آموزش ماساژ صورت با ماساژور برقی + معرفی مزایای آن

ماساژ صورت با ماساژور برقی یکی از روش های درمانی پوست است که می توانید آن را در منزل یا مطب پزشک انجام دهید. با استفاده از ماساژور برقی می توان صورت، گردن و شانه ها را ماساژ داد و منجر به افزایش خون رسانی و بهبود وضعیت پوست شد. ماساژ صورت ضمن آرامش بخشیدن به عضلات صورت، به سلامت پوست کمک بسیاری می کند.

این روش باعث می شود ظاهر بهتری داشته باشید، همچنین از بروز چین و چروک روی پوست جلوگیری می کند. شما در کنار ماساژور برقی می توانید از انواع لوسیون، روغن و کرم های درمانی استفاده کنید تا بیشتری تاثیرگذاری را داشته باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم نکات ضروری درباره ماساژ صورت با ماساژور برقی را مورد بررسی قرار دهیم، پس با ما همراه باشید.

فواید ماساژور برقی صورت

استفاده از ماساژور برقی صورت فواید و مزایای متعددی دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

ماساژ صورت با ماساژور برقی

جلوگیری از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک

یکی از مزایای اصلی ماساژ صورت با ماساژور برقی ، توانایی آن در بهبود وضعیت کلی پوست است. طی یک مطالعه که در سال ۲۰۱۷ انجام شد، شرکت کنندگان به مدت ۸ هفته به طور منظم از دستگاه ماساژور برقی برای بهبود چین و چروک های صورت و گردن خود استفاده کردند. در این تحقیق مشخص شد که اثربخشی این دستگاه با استفاده از کرم های مخصوص و درمان کننده پیری پوست، افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

محققان همچنین از دستگاه ماساژور برقی به مدت ۱۰ روز، دو بار در روز و هر بار به مدت یک دقیقه استفاده کردند. نتیجه این کار، افزایش تولید پروتئین در پوست بود که خاصیت ضد پیری و درمان کنندگی افتادگی پوست و چین و چروک را دارد.

یکی از مزایای اصلی ماساژ صورت با ماساژور برقی ، توانایی آن در بهبود چین و چروک و پیشگیری از پیری پوست است.

بهبود فشار سینوس ها با کمک ماساژ صورت با ماساژور برقی

چنانچه سینوس های شما در مرحله حاد سینوزیت نبوده یا عفونی نشده باشند می توانید از ماساژ برای کاهش ناراحتی و احتقان استفاده کنید. ماساژ سینوس ها با ماساژور برقی به تخلیه مخاط، تسکین سردرد و تقویت گردش خون این ناحیه کمک می کند.

بهبود آکنه

ماساژ صورت با ماساژور برقی منجر به بهبود آکنه می شود. در واقع تحریک پوست از طریق ماساژ می تواند به گردش خون کمک کرده و ظاهر آکنه را بهبود ببخشد. در صورتی که همراه با ماساژور برقی از روغن زیتون استفاده شود، اثربخشی آن افزایش خواهد یافت. البته اگر آکنه شما از نوع حاد است، بهتر است در مورد مصرف ماساژور برقی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. همچنین قبل از مصرف توصیه می شود ابتدا ماساژور را روی ناحیه کوچکی از پوست خود تست نمایید.

افزایش درخشندگی پوست

اگر می خواهید پوست روشن و درخشانی داشته باشید، ماساژ صورت با ماساژور برقی می تواند گزینه خوبی باشد. تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۲ نشان داد که ۵۹ درصد از زنانی که از روش ماساژ استفاده کرده بودند، احساس طراوت و جوانی بیشتری در پوست خود داشتند. همچنین تحریک عضلات صورت می تواند به سفت شدن پوست، تسکین عضلات و تقویت گردش خون کمک کند.

فواید ماساژور برقی صورت

افزایش جریان خون

استفاده از ماساژور برقی صورت تاثیر مثبتی بر جریان خون پوست دارد که به بهبود ظاهر آن کمک زیادی می کند. ماساژ صورت با ماساژور برقی منجر به افزایش گرما در سطح پوست شده و از بروز چین و چروک جلوگیری می نماید.

جوانسازی پوست صورت

ماساژ صورت ضمن کاهش چین و چروک به از بین بردن تنش های پوستی نیز کمک می کند. این تکنیک باعث افزایش ضخامت عضلات پوست صورت شده و حساسیت پذیری آن را کاهش می دهد. از این رو پوست از هر گونه عوارض، بخصوص پیری زودرس در امان خواهد بود.

بهبود بافت پوست و درمان اسکار

اگر روی پوست خود جای زخمی دارید که قابل بهبود است، ماساژ صورت با ماساژور برقی می تواند مفید واقع شود. ماساژ دادن بافت اسکار و مناطق اطراف آن به افزایش جریان خون، بهبود بافت اطراف زخم و همچنین صاف شدن برجستگی ها کمک زیادی می کند. ماساژ صورت همچنین در تسکین علائمی همچون درد، خارش و حساسیت موثر است. محققان در سال ۲۰۱۴ دریافتند که ماساژ درمانی در بهبود زخم های برجسته ناشی از سوختگی هم تاثیر دارد.

اگر روی پوست خود جای زخمی دارید که قابل بهبود است، ماساژ صورت با ماساژور برقی می تواند مفید واقع شود.

درمان درد مفاصل صورت

ماساژ صورت با ماساژور برقی در تسکین علائم درد و ناراحتی در مفاصل صورت موثر است. این ناراحتی ها می تواند شامل سردرد، گوش درد، فک درد یا درد در منطق گیج گاهی باشد. در این شرایط باید ماساژور برقی را به آرامی روی پوست ماساژ داده و آن را حرکت دهید.

چه زمانی برای ماساژ صورت با ماساژور برقی باید به متخصص مراجعه کنیم؟

اگر پوست دچار اسکار، زخم، آکنه شدید، التهاب و درد باشد، برای ماساژ صورت با ماساژور برقی بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید. پزشک و متخصص پوست دارای مهارت و تخصص لازم در ماساژ صورت بوده و می تواند این کار را متناسب با نیازهای خاص بیمار انجام دهد. علاوه بر این، متخصصان پوستی می توانند در کنار ماساژ صورت با ماساژور برقی از هر گونه درمان لازم و موثر نیز استفاده کنند.

ماساژ صورت

طرز استفاده از ماساژور برقی

طرز استفاده از ماساژور برقی در خانه بسیار راحت است. روش کار به این صورت است که قبل از شروع ابتدا صورت و دست های خود را کاملا با آب و شوینده، بشویید. می توانید از مقدار کمی سرم یا روغن روی پوست خود استفاده کنید تا ماساژور راحت تر روی پوست شما بغلتد. هر ناحیه از پوست را برای پنج مرتبه و هر مرتبه به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه ماساژ دهید. از فشار ملایم اما مداوم استفاده کنید. استفاده از ماساژور برقی چند روش مختلف دارد که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

  • ماساژ صورت با ماساژور برقی را می توانید از شقیقه ها شروع کنید. ماساژ را به صورت دورانی انجام دهید. سپس ماساژور را از گوشه خارجی ابرو به سمت بیرون بکشید. پس از آن ماساژور را زیر چشم خود قرار داده و به آرامی ماساژ دهید.
  • ماساژور را در گوشه خارجی ابروها قرار دهید و آن را رو به سمت بالا بکشید. این کار به لیفت ابروها و بالا کشیدن آن کمک زیادی می کند. سپس ماساژور را در قسمت وسط ابروها قرار دهید و به سمت بالا ماساژ دهید.
  • ماساژور برقی را زیر گونه خود قرار دهید و از مرکز صورت به سمت شقیقه ها ادامه دهید. در مرحله بعد ماساژور را روی بینی خود قرار داده و آن را از روی گونه ها عبور دهید تا به اطراف گوش برسد.
  • در مرحله بعد می توانید ماساژ صورت با ماساژور برقی را از روی چانه تا بیرون فک انجام دهید. با استفاده از حرکات دورانی، ناحیه زیر لاله های گوش را ماساژ داده، سپس به سراغ گردن بروید. بهتر است از بالا شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید.

کاربرد ماساژور برقی در خانه بسیار ساده و سریع است؛ اما اگر مشکلات حاد پوستی دارید بهتر است برای انجام این کار به پزشک مراجعه کنید.

پرسش و پاسخ متداول 

در ادامه به برخی از رایج ترین پرسش و پاسخ ها در رابطه با ماساژ صورت با ماساژور برقی اشاره خواهیم کرد.

آیا استفاده از ماساژور صورت برای لاغری تاثیر دارد؟

ماساژ صورت با ماساژور برقی منجر به افزایش سوخت و ساز پوست شده و گردش خون را در آن افزایش می دهد. همچنین باعث تولید گرما می شود که همگی این موارد در لاغری و تناسب صورت موثر هستند.

روش صحیح استفاده از ماساژور برقی به چه صورت است؟

ماساژور برقی را باید به صورت دورانی روی پوست ماساژ داد. همچنین می توان از قسمت داخلی صورت به سمت خارج ماساژ داد. به این صورت که از قسمت میانی پیشانی رو به سمت بیرون و سمت رستنگاه مو ماساژ دهید. بهتر است هر ناحیه از پوست را به مدت ۳۰ ثانیه ماساژ دهید. ماساژ پوست، آن هم دو بار در روز می تواند در بهبود سلامت آن موثر باشد.

طرز استفاده از ماساژور دستی صورت چگونه است؟

طرز استفاده از ماساژور دستی صورت نیز همانند ماساژور برقی است. با این تفاوت که در سری غلتکی ماساژور دستی از انواع سنگ های مخصوص استفاده می شود که در بهبود وضعیت پوست موثر هستند.

 

سخن آخر

ماساژ صورت با ماساژور برقی یکی از روش های نوین درمان پوست است که به جلوگیری و درمان چین و چروک کمک زیادی می کند. شما می توانید ماساز صورت را در روتین پوست هفتگی خود قرار دهید. علاوه بر این، ماساژ صورت سرعت بهبود زخم و درمان جای جوش و آکنه را نیز افزایش می دهد. استفاده از ماساژور برقی در خانه امکان پذیر است، اما اگر دارای مشکلات خاص پوستی مثل آکنه شدید، زخم باز، درد، التهاب و … هستید، توصیه می شود برای این کار به پزشک متخصص مراجعه کنید.

منابع

byrdie