آموزش ترفندهای ریمل زدن

ریمل زدن یکی از عوامل اصلی در زیبایی و بزرگ تر دیده شدن چشمان است. اگر طرز صحیح ریمل زدن را بدانیم دیگر نیازی به ریمل های گران قیمت نداریم و می توانیم با یک ریمل متوسط هم زیبایی چشمان خود را دو برابر کنیم. با دانستن روش های صحیح ریمل زدن، دیگر نیازی به استفاده از ریمل های گران قیمت ندارید و می توانید با صرف هزینه کمتر، زیبایی چشمان خود را چندین برابر کنید. 

در این مقاله قصد داریم تا طرز ریمل زدن صحیح را همراه با تصاویر آن به شما توضیح بدهیم. در کنار نحوه ریمل زدن شماره را با ریمل مناسب با مژه های خود نیز آشنا می کنیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا جواب سوالاتی مانند چگونه ریمل بزنیم را در کنار هم پیدا کنیم.

  • تاریخچه ریمل
  • انتخاب ریمل مناسب
  • آموزش ریمل زدن حرفه ای
  • آموزش تصویری ریمل زدن
  • نکاتی که هنگام ریمل زدن باید بدانید

 

تاریخچه ریمل

تاریخ استفاده از ریمل به 4000 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. مصریان باستان معتقد بودند که آرایش چشم و ابرو باعث رهایی از شر شیاطین و ارواح پلید می شود. به همین دلیل از مخلوطی از مواد گیاهی و دوده زغال برای آرایش چشمان خود استفاده می کردند.

در نهایت در سال 1830 فردی فرانسوی به نام یوجین ریمل برای اولین بار اقدام به تولید انبوه این محصول با استفاده از دوده زغال و وازلین کرد. در نهایت این محصول با نام ریمل در سراسر اروپا به فروش رسید و معروف شد. به همین دلیل است که در بسیاری از کشورها از جمله کشور ما به جای نام ماسکارا از اسم ریمل برای این محصول آرایش چشم استفاده می شود.

انتخاب ریمل مناسب

انتخاب ریمل مژه مناسب و با کیفیت یکی از اصلی ترین عوامل در زیبایی چشمان شما است. البته باید بدانید که منظور ما از ریمل با کیفیت، ریمل های گران قیمت موجود در بازار نیست. شما با کمی جست و جو می توانید ریمل مناسب چشم خود را پیدا کنید. به عنوان مثال برای مژه های کوتاه، ریمل های بلند کننده، برای مژه های نازک ریمل های حجم دهنده و پر کننده و برای مژه های کم پشت ریمل های خرده مژه دار مناسب هستند.

ریمل چشم مشکی به دلیل جذابیت ظاهری بسیارش، همواره انتخاب اول بانوان است اما باید بدانید که امروزه انواع ریمل رنگی مژه هم در بازار موجود است و زیبایی خاص خود را دارد. مثلا اگر رنگ مژه های شما بور و یا قهوه ای روشن است می توانید از ریمل قهوه ای استفاده کنید و ظاهری جذاب و طبیعی به چشمان خود بدهید.

جالب است بدانید که در سال های اخیر ریمل های آبی رنگ هم در بین جوانان بسیار محبوب شده است. توصیه می کنیم که حداقل یک بار ریمل رنگی مژه را امتحان کنید.

باید توجه داشته باشید که تاریخ انقضای محصولی که خریداری می کنید به اتمام نرسیده باشد و حداقل 3 ماه از مهلت مصرف آن باقی مانده باشد.

نکته بعدی برای استفاده از ریمل، مدت زمان استفاده از آن پس از باز شدن درب ریمل است. معمولا ریمل ها بعد از 3 ماه کم کم خشک می شوند و بوی آن ها هم تغییر می کند. بهتر است پس از 3 الی 4 ماه ریمل خود را عوض کنید.

توجه داشته باشید که اشتراک گذاری ریمل با دیگران اصلا بهداشتی نیست و می تواند باعث ورود میکروب به چشمان شما شود. بنابراین هرگز ریمل خود را به سایرین قرض ندهید.

برای مژه های کوتاه، ریمل های بلند کننده، برای مژه های نازک ریمل های حجم دهنده و پر کننده و برای مژه های کم پشت ریمل های خرده مژه دار مناسب هستند.

آموزش ریمل زدن حرفه ای

چطور ریمل بزنیم تا زیبایی چشمان خود را چندین برابر کنیم؟ این سوال در ذهن بسیاری از بانوان وجود دارد. در ادامه آموزش ریمل زدن و نکات لازم هنگام ریمل زدن را برای شما توضیح خواهیم داد. با مطالعه و انجام گام به گام مراحل پایین به رازهای آرایشگران برای ریمل زدن پی برده و ریمل زدن حرفه ای را یاد می گیرید. همچنین در صورتی که تمایل دارید تا با روش های آرایش ابرو حرفه ای آشنا شوید، می توانید به مقاله مربوط به آن در وبلاگ میس و مستر مراجعه نمایید. 

آموزش تصویری ریمل زدن

در اولین مرحله به شما پیشنهاد می کنیم که برای فرم گرفتن مژه ها از فرمژه استفاده کنید. به این صورت که فرمژه را بین 7 تا 10 ثانیه روی مژه های خود نگه دارید.

فرمژه

سپس به سمت پایین نگاه کنید و مژه ها را از ریشه تا انتها ریمل بزنید. در این مرحله می توانید حتی تا 3 بار مژه ها را ریمل بزنید اما ریمل زدن بیش از 3 بار باعث چسبیدن مژه ها به یکدیگر شده و زیبایی آرایش شما را کم می کند.

آموزش ریمل زدن

برای مرحله بعد از کمی پودر بچه استفاده کنید. به این صورت که کمی پودر بچه را کف دست خود بریزید، با کمک گوش پاک کن و به آرامی پودر بچه را به مژه های خود بزنید تا مژه ها کاملا پودری شوند.

پودر بچه برای مژه

برای مرحله آخر مجددا یک مرتبه ریمل به مژه ها بزنید.

در صورتی که مژه ها به یکدیگر چسبیده بودند از یک برس ریمل تمیز و خشک استفاده کنید و مژه ها را با آن برس کنید تا از یکدیگر جدا شوند.

برس ریمل

مرحله آخر، ریمل زدن مژه های پایین است. برای این کار برس ریمل را به صورت عمودی در دست بگیرید و از ریشه مژه به سمت انتهای مژه ها برس را حرکت دهید.

ریمل مژه پایین

حالا می توانید نتیجه نهایی را با نمونه های قبلی خود مقایسه کنید و تفاوت بین آن ها را ببینید.

ریمل نهایی

در صورتی که می خواهید مژه های پرحجم و برجسته داشته باشید، پس از خشک شدن مژه، لبه انتهایی مژه ها را مجددا ریمل بزنید.

نکاتی که هنگام ریمل زدن باید بدانید

توجه به برخی نکات ریز می تواند طول عمر ریمل و بهداشت چشم هنگام ریمل زدن را حفظ کند. برخی از این نکات به شرح زیر است.

  • ریمل خود را به اشتراک نگذارید: همانطور که قبلا گفتیم به اشتراک گذاری ریمل با دیگران اصلا بهداشتی نیست و می تواند سبب ایجاد بیماری شود. پس توصیه می کنیم که ریمل خود را به دوستان و حتی افراد خانواده خود قرض ندهید.
  • درب ریمل خود را محکم ببندید: باز ماندن درب ریمل پس از ریمل زدن باعث می شود تا ریمل هوا بکشد و زودتر خشک شود. علاوه بر این باز ماندن درب ریمل باعث می شود تا میکروب های محیطی وارد ریمل شده و بهداشت چشم به خطر بیفتد.
  • برس ریمل را خیلی سنگین نکنید: آغشته شدن بیش از حد برس ریمل به مواد ریمل باعث چسبیدن و بد شکل شدن مژه ها بعد از ریمل زدن خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق، قبل از ریمل زدن ، برس ریمل را با دستمال کمی سبک کنید تا مواد کمتری روی سطح آن وجود داشته باشد و سپس از آن استفاده کنید.
  • تاریخ انقضای ریمل: قبلا هم توضیح دادیم که بیشتر ریمل ها پس از 3 ماه از زمان باز شدن درب آن ها شروع به خشک شدن می کنند. باید بدانید که پس از گذشت این مدت، باکتری های موجود در ریمل، فعالیت خود را شروع می کنند که این امر می تواند باعث ایجاد حساسیت چشمی شود. نکته دیگر این مورد است که ریمل هایی که در حال خشک شدن هستند سبب چسبیدن مژه ها به هم می شوند و زیبایی چشمان شما را کم می کنند.
  • شرایط نگهداری ریمل: حرارت زیاد و نور مستقیم باعث فاسد شدن اکثر لوازم آرایشی می شود. بنابراین توصیه ما این است که لوازم آرایش و مخصوصا ریمل خود را در در دمای محیط و دور از تابش مستقیم آفتاب نگه داری کنید. توجه داشته باشید، در صورتی که از ریمل های ضد آب استفاده می کنید، بهترین مکان نگه داری برای آن ها یخچال است. بهتر است این نوع از ریمل ها در محیط های سرد نگه داری شوند.
  • هر شب آرایش خود را پاک کنید: خوابیدن در طول شب همراه با آرایش در طولانی مدت سبب پیری زودرس پوست می شود و بیماری های متعدد پوستی را به همراه دارد. علاوه براین خوابیدن همراه با آرایش چشم باعث می شود تا مواد آرایشی کم کم وارد چشم شده و باعث عفونت چشمی شود. پس هرگز بدون پاک کردن آرایش کامل چشم به تخت خواب نروید.

هرگز بدون پاک کردن آرایش کامل چشم به تخت خواب نروید.

انواع ریمل

همانطور که گفتیم ریمل ها دارای انواع متعددی هستند که در ادامه به توضیح کارکرد هریک از آن ها می پردازیم:

ریمل پرپشت کننده یا حجم دهنده: این نوع ریمل دارای خرده مژه می باشد و باعث می شود تا مژه ها پرپشت تر به نظر بیایند. استفاده از ریمل پرپشت کننده به افرادی که مژه هایی کم حجم و نازک دارند، پیشنهاد می شود. 

ریمل بلند کننده: در صورتی که مژه هایی پرپشت اما کوتاه دارید، می توانید از ریمل های بلند کننده استفاده کنید. این ریمل ها به وسیله فرچه خاص خود و ترکیباتشان، اندازه تارهای مژه را بلند تر می کنند و باعث می شوند تا چشمان شما زیباتر شوند. 

ریمل های چندکاره: این ریمل ها به صورت همزمان وظیفه حجم دهندگی و بلند کنندگی مژه ها را انجام می دهند. استفاده از ریمل های چند کاره به افرادی که مژه هایی باریک، کوتاه و کم حجم دارند، توصیه می شود. 

ریمل های ضد آب: این نوع ریمل ها در سال های اخیر و به دلیل مقاومت بالای آن ها در برابر آب محبوب شده اند. ریمل های ضد آب برای علاقه مندان به ورزش شنا مناسب هستند؛ همچنین در فصل های گرم سال که میزان تعرق بدن زیاد است، می توان با خیالت راحت از ریمل های ضد آب استفاده کرد.

در انتها

جای شک نیست که ریمل زدن به تنهایی تاثیر بسیاری در سرحال نشان دادن چهره شما دارد. حتی در روزهایی که خسته هستید و حوصله آرایش ندارید هم می توانید تنها با ریمل زدن و استفاده از یک رژ لب، حالت چهره بهتری پیدا کنید. به همین علت وجود یک ریمل مناسب و با کیفیت در کیف لوازم آرایش هر خانمی ضروری است.

در صورت تمایل و برای زیباتر کردن چشمان خود می توانید از سایه چشم نیز استفاده کنید. شما برای یادگیری روش های سایه زدن می توانید به مقاله آموزش سایه چشم مراجعه نمایید.

سوالات متداول در زمینه ریمل چشم

 
چگونه ریمل بزنیم ؟

برای پیدا کردن پاسخ این سوال می توانید به مقاله ما در وبلاگ میس و مستر مراجعه کنید و با مطالعه بخش مربوط به آموزش تصویری ریمل زدن به رازهای آرایشگران حرفه ای پی ببرید.

ریمل مناسب خود را چگونه تشخیص دهیم؟

برای انتخاب ریمل مناسب خود باید نکاتی مانند رنگ مژه ها، کوتاهی و بلندی مژه، حجم مژه و هدف خود از ریمل زدن را مشخص کنید، سپس با در نظر گرفتن نکات مذکور ریمل مناسب خود را تهیه و استفاده نمایید.

در کدام مرحله از آرایش از ریمل استفاده کنیم ؟

پیشنهاد می شود که استفاده از ریمل را به مرحله آخر آرایش خود موکول کنید و زمان کافی برای خشک شدن را به مژه ها بدهید. برای مطالعه دقیق طرز صحیح ریمل زدن می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

 

 

منبع:

cosmopolitan

marieclaire