آموزش و معرفی انواع رنگ مو بدون دکلره + فرمول ترکیب

 تاثیری که رنگ مو در زیبایی و جذابیت چهره خانم ها می گذارد، بر هیچ کسی پوشیده نیست. در این میان خانم ها همواره علاقه بیش از حد خود را به رنگ موهای بلوند و روشن ثابت کرده اند. یکی از راه هایی که به روشن شدن مو کمک می کند، دکلره مو است که به هیچ عنوان نمی توان زیبایی که از آن حاصل می شود را نادیده گرفت. این در حالی است که آسیب های جدی و غیر قابل جبرانی که این روش به مو وارد می کند، باعث می شود تا توجه خانم ها به دیگر روش های رنگ مو بدون دکلره جلب شود. به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم به خانم هایی که علاقه مند هستند، بدون استفاده از دکلره، موهای خود را با انواع رنگ های خاص و زیبا رنگ کنند، کمک کنیم و فرمول انواع رنگ مو بلوند بدون دکلره را در اختیار آنان قرار دهیم.

انواع رنگ مو

طریقه روشن کردن مو بدون دکلره

در ابتدا جالب است بدانید، استفاده از دکلره برای روشن کردن مو عوارض جبران ناپذیری را برای مو در پی دارد. دکلره می تواند به پوست سر آسیب جدی رسانده و به ریزش و سفیدی مو منتهی گردد. قطعا شما هم با آگاهی از عوارض دکلره برای مو به دنبال پیدا کردن راهی برای بلوند کردن رنگ مو بدون دکلره و یافتن پاسخ سوالی که در ذهنتان مطرح شده، یعنی” چگونه بدون دکلره موهامو روشن کنم ؟” هستید.

به طور کلی روشن کردن رنگ مو بدون دکلره با دو روش امکان پذیر است که در ادامه به هر دو روش مفصلا پرداخته می شود.

روش اول: روشن کردن مو با استفاده از اکسیدان

در روش روشن کردن مو بدون دکلره ، اکسیدان نقش پر اهمیتی دارد. همانطور که می دانید، اکسیدان ها درجات مختلفی دارند که هر درجه برای موارد خاصی کاربرد دارد. به عنوان مثال برای روشن کردن مو بدون دکلره تا 4 یا 5 درجه باید از اکسیدان هایی استفاده کنید که درجه آن 12 باشد. در صورتی که بخواهید موهای خود را تنها یک درجه روشن کنید، اکسیدان های شماره 1 تا 6 بیشترین کاربرد را دارند. توجه داشته باشید، هرچقدر موهای تیره و ضخیم تری داشته باشید، برای ایجاد یک رنگ روشن بدون دکلره به اکسیدان هایی که درصد بالاتری دارند، نیاز دارید. در این روش که ساده ترین روش روشن کردن رنگ مو بدون دکلره می باشد، می توانید از انواع رنگ مو بنابر سلیقه خود به همراه اکسیدان استفاده نمایید.

روش دوم: روشن کردن مو با استفاده از رنگ مو

در روش روشن کردن مو بدون دکلره و با استفاده از رنگ مو، به رنگ موی روشن کننده یا رنگ موی 00 احتیاج است. این رنگ مو در ترکیبات خود مقادیر زیادی آمونیاک دارد و همین امر باعث می شود تا بتواند رنگ دانه های مو را بدون دکلره روشن نماید. طرز تهیه ترکیب رنگ مو بدون دکلره با استفاده از رنگ موی 00 به این شکل است که باید یک واحد اکسیدان شماره 40 را با دو واحد رنگ موی روشن کننده 00 مخلوط کرد. با استفاده از ترکیب به دست آمده به راحتی می توانید رنگ موی خود را تا 5 درجه روشن کنید.

انواع رنگ مو بدون دکلره با فرمول

اکنون که دانستید، بدون دکلره هم به راحتی می توانید مو های خود را رنگ کنید، قطعا به دنبال فرمول رنگ های مختلف هستید. اگر شما هم به دنبال پیدا کردن فرمول انواع رنگ موهای بدون دکلره هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید؛ چرا که فرمول 14 رنگ پرطرفدار و مد روز را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

رنگ موی نسکافه ای دودی بدون دکلره

یکی از جذاب ترین و ملیح ترین رنگ ها در میان انواع رنگ مو، رنگ موی نسکافه ای دودی است که همواره انتخاب خانم های با ذوق و هنرمند بوده است. از آن جایی که در این رنگ مو، ترکیبات دودی وجود دارد، در حالتی که موی شما متمایل به زردی یا نارنجی باشد، آن را به خوبی خنثی می نماید. برای آن که رنگ نسکافه ای دودی را بدون دکلره بتوانید روی موهای خود اجرا کنید، باید نصف تیوپ رنگ مو دودی پایه 8 را به همراه یک چهارم تیوپ رنگ تنباکویی یا نسکافه ای پایه 7 و یک هشتم تیوپ رنگ های زیتونی پایه 7 و مرواریدی خاکستری پایه 7 را با هم مخلوط نمایید. پس از آن دو سانتی متر واریاسیون آبی و بنفش را هم به ترکیب اضافه کنید. با استفاده از ترکیب حاصله موهای شما به طرز زیبایی به رنگ نسکافه ای دودی درخواهد آمد. البته توجه داشته باشید که هر چقدر میزان رنگ های دودی و خاکستری بیشتر باشد، به مراتب رنگ مو تیره تر خواهد شد.

  رنگ موی نسکافه ای دودی بدون دکلره

استفاده از دکلره برای روشن کردن مو عوارض جبران ناپذیری را برای مو در پی دارد، پس بهتر است تا جای ممکن از دکلره استفاده نکنید.

ترکیب رنگ موی کنفی با سه صفر بدون دکلره

رنگ کنفی جزو آن دسته رنگ هایی است که خانم ها برای ایجاد یک تغییر اساسی در چهره خود و خاص شدن از آن استفاده می کنند. تغییری که به واسطه رنگ مو کنفی در چهره ایجاد می شود، جلوه بسیار زیبایی را به صورت می بخشد. خوش بختانه امکان استفاده از رنگ موی کنفی، بدون دکلره هم میسر است.

فرمول رنگ موی کنفی بدون دکلره

رنگ مو های سه صفر، اسپشیال بلوند و اکسیدان قوی (12 درصد) چیزهایی است که برای رسیدن به ترکیب رنگ موی کنفی بدون دکلره نیاز خواهید داشت. بدین ترتیب مو به پایه 6 می رسد. در این روش باید پایه موهای خود را طی چندین مرتبه و به تدریج روشن کنید تا به خوبی بتواند قابلیت رنگ پذیری موی کنفی را داشته باشند.

رنگ موی کنفی بدون دکلره

رنگ موی زیتونی بدون دکلره

رنگ موی زیتونی همان رنگ موی زیبا و شیکی است که خانم ها در هر سن و سالی که باشند و هر سلیقه ای که داشته باشند، آن را برای رنگ مو خود می پسندند. می توان رنگ موی زیتونی را یک رنگ مو فوق العاده ملایم و دوست داشتنی نامید که بدون نیاز به دکلره قابل اجرا می باشد. از آن جایی که رنگ موی زیتونی احتیاج به موهای روشن یکدست دارد، لازم است تا ابتدا موها را با رنگ موی 000 یا E20 روشن نمایید و پس از این که مو به خوبی روشن شد، کافی است تا رنگ موی زیتونی با شماره های 5، 90.01 و 10 را با واریاسیون های سبز و نقره ای (هر کدام به اندازه یک بند انگشت) مخلوط کنید، سپس به اندازه دو برابر رنگ مو، اکسیدان شماره 2 را هم به ترکیب خود اضافه نمایید. به کمک این فرمول به راحتی می توانید به زیباترین رنگ مو بدون دکلره دست پیدا کنید.

رنگ موی زیتونی بدون دکلره

رنگ موی عسلی بدون دکلره

رنگ موی عسلی از آن دسته رنگ موهایی است که همیشه به روز است و در میان خانم های خوش سلیقه طرفداران بسیاری دارد. از آن جایی که این رنگ مو تناژ روشنی دارد، هم برای افرادی که پوست روشنی دارند و هم افرادی که پوست سبزه یا گندمی دارند، گزینه ایده آلی می باشد. فرمول این رنگ مو روشن بدون دکلره به این صورت است که باید واریاسیون 000 را به خوبی با اکسیدان 12 درصد ترکیب نمود. سپس موها را به وسیله ترکیب به دست آمده، رنگ کنید تا تمامی قسمت های مو یکرنگ شوند. پس از یکرنگ شدن موها زمان آن رسیده تا رنگ موی شماره 9.0 را با رنگ موی دودی شماره 9.2 و واریاسیون طلایی به خوبی مخلوط کنید. سپس اکسیدان 9 درصد را به ترکیب رنگ موی حاصله اضافه نمایید و ترکیب نمایید. به همین راحتی می توانید، بهترین رنگ مو بدون دکلره را برای خود تهیه کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

رنگ موی عسلی بدون دکلره

ترکیب رنگ موی عسلی زیتونی بدون دکلره

رنگ موی عسلی زیتونی یک رنگ موی فوق العاده شیک و زیبا است که در میان خانم های خوش ذوق و هنرمند از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. با داشتن چنین ترکیب بی نظیری روی موهای خود به راحتی می توانید در مجالس و مهمانی ها بدرخشید. استفاده از این رنگ مو هم به مانند رنگ های عسلی و زیتونی به راحتی و بدون دکلره امکان پذیر است. این رنگ مو ترکیبی بدون دکلره ، با فرمولی بسیار ساده و راحت به دست می آید. این فرمول به این شکل است که باید رنگ موی طلایی 8 را با رنگ های دودی 7 و رنگ بژ مخلوط کرد و سپس اکسیدان 6 درصد را برای به دست آمدن ترکیب نهایی به آن اضافه نمود. این فرمول رنگ مو برای آن دسته از بانوانی که به دنبال رنگ موی ترکیبی بدون دکلره هستند، بسیار کارآمد می باشد.

ترکیب رنگ موی عسلی زیتونی

رنگ مو کاراملی بدون دکلره

رنگ موی کاراملی که به رنگ مو کلاسیک معروف است، طی سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این رنگ مو جزو آن دسته رنگ موهایی است که برای هر چهار فصل انتخاب مناسبی است و به راحتی می توانید در هر زمانی و با هر رنگ لباسی ست کنید و در مجالس و مهمانی ها به زیبایی بدرخشید. درست است که رنگ کاراملی را هم می توان بدون دکلره روی مو ها به بهترین نحو پیاده نمود اما رنگی که به دست می آید کاراملی تیره می باشد.

فرمول رنگ موی کاراملی بدون دکلره به این صورت است که باید از رنگ کاراملی شماره 8، رنگ نچرال شماره 5 و رنگ نسکافه ای کمک بگیرید. اکسیدانی که در این ترکیب می توانید استفاده کنید، اکسیدان های شماره 1 و 2 هستند، که البته پیشنهاد ما اکسیدان شماره یک می باشد. توجه داشته باشید که در ترکیب خود از رنگ های نچرال و نسکافه به مقدار بسیار اندک استفاده نمایید.

دکلره می تواند به پوست سر آسیب جدی رسانده و به ریزش و سفیدی مو منتهی گردد.

رنگ مو کاراملی

رنگ مو دودی بدون دکلره

در حال حاضر یکی از شیک ترین رنگ موها، رنگ موی دودی می باشد. این رنگ به قدری طبیعی و زیباست که توانسته طرفداران بسیاری را به سوی خود جلب نماید. خوش بختانه شما می توانید به راحتی و بدون دکلره ، چنین رنگ جذابی را روی مو های خود پیاده کنید. برای این کار تنها کافی است 40 میلی لیتر رنگ بژ متوسط و 30 میلی لیتر رنگ بژ روشن را با 30  میلی لیتر رنگ های زیتونی شماره 7 و20  میلی لیتر رنگ دودی شماره 6 به خوبی مخلوط نمایید. پس از آن نیز4  سانتی متر واریاسیون نقره ای و اکسیدان شماره 1  را به ترکیب قبلی خود اضافه نمایید. ترکیبی که به دست آمد، شما را در رنگ کردن موی خود بدون استفاده از دکلره کمک می کند و رنگ دودی زیبایی را برای موهای شما به ارمغان می آورد‌.

رنگ مو دودی

رنگ مو نسکافه‌ ای بدون دکلره

رنگ نسکافه ای از سری رنگ های شکلاتی است که یکی از پرطرفدارترین رنگ موها در میان خانم هاست؛ چرا که این رنگ گرم و هیجان انگیز، طراوت، شادابی و جوانی را به چهره شما هدیه می دهد. انتخاب رنگ موی نسکافه ای برای آن دسته از دختران جوانی که قصد دارند، تغییری زیبا و درعین حال دخترانه در موهای خود ایجاد کنند و رنگ ملایمی به موهای خود بدهند، هوشمندانه ترین انتخاب است.

اگر شما هم جزو طرفداران رنگ موی نسکافه ای هستید، به راحتی می توانید مو های خود را بدون نیاز به دکلره نسکافه ای کنید. به این منظور باید رنگ موی بلوند نسکافه ای شماره  6 را به همراه رنگ موی بلوند کاپوچینویی شماره 8 و واریاسیون نقره ای مخلوط نمایید و پس از آن به مقدار نیاز اکسیدان 9 درصد به ترکیب خود اضافه کنید. ترکیبی که به دست می آید را روی موهای خود بگذارید و از رنگ نسکافه ای بدست آمده، نهایت لذت را ببرید.

رنگ مو نسکافه‌ ای

رنگ مو تنباکویی بدون دکلره

یکی از رنگ موهای خاص که به جذابیت چهره کمک زیادی می کند، رنگ تنباکویی می باشد. رنگ موی تنباکویی اخیرا به واسطه استفاده ستاره های هالیوودی همچون جنیفر لوپز و شریل کل در میان خانم هایی که علاقه مند به مد روز هستند، طرفداران زیادی را به دست آورده است. استفاده از این رنگ برای مو مانند سایر رنگ های معرفی شده بدون دکلره کردن مو هم امکان پذیر است. برای ایجاد ترکیب رنگ مو تنباکویی بدون دکلره برای موهای خود از باید از ترکیب رنگ مویی استفاده کنید که شامل یک سوم تیوپ رنگ موی شماره ۶.۴۵، یک ششم تیوپ رنگ موی N10، دو سوم تیوپ رنگ موی تنباکویی روشن شماره ۶.۳۱، ۱۰۰ میلی لیتر اکسیدان شماره یک باشد. استفاده از این ترکیب روی موهای خود، رنگ تنباکویی زیبا و شکیلی را برای شما به ارمغان می آورد.

رنگ مو تنباکویی

رنگ موی فندقی بدون دکلره

رنگ فندقی یکی از رنگ های منحصر به فرد و جذاب برای موهاست که در میان اکثریت بانوان از محبوبیت بسیاری برخوردار است. مزیتی که این رنگ نسبت به سایر رنگ مو ها دارد، این است که حتی بلوندترین موها را هم می توان به راحتی، بدون دکلره و با استفاده از ترکیب رنگ و اکسیدان ایجاد نمود.

برای به دست آوردن چنین رنگی کافی است 60 میلی لیتر رنگ موی شماره 5 را با 30 میلی لیتر رنگ موی 30 ،N5 میلی لیتر رنگ موی شکلاتی شماره 6 و 10 سانتی متر واریاسیون نقره ای مخلوط نمایید. سپس به میزان دو برابر ترکیب حاصله اکسیدان شماره یک اضافه کنید. گذاشتن چنین ترکیبی روی موها باعث ایجاد رنگ فندقی جذاب و زیبایی روی مو می شود.

رنگ موی فندقی

رنگ موی شرابی بدون دکلره

امروزه رنگ موی شرابی مورد توجه بسیاری از خانم ها قرار گرفته است. این رنگ منحصر به فرد و زیبا با هر چهره و رنگ پوستی هم خوانی دارد و به خوبی می توان بدون دکلره هم مو های خود را با آن رنگ نمود. برای رنگ کردن موی خود به رنگ شرابی و بدون دکلره به دو سوم تیوپ رنگ موی ،V2 یک سوم تیوپ رنگ موی شماره 3.6 و اکسیدان 9 درصد نیاز خواهید داشت که باید تمامی این موارد را  با هم ترکیب کنید و موهای خود را به کمک آت رنگ کنید.

رنگ موی شرابی

ترکیب رنگ مو مسی بدون دکلره

یکی از رنگ موهایی که سن را پایین تر از آنچه که هست نشان می دهد و باعث جوان بنظر رسیدن چهره خانم ها می شود، رنگ مسی می باشد که به تازگی با استقبال بی نظیری از سوی خانم ها مواجه شده است. این رنگ فوق العاده را بدون نیاز به دکلره و به راحتی می توانید روی مو های خود اجرا کنید. یک تیوپ رنگ موی مسی، یک سانتی متر واریاسیون قرمز، دو سانتی متر واریاسیون مسی و اکسیدان 9 درصد تمام آن چیزی است که برای رنگ کردن موی خود به رنگ مسی احتیاج دارید. فقط کافی است، فرمول گفته شده را به کار بگیرید، با هم ترکیب کنید و روی موهای خود بگذارید تا موهای شما به رنگ مسی در بیاید که زیبایی خیره کننده آن همه نگاه ها را به سمت خود بکشاند.

  ترکیب رنگ مو مسی

شما می توانید به راحتی و بدون استفاده از دکلره مو های خود را به رنگ دلخواه درآورده و کمترین آسیب را به پوست و موی سر خود وراد نمایید.

رنگ موی سرمه ای بدون دکلره

رنگ موی سرمه ای جزو جذاب ترین و زیباترین رنگ ها می باشد. این رنگ به ویژه برای آن دسته از بانوانی که پوست روشنی دارند، بسیار چشم نواز و دل فریب می باشد. استفاده از این رنگ زیبا و منحصر به فرد علاوه بر آن که سن شما را کمتر نشان می دهد، با قدرت پوشانندگی فوق العاده خود، تمامی موهای سفید و خاکستری را پوشش می دهد. خوش بختانه از ترکیب رنگ موی سرمه ای بدون دکلره می توان روی مو ها استفاده نمود. برای این کار باید رنگ موی خاکستری شماره 1.1 را به همراه واریاسیون ،001 واریاسیون002  و اکسیدان9  درصد مخلوط نمایید و ترکیب به دست آمده را روی موهای خود بگذارید. پس از گذشت مدت زمانی شاهد رنگ سرمه ای جذاب و شیک روی موهای خود خواهید بود.

رنگ موی سرمه ای

رنگ مو خاکستری بدون دکلره

یکی از متفاوت ترین و در عین حال زیباترین رنگ های ملایم برای مو، رنگ خاکستری می باشد. چیزی که باعث پرطرفدار بودن این رنگ مو شده تنها زیبایی خیره کننده آن نیست، در حقیقت رنگ موی سرمه ای در کنار زیبایی خیره کننده ای که دارد، برای حذف تناژهای نارنجی مو نیز بسیار کارآمد است. به همین خاطر است که بانوان زیادی علاقه مند هستند تا رنگ موی خود را به رنگ خاکستری در آورند. امکان پیاده سازی این رنگ روی مو بدون دکلره وجود دارد. تنها کافی است، یک چهارم تیوپ رنگ خاکستری شماره 7، یک چهارم تیوپ رنگ شکلاتی شماره 7، یک چهارم تیوپ رنگ طبیعی پایه 6 را با دو سانتی متر واریاسیون بنفش و نقره ای با هم مخلوط نمایید. استفاده از این ترکیب روی موها، رنگ مو به زیبایی هر چه تمام تر به خاکستری تغییر پیدا می کند و خواهید دید که چگونه تحسین همه را برمی انگیزد.

رنگ مو خاکستری

ترکیب رنگ موی خاکستری و کنفی

یکی دیگر از رنگ موهای ترکیبی شیک و جذاب، ترکیب رنگ موی خاکستری و کنفی است. برای داشتن این رنگ، روی موهای خود باید به بخش های مربوط به رنگ موی کنفی و رنگ موی خاکستری مراجعه کرده و این دو رنگ را مطابق با دستور گفته شده، بسازید. سپس دو رنگ مذکور را با یکدیگر ترکیب کرده و روی موهای خود بزنید.

رنگ مو مرواریدی بدون دکلره

یک رنگ روشن دیگر که بدون دکلره می توان بر موها اجرا کرد، رنگ موی مرواریدی است که نسبت به خاکستری کمی روشن تر بوده و در دسته موهای سرد قرار می گیرد (یعنی هیچ قرمزی در آن مشاهده نمی شود). برای داشتن چنین رنگ مویی باید رنگ مو مرواریدی شماره 7 را با رنگ مو بلوند دودی متوسط شماره 7.1 و رنگ مو بلوند شنی متوسط 7.8 و همچنین اکسیدان 9 درصد ترکیب کنید. مقدار رنگ موی بلوند دودی و مرواریدی به میزان یکسان و مقدار رنگ مو بلوند شنی باید نصف آن ها باشد. در نهایت 1.5 برابر مقدار محموع رنگ موها، اکسیدان اضافه و به طور یکنواخت موها را به آن آغشته کنید.

به پایه رساندن رنگ مو بدون دکلره چگونه امکان پذیر است؟

برای این که بتوانید بدون دکلره رنگ مو های خود را به پایه برسانید، لازم است تا 5 مرحله را به درستی انجام دهید.

  • مرحله اول: در اولین قدم موهای خود را به وسیله رنگ موی روشن کننده سه صفر رنگ کنید. برای تهیه این ترکیب لازم است تا با توجه به حجم و جنس موی خود رنگ 000 بریزید و دو برابر آن اکسیدان 12 درصد اضافه نمایید.
  • مرحله دوم: موها به زمان احتیاج دارند تا یکدست شوند، زمانی که مطمئن شدید رنگ موها یکدست شده و دیگر رنگ باز نمی کند، موهایتان را بشویید. پس از شستن مو برلی رسیدن به مرحله بعد دو روز به پوست سر و موهای خود استراحت دهید.
  • مرحله سوم: پس از گذشت دو روز موهای خود را با ترکیب روشن ترین رنگ سری S و اکسیدان 12 درصد مجددا رنگ کنید و به مانند مرحله قبل پس از شستن مو، دو روز به موها زمان بدهید. پس از دو روز، روشن‌ ترین رنگ سری S را با اکسیدان 12 درصد ترکیب کنید. یک ساعت زمان دهید تا موها کاملا رنگ باز کنند.
  • مرحله چهارم: پس از دو روز رنگساژ را به کمک مقادیر مساوی رنگ c8 و M10 انجام دهید. در این مرحله اگر به دنبال نتایج بهتر هستید، می توانید از واریاسیون بنفش یا صورتی هم کمک بگیریر.
  • مرحله آخر: پس از گذشت دو روز از رنگساژ اولیه یک سوم تیوپ رنگ C8 را با دوسوم تیوپ رنگM10 مخلوط نمایید و پس از آن اکسیدان روشن و واریاسیون صورتی هم به آن اضافه کنید و روی موهای خود بگذارید.

با طی کردن مراحل مذکور می توانید بدون نیاز به دکلره از رنگ مو های زیبا و جدید خود لذت ببرید.

نکات مهم راجع به رنگ کردن مو بدون دکلره

برای آن که بتوانید به رنگ مو دلخواه خود با استفاده از فرمول های گفته شده و بدون دکلره دست پیدا کنید، لازم است تا یک سری نکات را بدانید تا بتوانید در ترکیبات خود رعایت کنید.

  • اگر رنگ مد نظر شما جزو رنگ های سرد باشد و رنگ موی سرتان جزو رنگ های دسته گرم باشد، لازم است تا در ترکیب خود از واریاسیون یا رنگ متضاد استفاده نمایید. نکته دیگر مربوط به رنگ و اکسیدان مصرفی است که به جنس و پایه اصلی رنگ مو بستگی دارد. بنابراین لازم است برای رسیدن به رنگ دلخواه در انتخاب نوع رنگ و اکسیدان دقت بیشتری شود.
  • هنگامی که قصد دارید تا موهای خود را بدون دکلره رنگ کنید، به این نکته توجه کنید که چون موهایتان را دکلره نکرده اید، قابلیت رنگ پذیری آن ها کمتر است. حال برای آن که زودتر رنگ بگیرد باید از گرم نگه داشتن موی سر کمک بگیرید و پس از گذاشتن رنگ، ترجیحا حوله یا روسری بپوشید. سپس در حدود 45 دقیقه به موها زمان بدهید و بعد بشویید.
  • به هیچ عنوان در ترکیب رنگ خود بیشتر از سه رنگ را با هم مخلوط نکنید، چرا که رنگ مورد نظر ثباتی که از آن انتظار دارید را نخواهد داشت. به همین خاطر همیشه سعی کنید به ترکیب 2 رنگ با هم بسنده کنید.
  • هیچ گاه در ترکیب رنگ ها از برندهای مختلف استفاده نکنید، زیرا هر کمپانی برای رنگ موهای تولیدی خود فرمول خاصی دارد و همین امر باعث می شود تا ترکیب دو رنگ از دو برند مختلف در پایان کار رنگ کاملا متفاوتی از آنچه انتظار داشتید را ببینید. بنابراین در ترکیب رنگ ها همواره از یک برند استفاده کنید.
  • هرگز رنگ هایی که تناژهای متفاوتی دارند را با هم ترکیب نکنید، چرا که باعث بی نظمی در ترکیب رنگ مو می شوند. به همین خاطر در رنگ کردن مو بدون دکلره به تناژهای رنگ ها توجه بیشتری نمایید.
  • اگر موهای خود را از قبل لایت کرده باشید، به راحتی می توانید به کمک رنگ های اسپشیال موی خود را بدون دکلره به رنگ دلخواه در آورید. رنگ های اسپشیال، رنگ هایی هستند که قدرت این را دارند تا با اکسیدان ترکیب شوند و رنگ مو را تا 6 درجه روشن نمایند.
 
سوالات متداول در رابطه با رنگ کردن مو بدون دکلره

در ادامه این مطلب به متداول ترین سوالات مربوط به رنگ موی بدون دکلره می پردازیم.

ترکیب رنگ مو بدون دکلره برای موهای سفید به چه شکل است؟

برای رنگ کردم مو های سفید بدون دکلره بر اساس این مراحل اقدام کنید. قبل از هر عملی لازم است تا موهای سفید را به مدت 10 دقیقه با اکسیدان ماساژ دهید. سپس رنگ موهای شماره 4 و 5 از گروه N را با هم ترکیب نمایید. پس از آن رنگ موهای شماره 3 و 4 گروه M را هم به همین شکل مخلوط کنید. به ترکیب حاصله اکسیدان 9 درصد را اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را روی موهایتان بزنید و اجازه دهید به مدت 45 تا 60 دقیقه روی موهایتان بماند. پس از گذشت این زمان و شستشوی موها می توانید از رنگ زیبا و طبیعی بدست آمده، لذت ببرید.

علت رنگ نگرفتن موها چیست؟

استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی همچون رنگ برای مو، استفاده از رنگ های نامرغوب و بی کیفیت، چرب بودن بیش از حد موی سر، ضخیم بودن موها، قرار داشتن در دوران قاعدگی یا شیردهی به دلیل تغییرات هورمونی، خشکی و شکنندگی موها و عجله کردن در فرآیند رنگ کردن مو از جمله شایع ترین علل رنگ نگرفتن موها هستند.

آیا می توان موها را بدون دکلره رنگ کرد؟

بله، بدون دکلره هم می توان مو های خود را به رنگ های زیبا و جذابی درآورد. برای آشنایی با این رنگ ها و ترکیبات آن ها می توانید به متن مقاله مراجعه نمایید.

کلام آخر

شما در این بخش از مجله زیبایی میس و مستر با انواع فرمول رنگ مو بدون دکلره آشنا شدید. امید است به کمک مدل ها و آموزش های ارائه شده در این مطلب نهایت استفاده را ببرید و بتوانید رنگ مویی شیک و خاص را برای موهای خود انتخاب کنید. لازم به ذکر است شما به راحتی می توانید نسبت به خرید انواع رنگ های مو، بسته به سلیقه خود از طریق فروشگاه اینترنتی میس و مستر اقدام نمایید. به این ترتیب می توانید بهترین و مرغوب ترین رنگ های روز را خریداری و در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

 

منابع

womensweekly