بالم لب چیست و بهترین نوع آن چه ویژگی هایی دارد؟

 بدون شک برای شما هم بارها پیش آمده که پوست لب هایتان خصوصا در فصل های پاییز و زمستان دچار خشکی و ترک خوردگی شود. خشکی لب در کنار درد و سوزشی که به همراه دارد، زیبایی لب ها را هم به خطر می اندازد. در چنین مواقعی بالم های لب علاوه بر این که می توانند به درمان خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها کمک شایانی نمایند، توانایی این را هم دارند تا از بروز مجدد چنین عارضه هایی جلوگیری کنند. بر همین اساس این مقاله به بررسی این مسئله که بالم لب چیست و چه کاربرد هایی دارد، می پردازد.

فواید بالم لب چیست

بالم لب چیست ؟

در پاسخ به سوال بالم لب چیست باید بگوییم که بالم لب ها نوعی موم یا پماد هستند که با ترکیبات نرم و مرطوب کننده ای همچون وازلین، روغن نارگیل، روغن دانه آفتابگردان، پارافین، لانولین و موم زنبور عسل باعث نرم و مرطوب شدن پوست لب می شوند. در نمونه های دیگر بالم لب که فرمولاسیون قوی تری دارند، مقادیری از ویتامین C ، ویتامین E  و Q10  نیز یافت می شود. آن دسته از بالم لب هایی که به کاهش چین و چروک لب ها کمک می کنند و قدرت فوق العاده ای در مقابله با پیری پوست دارند، سرشار از موادی همچون کلاژن، دی پالمیتول هیدروکسی و هیالورونیک اسید هستند.

قطعا با دانستن مواد موجود در ترکیبات بالم های لب به دنبال این خواهید بود که بدانید، کار بالم لب چیست ؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید گفت که پس از استفاده از بالم لب شاهد هیچ گونه سنگینی و چسبندگی روی پوست لب نخواهید بود. بالم لب با قدرت بی نظیری که در آب رسانی به پوست دارد، علاوه بر مرطوب کردن سطح پوست لب، باعث چرب نگه داشتن لب می شود. این محصول مراقبت زیبایی با همین عملکرد در کنار جلوگیری از خشکی و ترک خوردگی لب، زیبایی و سلامتی را برای لب ها به ارمغان می آورد.

بالم لب حرارتی چیست ؟

بالم لب های حرارتی کارکرد بسیار جالب توجهی دارند و در سال های اخیر هم طرفداران پروپاقرصی پیدا کرده اند. بعد از این که این نوع بالم های فانتزی روی لب زده می شوند، pH و گرمای طبیعی لب ها باعث تغییر رنگ لب می شود. در واقع ظاهر بالم لب های حرارتی ژله ای و شفاف بوده و تنها بعد از استفاده، رنگ آن مشخص می شود. البته واضح است که به همراه چنین بالم هایی کاتالوگ رنگ وجود دارد. اگر هم به جای آنلاین قصد خرید حضوری دارید، حتما پیش از خرید درباره رنگ این نوع بالم ها از فروشنده سوال کنید. 

کاربرد و فواید بالم لب چیست ؟

تا به حال در مورد این که بالم لب چیست صحبت کردیم اما چه کاربردی دارد و شاید بپرسید بالم لب برای چیست؟ حال که با مطالعه بخش ابتدایی مقاله متوجه شدید که بالم لب چیست ، قطعا این سوال در ذهنتان مطرح می شود که مزایای بالم لب چیست ؟ در همین راستا در ادامه مطلب به معرفی مهم ترین کاربردهای بالم لب پرداخته شده است.

·ابتدایی ترین مزیت بالم لب چیست ؟

یکی از مهم ترین کاربردهای بالم لب، کمک به براق و زیبا جلوه دادن لب ها می باشد. اگر شما هم می خواهید، برای حضور در جامعه و به ویژه در محل کار، بدون استفاده از انواع رژ لب، لب های براق و زیبایی داشته باشید، استفاده از بالم لب انتخاب هوشمندانه ای برایتان خواهد بود. بالم لب با خواص آبرسانی که دارد، لب ها را مرطوب نگه می دارد و با جلوگیری از پوسته پوسته شدن لب ها، باعث براق و خوشرنگ بنظر رسیدن لب ها می شود.

·درمان خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها

علت تاثیر بالم لب در بهبود خشکی پوست لب ها چیست ؟ از آن جایی که پوست لب بسیار نازک و حساس می باشد، دلایل بسیاری مانند سرما، نور خورشید و.. می تواند باعث خشکی، پوسته پوسته شدن و در موارد وخیم تر سبب خونریزی لب ها شود. در چنین مواقعی استفاده از بالم لب راهگشا خواهد بود. این محصول با ترکیبات نرم کننده ای که دارد، به درمان خشکی لب و پوسته پوسته شدن آن کمک شایانی می نماید. بنابراین به کمک بالم لب به راحتی می توانید از شر خشکی و پوسته لب که بسیار هم ناخوشایند و آزاردهنده می باشد، خلاص شوید.

·مرطوب کردن لب و جلوگیری از ایجاد خشکی و ترک خوردگی پوست لب

همانطور که در ابتدا مقاله و با مطالعه بخش مربوط به بالم لب چیست ، متوجه شدید، بالم های لب دارای خاصیت مرطوب کنندگی بالایی هستند. بالم لب با تکیه بر همین ویژگی فوق العاده خود می تواند، لب ها را مرطوب نگه دارد و از خشکی، ترک خوردن و پوسته پوسته شدن پوست لب جلوگیری نماید. بر همین اساس، آن دسته از افرادی که در فصول سرد سال لب هایشان به شدت خشک، حساس و پوسته پوسته می شود، به راحتی می توانند از بالم لب استفاده نمایند تا از پوست لب خود در برابر عواملی همچون سرما محافظت نمایند و دیگر در روزهای سرد پاییزی و زمستانی دچار چنین مشکلاتی نشوند.

·محافظت از پوست لب در برابر اشعه مضر نور خورشید

یکی از کارایی های بالم لب محافظت از پوست لب است. یکی دیگر از عواملی که سلامت لب ها را تهدید می کند، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و اشعه های مضر نور خورشید می باشد. تابش این اشعه ها به پوست لب، خشکی، ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن لب ها را به دنبال دارد. حال نقش بالم لب برای محافظت از این اشعه ها چیست ؟ اکثر بالم لب ها حاوی مقادیری spf هستند که وجود آن ها باعث در امان ماندن پوست لب از مضرات اشعه های فرابنفش و به دنبال آن ترک خوردگی لب می شود.

بالم لب چیست ؟ در واقع بالم لب نوعی پماد است که با ترکیبات نرم و مرطوب کننده ای همچون وازلین و روغن نارگیل باعث نرم و مرطوب شدن پوست لب می شود.

·حجیم نشان دادن لب‌ها

تا به حال به این پرسش که راه حجیم تر نشان دادن لب ها چیست ، فکر کرده اید؟ اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که لب های نازک و باریکی دارند و همواره به دنبال یافتن راهی برای بزرگ و قلوه ای نشان دادن لب های خود هستید، بالم لب می تواند برایتان کمک کننده باشد. یکی از کاربردهای بالم لب که بسیار هم مورد توجه خانم ها قرار گرفته است، نقش بسزایی است که در حجیم نشان دادن لب ها ایفا می کند. بنابراین شما می توانید به راحتی و بدون هیچ گونه دردسری با استفاده از بالم لب، لب های خود را بزرگ و حجیم جلوه دهید.

مزایای نرم کننده لب

·تغییر رنگ لب ها

از مزایای بالم لب که حتی می تواند آن را جایگزین خوبی برای رژ لب نماید، تغییر رنگ لب ها می باشد. برخی از بالم های لب که به عنوان بالم لب رنگی نیز شناخته شده هستند، در کنار سایر خواصی که دارند، رنگ ملایم و زیبایی را به لب می بخشند. اکنون قطعا این سوال در ذهنتان مطرح خواهد شد که فرق رنگ رژ لب با بالم لب رنگی چیست ؟ در پاسخ می توان گفت که بالم لب ها هم حاوی رنگ هستند و به خوبی می توانند رنگ لب را تغییر دهند، اما معمولا شدت رنگ بالم لب به اندازه رژ لب نیست و عمدتا ملایم تر و کم رنگ تر می باشد.

خصوصیات یک بالم لب خوب چیست ؟

در میان انواع بالم لب های برند و نام آشنا، بالم هایی هم هستند که می توانند در فهرست بهترین بالم لب ها قرار بگیرند. در ادامه به معرفی ویژگی هایی که می تواند یک بالم لب را به بهترین بالم لب تبدیل نماید، می پردازیم.

·دارای مواد مرطوب کننده قوی مانند موم زنبور عسل

درست است که کلیه بالم لب های موجود در بازار حاوی مواد مرطوب کننده هستند اما این به تنهایی کافی نیست. زمانی به یک بالم لب لقب بهترین بالم را اختصاص می دهیم که در ترکیبات خود سرشار از موم زنبور عسل باشد. موم زنبور عسل در یک بالم لب به عنوان یک لایه محافظ عمل می کند و از تبخیر و خروج رطوبت از پوست لب ها جلوگیری می کند.

·دارای SPF برای مقابله با رادیکال‌های آزاد و اشعه مضر خورشید

خوش بختانه در تولید اکثر بالم لب ها مقادیری spf وجود دارد تا از پوست لب در برابر اشعه های مضر نور خورشید محافظت نماید. اما بالم لبی می تواند بهترین بالم لب باشد که میزان spf موجود در آن 15 یا بالاتر از آن باشد. به همین ترتیب وجود این میزان spf در یک بالم لب باعث می شود تا در اثر استفاده از آن، پوست لب ها اشعه های مضر آفتاب را جذب نکند و دچار خشکی و ترک خوردگی نشود.

·حاوی آنتی اکسیدان

اگر می خواهید بدانید که بارزترین ویژگی یک بالم لب خوب چیست ، باید بدانید، هنگامی یک بالم لب بهترین بالم لب نامیده می شود که در فرمولاسیون خود حاوی آنتی اکسیدان باشد. نقش آنتی اکسیدان در بالم لب، ترمیم بافت آسیب دیده پوست می باشد. به همین جهت اگر در ترکیبات یک بالم لب آنتی اکسیدان وجود داشت، مطمئن باشید که این محصول برای لب های خشک و آسیب دیده، بسیار مفید خواهد بود.

·حاوی ویتامین C برای جوانی و شادابی لب ها

ویتامین C از جمله مواردی است که به عنوان یک ماده کلاژن ساز عمل می کند و وجود آن در بالم لب جوانی و شادابی لب ها را به همراه دارد. البته در تمامی بالم لب ها ویتامین C  وجود ندارد، بنابراین هر بالم لبی نمی تواند به کاهش چین وچروک و مبارزه با فاکتورهای پیری لب کمک نماید. بنابراین بهتر است بدانید که در پاسخ به سوال بهترین بالم لب چیست باید به بالم لبی که دارای ویتامین C در ترکیبات خود است، اشاره کنید.

·حاوی اکسید روی

یکی دیگر از فاکتورهایی که می تواند یک بالم لب را به بهترین نوع آن تبدیل نماید، وجود اکسید روی در فرمولاسیون آن می باشد. هنگامی که در یک بالم لب، اکسید روی وجود داشته باشد، به عنوان یک مانع فیزیکی قدرتمند عمل می کند که از پوست لب در برابر عواملی که باعث خشکی، ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن محافظت می نماید.

بالم لب چیست

·فاقد هر گونه عطر و رایحه

آیا شما هم به این سوال که علت انتخاب بالم لب های فاقد عطر توسط پزشکان و متخصصان چیست ، فکر کرد اید؟ همواره توصیه متخصصان پوست و مو بر این اساس بوده که حدالامکان از مصرف لوازم آرایشی که دارای عطر و رایحه هستند، خودداری نمایید؛ چرا که ممکن است بعضی از افراد به همین مواد حساسیت پوستی نشان دهند. بالم لب ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و زمانی می توانند به عنوان بهترین بالم لب موجود در بازار شناخته شوند که فاقد هر گونه عطر و رایحه ای باشند. ممکن است در اثر استفاده از بالم لب معطر و با رایحه، پوست لب ها خشک شوند و ترک بخورند.

تلاش کنید که تا جای ممکن از محصولات مراقبت زیبایی فاقد عطر و اسانس غیرطبیعی استفاده کنید.

·حاوی ویتامین E

وجود ویتامین E در ترکیبات بالم لب ها از مهم ترین فاکتورهایی است که آن را به عنوان بهترین بالم لب مطرح می نماید و آن هم به این خاطر است که اگر یک بالم لب حاوی ویتامین E باشد، استفاده از آن موجب آبرسانی پوست لب شده و نرمی و لطافت را به لب ها هدیه می دهد.

·حاوی سالیسیلیک اسید

بالم لبی که حاوی سالیسیلیک اسید باشد، به این جهت به عنوان بهترین بالم لب نامیده می شود که این ماده خاصیت لایه برداری بی نظیری دارد و با تکیه بر همین خاصیت می تواند سلول های مرده پوست لب را از بین برده و شادابی و طراوت را برای لب ها به ارمغان بیاورد.‌

·عدم وجود ترکیبات خنک کننده

بدون شک شما هم تجربه استفاده از لوازم آرایشی که حس خوب خنکی را به پوستتان القا می کند را داشته اید. چنین لوازم آرایشی در فرمولاسیون خود ترکیبات خنک کننده ای نظیر الکل، کافور و… دارند. با این وجود باید بدانیم که بهترین بالم لب چیست ؟ بهترین بالم لب ها آن دسته ای هستند که در ترکیبات خود این مواد خنک کننده را ندارد؛ چرا که این مواد علاوه بر این که ممکن است، باعث بروز حساسیت های پوستی شوند، می توانند پوست لب را در برابر آلودگی های محیطی آسیب پذیر نمایند.

با مشاهده ویدئو زیر می توانید با دو روش ساخت بالم لب در خانه آشنا شوید.

سوالات متداول در رابطه با بالم لب چیست

بدون شک با دانستن این که بالم لب چیست و چه کاربردی دارد، سوالاتی در ذهنتان مطرح شده است. بر همین اساس ادامه مطلب به رایج ترین سوالات پیرامون همین موضوع پاسخ داده می شود.

بالم لب حرارتی چیست ؟

در پاسخ به سوال بالم لب حرارتی چیست باید بگوییم که بالم لب حرارتی یکی از انواع بالم لب فانتزی می باشد که به صورت خودکار می تواند در اثر هر گونه تغییرات دمایی، رنگ لب را تغییر بدهد. این بالم لب ها در ظاهر به صورت ژله ای و بیرنگ هستند، به گونه ای که به راحتی می توان داخل بالم را مشاهده نمود.

چه زمانی از شبانه روز باید بالم لب را استفاده کنید؟

درست است که شما در هر زمان از شبانه روز و در صورت احساس خشکی در لب می توانید از بالم لب استفاده کنید، اما پزشکان توصیه می کنند که شب ها قبل از خواب بهترین زمان برای استفاده از انواع بالم لب می باشد؛ چرا که در طول شب، دمای پوست بالا می رود و همین امر کمک می کند تا سلول های مرده پوست از بین رفته و سلول های جدید جایگزین آن گردند.

آیا بالم لب سرب دارد؟

طبق تحقیقات گسترده ای که سازمان غذا و داروی آمریکا روی ترکیبات بالم لب های تولیدی کمپانی های معروف و نام آشنا انجام داده است، ثابت شده که در اکثر بالم لب ها، سرب به کار نرفته است. در موارد محدودی که در ترکیبات محصولات سرب وجود داشته، مقدار آن نگران کننده نبوده است.

بالم لب از کجا بخرم؟

فروشگاه اینترنتی میس و مستر که از بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی لوازم آرایشی در سطح کشور است، انواع مختلف بالم لب را با بهترین و قوی ترین فرمولاسیون به صورت رنگی، بدون عطر و اسانس و… عرضه می نماید و شما می توانید بالم لب مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت از این فروشگاه خریداری نمایید.

کلام آخر

مطالعه این مقاله از مجله زیبایی میس و مستر به شما کمک کرد تا بدانید بالم لب چیست و چه کاربردی دارد و به دنبال آن شما را به استفاده از بالم های لب ترغیب نمود. به شما پیشنهاد می کنیم، در هنگام خرید توجه داشته باشید که بالم لب مورد نظر حاوی ترکیبات مرطوب کننده، ضد آفتاب و دارای خاصیت چرب کنندگی باشد تا بتواند به خوبی از خشکی و ترک خوردگی لب ها محافظت نماید.

در پایان تقاضامندیم در صورت مفید بودن مطلب آن را به اشتراک بگذارید و اگر نظر و سوال خاصی پیرامون موضوع ” بالم لب چیست ” در ذهنتان دارید، از طریق بخش ارسال دیدگاه برای ما ارسال نمایید.

منابع

shorthillsderm