. در ادامه مهم ترین فواید کاندوم ساده و مدل های دیگر را شرح داده خواهد شد.

  • اولین فایده کاندوم مردانه مانند نوع زنانه آن، این است می تواند تا با جلوگیری از ورود اسپرم به رحم در حدود ۸۶ تا ۹۵ درصد از بارداری ناخواسته جلوگیری کند.
  • از بهترین فواید کاندوم مردانه می توان به قابلیت بی نظیر آن در جلوگیری از انتقال عفونت ها و ویروس هایی نظیر ایدز، هپاتیت سی، سوزاک و دیگر بیماری‌های آمیزشی در حین رابطه جنسی اشاره کرد.
  • دیگر فایده کاندوم های مردانه برای آن دسته از آقایانی که با مشکل انزال زودرس دست و پنجه نرم می کنند، است. کاندوم مردانه می تواند، این مشکل دردسرساز را در آقایان تا حدودی برطرف کند.
  • بهبود بخشیدن توان نعوظ در آقایان مسن یا کم ‌توان نیز از دیگر فواید کاندوم های مردانه است. کاندوم های مردانه به حفظ نعوظ در روابط جنسی کمک شایانی می نمایند.
  • از دیگر فواید کاندوم های مردانه این است که تاثیری روی قدرت باروری هیچ کدام از دو طرف ندارند و همین مسئله می تواند خیال مصرف کنندگان را از بابت توانایی باروری راحت کند.
  • کاهش احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم (سرویکس) یکی دیگر از فواید استفاده از کاندوم مردانه است که به علت مسدود کردن انتقال HPV می باشد.

فواید کاندوم مردانه

در ادامه این قسمت فواید مدل های مختلف کاندوم مردانه را به تفکیک بررسی خواهیم کرد. در هر بخش مزایای کاندوم را می خوانید. 

فواید کاندوم های خاردار

  • داشتن رابطه جذاب و متفاوت
  • نشان دادن آلت تناسلی بزرگتر

خواص کاندوم های تاخیری

  • بی حس کردن آلت تناسلی مرد
  • به تاخیر انداختن انزال

فواید کاندوم های طعم دار

  • دارای طعم و رایحه های مختلف نظیر انواع میوه
  • کمک به افزایش لذت جنسی در روابط دهانی یا اورال سکس

 کاندوم های فضایی

  • افزایش لذت جنسی زنان
  • کمک به ارگاسم بهتر زنان

خاصیت کاندوم های گرم کننده

  • با دارا بودن خواص گرم کنندگی باعث افزایش لذت جنسی طرفین خواهد شد.

توجه داشته باشید، که با وجود فواید فراوانی که کاندوم ها دارند، اما هرگز نباید کاندوم زنانه و مردانه را به صورت هم ‌زمان استفاده کنید؛ چراکه باعث افزایش خطر پارگی کاندوم و به دنبال آن انتقال ترشحات می شود.

کلام آخر

در این مطلب با فواید کاندوم آشنا شدید. چنانچه محتوای این بخش توانسته شما را ترغیب به خرید و استفاده از مدل های مختلف کاندوم نماید به راحتی می توانید به فروشگاه اینترنتی میس و مستر مراجعه نمایید و ضمن مشاهده و بررسی مدل های مختلف کاندوم، نسبت به خرید آن اقدام کنید و محصول خود را در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

سوالات متداول در خصوص فواید کاندوم

در ادامه این بخش به سه مورد از رایج ترین سوالات پیرامون فواید مدل های مختلف کاندوم پاسخ خواهیم داد.

آیا کاندوم مانع ایدز می شود ؟

بله؛ کاندوم ها با جلوگیری از تماس مستقیم آلت تناسلی طرفین و همچنین ترشحات بدنی آن ها با هم در زمان برقراری روابط جنسی، احتمال انتقال بیماری‌های مقاربتی از جمله اچ آی وی را تا ۹۰ درصد کاهش می دهند. با این حال محققان دانشگاه A&M تگزاس اقدام به ساخت نوعی کاندوم نموده اند که به کمک آن بتوان از ابتلا به ویروس ایدز به صورت قطعی و تضمینی جلوگیری کرد.

آیا کاندوم ها معایب یا عوارضی هم دارند؟

بله؛ یکی از مهم ترین معایب کاندوم، احتمال پارگی آن در طول برقراری رابطه جنسی است که می تواند، منجر به انتقال ترشحات بدنی زن و مرد به یکدیگر شود. دومین عیب آن جنس لاتکس آن است که می تواند در برخی افراد منجر به ایجاد حساسیت گردد.

 آیا استفاده از کاندوم لذت جنسی را کم می کند؟

خیر؛ محققان با تلاش های فراوان و پرس و جو از زوج های متعدد به این نتیجه رسیده اند که لذتی که زن و مرد از رابطه ی جنسی با کاندوم می برند، به همان اندازه ای است که از رابطه جنسی محافظت نشده و بدون کاندوم حاصل می شود. ضمن آن که وجود کاندوم‌ های متنوع و بسیار نازک در بازار می تواند به افزایش لذت و رضایت جنسی منجر شود.

 

منابع

news-medical