اینفوگرافیک تفاوت صابون و پن

تا کنون بسیاری از افراد از صابون برای پاکسازی پوست صورت استفاده می کردند. در حقیقت صابون چربی ها، آلودگی و کثیفی را در آب قابل حل می کند و در نیتجه ظاهرا پوست پاکسازی می شود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از صابون برای شستشوی صورت خود استفاده می کنید باید بدانید که صابون قاتل پوست شماست!

PH طبیعی پوست بین 5 تا 6 است که این محدوده جزو PH اسیدی به شمار می رود، این در حالی است که PH صابون در محدوده 9 تا 10 و در محدوده قلیایی است. به همین خاطر صابون معمولی علاوه بر از بین بردن چربی و آلودگی های روی پوست، میزان اسیدیته پوست را به هم می ریزد، در نتیجه پوست دچار خشکی، قرمزی و التهاب می شود یا حتی با تحریک پوست های چرب، باعث تولید چربی بیشتر می شود. پوست شما پس از استفاده از صابون ممکن دچار آکنه و جوش شود.

پن چیست؟

پن ها نسل جدیدی از صابون‌ها هستند که PH نزدیک به پوست دارند. نام علمی پن Syndet می باشد. پن ها از لحاظ ظاهری شبیه صابون هستند، اما از نظر PH کاملا با یک دیگر تفاوت دارند در صورت استفاده از پن پوست شما دچار مشکلاتی مانند خشکی و حساسیت و التهاب نخواهد شد. پن ها دارای خاصیت پاک کنندگی بالایی هستند و علاوه بر این با افزایش سرعت گردش خون در ناحیه مورد شستشو، باعث اکسیژن رسانی به پوست می شوند. همین امر به سلامت پوست کمک می کند و باعث افزایش سرعت روند بازسازی پوست می شود. پن ها بر اساس کاربردشان انواع مختلفی دارند اما بیشتر آن ها حاوی ترکیبات لایه بردار و ویتامین های مفیدی مثل B5 و E هستند. همچنین می توانند به رساندن مواد مغذی به پوست کمک کنند. بر خلاف صابون پن چربی مفید را از بین نمی برد و از سوی دیگر با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست شما باعث می شود تا رطوبت پوست از دست نرود به همین علت شما پس از مصرف پن روی پوستتان احساس نرمی و لطافت می کنید. اگه پوست حساسی دارید که به سادگی دچار التهاب، قرمزی یا جوش های ریز زیر پوستی می شود، استفاده از پن را به شما پیشنهاد می کنیم.

در اینفوگرافیک زیر به توضیح تفاوت های پن و صابون پرداخته ایم و انواع پن را به شما معرفی کرده ایم.

برای آشنایی بیشتر با روش های مراقبتی پوست خود می توانید مقالات زیر را مطالعه کنید.

صفر تا صد روتین پوست چرب ، خشک ، مختلط ، حساس و نرمال

جدیدترین روش های مراقبت از پوست چرب

اینفوگرافیک تفاوت صابون و پن