اسکراب لب چیست + آموزش روش تهیه انواع اسکراب لب خانگی

اسکراب لب محصولی است که برای لایه برداری پوست لب ها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این محصول باعث می شود تا پوست مرده از لب ها جدا شده و پوست لب صاف و یکدست شود. در این مقاله از وبلاگ میس و مستر قصد داریم تا به پرسش اسکراب لب چیست پاسخ داده و شما را با طرز تهیه انواع آن آشنا کنیم.

پس از مطالعه این مطلب با موضوعات زیر آشنا خواهید شد:

  • اسکراب لب چیست ؟
  • مزایای استفاده از اسکراب لب چیست ؟
  • روش ساخت اسکراب لب خانگی چیست ؟

اسکراب لب چیست ؟

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، اسکراب لب محصولی است که برای لایه برداری لب مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از اسکراب لب باعث می شود تا پوست لب ها نرم تر شده و مشکل پوسته پوسته شدن لب ها رفع شود.

اسکراب لب در دو نوع خانگی و صنعتی قابل استفاده است. نوع صنعتی این محصول را می توانید از فروشگاه های معتبر به صورت اینترنتی یا حضوری تهیه کنید. در صورتی که علاقه مند به مصرف محصولات خانگی و طبیعی هستید، می توانید انواع اسکراب لب خانگی را در منزل ساخته و از آن ها استفاده کنید. در بخش های بعدی این مطلب طرز تهیه انواع اسکراب لب خانگی را برای شما توضیح خواهیم داد.

مزایای استفاده از اسکراب لب چیست ؟

پس از پاسخ دادن به سوال اسکراب لب چیست به سراغ مزایای استفاده از آن می رویم. فواید اسکراب لب به شرح زیر است:

  • نرم و لطیف شدن پوست لب: استفاده از اسکراب باعث نرم شدن لب ها شده و از این طریق باعث می شود تا رژ لب نمای بهتری روی لب ها داشته باشد.
  • از بین بردن سلول های مرده پوست لب: استفاده از اسکراب باعث می شود تا سلول های مرده پوست از سطح لب ها پاکسازی شود.
  • درمان مشکل خشکی لب: ترکیبات داخل اسکراب لب به آبرسانی و تغذیه پوست لب کمک کرده و از این طریق باعث درمان خشکی لب می شود.

اسکراب لب چیست

روش ساخت اسکراب لب خانگی چیست ؟

در این بخش طرز تهیه بهترین و موثرترین انواع اسکراب لب خانگی و طرز استفاده از آن ها را برای شما شرح خواهیم داد.

ساخت اسکراب لب با وازلین و آب لیمو

همه ما از تاثیر وازلین در بهبود خشکی پوست اطلاع داریم. استفاده از وازلین در اسکراب های خانگی باعث می شود تا پوست رطوبت از دست رفته خود را برگرداند. برای بهره بردن از خواص وازلین برای لب ها باید 1 قاشق غذاخوری وازلین را با 4 قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید. سپس 2 قاشق غذاخوری آب لیمو را به مواد گفته شده اضافه نمایید. در مرحله آخر می توانید مقدار مناسبی از اسکراب خانگی خود را برداشته و آن را به آرامی روی لب ها ماساژ دهید و پس از گذشت زمانی در حدود 1 دقیقه با کمک آب ولرم آن را از روی لب ها پاک کنید.

شکر موجود در این اسکراب باعث لایه برداری و از بین رفتن سلول های مرده پوست شده و وازلین هم وظیفه آبرسانی به لب ها را بر عهده دارد.

ساخت اسکراب لب با وازلین و آب لیمو

تهیه اسکراب لب با شکر

به نظر شما ماده اصلی در ساخت اسکراب لب چیست ؟ بهتر است بدانید که شکر یکی از مواد اصلی برای ساخت انواع گوناگون اسکراب است؛ چراکه دانه های شکر موجود در انواع اسکراب با کشیده شدن روی پوست باعث لایه برداری سطحی آن می شوند.

برای تهیه اسکراب لب با شکر می توانید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا زیتون را با یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کرده و به خوبی ترکیب کنید. سپس اسکراب لب خانگی خود را به آرامی روی لب ها پخش کرده و ماساژ دهید. پس از گذشت یک دقیقه لب هایتان را با آب ولرم بشویید. در مرحله آخر و برای آبرسانی به لب ها می توانید از بالم لب استفاده نمایید.

این اسکراب در درمان خشکی لب تاثیر زیادی دارد. توجه داشته باشید که شما می توانید برای ساخت این اسکراب از شکر قهوه ای یا سفید استفاده کنید.

استفاده از اسکراب لب با وازلین باعث درمان خشکی لب ها و نرم شدن آن ها می شود.

ساخت اسکراب‌لب با عسل

عسل یکی دیگر از مواد طبیعی است که باعث تغذیه و آبرسانی پوست لب می شود. استفاده از این ماده طبیعی در اسکراب لب خانگی تاثیر زیادی در بهبود مشکلات لب‌ها خواهد داشت. برای ساخت این اسکراب باید عسل و شکر را به نسبت یک به دو با یکدیگر مخلوط کرده و خوب به هم بزنید. سپس می توانید مقداری از این اسکراب را روی لب ها قرار داده و آن را به آرامی و به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. پس از گذشت این مدت زمان، لب ها را با آب ولرم بشویید و در مرحله آخر از بالم لب یا وازلین برای مرطوب کردن لب ها استفاده کنید.

ساخت اسکراب‌لب با عسل

اسکراب‌لب با روغن کرچک

لب های برخی از افراد در فصل های سرد سال خشک و پوسته پوسته می شود. برای حل این مشکل می توان از اسکراب روغن کرچک و آب لیمو استفاده کرد. برای تهیه این اسکراب باید یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری روغن کرچک ترکیب کنید. جالب است بدانید که می توانید از گلیسیرین به عنوان جایگزینی برای روغن کرچک استفاده کنید. پس از مخلوط کردن ترکیب مذکور، مقدار مناسبی از آن را روی لب ها پخش کنید. روش استفاده از این اسکراب با اسکراب هایی که پیش تر توضیح داده شد، متفاوت است. این اسکراب را پس از پخش کردن روی لب ها، ماساژ ندهید و اجازه دهید تا به مدت یک ساعت روی لب ها باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان، لب ها را با آب ولرم بشویید.

ساخت اسکراب لب خانگی با پودر کاکائو

تا به حال به استفاده از شکلات برای ساخت اسکراب لب فکر کرده اید؟ به نظر شما مواد لازم برای ساخت اسکراب لب با شکلات چیست ؟

برای تهیه اسکراب لب با شکلات باید یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو، دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای، یک چهارم قاشق چای خوری عصاره وانیل و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. ترکیب بدست آمده را به مدت 2 الی 3 دقیقه روی لب ها ماساژ داده و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

عصاره وانیل موجود در این اسکراب باعث جوانسازی پوست لب ها شده و آنتی اکسیدان مورد نیاز برای ترمیم پوست لب را تامین می کند. پودر کاکائو موجود در این اسکراب علاوه بر بهبود عطر و طعم آن باعث بهبود شرایط پوست لب شما خواهد شد.

ساخت اسکراب لب خانگی با پودر کاکائو

ساخت اسکراب با میوه

یکی از ساده ترین و موثرترین روش های ساخت اسکراب لب خانگی، استفاده از میوه هایی مانند توت فرنگی و کیوی است. برای تهیه این نوع اسکراب باید یک عدد توت فرنگی و نصف یک کیوی رسیده را له کنید. میوه های له شده را در ظرفی ریخته و به آن یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای، دو قطره ویتامین ای و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. سپس ترکیب گفته شده را به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید.

این اسکراب لب را می توانید به مدت دو الی سه دقیقه روی لب ها ماساژ داده و سپس لب ها را با آب ولرم بشویید. میوه های موجود در این اسکراب باعث تغذیه پوست لب شده و آن را نرم و لطیف می کنند.

استفاده از اسکراب های طبیعی برای لب هایی که دارای زخم هستند یا افرادی که پوست حساس دارند، مناسب است.

سوالات متداول در رابطه با موضوع اسکراب لب چیست

در این بخش به رایج ترین سوالات شما در رابطه با موضوع اسکراب لب چیست ، پاسخ خواهیم داد.

تفاوت اسکراب لب خانگی و صنعتی چیست ؟

کاربرد هردو این محصولات یکسان است اما اسکراب های خانگی برای افرادی که پوست حساس دارند یا روی لب های آن ها زخم شده است، مناسب تر به نظر می رسد؛ چراکه در اسکراب های خانگی از مواد شیمیایی استفاده نشده است.

روش ساخت اسکراب لب توت فرنگی چیست ؟

برای ساخت این اسکراب از ترکیب توت فرنگی، کیوی، شکر قهوه ای و روغن زیتون استفاده می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با طرز تهیه و نحوه استفاده از آن به متن مقاله مراجعه کرده و پاسخ سوالات خود را بیابید.

علت استفاده از شکر در اسکراب لب چیست ؟

دانه های شکر موجود در اسکراب های خانگی باعث لایه برداری سطحی پوست لب ها شده و از این طریق به حذف سلول های مرده پوست از سطح لب ها کمک می کند.

بهترین اسکراب لب خانگی کدام است؟

برای بهره بردن از خواص بهترین اسکراب لب خانگی باید با توجه به شرایط لب های خود، موثرترین نوع اسکراب لب را انتخاب کرده و سپس آن را مورد استفاده قرار دهید. با مراجعه به متن مقاله می توانید با انواع اسکراب لب خانگی و کاربرد هر یک آشنا شده و مناسب ترین گزینه را برای مصرف خود انتخاب نمایید.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا به پرسش اسکراب لب چیست ، پاسخ دهیم. همچنین به ارائه توضیحاتی در رابطه با طرز تهیه انواع اسکراب لب خانگی پرداخته و کاربرد هر یک را به طور جداگانه شرح دادیم. امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشند.

در پایان از شما تقاضا می کنیم تا نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با این مقاله از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و سایر خوانندگان این وبلاگ به اشتراک بگذارید.

منبع

stylecraze