آموزش سایه چشم به سادگی آب خوردن

چشم ها اولین عضو صورت هستند که در اولین نگاه به چشم می آیند. یکی از بهترین راه های زیباتر شدن چشم ها دانستن فوت و فن سایه زدن است که می توانیم چشم هایمان را چندین برابر زیباتر نشان دهیم. به همین علت می خواهیم با هم آموزش انواع سایه زدن چشم را مرور کنیم.

آموزش سایه زدن چشم بصورت ساده

ممکن است، در نگاه اول آموزش سایه زدن چشم کار سختی به نظر بیاید. شاید فکر کنید که زدن سایه چشم نیاز به تخصص خاصی دارد یا این که حتما این کار را باید یک آرایشگر حرفه ایی انجام بدهد! اما این طور نیست. کشیدن سایه چشم و یادگیری طرز زدن سایه چشم به کمی تمرین و آگاهی از برخی ترفندها نیاز دارد. با یاد گرفتن این ترفندها می توانیم به جذابیت چشم هایمان اضافه کنیم.

 

آموزش سایه چشم

 

آموزش سایه زدن چشم مرحله به مرحله

 اولین قدم، زیر سازی است. برای آموزش سایه زدن چشم اول باید یاد بگیریم که زیر سازی بکنیم. مهم ترین نکته در آموزش سایه زدن چشم ، آماده کردن دور چشم است.

برای زیر سازی سایه چشم چه کار کنیم ؟

  1. ناحیه اطراف چشم را پاک کنید.
  2. مرطوب کننده یا کرم دور چشم بزنید.
  3. از یک پرایمر چشم استفاده کنید.

یکی از عواملی که باعث می شود تا سایه زدن چشم به بهترین روش ممکن انجام شود، انتخاب بهترین مارک های سایه چشم است. اگر می خواهید در مورد راهنمای انتخاب بهترین سایه چشم بیشتر بخوانید، حتما به این مقاله مراجعه کرده و روی لینک کلیک کنید.

آموزش سایه چشم

 

دومین قدم

دومین مرحله، انتخاب یک مدل سایه از بین انواع مدل سایه چشم است. نحوه سایه زدن چشم به موارد مختلفی بستگی دارد. یکی از این موارد، نوع مراسمی است که قصد حضور در آن را دارید. شما باید بدانید که با این سایه چشم می خواهید کجا بروید؟

  • مهمانی
  • عروسی
  • دورهمی دوستانه
  • دانشگاه یا اداره و…..

مسلما هر کدام از این مکان ها نیاز به نحوه خاصی برای زدن سایه چشم دارد.

 استفاده از پرایمر یکی از موارد ضروری برای داشتن یک آرایش چشم حرفه ای است. بنابراین پیش از شروع سایه زدن از پرایمر استفاده کنید. 

حالا باید از بین لیست زیر یک نوع سایه چشم وابسته به موقعیت مناسب خود را انتخاب کنیم.

 

آموزش سایه چشم

انواع مدل سایه چشم

  • سایه چشم ساده
  • سایه چشم ملایم
  • سایه چشم اسموکی
  • انواع سایه چشم عروس
  • سایه چشم برای پلک افتاده
  • سایه چشم دخترانه
  • سایه چشم مدل دال
  • سایه چشم ترکیبی

ما در ادامه این مقاله، آموزش انواع مختلف سایه زدن چشم را جمع آوری کرده ایم. درنتیجه بعد از طی کردن مراحل بالا می توانید به یادگیری طرز زدن سایه چشم مورد نظر خود بپردازید.

آموزش سایه زدن چشم ساده و شیک

  • با یک براش تخت، پشت هر دو پلک را پرایمر می زنیم.

آموزش انواع سایه چشم

 

  • بعد با کمک یک رنگ سایه چشم طبیعی و همرنگ با پوست خود، کل سطح پشت پلک ها را سایه می زنیم. این کار را می توانیم به کمک نوک انگشت یا براش آرایشی انجام بدهیم.

نکته مهم: برای کشیدن سایه چشم بعد از زیرسازی بهتر است روشن ترین رنگ سایه را انتخاب کنیم. همچنین می توانیم از سایه چشم براق یا هایلایتر هم کمک بگیریم.

رنگ سایه چشمی که در این مرحله استفاده می کنیم باید از رنگ سایه قبلی کمی تیره تر باشد. استفاده از رنگ تیره باعث می شود تا چشم هایمان بزرگتر به نظر برسند.

 

آموزش انواع سایه چشم

 

  • از سایه تیره باید در قسمت بالای پلک و جایی که پلک چشم به صورت عمیق و چین خورده است و همچنین گوشه خارجی چشم استفاده کنیم.
  • بعد از کشیدن سایه چشم، آن را فید می کنیم.
  • برای گوشه چشم بهتر است بیشتر از رنگ های مشکی، قهوه ای و کلا رنگ های تیره متناسب با رنگ لباس یا رنگ پوست استفاده کنیم.

چگونه سایه چشم را فید کنیم ؟

فید کردن سایه چشم به این معناست که مرز بین دو یا چند رنگ سایه را محو کنیم. برای این کار از یک براش آرایشی استفاده می کنیم و مرز بین دو یا چند رنگ سایه چشم را در یکدیگر محو می نماییم. براش مناسب برای فید کردن سایه، براشی است که سرش گرد باشد.

برای فید کردن سایه چشم ساده در قسمت روی پلک و لبه های چشم، براش را به صورت رفت و برگشتی حرکت می دهیم تا رنگ سایه چشم یکنواخت و یکدست بشود. فید کردن را باید با کمک براش به آرامی انجام دهیم و هیچ فشاری روی پلک چشم ها وارد نکنیم. برای فید کردن دو رنگ مختلف سایه چشم ساده براش را به شکل دایره های نزدیک و کوچک به هم روی پلک می چرخانیم، تا رنگ سایه ها با یکدیگر به خوبی ترکیب و به اصطلاح فید شوند.

تا چه زمانی فید کردن را ادامه دهیم ؟

این حرکت را تا زمانی که مرز بین دو سایه چشم از بین برود تکرار می کنیم. درست زمانی که مرز بین دو رنگ از بین رفت، کار فید کردن سایه چشم هم تمام می شود.

 

آموزش انواع سایه چشم

 

  • از سایه ای که در گوشه خارجی چشم هایمان استفاده کردیم به مقدار خیلی کم زیر چشم ها می زنیم و با براش سر گرد آن را کاملا فید می کنیم.

 آرایش داخل چشم

داخل چشم ها را باید بر اساس مدل چشم ها آرایش کرد. اما چگونه؟

اگر چشم های درشتی داریم بهتر است داخل چشم ها را مداد مشکی بکشیم و اگر چشم های ریزی داریم، می توانیم از مداد سفید استفاده کنیم تا چشم هایمان درشت تر به نظر بیایند.

استفاده از پرایمر چشم باعث می شود تا آرایش چشم هایمان برای مدت زمان طولانی ثابت بماند و ظاهر بهتری پیدا کند.

آموزش انواع سایه چشم

آموزش سایه زدن چشم به روش سایه اسموکی

سایه چشم اسموکی ، چشم ها را دراماتیک تر و رویایی تر می کند. این تکنیک آرایشی به کمی تمرین احتیاج دارد، ولی می توانیم مطمئن شویم که نتیجه پایانی چیزی است که توجه همه را به سمت ما جلب می کند.

آموزش سایه زدن چشم اسموکی به صورت مرحله به مرحله

  •  انتخاب رنگ سایه

برای سایه چشم اسموکی از هر رنگی می توانیم استفاده کنیم؛ اما حداقل به سه تناژ مختلف از یک رنگ سایه نیاز داریم. در سایه چشم اسموکی کلاسیک که بسیار هم معروف و مورد توجه است، از دو رنگ سایه سیاه و خاکستری استفاده می شود؛ همچنین گروه رنگ های قهوه ای و برنز نیز مورد توجه هستند.

اگر چشمانی به رنگ سبز دارید، بهتر است بدانید که با سایه اسموکی خاکستری و بنفش تیره بسیار زیبا و فریبنده می شوید. همچنین چشمان آبی با آرایش اسموکی طلایی و مسی، و چشمان قهوه ای با سایه هایی به رنگ سورمه ای و خاکستری بسیار دلفریب و زیبا می شوند.

برای آموزش سایه چشم با سبک اسموکی باید سه تناژ مختلف از رنگ سایه مورد نظر خود را داشته باشید:

  • یک رنگ روشن
  • یک رنگ متوسط برای زمینه
  • یک رنگ تیره اسموکی

استفاده از رنگ های بیش از اندازه براق در سایه چشم اسموکی ممنوع است. اگر پوست خیلی روشنی دارید، بهتر است که از سایه چشم خیلی تیره استفاده نکنید.

  •  استفاده از هایلایتر

هایلایتر در واقع روشن ترین سایه چشمی است که انتخاب کرده ایم. هایلایتر را با براش مخصوص سایه به گوشه داخلی چشم هایمان، در هر دو ناحیه پلک بالایی و پایینی می زنیم.

کمی از سایه چشم را هم زیر ابروی خود می زنیم.

  • سایه تیره را بردارید

رنگ تیره سایه را به کمک براش آرایشی، روی خط مژه می کشیم. تیره ترین رنگ باید نزدیک ریشه مژه ها زده شود. بعد آن را کم کم به سمت بالا و در ناحیه چین پلک ها محو می کنیم. مقدار کمی هم از سایه تیره را روی خط مژه پایینی (فقط باید قسمت بیرونی) می زنیم. سایه را به سمت داخل مژه های پایینی می بریم و تا وسط پلک ادامه می دهیم. نباید با سایه تیره کل چین پلک ها را بپوشانیم، چراکه این کار باید با رنگ متوسط انجام شود.

  • استفاده از سایه متوسط

رنگ متوسط سایه را از نیمه پلک به سمت چین پلک می کشیم. این سایه را باید در قسمتی از پلک استفاده کنیم که به سایه تیره برسد. همین طور می توانیم این رنگ را به سمت بالا و به طرف پشت چین پلک و رنگ سایه روشن، پخش کنیم.

چرا باید این کار را بکنیم؟ هدف از این کار این است که سایه چشم ها از بالای مژه تا زیر ابروهایمان به تدریج روشن شود. مقدار کمی از این سایه را هم روی سایه تیره مژه های پایینی می زنیم. زیر بقیه مژه های پایین نیز از همین سایه باید استفاده کنیم.

 

آموزش انواع سایه چشم

 

آموزش سایه زدن چشم مدل دال

مراحل اولیه آموزش سایه زدن چشم مدل دال مانند آموزش انواع مدل سایه زدن چشم است. در این روش، بعد از زیر سازی باید:

با استفاده از آکوای مشکی، روی بن انتهایی مژه یک خط ایجاد کنیم. سپس یک خط دیگر در بالای آن به گونه ای ایجاد کنیم که حرف دال ایجاد شود. سپس، لبه های خط چشم دال را فید می کنیم. باید از رنگ تیره برای قسمت میانی پلک و از یک رنگ روشن تر برای گوشه های داخلی چشم استفاده کنیم.

آموزش انواع سایه چشم

 

آموزش سایه زدن چشم را می توانید با کمک ویدئو زیر به سادگی بیاموزید.

 

آموزش سایه زدن چشم با پلک افتاده

پلک های افتاده، چشم ها را کوچک تر نشان می دهند. اگر روش درست سایه چشم برای پلک های افتاده را ندانیم، پلک های ما خود را افتاده تر از قبل نشان می دهند و از زیبایی صورت مان نیز می کاهند.

این موضوع اصلا جای نگرانی ندارد، چراکه بسیاری از افراد مشهور هستند که با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند اما در عین حال بهترین و زیباترین حالت خود را دارند. ما در این قسمت می خواهیم با نحوه سایه زدن چشم با پلک افتاده توسط این افراد را مرور کنیم و رموز آن ها را برای رفع این مشکل با هم ببینیم.

بلیک لایولی

بلیک لایولی، ستاره هالیوود پلک های افتاده ای دارد به همین دلیل از خط چشم های پر رنگ و سایه های براق استفاده نمی کند. بهترین راه حل او برای پلک های افتاده اش این است که قسمت داخلی چشم هایش را سایه ای روشن بزند و قسمت انتهایی آن را با سایه ای کمی تیره تر آرایش کند. با این روش چشم ها حالتی بازتر پیدا می کنند.

به دو تصویر زیر نگاه کنید تا تفاوت را در استفاده از روش صحیح سایه زدن چشم با پلک افتاده ببینید.

 

 سایه چشم

 سایه چشم

جنیفر لارنس

یکی از اشتباهات بزرگی که جنیفر لارنس با توجه به پلک های افتاده اش ممکن است مرتکب شود، تیره کردن پایین چشم و نادیده گرفتن خط چشم بالایی است. بهترین نوع آرایش برای این مدل پلک، سایه خاکستری و بژ برای پشت پلک هاست.

 

ریچل بیلسون

ریچل بیلسون

ریچل بیلسون

ریچل چشم های بزرگ قهوه ای با پلک های افتاده دارد. خط چشم سیاه در اطراف چشم، مژه های بلند و سایه چشم بژ یا به رنگی طبیعی، بهترین انتخابی است که او می تواند برای این مدل پلک های افتاده اش داشته باشد.

 

ریچل بیلسون

ریچل بیلسون

کارلی کلاوس

یکی از مشهورترین مدل های آمریکایی، کارلی کلاوس است که اتفاقا او هم پلک هایی افتاده دارد. سایه چشم های اسموکی با رنگ های گرم مانند قهوه ای، می تواند این مشکل را تا حد زیادی حل کند.

 

پلک افتاده

کارلی کلاوس

سوالات متداول در مورد آموزش سایه زدن چشم

 

چگونه خودم می توانم سایه چشم بزنم؟

ما در این مطلب آموزش انواع سایه چشم را برایتان آورده ایم. با خواندن این مقاله می توانید خودتان به راحتی در منزل سایه چشم بزنید.

سایه چشم مدل دال را چگونه می توانم بکشم؟

آموزش مرحله به مرحله سایه دال به همراه عکس را می توانید در این مطلب ببینید.

آیا زدن سایه کار سختی است؟

شاید در نگاه اول آموزش سایه چشم کار سختی به نظر بیاید، اما اصلا این طور نیست. با کمی تمرین و کسب مهارت می توانید در سایه زدن استاد شوید. در این مقاله برخی از پرکاربردترین ترفندهای سایه زدن را به شما خوانندگان عزیز ارائه می کنیم.