آموزش بافت تیغ ماهی برای مبتدی ها + فیلم آموزشی

بافت مو یکی از مدل موهای پرطرفدار بوده که از گذشته تاکنون رواج داشته است. بافت مو انواع مختلفی دارد که بافت مو تیغ ماهی یکی از متداول ترین و شکیل ترین آنهاست. در ادامه این مطلب قصد داریم آموزش بافت تیغ ماهی مو را به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش بافت تیغ ماهی

قبل از انجام بافت مو تیغ ماهی، ابتدا موها را براشینگ کنید تا نتیجه کار شما در پایان کاملا مرتب و آراسته باشد. سپس ساقه موها را آغشته به مقدار کمی کرم مو کنید تا خرده موها از لابلای بافت مو بیرون نزد و جلوه کار زیباتر شود.

در مرحله بعد از بافت مو تیغ ماهی ساده باید موها را از قسمتی که قصد دارید ببافید، با کش ببندید. توجه داشته باشید که در پایان کار این کش بریده می شود؛ پس توصیه می کنیم از یک کش معمولی استفاده نمایید. شما می توانید بافت مو را دم اسبی انجام دهید یا آن را در قسمت انتهایی سر در مجاورت گردن ببافید.

پس از این که موها را با کش بستید، دنباله آن را به دو بخش مساوی تقسیم کنید. لایه سمت راست را با دست نگه داشته و مقدار کمی از لایه سمت چپ را به قسمت راست بیاورید. همین کار را سمت راست باید انجام دهید. یعنی موهای سمت چپ را با دست نگه داشته و از بخش بیرونی سمت راست یک تکه جدا کرده و به قسمت چپ بیاورید.

عبور قسمت های مختلف مو به داخل همدیگر را باید انقدر تکرار کنید تا به انتهای موها برسید. در نهایت موها را با یک کش ببندید و کش بالای دم اسبی را ببرید. سپس مقداری اسپری حالت دهنده روی موها بزنید تا مدل مو تیغ ماهی شما ثابت بماند.

آموزش بافت تیغ ماهی

روش بافت تیغ ماهی مدل پری دریایی

یک مدل بافت مو تیغ‌ماهی دیگر به نام مدل مو پری دریایی وجود دارد. برای داشتن این مدل هم ابتدا باید موهایتان را شانه بزنید و در صورت لزوم براشینگ کنید. سپس ساقه موها را آغشته به کرم مو کنید تا خرده موها را پوشش دهد.

در مرحله بعد باید دو قسمت کوچک از موهای نزدیک به رستنگاه مو را جدا کنیم. سپس از قسمت راست موها تکه کوچکی را جدا می کنیم و آن را با دسته سمت چپ ترکیب می کنیم. در مرحله بعد همین کار را با قسمت چپ موها انجام می دهیم و تکه کوچکی از آن را با قسمت راست موها ادغام می کنیم.

پس از این که دو ردیف از بافت تیغ ماهی را انجام دادیم، لایه ای از موهای سمت راست که خارج از بافت هستند را به لایه سمت چپ اضافه می کنیم. در مرحله بعد باید لایه ای از موهای سمت چپ که خارج از بافت است را به لایه سمت راست اضافه کنیم. این کار را تا انتها انجام می دهیم تا با اضافه کردن موها از سمت چپ و راست، بافت تیغ ماهی کامل شود و موهای تمام نواحی سر داخل بافت برود.

روش بافت تیغ ماهی مدل پری دریایی

بافت مو پری دریایی بسیار شبیه به بافت تیغ ماهی ساده است؛ با این تفاوت که به صورت شل تر انجام می شود.

فیلم آموزش بافت مو تیغ ماهی جلوی سر

برای آشنایی بیشتر با این مدل بافت مو پرطرفدار می توانید فیلم آموزش بافت تیغ ماهی جلوی مو که در ادامه آماده کرده ایم را مشاهده کنید و از آن به عنوان یک مدل مو مجلسی استفاده نمایید. 

برای بافت تیغ ماهی جلوی مو باید ابتدا مشخص کنید که قصد دارید بافت را از کدام ناحیه سر شروع کنید. سپس قسمت مورد نظر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. یک لایه از موهای سمت چپ جدا کرده و با لایه سمت راست ادغام می کنیم. در مرحله بعد یک لایه از موهای سمت چپ جدا کرده و آن را با موهای سمت راست ترکیب می کنیم.

پس از این که یک یا دو ردیف از بافت مدل تیغ‌ماهی را انجام دادیم، شروع به اضافه کردن لایه هایی از موهای اطراف لایه چپ و راست می کنیم. یعنی با این کار موهایی که خارج از بافت هستند را به آن اضافه می کنیم تا کل موها به همین ترتیب به اتمام برسند.

اموزش بافت مدل تیغ ماهی گل دار

بافت مو تیغ ماهی را می توانید مدل های مختلفی بدهید و ایده های جالبی خلق کنید. یکی از مدل هایی که می توانید با استفاده از بافت مدل تیغ‌ماهی ایجاد کنید، شینیون گل است. برای این مدل بافت مو ابتدا باید موها را براشینگ کنید و برس بکشید. سپس موها را از نیمکره سر یعنی دقیقا دو طرف گوش تقسیم بندی کرده و با کش ببندید.

ادامه موهایی که با کش بسته اید را بافت کلاسیک بزنید. روش انجام بافت مو کلاسیک به این صورت است که موها را به سه دسته مساوی تقسیم کنید. سپس دسته سمت راست را روی دسته وسط بیاورید. دسته سمت چپ را نیز روی دسته سمت راست بیاورید. این کار را تا انتها ادامه دهید و با کش ببندید. در مرحله بعد باید موهایی که بافت کلاسیک زدید را چند دور بپیچید تا شکل گل شود. برای فیکس کردن این گل می توانید از چند سنجاق استفاده کنید.

ادامه موهایی که باز هستند را باید بافت مو تیغ ماهی بزنید. به این صورت که موها را به دو دسته تقسیم کنید. سپس به همان روشی که در بالا هم به آن اشاره کردیم، دسته ای از سمت راست موها را جدا کرده و با دسته چپ همراه کنید. دسته نازک دیگری از سمت چپ نیز جدا کرده و با دسته سمت راست ترکیب نمایید. این کار را تا انتها ادامه دهید و از کش مو برای فیکس کردن آن استفاده کنید.

بافت گل دار

آموزش بافت تیغ ماهی هدبندی

یکی دیگر از مدل هایی که می توانید با استفاده از روش بافت مو تیغ ماهی ایجاد کنید، مدل هدبندی است. برای این کار کافیست دسته ای از موهای قسمت شقیقه سر را جدا کرده و آن را به دو دسته تقسیم کنید. سپس آن را به روشی که در بالا به آن اشاره کردیم، بافت مو تیغ ماهی بزنید. طرف دیگر سر را نیز به موازات همان قسمتی که بافت مو تیغ ماهی زدید، دسته بندی کرده و بافت مو را تکمیل کنید. پس از این که هر دو طرف سر را تیغ ماهی انجام دادید، با استفاده از یک کش سر آن ها را به هم ببندید تا شکل هدبند شوند. می توانید از یک ربان به رنگ لباس تان برای شکیل تر شدن بافت تیغ ماهی استفاده کنید.

بافت هدبندی

آموزش بافت تیغ‌ماهی یک طرفه

بافت تیغ ماهی یک طرفه یکی دیگر از مدل موهایی است که می توانید برای زیبایی بیشتر موهای خود از آن استفاده کنید. روش کار بسیار ساده بوده و مراحل اولیه آن مانند روش هایی که قبلا به آن اشاره کردیم، است. برای این کار می توانید تمام موها را در سمت چپ یا راست سرتان جمع کنید. سپس شروع به زدن بافت تیغ‌ماهی کنید.

یکی دیگر از روش هایی که می توانید با بافت مو تیغ ماهی یک طرفه انجام دهید، این است که نصف موها را در یک سمت چپ یا راست سر با کش ببندید و آن را بافت کلاسیک بزنید. سپس بافت کلاسیک را چند دور بپیچید تا شکل گل رز ایجاد شود. در مرحله بعد باید موهایی که در یک طرف و در جهت بافت مو گل دار جمع کرده اید را بافت تیغ ماهی بزنید.

آموزش بافت تیغ‌ماهی یک طرفه

بافت تیغ‌ماهی یک طرفه یکی دیگر از مدل موهایی است که می توانید برای ایجاد تنوع و تغییراتی در ظاهرتان از آن استفاده کنید.

آموزش بافت تیغ‌ماهی کف سر

بافت کف سر برای فصول گرم سال گزینه مناسبی است؛ چرا که موها را به خوبی جمع کرده و از تعریق بیش از حد جلوگیری می کند. بافت تیغ‌ماهی کف سر هم برای مهمانی ها، مراسم رسمی، دورهمی ها و حتی زیر شال و روسری مناسب است. شما می توانید بافت تیغ ماهی کف سر را در قسمت های مختلف سر مثل سمت چپ یا راست یا در مرکز سر انجام داد.

برای این مدل بافت مو باید ابتدا موها را به خوبی شانه بزنید. سپس یک چهارم موهای جلوی سر را جدا کنید و باقی آن را با کش ببندید. موهای جلوی سر را که جدا کرده بودید را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و بافت کلاسیک بزنید. اگر می خواهید بافت مو شما حالت برجسته داشته باشد، می توانید دسته موها را از زیر اضافه کنید. برعکس، اگر می خواهید بافت موی شما خیلی برجسته نباشد، می توانید دسته ها را از رو اضافه نمایید. اگر می خواهید بافت مو کاملا به سر چسبیده باشد باید هنگام اضافه کردن لایه ها کف دست را به سر نزدیک کنید.

آموزش بافت مو

آموزش بافت تیغ‌ماهی مدل فرانسوی

بافت تیغ ماهی مدل فرانسوی برای افرادی که موهایی بلند دارند، مناسب است. این بافت مو را می توانید زیر شال و روسری یا زمانی که قصد رفتن به باشگاه دارید، انجام دهید. چون موها را به خوبی جمع می کند و از طرفی جلوه زیبایی هم دارد. برای بافت مو تیغ‌ماهی مدل فرانسوی باید ابتدا موها را فرق از وسط باز کنید. به این ترتیب باید دو دسته در اطراف بالای سر خود داشته باشید.

در مرحله بعد باید هر دسته مو را به دو بخش تقسیم و شروع به زدن بافت تیغ‌ماهی کنید. سعی کنید به جای بافت مو تیغ‌ماهی معمولی که از رو بافته می شود، این مدل را از زیر ببافید و همینطور که ادامه می دهید، دسته های جدیدی را به موهای بافته شده، اضافه نمایید.

پس از این که موهای کف سر را بافت مو تیغ ماهی مدل فرانسوی زدید، ادامه موهایی که قصد دارید دم اسبی ببندید را بافت تیغ‌ماهی ساده بزنید. در انتها بافت مو را با کش سر ببندید. برای این که بافت مو شما جلوه زیباتری پیدا کند می توانید کمی بافت های آن را بکشید تا شل تر شود.

آموزش بافت فرانسوی

بافت تیغ‌ماهی مدل فرانسوی برای افرادی که موهای بلند دارند، مناسب است. این بافت مو را می توانید زیر شال و روسری یا زمانی که قصد رفتن به باشگاه دارید انجام دهید.

پرسش و پاسخ های رایج

در ادامه قصد داریم به برخی از رایج ترین پرسش های شما کاربران گرامی، پاسخ دهیم.

انواع بافت تیغ‌ماهی کدام است؟

بافت‌مو تیغ ماهی انواع مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به بافت تیغ‌ماهی فرانسوی، بافت تیغ‌ماهی گل دار، بافت تیغ‌ماهی پری دریایی، بافت تیغ‌ماهی جلوی سر، بافت تیغ‌ماهی کف سر و … اشاره کرد.

بافت مو تیغ ماهی دخترانه به چه صورت است؟

مدل های مختلفی برای بافت تیغ ماهی دخترانه وجود دارد. شما می توانید این مدل بافت را در دو طرف سر ایجاد کنید. به این صورت که ابتدا فرق از وسط باز کرده و سپس دو طرف موها را تا دم اسبی به صورت تیغ ماهی ببندید. از ادامه دم اسبی دقیقا جایی که بافت ریشه مو به اتمام می رسد، می توانید بافت کلاسیک یا ساده بزنید.

آموزش بافت تیغ ماهی جلوی مو چگونه است؟

بافت تیغ‌ماهی جلوی مو بسیار ساده است؛ برای یادگیری این مدل مو می توانید به ویدئوی موجود در این مقاله مراجعه کرده و این بافت مو را به صورت تصویری بیاموزید.

 

سخن آخر

بافت تیغ ماهی یکی از مدل های پرطرفدار است که می توان آن را به مدل های مختلفی در آورد. در ساده ترین حالت ممکن می توانید بافت مو تیغ‌ماهی ساده بزنید. اما اگر قصد رفتن به مهمانی دارید، می توانید ترکیب آن با شینیون گل را امتحان کنید. همچنین اگر قصد رفتن به باشگاه یا دورهمی های دوستانه را دارید، می توانید از مدل بافت مو فرانسوی استفاده کنید. به این ترتیب، خواهید دید که بافت‌مو تیغ ماهی برای انواع سلایق، سنین و مجالس مناسب است.

منابع

ipsy