آیا روشی برای استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو وجود دارد ؟

در حال حاضر بیشتر خانم های هنرمند و خوش سلیقه به منظور زیبا و جذاب کردن چهره خود به استفاده از رنگ مو رو می آورند. اگر شما هم از آن دسته خانم هایی هستید که موی خود را رنگ می کنید، بدون شک بارها برایتان پیش آمده که پس از رنگ کردن موی خود از رنگ آن راضی نباشید. در چنین مواقعی قطعا به فکر اصلاح رنگ موی خود هستید. اینجاست که پای واریاسیون ها به میان می آید، چرا که عمده ترین کاربرد واریاسیون، اصلاح رنگ مو می باشد. اگر می خواهید با واریاسیون، انواع و نحوه استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید.

واریاسیون چیست و چه کاربردی دارد؟

واریاسیون به رنگ های با خلوص بالا گفته می شود. در حال حاضر استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو در میان خانم ها بسیار شایع شده است. درست است که از واریاسیون ها در مواردی چون سایه روشن کردن موها، تغییر رنگ موی فعلی، براق کردن رنگ مو، زیبا کردن رنگ مو، تیره تر کردن رنگ مو بدون تغییری در اصل رنگ، رنگ های فانتزی در مش و دکلره استفاده می شود، اما عمده ترین کاربرد آن برای از بین بردن زردی یا قرمزی مو می باشد.

استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو

انواع واریاسیون

شباهتی که واریاسیون با رنگ مو دارد، این است که واریاسیون نیز انواع مختلفی دارد و لازم است تا آن دسته از بانوانی که قصد استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو را دارند، با انواع آن آشنا شوند. انواع مختلف واریاسیون به شرح زیر است.

  • واریاسیون سبز: واریاسیون سبز یکی از پر کاربردترین انواع واریاسیون است، که از آن برای خنثی کردن قرمزی موها استفاده می شود.
  • واریاسیون طلایی: اگر بخواهید به موهای خود تناژ طلایی بدهید، بهترین راه حل استفاده از واریاسیون طلایی است. مهم ترین حسن این واریاسیون این است که تقریبا با تمامی رنگ موها سازگاری دارد.
  • واریاسیون نقره ای: برای از بین بردن زردی مو استفاده از واریاسیون نقره ای بهترین گزینه است، چرا که علاوه بر این که کمک می کند زردی مو از بین برود، باعث درخشان شدن هر چه بیشتر مو نیز می شود.
  • واریاسیون آبی: واریاسیون آبی کمک می کند تا رنگ نارنجی موها خنثی شود.
  • واریاسیون دودی: به جز واریاسیون نقره ای که برای رفع زردی مو مورد استفاده قرار می گیرد، واریاسیون دودی نیز به همین منظور استفاده می شود.
  • واریاسیون قرمز: هنگامی که بخواهیم رنگ های گرم را با هم ترکیب نماییم، از واریاسیون قرمز استفاده می کنیم.
  • واریاسیون بنفش: استفاده از واریاسیون بنفش در کنار رنگ هایی که تناژ قرمزی دارند، باعث می شود تا درخشش رنگ قرمز در مو بیشتر جلوه کند.
  • واریاسیون روشن کننده: ممکن است واریاسیون روشن کننده 000 را با نام واریاسیون 000 نیز شنیده باشید. این واریاسیون همانطور که از نامش بر می آید، برای روشن کردن رنگ مو مورد استفاده قرار می گیرد و حتما باید با سایر رنگ ها ترکیب شوند و اصلا نباید به تنهایی به کار برده شود.

انواع واریاسیون

مزایای استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو

 

  • به کمک واریاسیون ها شما قادر خواهید بود تناژهای زرد، قرمز، نارنجی یا سبزی مو را از بین ببرید؛ در صورتی که این امر به وسیله رنگ محقق نخواهد شد.
  • یکی دیگر از مزیت های استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو این است، که میزان آسیبی که به مو وارد می کند، از رنگ مو کمتر است. بنابراین می توان بدون نگرانی مدت زمان بیشتری آن را روی موها نگه داشت.
  • با استفاده از واریاسیون می توانید موهای خود را به رنگ های شیک و فانتزی درآورید؛ در صورتی که در رنگ مو این تنوع دیده نمی شود.
  • برای آن دسته از بانوانی که موی خود را کراتینه یا ریباندینگ کرده اند، استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو انتخاب هوشمندانه تری می باشد، چرا که واریاسیون از رنگ مو ضعیف تر است و از آسیب به مو جلوگیری می کند.

واریاسیون به رنگ های با خلوص بالا گفته می شود که وظیفه اصلاح رنگ مو را بر عهده دارند.

نحوه استفاده از واریاسیون بجای رنگ

ممکن است بخواهید بدانید که در هر بار استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو چقدر از آن را باید استفاده کنید.

در پاسخ می توان گفت، برای این که به مقدار مورد نیاز خود دست پیدا کنید، می توانید از عدد ۱۲ کمک بگیرید. به این صورت که پایه رنگ مدنظر خود را باید از ۱۲ کم کنید. عدد به دست آمده همان مقدار دقیق مورد نیاز واریاسیون در واحد سانتی متر می باشد. به عنوان مثال اگر بخواهید از رنگ پایه طبیعی ۱۰ و واریاسیون نقره ای استفاده کنید. با توجه به این که از کسر عدد پایه رنگ یعنی ۱۰ از ۱۲ عدد ۲ به دست می آید، بنابراین فقط به ۲ سانتی متر واریاسیون نقره ای نیاز خواهید داشت.

از واریاسیون به دو روش می توانید استفاده کنید که در ادامه هر روش به صورت مجزا توضیح داده شده است. نکته ای که در استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو با هر روشی باید به آن توجه کنید، این است که ترکیب را به هیچ عنوان روی موهای خشک نگذارید و حتما قبل از گذاشتن ترکیب روی موهای خود، قدری موهایتان را خیس و نمدار کنید.

نحوه استفاده از واریاسیون بجای رنگ

روش اول:

ابتدا مقداری اکسیدان که درجه آن با رنگ موهایتان متناسب است را با چند سانتی متر واریاسیون ( مقدار استفاده از واریاسیون بستگی به دو عامل حجم و بلندی مو دارد و از یک تا ۱۰ سانتی متر از آن را می توان استفاده نمود) ترکیب کنید. اکنون ترکیب حاصله را به موهای خود بمالید. اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند، نیازی به حرارت برای مو در این مدت زمان وجود ندارد. پس از پایان این مدت زمان، موهای خود را با شامپو مخصوص آبکشی کنید.

روش دوم:

این روش مخصوص آن دسته از بانوانی است که موی مش یا هایلایت شده دارند و نگران آسیب بیشتر واریاسیون هستند.

در ابتدا لازم است به واریاسیون دلخواه خود علاوه بر این که اکسیدان اضافه می کنید، یک تا دو قطره شامپو (در حقیقت اضافه کردن شامپو به ترکیب باعث شفاف شدن رنگ مو می شود) هم اضافه نمایید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه روی موهای خود که از قبل خیس کرده اید، قرار دهید. در پایان نیز آبکشی نمایید. درست است که استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو، دوام و ماندگاری بالایی ندارد، اما در عوض شاهد رنگ های فانتزی و شیکی خواهیم بود که در رنگ های عادی، نمونه آن را پیدا نخواهیم کرد.

نحوه از بین بردن تناژهای مزاحم رنگ مو به کمک استفاده از واریاسیون

یکی از مهم ترین کاربردهای واریاسیون از بین بردن تناژهای مزاحم رنگ مو می باشد. در قسمت زیر به روش های از بین بردن شایع ترین این تناژهای رنگی به کمک استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو می پردازیم.

از بین بردن تناژ نارنجی مو

قطعا برای شما هم پیش آمده که قسمت هایی از رنگ موهایتان به رنگ نارنجی متمایل باشد و قصد داشته باشید این قسمت های نارنجی که ظاهر ناخوشایندی به موهایتان بخشیده است را از بین ببرید. این جاست که استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو کارآمد تر است. برای از بین بردن قسمت های نارنجی، استفاده از واریاسیون نقره ای بهترین گزینه است. ممکن است شنیده باشید واریاسیون بنفش نیز در این موارد کمک کننده است، اما باید بدانید اگر واریاسیون بنفش را با اکسیدان زیاد مخلوط کنید و به موهای دکلره شده بزنید، به جای این که رنگ نارنجی مو از بین برود، موها به رنگ بنفش نزدیک می شود.

از بین بردن زردی مو با واریاسیون

یکی از شایع ترین تناژهای مزاحم مو، زردی مو است که اکثر خانم ها از آن رنج می برند و به دنبال یافتن راهی برای خلاص شدن از شر آن هستند. بدین منظور بهترین و ساده ترین راه استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو است. واریاسیون های نقره ای و دودی جزو اولین انتخاب ها برای این کار می باشند. نکته قابل توجه این است که اگر قسمت های زرد در ریشه مو بیشتر مشاهده شود، لازم است تا واریاسیون روی ریشه مو نسبت به ساقه مو مدت زمان کمتری باقی بماند تا به آن نتیجه ای که انتظار داریم، دست پیدا کنیم.

واریاسیون از رنگ مو ضعیف تر است و از آسیب به موها جلوگیری می کند.

از بین بردن تناژ سبزی مو

بدون شک برای شما هم بارها پیش آمده است که بخواهید موهای بلوند خود را مشکی یا قهوه ای کنید. مشکلی که در این راستا با آن مواجه خواهید شد، این است که بعد از رنگ کردن و چندین مرتبه شستشو، مو به رنگ سبز تیره متمایل می شود. در این صورت قطعا به فکر از بین بردن تناژ سبزی موی خود خواهید افتاد. استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو کمک زیادی به رفع سبزی مو می کند.

برای این که بتوانید سبزی موی خود را از بین ببرید، لازم است تا با توجه به پایه موهای خود ترکیبی از واریاسیون و رنگ مو را تهیه کنید و به موهای خود بزنید. البته از آن جا که به دست آوردن این ترکیبات قدری تخصصی است، توصیه می شود با مشورت آرایشگر خود این کار را انجام دهید. حال ما در این جا به یک نمونه از این ترکیبات اشاره می کنیم.

به عنوان مثال اگر پایه موهایتان 7 تا 10 است، می توانید از ترکیب زیر برای از بین بردن تناژ سبز موی خود استفاده کنید. نصف تیوپ رنگ ارغوانی را به همراه یک چهارم تیوپ رنگ های یاسی و شاه بلوطی مخلوط نمایید. سپس یک سانتی متر از واریاسیون های نقره ای و بنفش را به آن اضافه نمایید. در پایان هم لازم است به ترکیب خود اکسیدان ۶ درصد اضافه کنید.

سوالات متدوال در رابطه با استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو
آیا استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو ضرر دارند؟

از آن جایی که واریاسیون ها خود دارای مواد شیمیایی هستند و با اکسیدان که آن هم یک ماده شیمیایی است، ترکیب می شوند، قطعا استفاده از آن خشکی، شکنندگی و نازک شدن مو را به همراه خواهد داشت. اما اگر بخواهید از این عوارض در امان بمانید، باید بعد از استفاده از واریاسیون، موی خود را به روش های مختلف تقویت نمایید.

آیا واریاسیون، رنگ مو را تیره می کند؟

بله واریاسیون هم می تواند رنگ مو را تیره کند، البته در شرایط زیر: مقدار واریاسیون در رنگ بیشتر باشد یا مقدار مکث در واریاسیون زیاد باشد.

آیا واریاسیون به تنهایی رنگ دارد؟

درست است که واریاسیون ها رنگ های قوی و خالصی هستند، اما از آن جا که در استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو شاهد طیف رنگی کمتری خواهیم بود، به هیچ عنوان نباید به تنهایی مصرف شوند.

کلام آخر

شما با مطالعه این مقاله با انواع واریاسیون ، کاربرد و نحوه استفاده از آن بجای رنگ مو آشنا شدید. نکته ای که در پایان لازم است به آن توجه ویژه ای داشته باشید، این است که پس از استفاده از واریاسیون به هیچ عنوان موهای خود را با شامپو نشویید و پس از آن نیز در هر بار شستشو از شامپوهای مخصوص رنگ مو استفاده نمایید.

در آخر، درخواست داریم که اگر شما هم تجربه ای در زمینه استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو داشتید، تجربیات و نظرات خود را در قسمت ارسال دیدگاه مجله آرایش و زیبایی میس و مستر با ما به اشتراک بگذارید، تا هم ما و هم سایر مخاطبین علاقه مند به استفاده از واریاسیون از آن بهره ببریم.

همچنین در صورتی که تمایل به آشنایی با جدیدترین ترندهای رنگ موی زمستان 2021 را دارید، می توانید به مقاله مربوط به آن در وبلاگ ما مراجعه کنید.

منابع

glamot