آموزش آرایش چشم مرحله به مرحله

آیا تا به حال آرایش چشمی دیده اید که آرزوی انجام آن را داشته باشید؟ نیازی نیست که حتما میکاپ آرتیست باشید تا بتوانید از سایه ها استفاده کنید. با شناخت آناتومی آرایش چشم و سایه های مخصوص هر بخش و همچنین کمی تمرین، مطمئن باشید که هر مدل آرایش چشمی را می توانید برای چشمان خود انجام دهید. ما در این مطلب می خواهیم به صورت پایه ای آرایش چشم مرحله به مرحله را داشته باشیم. پس همراه ما باشید تا میکاپ آرتیست خود شوید.

در ابتدا قبل از آرایش چشم مرحله به مرحله به بررسی آناتومی آرایش چشم می پردازیم که بخش اصلی و مهمی در آرایش چشم است.

آناتومی آرایش مرحله به مرحله چشم

آناتومی آرایش چشم

همانطور که در تصویر می بینید مرحله به مرحله آرایش چشم از بخش های مختلفی تشکیل می شود و هر ناحیه سایه مخصوص به خود را دارد. با شناخت این بخش ها و کمی تمرین مطمئن باشید که می توانید از پس هر آرایشی بر آیید.

پشت پلک

اولین بخش در آرایش چشم مرحله به مرحله ، پشت پلک است که در تصویر با رنگ صورتی مشخص شده است. این ناحیه تمام پلک از زیر استخوان بالای چشم تا بالای خط مژه را شامل می شود. معمولا سایه این بخش، روشن ترین رنگ با توجه به سایه مورد نظر شما است.

خط پلک

بخش بعدی آرایش چشم مرحله به مرحله خط پلک است که با خط چین سبز مشخص شده است. این ناحیه چین بالای پلک شما است که دقیقا بین پلک و ناحیه زیر ابرو قرار می گیرد. رنگ های متوسط یا تیره مات برای این ناحیه، سایه زیباتری برای شما می سازند.

استخوان ابرو

استخوان ابرو در واقع خط ابرو است که با خط چین صورتی مشخص شده است. این بخش در آرایش چشم مرحله به مرحله بهتر است سایه روشن یا هم رنگ با رنگ پوست (مات، براق یا هایلایت) باشد.

بالای پلک

بخش بالای پلک، در واقع ناحیه بین خط پلک و خط ابرو است. سایه این بخش بهتر است از رنگ های روشن تا متوسط انتخاب شود.

گوشه خارجی چشم

گوشه خارجی چشم که با خط چین آبی پر رنگ نشان داده شده است، ناحیه ای V شکل است که سایه های متوسط تا تیره مات برای آن بهترین انتخاب هستند.

گوشه داخلی چشم

گوشه داخلی چشم که با خط چین آبی کمرنگ مشخص شده است، سایه ای روشن و براق را می طلبد.

خط اشک

خط اشک که با خط چین قرمز نشان داده شده است، در واقع خط بالای مژه در داخل چشم است. در استفاده از لوازم آرایشی در داخل چشم احتیاط بسیاری به خرج دهید تا چشمتان آسیبی نبیند. در آرایش چشم مرحله به مرحله برای خط اشک نباید از سایه استفاده کنید بلکه خط چشم مدادی و ژلی برای آن مناسب است.

خط مژه پایینی

ناحیه پایین مژه، با رنگ آبی مشخص است. این ناحیه زیر خط مژه واقع شده است و سایه ای با رنگ متوسط تا تیره می تواند برای آن مناسب باشد.

حال که آناتومی آرایش چشم را شناختیم، بیایید یک آموزش آرایش چشم برای مبتدی ها با هم داشته باشیم تا بهتر یاد بگیریم. قطعا چندین بار تمرین می تواند ما را برای هر نوع آرایش چشمی آماده کند.

آموزش آرایش چشم حرفه ای به صورت مرحله به مرحله

تصاویر مرحله به مرحله آرایش چشم می تواند برای یادگیری آرایش چشمی ساده بسیار مفید باشد. زمانی که در انجام مراحل اولیه آرایش چشم مرحله به مرحله استاد شوید، انجام آرایش های پیچیده تر و هنرمندانه چشم برای تان ساده خواهد بود.

1. استفاده از کانسیلر

اولین مرحله آموزش آرایش دور چشم برای بیشتر خانم ها استفاده از کانسیلر در زیر چشم است تا تیرگی و پف چشمان را بپوشاند. کانسیلر را با استفاده از یک براش یا انگشت خود به صورت ضربه های آرامی به زیر چشمان تان بزنید تا زیر چشم شما صاف و روشن شود. اگر زیر چشمان تان صاف و روشن است، می توانید این مرحله را انجام ندهید.

کانسیلر زدن اولین مرحله در آرایش چشم مرحله به مرحله

2. آموزش آرایش پشت چشم با پرایمر

مقدار کمی پرایمر روی پلک خود استفاده کنید. می توانید این کار را با یک پرایمر چشم و به کمک انگشت یا یک براش انجام دهید که باعث می شود آرایش شما ماندگاری بیشتری داشته باشد. همچنین می توانید از مقدار کمی کرم چشم یا کانسیلر استفاده کنید.

پرایمر زدن به پشت پلک

3. آموزش سایه زدن چشم مرحله به مرحله

در ادامه آموزش آرایش مرحله به مرحله چشم نوبت به استفاده از سایه چشم می رسد. سایه چشم پایه خود را روی پلک به کار ببرید. همانطور که گفته شد، سایه این بخش، از رنگی روشن تا متوسط انتخاب می شود و اصول سایه زدن چشم به این صورت است که با کمک یک براش مخروطی کوچک تا متوسط روی پلک زده می شود. در ادامه بیشتر با این مدل سایه چشم مرحله به مرحله آشنا می‌ شوید.

سایه چشم از مهمترین مراحل آرایش چشم مرحله به مرحله

4. آموزش آرایش حرفه ای با هایلایت زدن

سپس از هایلایت برای ناحیه بالای پلک و روی استخوان ابرو استفاده کنید. در واقع این ناحیه سایه ای روشن یا روشن ترین سایه پلات را می خواهد. همچنین از این سایه می توانید برای گوشه داخلی چشم نیز استفاده کنید.

هایلایت زدن

5. آموزش آرایش چشم حرفه ای با کانتورینگ

همانطور که گفتیم آموزش سایه زدن چشم مرحله به مرحله پیش می رود بنابراین هر بخش را باید به صورت جدا جدا انجام دهید. پس از سایه ناحیه بالای پلک، از سایه کانتور برای خط پلک استفاده می کنند. برای سایه این ناحیه از رنگی تیره استفاده می کنند که چشم را کاملا مشخص می کند. از یک براش مخروطی کوچک برای این بخش استفاده کنید زیرا این رنگ تیره بسیار غلیظ است و نباید بیش از حد روی خط پلک شما قرار گیرد. سایه کانتور همچنین برای گوشه خارجی چشم نیز به شکل V به کار می رود که این کار در بزرگ تر نشان دادن چشمان تاثیر می گذارد.

کانتورینگ آرایش چشم

6. آموزش مرحله به مرحله سایه چشم: مخلوط کردن

از یک براش مخروطی بزرگ استفاده کنید و به خوبی سایه ها را با هم مخلوط کنید. البته اگر می خواهید آرایشی آوانگارد و هنری داشته باشید می توانید این کار را انجام ندهید اما اگر سایه ها به خوبی با هم مخلوط شوند و خطوط جدا کننده آن ها از هم مشخص نباشد، آرایش طبیعی تری خواهید داشت. این، نکته مهمی برای یادگیری سایه چشم مرحله به مرحله است.

مخلوط کردن سایه ها یکی دیگر از بخش های مهم در آرایش چشم مرحله به مرحله

7. آموزش مرحله به مرحله خط چشم ساده

در این مرحله نوبت به کشیدن خط چشم است. می توانید از خط چشم مدادی، مایع یا ژلی برای کشیدن خط چشم مرحله به مرحله استفاده کنید. همچنین استفاده از سرمه نیز برای کشیدن خط چشم بسیار رایج است. برای راحت کشیدن خط چشم، ابتدا به صورت خط چین های کوچک بکشید سپس آن ها را به هم وصل کنید.

کشیدن خط چشم

8. فرمژه در آرایش چشم مرحله به مرحله

در ادامه آرایش چشم مرحله به مرحله ، نوبت مژه ها است. با فرمژه مژه های خود را حالت دهید. فرمژه را به آرامی در ناحیه اتصال مژه ها به پلک قرار دهید، دو طرف آن را به هم نزدیک کنید و به آرامی فشار دهید و برای چند ثانیه نگه دارید. می توانید فرمژه را در طول مژه حرکت دهید و حالت دادن به مژه را از نقاط مختلف انجام دهید تا مژه ها بیشتر فر بخورند و طولانی تر به نظر آیند.

فر کردن مژه

9. ریمل زدن در میکاپ مرحله به مرحله

بعد از حالت دادن به مژه، نوبت استفاده از ریمل برای مژه های بالایی است. سر خود را به سمت عقب ببرید و ریمل را به آرامی از ریشه تا سر مژه حرکت دهید. در صورت نیاز این کار را چندین بار تکرار کنید تا ریمل بیشتری روی مژه ها قرار گیرد اما هر بار اجازه دهید ریمل روی مژه خشک شود و سپس لایه دیگری بزنید. معمولا دو لایه ریمل روی هم کافی است.

ریمل زدن یکی از رایج ترین کارها در آرایش چشم مرحله به مرحله

در آرایش چشم مرحله به مرحله ریمل زدن به مژه های کوتاه پایین چشم ضروری نیست اما اگر تمایل به انجام این کار دارید، می توانید به همان روش ریمل زدن به مژه های بالایی، به مژه های پایین خود هم ریمل بزنید.

ریمل زدن به مژه پایینی

10. آرایش ابرو؛ بعد از اتمام مراحل آرایش چشم

با وجود اینکه آرایش ابرو جدا از آرایش چشم مرحله به مرحله است و خود می تواند آموزش مرحله به مرحله جداگانه ای داشته باشد اما اصلاح و مرتب کردن خط ابرو به زیباتر شدن چشم و آرایش شما بسیار کمک می کند. این کار بهتر است با کمک مداد یا پودر با کشیدن خط هایی کوتاه و نرم انجام شود.

آرایش ابرو

فراموش نکنید که فقط با تمرین کردن زیاد می توانید به بهترین سبک و مدل آرایش چشمان خود دست یابید. مراحل گفته شده در بالا به چشمان شما زیبایی طبیعی و ملایمی می دهند اما آرایش های مختلف و خلاقانه زیادی وجود دارند که چشمان شما را زیباتر می کنند.

یکی از بخش های آرایش چشم کشیدن خط چشم است که بسیاری از افراد با آن مشکل دارند. ویدیوی زیر را ببینید تا چند ترفند ساده و کاربردی برای کشیدن خط چشم یاد بگیرید.

آموزش آرایش چشم ساده مرحله به مرحله برای درشت شدن چشم‌ها

بسیاری از افراد علاقه دارند که چشمان شان درشت تر از آنچه هست به نظر آید. این کار به آسانی با آرایش امکان پذیر است. فقط کافی است چند کار را به صورت مرحله به مرحله برای آرایش چشم خود انجام دهید تا چشمان شما درشت تر شود.

  1. ابروهای تان را به خوبی تمیز و مرتب کنید. آن ها را نه بیش از حد نازک کنید و نه ضخیم. انتهای شان را هم کوتاه نکنید. اگر در غیر این صورت است، از مداد ابرو برای اصلاح آن استفاده کنید.
  2. کانسیلر و پرایمر را همانطور که در آرایش چشم مرحله به مرحله گفتیم فراموش نکنید. با محو کردن چین و چروک های چشم و پلک باعث بزرگتر دیده شدن چشم می شوید.
  3. سایه های تیره را کنار بگذارید. آن ها فقط چشمان شما را کوچکتر نشان می دهند. از رنگ های روشن استفاده کنید و اگر می خواهید سایه خود را حرفه ای تر بدهید، از تناژهای روشن به کمی تیره استفاده کنید. همچنین رنگ سایه را با توجه به رنگ چشم و پوست خود انتخاب کنید تا زیبایی چشمان تان دو چندان شود.
  4. بین سایه های مات و براق، سایه های مات برای درشت کردن چشم ها بهتر هستند اما کمی شاین هم می تواند زیبایی چشمان شما را بیشتر کند. البته سایه براق را باید محتاطانه و به مقدار کم به کار ببرید.
  5. استفاده از مداد سفید یا بژ برای داخل چشم باعث می شود چشم درشت تر به نظر آید. اگر مداد رنگ بژ دارید، حتما از آن استفاده کنید تا چشمان شما طبیعی تر درشت شود. این نکته در آموزش خط چشم کشیدن به صورت مرحله به مرحله اهمیت دارد.
  6. در آخرین بخش مرحله به مرحله آرایش برای درشت کردن چشم ها یک نکته را در مورد ریمل فراموش نکنید. به کار بردن ریمل بیشتر در قسمت مرکزی و بیرونی چشم باعث می شود چشمان شما کشیده تر و درشت تر به نظر آید. همچنین می توانید یک بار از ریمل بلند کننده بزنید و سپس روی آن لایه ای ریمل حجم دهنده استفاده کنید تا مژه های زیباتری هم داشته باشید.

اگر می توانید از مژه مصنوعی استفاده کنید این کار را انجام دهید. به خصوص استفاده از مژه های تکی در گوشه خارجی چشم باعث می شود چشمان شما درشت تر به نظر برسند.

در انتها

در این مطلب سعی کردیم طریقه کشیدن خط چشم و آموزش آرایش چشم مرحله به مرحله برای مبتدیان را توضیح دهیم. فراموش نکنید تمام افرادی که در یک زمینه ای حرفه ای هستند، فقط با تمرین به آن رسیده اند. همین الان که این مطلب را خواندید شروع به تمرین به ویژه تمرین آموزش مرحله به مرحله خط چشم کنید. مطمئن باشید بعد از چند بار کشیدن خط چشم، همه چیز برای شما آسان خواهد شد. اگر برخی از لوازم آرایشی گفته شده در متن را ندارید، به راحتی می توانید به فروشگاه اینترنتی میس و مستر بروید و هر چه نیاز دارید خریداری کنید.

سوالات رایج درباره آرایش چشم

 

آناتومی آرایش چشم چیست؟

آرایش چشم از بخش های مختلفی تشکیلی می شود که برای داشتن چشمانی زیبا باید هر بخش را به درستی شناخته و با رعایت ترتیب به آرایش هر بخش پرداخت.

آیا استفاده از کانسیلر در آرایش چشم لازم است؟

کانسیلر در آرایش چشم مرحله به مرحله باعث می شود که پف و سیاهی زیر چشم پوشانده شود. بنابراین فقط در صورتی که پوستی صاف و شفاف دارید استفاده از آن مورد نیاز نیست. در غیر این صورت اگر از کانسیلر استفاده نکنید، آرایش چشمان شما کامل نخواهد بود و زیبا به نظر نمی رسد.

کاربرد پرایمر چشم چیست؟

پرایمر در آرایش چشم مرحله به مرحله باعث ماندگاری بیشتر آرایش چشم می شود. از این ماده آرایشی روی پلک استفاده می کنند تا از چین خوردن و بهم ریختن سایه چشم جلوگیری شود.