داشتن مژه هایی بلند و پرپشت تاثیر فوق العاده ای در زیبایی چشم ها دارد از این جهت آرزوی بسیاری از خانم ها داشتن مژه هایی بلند و پرپشت است. یکی از راه های تحقق یافتن این آرزو استفاده از مژه مصنوعی است. مژه مصنوعی انواع مختلفی دارد که هر کدام به نحوی باعث زیبایی چشمان شما می شوند. در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر شما را با انواع مژه مصنوعی و روش گذاشتن آن آشنا می کنیم. پس اگر شما هم می خواهید مژه هایتان را در کوتاه ترین زمان ممکن بلند و پر پشت کنید تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

انواع مژه مصنوعی و روش گذاشتن آن

مژه مگنتی (مغناطیسی)

مژه مگنتی یکی از انواع مژه مصنوعی است. این مدل از مژه مصنوعی خاصیت  آهنربایی دارد و بدون نیاز به چسب قابل استفاده می باشد. مژه مغناطیسی شامل مژه بالایی و پایینی می باشد. قسمت بالایی مژه مگنتی که  آهن ربای آن در قسمت زیر قرار دارد، بالای مژه خودتان قرار می گیرد و قسمت پایینی مژه مگنتی که  آهن ربای آن بالای آن قرار دارد زیر مژه هایتان قرار می گیرد. اثر  آهنربایی بین این دو قسمت باعث می شود هر دو مژه از بالا و پایین به هم بچسبند و روی مژه های شما قرار بگیرند و آن ها را پرپشت و زیبا کنند. مژه مگنتی انواع گوناگونی دارد:

انواع مژه مگنتی

  • مژه مگنتی با موی طبیعی
  • مژه مگنتی ابریشم طبیعی
  • مژه مگنتی ابریشم مصنوعی
  • مژه آهنربایی تک مگنتی ( گوشه چشمی )
  • مژه آهنربایی دو مگنتی
  • مژه مغناطیسی سه مگنتی

مژه های تک مگنتی که به مژه گوشه چشمی هم معروف هستند کوچک ترند و تنها با یک مگنت به راحتی روی مژه شما قرار می گیرند. مژه های بزرگ تر دو مگنتی و در برخی موارد سه مگنتی هستند.

مژه مگنتی

مژه های مگنتی مزایا بسیاری نسبت به انواع مژه مصنوعی دارند که در اینجا به آن اشاره می کنیم:

  • نحوه گذاشتن مژه مغناطیسی بسیار آسان است در ادامه مطلب طرز گذاشتن مژه مگنتی را به شما آموزش می دهیم.
  • از نظر مالی به صرفه تر از کاشت مژه است چون نیاز به ترمیم و دیگر هزینه های مازاد ندارد.
  • یکی دیگر از مزایای این مدل از مژه مصنوعی این است که موقعی که احساس خستگی در چشم دارید، موقع حمام کردن و استراحت به راحتی می توانید آن را از چشم جدا کنید.
  • قابلیت استفاده مجدد دارد.
  • استفاده از مژه مغناطیسی به دلیل وجود آهن ربا به جای چسب هیچ گونه حساسیت چشمی و بیماری ایجاد نمی کند.
  • به ترمیم و مراقبت خاصی نیاز ندارد.

مژه مگنتی معایب روش کاشت مژه و انواع مژه مصنوعی چسبی را ندارد و تنها عیبش این است که در مدل های پرپشت به دلیل استفاده از دو یا سه مگنت ممکن است حس سنگینی روی چشم داشته باشید و اندکی به چشمتان فشار بیاید که در این مواقع بهتر است به چشم خود استراحت بدهید و مژه مگنتی را از چشم جدا کنید.

طریقه گذاشتن مژه مگنتی

نحوه گذاشتن مژه مگنتی بسیار ساده و راحت می باشد و نیاز به آموزش خاصی ندارد ولی ما در اینجا به صورت مختصر طریقه گذاشتن آن را به شما آموزش می دهیم:

برخلاف انواع مژه مصنوعی چسبی که باید ریمل را بعد از چسباندن مژه بزنید برای مژه مگنتی باید قبل از چسباندن مژه مرحله به مرحله آرایش چشم خود را به صورت کامل انجام دهید و ریمل هم بزنید چون داشتن مقداری چسبندگی روی مژه قبل از نصب مژه مهم و الزامی است و باعث می شود مژه مگنتی روی پلکتان سر نخورد و کارتان راحت تر شود.

 

قسمت بالایی مژه مگنتی که  آهن ربای آن در قسمت زیر قرار دارد را روی مژه اصلی خود قرار بدهید دقت کنید که مژه مگنتی باید کاملا به ریشه مژه نزدیک باشد و دستتان آن را روی قوس پلک تنظیم کنید.

قسمت پایینی مژه مگنتی که  آهن ربای آن در قسمت بالای آن قرار دارد را زیر مژه اصلی خود قرار دهید. اگر مژه پایینی را درست زیر مژه اصلی گذاشته باشید به دلیل خاصیت مغناطیسی مژه بالایی و پایینی بهم می چسبند و نسبت به انواع مژه مصنوعی چسبی طبیعی تر به نظر می آید.

مژه سه بعدی

یکی از انواع مدل مژه مصنوعی و بهترین انتخاب برای پرپشت و پرحجم نشان دادن مژه ها، مژه سه بعدی است. یکی از ویژگی های برجسته این مدل که آن را از انواع مژه مصنوعی متمایز کرده است این است که ظاهر خیلی طبیعی به مژه ها می دهد، به طوری که تشخیص آن از مژه طبیعی و اصلی کار آسانی نیست. تارهای استفاده شده در ساخت مژه مصنوعی سه بعدی، طبیعی، نازک و انعطاف پذیرهستند. هر چقدر که تارهای به کار رفته در مژه سه بعدی طبیعی تر باشد قیمت بالاتری دارد ولی در عوض ظاهری خیلی زیباتر و طبیعی تر را برای مژه ها ایجاد می کند. از جمله مواردی که در ساخت مژه مصنوعی از آن استفاده می شود می توان به الیاف مصنوعی، تارهای ابریشمی، موی روباه و سمور اشاره کرد.

علاوه بر انواع مژه مصنوعی سه بعدی مژه مصنوعی دو بعدی، چهار بعدی و پنج بعدی هم وجود دارد که مدل های چهار بعدی و پنج بعدی بلند تر و پشت تر از سه بعدی هستند.

مژه مصنوعی سه بعدی

نحوه گذاشتن انواع مژه مصنوعی سه بعدی

  • قبل از نصب مژه سه بعدی مژه های خود را با یک پاک کننده دو فاز آرایش پاک کنید.
  • برای چسباندن مژه سه بعدی حتما باید مژه هایتان خشک باشد.
  • مژه مصنوعی را به آرامی از جعبه خارج کنید و روی پلک خود بگذارید آن را اندازه بزنید، اگر زیادی بلند بود اضافه آن کوتاه کنید.
  • مقداری از چسب مخصوص مژه را پشت دست مخالفتان بزنید و مژه سه بعدی را به آرامی روی این چسب ها بمالید اندکی صبر کنید و مژه مصنوعی را روی مژه طبیعی قرار دهید.

در ویدئو زیر هم راحت ترین روش برای چسباندن مژه مصنوعی آموزش داده شده است:

مژه مصنوعی نواری

در میان انواع مژه های مصنوعی رایج ترین آن مژه مصنوعی نواری است این مدل از مژه مصنوعی به دو شکل دسته بندی می شود یکی بر اساس اندازه که خود به دو دسته کامل و نیمه دسته بندی می شود و یکی بر اساس مرئی یا نامرئی بودن نوار.

برای افرادی که آرایش چشم غلیظ تری دارند و از خط چشم استفاده می کنند مدل مرئی بهتر است، این مدل مژه‌ها روی نوارهای مشکی و نسبتا ضخیم قرار گرفته‌اند.

مدل نامرئی طبیعی تر است و بدون آرایش هم قابل استفاده می باشد. هر دو مدل با طول های مختلف در انواع کامل و نیمه وجود دارند:

مژه مصنوعی کامل: یکی از انواع مژه مصنوعی نواری، مژه مصنوعی کامل است، این مژه ها روی یک نوار قرار گرفته اند که این نوار به پلک می چسبد. این مدل در میان خانم ها بسیار رایج و محبوب است فقط استفاده از آن به اندکی وقت و دقت نیاز دارد.

مژه مصنوعی نیمه: نوار این مدل از مژه مصنوعی کامل نیست و مژه ها روی نوار کوتاه تری قرار دارند و به همین دلیل استفاده از آن راحت تر از مژه مصنوعی کامل است و به زمان کمتری نیاز دارد. مزیت دیگر این مدل این است که با پوشش نیمه بیرونی پلک نسبت به انواع مژه مصنوعی کامل طبیعی تر به نظر می رسد و چشمانتان را زیباتر می کند. شاید بپرسید این مدل از مژه مصنوعی برای چه نوع چشمی مناسب است. انواع مژه مصنوعی نیمه برای چشم‌های نزدیک به هم یا چشم‌های گرد بهترین انتخاب هستند، چون گوشه‌های داخلی چشم را باز گذاشته و باعث می شود چشم کشیده تر به نظر بیاید.

انواع مژه مصنوعی نیمه روی چشم افتاده و گربه ای هم تاثیر فوق العاده ای دارد چون گوشه این نوع مژه رو به بالا است و همین باعث می شود که قسمت بیرون چشم را بالا کشیده و چشم دیگر حالت افتاده نداشته باشد و زیباتر جلوه کند.

نحوه گذاشتن انواع مژه مصنوعی نواری

  • برای گذاشتن مژه مصنوعی به یک محیط پر نور بروید و ابتدا به وسیله یک موچین یا با انگشتتان به آرامی مژه مصنوعی را از جعبه خارج کنید، مواظب باشید که فشاری به آن وارد نشود چون ممکن است آسیب ببیند.
  • برای حالت دهی و فرم دهی به مژه دوسر انتهایی آن را با انگشت اشاره و شست بگیرید و به پایین متمایل کنید. به اندازه یک سانتی متر آن را با دست بالا و پایین ببرید.
  • قبل از چسب زدن به مژه مصنوعی آن را اندازه بگیرید، برای اندازه گیری آن را روی چشمتان بگذارید و اگر بلند بود مقدار اضافه آن را بچینید.
  • مقداری از چسب مخصوص مژه را روی یک فویل تمیز بریزید و با یک خلال دندان مقداری از چسب را به مژه بزنید، در قسمت انتهایی مژه بیشتر از بقیه قسمت ها چسب بزنید.
  • مژه مصنوعی را با استفاده از یک موچین بردارید و در حالت نشسته یا ایستاده سر خود را اندکی به عقب ببرید، با این کار وقتی مستقیم نگاه می کنید چشم هایتان مسلط می شود و بهتر خط مژه خود را می بینید.
  • مژه مصنوعی را تا حد ممکن نزدیک خط مژه ببرید و آن را بر روی پلک قرار دهید نه بر روی مژه هایتان. قبل از اینکه مژه را بچسبانید دقت کنید که مژه به درستی قرار بگیرد و خطوط آن در ابتدا و انتهای مژه خودتان باشد. وقتی مژه مصنوعی با خط مژه خودتان هم راستا شد، ابتدای مژه را با موچین بگیرید و به پلک فشار دهید این کار برای سایر قسمت ها هم انجام دهید تا مژه مصنوعی به خوبی روی خط مژه فیکس شود.
  • چند دقیقه صبر کنید تا چسب کاملا بخشکد.
  • بعد از چسباندن کامل مژه ها برای پُر کردن تمام فاصله ها و طبیعی تر به نظر رسیدن، یک خط چشم زیبا برای خود بکشید.
  • برای اینکه مژه های مصنوعی و طبیعی با هم ترکیب شوند و طبیعی تر و زیباتر به نظر بیایند بهتر است از ریمل زدن غافل نشوید.

مژه مصنوعی شاخه‌ای (دانه ای)

یکی از انواع مژه مصنوعی که بیشتر میکاپ آرتیست های حرفه ای از آن استفاده می کنند، مژه مصنوعی شاخه ای یا دانه ای است. این مدل هم به صورت تکی است هم به صورت دسته ای که به آن خوشه ای هم می گویند. درست است که گذاشتن این مدل مژه، کار هر کسی نیست و به زمان زیادی نیاز دارد ولی در عوض چشم هایتان حالت طبیعی ‌شان را حفظ می کنند و شما هم آزادی عمل بیشتری هنگام آرایش خواهید داشت.

مژه مصنوعی شاخه ای

طریقه چسباندن مژه مصنوعی دانه ای

ابتدا مژه هایتان را از وجود هر گونه آلودگی پاک کنید. سپس مژه ها را روی یک سطح صاف کنار هم قرار دهید. با موچین سر مژه را بگیرید و انتهای مژه که حالت گره دار هست رو به چسب آغشته کنید. برای چسباندن مژه از انتهای چشم ( قسمت خارجی چشم) شروع به کار کنید. دقت کنید مژه های کوچک تر را در گوشه درونی چشم، مژه های متوسط را در قسمت میانی و مژه های بلندتر را در گوشه خارجی چشم قرار دهید.

انواع کاشت مژه مصنوعی

روش‌های بالا همگی موقتی هستند، اگر شما به دنبال روشی هستید که ماندگاری بالاتری داشته و زودتر به نتیجه دلخواه برسید می‌ توانید کاشت مژه یا اکستنشن مژه را امتحان کنید. به طور کلی کاشت مژه به دو صورت کاشت دائم یا کاشت موقت (اکستنشن مژه) انجام می‌شود. ماندگاری مژه ها در کاشت موقت بین دو تا شش هفته متغیر است. بسیاری از افراد اکستنشن را با کاشت مژه اشتباه می‌گیرند ولی این دو یکی نیستند و تفاوت زیادی باهم دارند. در اکستنشن مژه تارهای مصنوعی مژه لا به لای مژه های قرار داده می شوند ولی کاشت مژه خیلی طبیعی تر و بهتر است.

کاشت مژه مصنوعی

کلام آخر

در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر شما را با انواع مژه مصنوعی و نحوه گذاشتن آن آشنا کردیم. اگر قصد خرید مژه مصنوعی را دارید می توانید آن را از فروشگاه های معتبری مانند سایت میس و مستر خریداری کنید و در هنگام خرید مژه مصنوعی به نوع مژه و چسب آن توجه کنید، چون اگر مژه مصنوعی و چسب آن نامرغوب باشد باعث ایجاد حساسیت می شود. قبل از استفاده از چسب حتما آن را روی پوست خود امتحان کنید و اگر پوست تان واکنش نشان نداد بعد آن را به مژه بزنید.

سوالات متداول درباره انواع مژه مصنوعی

 

کدام یک از انواع مژه مصنوعی روی چشم ریز تاثیر بهتری دارد؟

افرادی که چشمانشان ریز است از مژه مصنوعی استفاده کنند که زیاد پر و بلند نباشد و جلب توجه نکند. اگر این افراد از مژه های مصنوعی پر و بلند استفاده کنند باعث می شود چشمانشان ریز تر به نظر بیاید.

کدام یک از انواع مژه مصنوعی برای چشم های درشت مناسب تر است؟

این افراد باید از مژه های مصنوعی بلند استفاده کنند و مژه ای که استفاده می کنند باید در قسمت مرکزی قوس و تراکم زیادی داشته باشد تا چشمانشان را کشیده و زیباتر کند.

طریقه برداشتن انواع مژه مصنوعی چگونه است؟

برای برداشتن انواع مژه مصنوعی به جز مدل مگنتی یک گوش پاک کن بردارید و آن را به شیر پاک کن آغشته کنید و روی خط مژه بکشید بعد از چند دقیقه مژه مصنوعی را به آرامی بردارید.

منبع:

elle