یکی از مهم‌ترین نکات در آرایش و میکاپ حرفه‌ای صورت، توجه به شکل و رنگ اعضای چهره است. در نظر گرفتن این موارد باعث می‌شود آرایش شما بسیار زیباتر به نظر رسیده و جذابیت ذاتی و طبیعی چهره‌تان در اثر آرایش کم نشود. چشم‌های درشت به خودی خود زیبا هستند و یک نعمت خدادادی محسوب می‌شوند. آرایش چشم های درشت اصول و ترفندهای ریز و درشتی دارد که در صورت عدم رعایت هرکدام از آن‌ها، چشم‌های‌تان ریزتر به نظر خواهد رسید. در واقع  آرایش چشم مرحله به مرحله، از پرایمر و سایه چشم گرفته تا خط چشم برای چشمان درشت متفاوت و نیازمند دانستن بایدها و نبایدهایی است. بنابراین اگر چشم‌های درشت و جذابی دارید، لازم است نحوه میکاپ چشم درشت را بیاموزید و از این طریق زیبایی چشم‌های‌تان را دو چندان کنید. در این مقاله به آموزش آرایش چشم درشت در چند مرحله ساده، معرفی بهترین مدل خط چشم برای چشم درشت و به طور کلی توضیح ترفند‌های مهمی در آرایش چشم درشت می‌پردازیم. این ترفندها از شما یک آرایشگر و خودآرای حرفه‌ای می‌سازد؛ تا انتها با ما همراه باشید.

ارایش چشم درشت را با کشیدن ابروها شروع کنید

در مرحله اول، با مداد یا ریمل ابرو کمی به ابروهای‌تان حالت دهید و آن‌ها را کمی پهن‌تر کنید. این کار در آرایش چشم درشت و گرد باعث می‌شود که درشتی طبیعی چشم‌های‌تان حفظ شده و چشم‌های اولین چیزی باشند که در نگاه اول دیده می‌شوند. برای کشیدن ابروها دقت کنید که ابروهای‌تان را باید کاملا صاف نگه دارید (بدون اخم یا چین خوردگی). در نهایت حتما از شانه ابرو استفاده کنید تا رنگ مداد یا ریمل کاملا با رنگ طبیعی ابروها یک دست شود.

روی پلک‌ها پرایمر بزنید

استفاده از پرایمر در آرایش چشمهای درشت کمک می‌کند که سایه مدت زمان طولانی‌تری روی پلک‌ها دوام داشته باشد. با براش آرایشی مخصوص این کار، پرایمر را با حرکات دایره‌ای روی پلک‌ها بزنید. همچنین ناحیه بین ابرو و پلک را با پرایمر پر کنید. این قسمت در آرایش چشم درشت نقش کلیدی دارد که در ادامه آن را توضیح می‌دهیم.

دور چشم‌ها را کانسیلر بزنید

در این مرحله، لک‌ها و تیرگی‌های دور چشم را با کانسیلر بپوشانید. یک لایه کانسیلر کمک می‌کند که هرگونه تغییر رنگ غیرطبیعی در این ناحیه پوشانده شود. البته کاربرد کانسیلر تنها به پوشاندن تیرگی دور چشم ختم نمی‌شود و به عنوان مثال می‌توانید در پایان آرایش هم اگر مقداری ریمل یا خط چشم زیر چشم‌های‌تان ریخت، آن را با کانسیلر بپوشانید. مقداری کانسیلر با حرکات ضربه‌ای به زیر چشم‌ها بزنید؛ سپس دست‌های‌تان را بشویید و با انگشت‌ها کانسیلر روی پوست‌تان را با کرم پودر مخلوط کنید. برای این کار می‌توانید از یک براش کوچک هم استفاده کنید.

رنگ سایه چشم را بادقت انتخاب کنید

یکی از مهم‌ترین نکات در آرایش چشم درشت و گرد انتخاب رنگ سایه چشم است. بسته به اینکه چشم‌های شما چه فرم و حالتی دارد، باید از رنگ‌های مختلف سایه چشم استفاده کنید. به عنوان مثال برای آرایش چشم درشت و کشیده (اصطلاحا چشم بادامی) از یک سایه مات قهوه‌ای مایل به خاکستری روی پلک و یک رنگ مات‌تر برای گوشه‌های چشم استفاده کنید. برای آرایش چشم درشت و برجسته هم بهتر است از سایه‌های تیره رنگ استفاده کنید تا عمق و اندازه چشم طبیعی‌تر به نظر برسد. البته انتخاب رنگ بهترین سایه چشم به موارد دیگری هم بستگی دارد که در مقاله جداگانه‌ای به آن اشاره کرده‌ایم.

سایه برای آرایش چشم درشت

به طور کلی رنگ‌های تیره برای آرایش چشم درشت مناسب‌تر است. اما اگر چشم‌های‌تان بیش از حد بزرگ است و می‌خواهید با آرایش آن‌ها را کوچک‌تر نشان دهید، از سایه‌های براق و اکلیلی استفاده کنید. علاوه بر این استفاده از یک سایه سفید و روشن در برخی نقاط می‌تواند جلوه زیباتری به چشم‌های شما ببخشد. برای این کار سایه‌ای یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست‌تان انتخاب کنید و کمی از آن را روی استخوان ابرو و مجرای اشک بزنید.

خط چشم مناسب چشم درشت بکشید

یکی از مواردی که در ارایش برای چشم های درشت باید بادقت و اصول خاصی انجام شود، کشیدن خط چشم برای چشمهای درشت است. خط چشم چشمان درشت را می‌توانید با  مداد و خط چشم جامد یا مایع بکشید و این مورد تنها به سلیقه و مهارت شما در آرایش کردن بستگی دارد.

به طور کلی بهتر است از خط چشم مشکی استفاده کنید؛ مگر اینکه چشم‌های شما مشکی باشد. ترجیحا برای آرایش چشم درشت و مشکی از خط چشم مشکی استفاده نکنید؛ به خصوص اگر رنگ پوست روشنی دارید. برای آرایش چشم مشکی درشت بهتر است به جای کشیدن یک خط چشم مشخص، با سایه یا مدادهایی به رنگ خاکستری یا دودی هاله‌ای پشت چشم و زیر چشم بکشید.

آموزش خط چشم برای چشمهای درشت

برای کشیدن خط چشم چشمهای درشت از دو سوم بیرونی پلک بالایی‌تان شروع کنید و خط چشم مشکی را در راستای خط مژه خود بکشید. سعی کنید حتی الامکان خط چشمی که می‌کشید، تمیز و مرتب باشد. یک نکته مهم در کشیدن خط چشم برای چشمهای درشت این است که وقتی به انتهای خط مژه رسیدید، بال کوچکی را در گوشه چشم‌ها بکشید. بال خط چشم مخصوص چشم درشت بهتر است بسیار کوچک و تنها در حد یک چهارم یک سانتی‌متر باشد. این مدل خط چشم برای چشمان درشت حالت کشیده و زیبایی را ایجاد می‌کند. همچنین این مدل خط چشم برای چشمهای درشت و گرد باعث می‌شود گرد بودن چشم‌ها کمتر به نظر برسد.

خط چشم برای آرایش چشم درشت

شما می‌توانید کشیدن خط چشم برای چشم درشت خود را تنها به پلک بالا محدود نکرده و بر پلک پایینی هم نقشی بزنید. برای این کار خط چشم را دقیقا زیر خط مژه‌های‌ پایین‌تان بکشید. خط چشم پایین باید بسیار نازک‌تر از خط چشم بالایی باشد. بنابراین این نکته را هم در ارایش برای چشم های درشت خود مدنظر داشته باشید. علاوه بر این می‌توانید داخل چشم را هم خط چشم بکشید؛ البته توجه داشته باشید که در این حالت خط چشم تنها باید تا نیمه پلک ادامه پیدا کند.

یک مدل خط چشم برای چشمهای درشت این است که از دو رنگ خط چشم استفاده کنید. برای این کار ابتدا به همان ترتیبی که گفته شد، با مداد مشکی خط چشم دنباله دار و ساده‌ای روی پلک بالایی بکشید. پس از خشک شدن آن، یک خط نازک طلایی یا نقره‌ای رنگ در بالای این خط چشم بکشید. این کار باعث درخشش هرچه بیشتر چشم‌های شما می‌شود.

ریمل، مرحله آخر در ارایش ساده چشم درشت شماست

قبل از ریمل زدن با فرمژه مژه‌های‌تان را حالت دهید. فرمژه را چند ثانیه نگه دارید و با انگشت‌تان کمی مژه‌ها را خم کنید. البته این کار برای شما ضرورتی ندارد و تنها به درشت‌تر به نظر رسیدن چشم‌ها کمک خواهد کرد. در نهایت ریمل بزنید. برای ریمل زدن چشم‌های گرد و درشت بیشتر باید بر گوشه‌های بیرونی چشم‌ها متمرکز شوید؛ چرا که استفاده زیاد از ریمل در وسط چشم، باعث گردتر به نظر رسیدن چشم‌ها می‌شود. بنابراین اگر دوست دارید گردی و درشتی چشم‌ها بیشتر دیده شود، بیشتر ریمل را در وسط و در صورتی که می‌خواهید چشم‌های درشت‌تان کشیده‌تر شوند، گوشه‌های بیرونی چشم را بیشتر ریمل بزنید.

تا اینجا مهم‌ترین نکات را در مورد آرایش چشم درشت یاد گرفتید. امیدوارم از این آموزش کاربردی لذت برده باشید و اگر براساس تجربه‌تان به نکته‌ای در این باره رسیدید، آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ویدیوی زیر یک مدل ارایش چشم درشت را از صفر تا صد آموزش می‌دهد.

سوالات متداول درمورد آموزش کامل آرایش چشم درشت در 6 مرحله ساده و مهم


چگونه چشم درشت را کوچک کنیم؟

اگر به هردلیلی دوست دارید کمی چشم‌های‌تان کوچک‎‍‌تر به نظر برسد، فوت و فن‌هایی در این باره وجود دارد. برای مثال می‌توانید از سایه چشم‌های تیره‌تر استفاده کنید. همچنین کشیدن مداد مشکی (به جای مداد چشم سفید و روشن) داخل پلک پایین باعث می‌شود چشم‌ها کوچکتر دیده شوند.

ایا سرمه چشم را درشت میکند؟

به طور کلی کشیدن خط مشکی و تیره در داخل چشم (چه سرمه باشد و چه مداد چشم)، باعث می‌شود چشم‌ها کوچک‌تر به نظر برسند. اگر می‌خواهید چشم درشتی داشته باشید، خط چشم یا سرمه را فقط روی پلک بالایی بکشید.

چگونه چشم درشت را ارایش کنیم؟

برای آرایش چشم درشت ترفندهای زیادی وجود دارند که در این مقاله مفصلا به توضیح آن پرداختیم. مهم است که قبل از آرایش چشم‌های درشت‌تان آن‌ها را بیاموزید و رعایت کنید تا زیبایی خدادادی چشم‌های شما حفظ شود.

 

منبع:

makeup