مراقبت از پوست چرب

روتین مراقبت از پوست چرب مجموعه اقداماتی است که باید هر شب و هر روز انجام شود تا در دراز مدت اثر شگفت انگیز آن را بر سلامت پوست‌تان ببینید. توجه داشته باشید که این روتین فقط مخصوص کسانی نیست که مشکلات پوستی خاصی دارند. در واقع در هر سنی که باشید و پوست‌تان از هر درجه سلامتی که برخوردار باشد، به این مراقبت‌های همیشگی نیاز خواهید داشت.

نکته مهم در انتخاب محصولات مختلف برای پوست، توجه به نیاز پوست شماست. بنابراین مانند هر اصول مراقبتی دیگر، گام اول شناخت نوع پوست‌تان است. به طور خلاصه برای تشخیص نوع پوست، صورت‌تان را با یک شوینده بشویید و یک ساعت بعد روی قسمت‌های مختلف پوست، دستمال کاغذی بکشید. اگر تمام قسمت‌های پوست‌تان چرب بود، پوست چربی دارید و اینفوگرافیک پیش روی‌تان، برای شماست.

نکات مهم روتین مراقبت از پوست چرب

در روتین مراقبت از پوست چرب توجه به چند نکته بسیار حائز اهمیت است. اول اینکه مدت زمان طولانی نباید صورت‌تان را با شوینده بشویید و تنها یک الی دو دقیقه ماساژ آرام پوست کافی است؛ چرا که در غیر این صورت، پوست را وادار به تولید چربی بیشتر خواهید کرد.

نکته دوم اینکه به هیچ عنوان تونر را فراموش نکنید. علاوه بر نکاتی که در اینفوگرافیک زیر ذکر کرده‌ایم، تونر بعد از شوینده، pH پوست را تنظیم کرده و آن را به حد متعادل خود برمی‌گرداند. در مورد دیگر محصولات مراقبتی مانند مرطوب کننده، آبرسان و … توجه داشته باشید که تمام این موارد برای شخص شما باید سبک وزن باشند تا ضمن تامین نیازهای پوست و رفع مشکلات آن، وضعیت پوست شما را بدتر نکنند.

در اینفوگرافیک زیر مراحل مهم روتین مراقبتی برای پوست چرب را به ترتیب توضیح داده‌ایم. به یاد داشته باشید که صرف تنها چند دقیقه هر شب قبل از خواب و هر روز صبح بعد از بیدار شدن دقیقا همان چیزی است که پوست شما را در تمام طول عمرتان، سالم و شفاف نگه می‌دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد روتین پوست برای صورت‌های چرب، خشک، مختلط، حساس و نرمال حتما مقاله کامل‌تر ما را مطالعه کنید.

اینفوگرافیک روتین مراقبت از پوست چرب

منبع

littlewonderland