آموزش تصویری استفاده و مراقبت از رنگ مو فانتزی + 7 ایده جذاب مد روز

اگر طرفدار تنوع بخشیدن به ظاهر و به خصوص موهای‌تان باشید، حتما حداقل یک بار ایده رنگ کردن موها با رنگ موهای فانتزی به سرتان زده است؛ رنگ‌های سبز و صورتی و آبی و بنفشی که نسبت به دیگر انواع رنگ مو، خاص‌تر بوده و باعث می‌شود در مجالس مختلف متمایزتر از دیگران به نظر برسید. تنوع رنگ مو فانتزی بالاست و بدیهی است که در انتخاب رنگ موردعلاقه‌تان سردرگم شوید. در این مقاله با انواع رنگ موهای فانتزی که رنگین کمان زیبایی را به موهای‌تان می‌بخشند، آشنا می‌شوید و می‌آموزید چطور با ترکیب رنگ موهای فانتزی جلوه بی‌نظیری بر موها ایجاد کنید. تا انتها با ما همراه باشید.

تفاوت رنگ مو فانتزی با رنگ موهای معمولی

هر رنگی که سایه طبیعی رنگ مو را نداشته باشد، مانند رنگ پاستل، نقره‌ای، رزگلد و به طور کلی هر رنگی غیر از طیف رنگی طبیعی قهوه‌ای و بور رنگ مو فانتزی محسوب می‌شود. اگر فکر می‌کنید یک آرایش چشم نواز برای مناسبت خاصی از زندگی‌تان کافی نیست، این نوع رنگ موها به کارتان می‌آید؛ چرا که شما را به دنیایی از رنگ‌های دلربا می‌کشاند.

دوام رنگ موی فانتزی به نوع محصولی بستگی دارد که از آن استفاده می‌کنید. مانند دیگر انواع رنگ مو، این رنگ‌ها هم می‌توانند دائمی، موقت و یا نیمه موقت باشند که البته در این میان رنگهای فانتزی موقت طرفداران بیشتری دارند؛ چرا که حتی اگر از رنگ مو خوش‌تان نیاید و یا رنگ نادرستی را انتخاب کرده باشید، با چندبار شستشو از بین خواهد رفت.

استفاده از رنگ مو فانتزی ترفندها و تکنیک‌های خاصی دارد که متفاوت از رنگ کردن مو، با رنگ موهای معمولی است. معمولا فرایند رنگ کردن موها با رنگ مو فانتزی، نسبت به رنگ موهای دائم معمولی، بیشتر طول می‌کشد و بنابراین طبیعی است که لازم باشد بابت آن هزینه بیشتری بپردازید.

نحوه انتخاب رنگ مو فانتزی

از آن جایی که این نوع رنگ موها، بسیار شاد و خیره کننده هستند، آرایشگر شما باید در انتخاب رنگ مناسب حرفه‌ای عمل کند و به عنوان مثال رنگ موی فانتزی برای پوست سبزه و یا روشن را تشخیص دهد تا نتیجه نهایی بر چهره شخص شما به زیباترین شکل ممکن حاصل شود. اما به جز رنگ پوست (که در واقع در انتخاب هر نوع رنگ مویی تاثیر دارد)، مهم‌ترین نکته هنگام انتخاب رنگ مو برای فانتزی کردن موها چیست؟

نکته مهم در انتخاب رنگ مو فانتزی، توجه به رنگ پایه موهاست. ترکیب رنگ موی فانتزی با رنگ اصلی موهای‌تان می‌تواند نتیجه نامطلوبی را رقم بزند. به عنوان مثال اگر تناژ رنگی موهای‌تان زرد باشد و یا قبل از این موها را بلوند کرده باشید، رنگ موی فانتزی ابی گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود؛ چرا که در این حالت به جای رنگ آبی، موهای‌تان به رنگ سبز یاقوتی تغییر رنگ می‌دهد. از این رو استفاده از اکثر محصولات رنگ مو فانتزی بدون دکلره ممکن نیست.

به ویژه رنگ‌های براق، نئونی و پاستیلی برای موهایی که از قبل روشن و دکلره شده‌اند، مناسب است. بنابراین اگر به دنبال رنگ های فانتزی بدون دکلره هستید، در مرحله اول دور این رنگ‌ موها را خط بکشید و سعی نکنید در خانه روی پایه موهای مشکی و قهوه‌ای‌تان آن‌ها را امتحان کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده از رنگ موهای فانتزی بدون دکلره بیشتر سراغ آن دسته رنگ موهایی بروید که تناژ قهوه‌ای سرد، طلایی و زیتونی دارند. البته تکنیک‌هایی در مورد رنگ فانتزی بدون دکلره وجود دارد که با آن موها را بدون دکلره و سفید کردن، سبز و بنفش کنید. در ادامه نحوه استفاده و طرز زدن رنگ مو فانتزی را آموزش می‌دهیم.

دکلره کردن موها نیاز به مهارت و تخصص آرایشگرانی دارد که سال‌ها تجربه این کار را دارند. بنابراین برای حفظ سلامت موهای‌تان، از دکلره کردن و استفاده از مواد سفیدکننده مو در خانه خودداری کنید.

انتخاب رنگ مو فانتزی براساس رنگ چشم

اگر می‌خواهید رنگ موها و رنگ چشم‌های شما با یکدیگر همخوانی داشته باشد، رنگی شبیه به رنگ چشم و یا رنگ مکمل آن را به موهای‌تان بزنید. برای مثال اگر چشمان آبی دارید، می‌توانید از رنگ موی ابی فانتزی استفاده و یا با رنگ‌های مکملی مانند زرد و نارنجی کنتراست خیره کننده‌ای ایجاد کنید. از طرفی رنگ مو بنفش فانتزی و قرمز برای کسانی که چشم‌های سبزی دارند، گزینه ایده آلی است.

رنگ مو فانتزی

رنگ چشم‌های قهوه‌ای خنثی است؛ بنابراین تضاد و کنتراست ایجاد کردن با این رنگ چشم کمی سخت است. چشم‌های قهوه‌ای معمولا ته رنگ گرم و مایل به زردی دارند. پس پیشنهاد می‌کنیم رنگ مو فانتزی آبی کمرنگ یا بنفش را امتحان کنید. برای چشم‌های فندقی هم، رنگ موی فانتزی صورتی، قرمز و یا بنفش مناسب است.

انتخاب رنگ مو فانتزی براساس رنگ پوست

هنگام انتخاب رنگ موها، رنگ پوست‌تان را هم در نظر داشته باشید و رنگی مطابق تن رنگی پوست‌تان انتخاب کنید. برای مثال رنگ موی فانتزی برای پوست سفید بهتر است سرد باشد؛ بر این اساس موای صورتی روشن زیبایی شما را تکمیل می‌کند. همچنین اگر روی پوست سفیدتان کک و مک دارید، یک رنگ مو فانتزی هلویی برای شما مناسب خواهد بود.

از طرف دیگر اگر تن رنگی پوست‌تان گرم است، بهتر است به فکر موهای آبی رنگ باشید. رنگ‌هایی مانند اسطوخدوسی، اقیانوسی و آبی کمرنگ بهترین رنگ موی فانتزی برای پوست گندمی است که از شما پری دریایی فوق العاده‌ای می‌سازد.

علاوه بر این توصیه می‌شود کسانی که پوست تیره و برنزه‌ای دارند، از رنگ‌های زنده‌تر و رنگین کمانی استفاده کنند. بر این اساس بهترین رنگ مو‌ها برای این دسته، رنگ موی فانتزی سرخابی، یاقوتی و ارغوانی روشن است.

رنگ مو فانتزی بنفش

اموزش رنگ موی فانتزی

دکلره کردن موها

همان طور که پیش از این اشاره‌ای داشتیم، اولین مرحله در اموزش رنگ موی فانتزی دکلره کردن موهاست. اگر موهای‌تان به طور طبیعی بلوند بسیار روشن نیست و یا قبلا آن‌ها را دکلره نکرده‌اید، آرایشگر آن‌ها را سفید می‌کند. هر چه رنگ مو فانتزی موردنظر شما روشن‌تر باشد، رنگ پایه موها هم باید بیشتر روشن شود. بنابراین حتما در این مورد با رنگ‌کار موهای‌تان مشورت کنید؛ چرا که استفاده زیاد از دکلره به موها آسیب می‌رساند.

اگر تار موهای نازکی داشته باشید، ممکن است آرایشگر شما تشخیص دهد که بهتر است دکلره کردن موها طی چند جلسه در چند ماه با مقدار کم سفیدکننده انجام گیرد تا به رنگ پایه دلخواه برسید.

استفاده از رنگ مو دائمی

اگر از رنگ مو فانتزی تان اطمینان دارید، ترجیحا رنگ موهای دائمی را تهیه کنید که معمولا 4 تا 6 هفته ماندگاری دارند. در این مدت زمان شاید فقط لازم باشد که ریشه موهای‌تان را رنگ کنید. البته به یاد داشته باشید که رنگ‌های روشن به مرور زمان محو و کمرنگ می‌شوند.

بر این اساس تصمیم بگیرید که آیا دوست دارید با رنگی کمرنگ‌تر از رنگ موی انتخابی‌تان دیده شوید یا خیر. مثلا رنگ مو فانتزی بنفش پس از چند هفته به صورتی مایل به قرمز و یا اسطوخدوسی تغییر پیدا می‌کند. همچنین موهای قرمز یکی از سخت‌ترین رنگ‌هایی است که می‌توان از آن نگهداری کرد. این رنگ مو فانتزی معمولا هر 2 تا 4 هفته یک بار به ترمیم نیاز دارد.

استفاده از رنگ مو نیمه دائمی

اگر تاکنون تجربه رنگهای فانتزی مو را نداشته‌اید، ممکن است 4 تا 6 هفته سر کردن با موهای عجیب و غریب کمی ترسناک به نظر برسد! بنابراین توصیه می‌کنیم در این حالت از رنگ‌های نیمه دائمی استفاده کنید. ماندگاری رنگ مو فانتزی نیمه دائمی حدود 3 هفته خواهد بود و هر بار با حمام کردن و شامپو زدن کمرنگ‌تر می‌شود.

آموزش رنگ موی فانتزی بدون دکلره

اگر موهای نازکی دارید و یا به هر دلیلی نمی‌خواهید دکلره کنید، می‌توانید از برخی رنگ مو فانتزی بدون دکلره کردن موها استفاده کنید. موهای طبیعی تیره رنگ با رنگ موهای شرابی تیره و بنفش رنگ می‌گیرد. ویدیوی زیر نمونه‌ای استفاده از رنگ فانتزی روی موی مشکی را آموزش می‌دهد:

نکات مهم و کمتر شنیده شده درمورد رنگ مو فانتزی

معمولا دوام رنگ موی فانتزی چندان زیاد نیست و بیشتر رنگ موهای فانتزی، نیمه دائمی هستند. بنابراین برای اینکه هر بار مجبور نشوید به آرایشگاه مراجعه کرده و هزینه زیادی را برای ترمیم موهای‌تان بپردازید، لازم است نکات مهمی را برای مراقبت از انواع مو و حفظ حداکثری ماندگاری رنگ مو فانتزی در نظر داشته و رعایت کنید. همچنین دانستن برخی مطالب دیگر درمورد این نوع رنگ موها، دید بازتری به شما در انتخاب رنگ موی درست می‌دهد.

1. دوش آب سرد دوست شماست!

یک روش عالی برای افزایش ماندگاری و تثبیت رنگ موی فانتزی این است که موهای‌تان را با آب سرد بشویید. آب گرم کوتیکول‌های مو را باز می‌کند و باعث می‌شود رنگ به راحتی از تار موهای‌تان خارج شود. در نتیجه رنگ مویی که بابت آن هزینه کرده‌اید، سریع‌تر محو می‌شود.

یک راه دیگر برای حفظ رنگ مو فانتزی دخترانه این است که هر بار در حمام، از مقدار شامپو کمی استفاده کنید. معمولا آرایشگران توصیه می‌کنند هفته‌ای دو تا سه بار شامپو بزنید اما اگر بتوانید هر هفته فقط یک بار شامپو بزنید، رنگ مو فانتزی شما مدت زمان بیشتری دوام خواهد داشت.

علاوه بر تعداد حمام، نوع شامپوی شما هم در ماندگارتر شدن رنگ مو تاثیر دارد. شامپوهای بدون رنگ و فاقد سولفات بهترین گزینه هستند. در واقع سولفات‌ها مواد شیمیایی مضری هستند که موها را خشن کرده و سرعت تغییر رنگ آن‌ها را بیشتر می‌کنند. همچنین هفته‌ای یک بار از نرم کننده موی سر استفاده کنید تا آسیب‌هایی که در اثر دکلره به موهای‌تان وارد شده، جبران شود.

2. همه رنگ ها به یک اندازه محو نمی شوند

اگر قبلا از رنگ مو فانتزی دخترانه و روشن استفاده کرده باشید، حتما می‌دانید که سرعت پاک شدن همه رنگ‌ها یکسان نیست. برای مثال رنگ‌هایی مانند رنگ مو صورتی فانتزی و یا سرخابی، پایه قرمز رنگی دارد و همین باعث می‌شود نسبت به رنگ آبی و بنفش دوام بیشتری داشته باشد.

به طور کلی رنگ‌های عمیق‌تر ماندگاری بیشتری نسبت به رنگ مو فانتزی خاکستری و نقره‌ای و رنگ‌هایی از این دست دارند؛ تا جایی که تجربه متخصصان این حوزه نشان می‌دهد رنگ‌های عمیق‌تر تا 42 بار شستشو بر موها می‌مانند ولی رنگ‌های روشن‌تر تنها بعد از 25 بار شستشو به مرور کمرنگ و پاک می‌شوند. البته با این وجود میزان ماندگاری و طول عمر رنگ مو فانتزی به کیفیت برند مورد استفاده، سلامت موها و نحوه مراقبت از آن‌ها بستگی دارد.

نکته قابل توجه دیگر درباره رنگ مو فانتزی این است که پس از مدتی به رنگ‌هایی که انتظارش را نداشتید، تغییر رنگ می‌دهند. در بسیاری از مواقع آبی‌ها به سبز کمرنگ، بنفش‌ها به رنگ نقره‌ای و موهای قرمز به صورتی یا نارنجی تغییر می‌کنند. متاسفانه این میزان تغییر رنگ در رنگ موهای فانتزی غیرقابل پیشگیری است و نمی‌توان برای آن کاری کرد؛ مگر اینکه مرتبا برای ترمیم به آرایشگاه مراجعه کنید.

3. آسیب خورشید را جدی بگیرید

ممکن است در فصل تابستان متوجه برخی هایلایت‌های طبیعی در لابه‌لای موهای‌تان شده باشید. علت این است که قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌تواند به طور طبیعی موهای شما را روشن کند! پس بدیهی است که باید از رنگ موی فانتزی‌تان در برابر اشعه خورشید محافظت کنید.

در حقیقت آفتاب می‌تواند رنگ موهای شما را سفید کنید. یک راه ساده برای جلوگیری از این اتفاق، استفاده از نرم کننده با فاکتور محافظتی آفتاب و یا محصولات محافظ حرارتی مو است. این نوع محصولات مانند اسپری محافظ حرارتی مو، سدی در اطراف موهای شما ایجاد می‌کند که از موها در برابر اشعه مضر خورشید محافظت کرده و در عین حال آن‌ها را مرطوب نگه می‌دارد.

4. با حوله و روبالشتی سفید خداحافظی کنید

هیچ چیز وحشتناک‌تر از این نیست که صبح با صحنه بنفش شدن روبالشتی‌ سفید موردعلاقه‌تان مواجه شوید. معمولا رنگ مو فانتزی نیمه دائمی است و بنابراین اصلا دور از انتظار نیست که روبالشتی یا حوله سفیدتان را رنگی کند.

توصیه می‌کنیم حتما قبل از رنگ کردن موهای‌تان، حوله‌های تیره رنگی تهیه کنید. همچنین با موهای خیس به رختخواب نروید؛ مگر اینکه دوست داشته باشید روبالشتی‌تان با رنگ موهای‌تان ست شود!

5. به کیفیت برند رنگ مو دقت کنید

در حال حاضر برندهای زیادی اقدام به تولید انواع رنگ مو پودری فانتزی و مدل‌های دیگر کرده‌اند. اگر تجربه‌ای ندارید، حتما از آرایشگری که در این کار مهارت دارد، نام برند مورد استفاده را بپرسید و در این باره پرس‌وجو کنید. برخی رنگ موهای بی کیفیت و ارزان قیمت موجود در بازار، از رنگ‌های متالیک و فلزی استفاده می‌کنند که سخت به موها چسبیده و پاک شدن آن‌ها دشوار است.

یکی از برندهای معتبر و باکیفیت، رنگ موی فانتزی مارال است که ارمغان زیبایی و تنوع برای خانم‌هایی است که دوست دارند با سبک و استایل خاص خود بدرخشند. رنگ موهای فانتزی مارال طیف رنگی بسیار جذابی دارند و با ماندگاری بالا، موها را نرم می‌کنند.

7 مورد از مد روز ترین رنگ مو های فانتزی

1. رنگ موی اوپال

رنگ موهای اوپال، عمق و بعد زیبایی به موها می‌بخشند و از هر زاویه‌ای به رنگ خاصی دیده می‌شوند. با این نوع رنگ مو فانتزی این طور به نظر می‌رسد که منشور جذابی را روی سرتان ایجاده کرده‌اید.

Opal Hair رنگ

2. رنگ مو آندرلایت

همیشه هم لازم نیست موهای رنگین کمانی شما کاملا توی چشم باشد. در تکنیک جدید آندرلایت آرایشگر لایه‌های رویی مو را به سمت بالا می‌کشد و موهای زیری را رنگ می‌کند. در این حالت وقتی موهای‌تان کاملا باز باشد، رنگ آن کمتر دیده می‌شود.

Underlights درباره رنگ

3. موهای پری دریایی

رنگ موهای پری دریایی کارتون‌های والت دیزنی مورد علاقه بسیاری از ما در دوران کودکی و نوجوانی بوده است. حال وقت آن رسیده که به آرزوی کودکی‌تان جامه عمل بپوشانید و از رنگ‌ مو فانتزی آبی و سبز، و همچنین صورتی و مرجانی برای رنگ کردن موها استفاده کنید. به احتمال زیاد قبل از این رنگ‌ها، لازم است موها کاملا روشن و دکلره شوند.

رنگ مو پری دریایی

4. رنگ مو غروب افتاب

این نوع رنگ مو نمای چشمگیر دیگری با سایه‌های زیبای جسورانه است که در هم ذوب می‌شوند و یادآور غروب آفتاب هستند. برای این نوع رنگ مو فانتزی از رنگ‌های گرم قرمز و نارنچی و همچنین رنگ‌های صورتی و بنفش استفاده می‌شود؛ درست همان طور که در غروب خورشید می‌بینید.

رنگ مو سان ست

5. رنگ مو رزگلد

چند سالی است که رنگ رزگلد ترند زیبای مو و جواهرات تا محصولات اپل شده و طرفداران پروپاقرصی دارد. رزگلد رنگی بین طلایی و مسی بوده و معمولا رنگ پایین مو فانتزی در این حالت روشن‌تر از قسمت بالایی آن است.

رنگ مو رزگلد

 6. رنگ موی دیپ دای

این رنگ مو فانتزی بیشتر بین خانم‌های جوان طرفدار دارد و مشابه تکنیک آمبره، تنها نوک موها رنگ می‌شوند؛ به نحوی که این طور به نظر می‌رسد انتهای موها در ظرف رنگ فرو برده شده است. رنگ‌های صورتی گرم، بنفش و آبی روشن رنگ موهای محبوب دیپ دای هستند.

رنگمو دیپ دای

7. رنگ مو رنگین کمانی

اگر ریسک پذیرید و به دنبال تحول اساسی در ظاهرتان هستید، رنگ موهای رنگین کمانی را پیشنهاد می‌کنیم که اتفاقا در لیست رنگ مو پاییز هم دیده می‌شود. با هر نوع رنگی می‌توان طیف متفاوتی را بر موها ایجاد کرد و هیجان فوق العاده‌ای به موها بخشید. به سادگی رنگ‌های موردعلاقه‌تان را تهیه و ترکیب رنگی منحصر به فرد خود را بسازید.

رنگمو رنگین کمانی

سخن پایانی

امروزه توجه بسیاری از خانم‌های خوش سلیقه و تنوع طلب به انواع رنگ مو فانتزی جلب شده است. اما همچنان بعضی نمی‌دانند چه رنگ مویی مناسب آن‌هاست و چطور می‌توان از این رنگ‌های فانتزی استفاده کرد. در این مقاله آموختید چگونه رنگ موی فانتزی مناسبی را انتخاب و با دکلره و با بدون آن، موهای‌تان را رنگین کمانی کنید. شما تجربه استفاده از این نوع رنگ موها را داشته‌اید؟ چه رنگی را ترجیح می‌دهید؟ خوشحال می‌شویم در بخش نظرات این مقاله از مجله زیبایی و آرایش میس و مستر خواننده تجربیات گرانقدر شما همراهان عزیز باشیم.

سوالات متداول در مورد رنگ مو فانتزی


ایا رنگ مو فانتزی موقت است؟

رنگ موهای فانتزی هم مانند دیگر انواع رنگ مو، ماندگاری متفاوتی دارد و به انواع دائمی، نیمه دائمی و موقت تقسیم می‌شود. با این وجود اکثر رنگ موهای فانتزی، نیمه دائم یا موقت هستند.

آیا رنگ موی فانتزی نیاز به دکلره دارد؟

اگر رنگ موی مدنظر شما رنگ‌های بسیار روشن و شاد مانند آبی، سبز، صورتی، نارنجی و… باشد و همچنین موهای طبیعی‌ تیره رنگی داشته باشید، باید قبل از رنگ کردن مو موها را دکلره کرد. البته برخی رنگ‌ها نیازی به دکلره ندارند که در این مقاله رنگ موی فانتزی بدون دکلره را آموزش دادیم.

چگونه رنگ مو فانتزی را پاک کنیم؟

تکنیک‌های مختلفی برای پاک کردن رنگ موی فانتزی وجود دارد. شما می‌توانید مقداری شامپو ضدشوره و جوش شیرین را به نسبت مساوی با هم ترکیب و چند دقیقه روی موهای‌تان ماساژ دهید. علاوه بر این می‌توانید چند قرص ویتامین سی را در آب جوش بریزید و خمیری با آن درست کنید. این خمیر به پاک شدن رنگ مو فانتزی نیمه دائمی کمک می‌کند.

 

منابع

redken