کجا اسپری بزنیم

عطر زدن احتمالا آخرین (و البته سریع‌ترین) کاری است که موقع آماده شدن می‌کنید. اما احتمالا تاکنون به نحوه استفاده از عطر فکر نکرده‌اید و گمان می‌کنید عطر زدن که کاری ندارد! در صورتی که واقعیت چیز دیگری است. اینکه چقدر و کجا اسپری باید استفاده شود، نکته مهمی است که در ماندگاری عطر شما بسیار تاثیر دارد. بنابراین قبل از اینکه به سالم بودن عطرتان فکر کنید و بخواهید به دلیل ماندگاری پایین عطر دیگری بخرید، 5 مرحله ساده زیر را بخوانید. شرط می‌بندیم بعد از مطالعه این موارد و عطر زدن به این صورتی که آموزش می‌دهیم، نظرتان درباره ماندگاری عطرتان عوض خواهد شد.

1. عطر را روی پوست‌تان نمالید

احتمالا دیده باشید که برخی افراد عطر را روی مچ دست می‌زنند و مچ‌ها را به هم می‌مالند. در واقع این کار یکی از اولین عادت‌های عطری است که آموخته‌ایم (و احتمالا یکی از سخت‌ترین کارها ترک کردن آن باشد!). اما در وهله اول فارغ از اینکه کجا باید اسپری کرد، مالیدن عطر روی پوست، باعث می‌شود نت‌های بالایی قبل از اینکه به مشام شما برسند محو و تبخیر شوند. این بدان معناست که نت‌های رایحه‌ای که شما را مشتاق خرید آن عطر کرده، هرگز به پوست‌تان منتقل نمی‌شود.

به جای مالیدن عطر روی پوست، باید صبر کنید تا عطرتان به آرامی با چربی‌های طبیعی پوست‌تان ترکیب شود؛ این همان چیزی است که عطرتان را ماندگار می‌کند. همچنین مالیدن عطر به پوست باعث ایجاد اصطکاک شده و گرمای حاصل از آن رایحه را تغییر می‌دهد. بنابراین کجا باید اسپری زد؟ در بخش بعد به این سوال پاسخ می‌دهیم.

2. کجا اسپری بزنیم؟

عطر را روی نقاط نبض‌تان اسپری کنید. اما این نواحی کجا هستند؟ نقاط نبض شما در قسمت داخلی مچ دست، داخل آرنج، زیر ناف، پشت لاله گوش و زانوهاست؛ یعنی دقیقا در قسمت‌هایی که رگ‌های‌تان در نزدیک‌ترین حالت به پوست‌تان قرار دارند. بنابراین با لمس این نواحی، می‌توانید نبض‌تان را احساس کنید. این نقاط گرم روی بدن، گرمای اضافی بدن را ساطع کرده که به پخش طبیعی عطر کمک می‌کند.

کجا اسپری بزنیم

3. کجا اسپری عطر را نگه داریم؟

عطرها (البته بسته به قیمت‌شان) از ارزشمندترین دارایی‌های ما هستند. اگر شما هم مانند ما هستید و با ادکلن موردعلاقه‌تان مانند جواهر رفتار می‌کنید، دانستن این نکته برایتان جالب خواهد بود: نگهداری عطر در حمام و جاهایی که با رطوبت و بخار سر و کار دارد، ممنوع است.

در واقع آب، رطوبت و تغییرات شدید دما می‌تواند ترکیبات عطر را تغییر داده و عمر مفید عطرتان را کم کند. علاوه بر این هر نوع نور، به ویژه نور آفتاب، می‌تواند عطرتان را خراب کند. پس باید کجا اسپری را نگهداری کرد؟ پاسخ: در جایی سرد، تاریک و خشک؛ مانند کمد اتاق خواب و کشوی دراور. این کار باعث می‌شود عطرتان مدت طولانی‌تری سالم و قابل استفاده بماند.

4. اسپری کنید و زیر آن راه بروید!

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در حجم انبوه عطر دیگران احساس خفگی کنید؟ قاعدتا این حس اصلا جالب نیست. نکته اصلی برای خوشایند به مشام رسیدن عطرتان و نداشتن تند و تیزی زیاد این است که عطر را در همه جا پخش کنید و آن را در نقطه‌ای خاص نزنید. در واقع به یاد داشته باشید عطر صرفا باید مکمل رایحه طبیعی بدنتان باشد؛ نه اینکه کاملا آن را پنهان کند.

به جای اینکه سر تا پای‌تان را عطر بزنید، عطر را روی نقاط نبض‌تان بمالید و سپس کاری را انجام دهید که ما آن را «اسپری و قدم زدن» می‌نامیم. به این صورت که عطر را جلوی‌ خودتان اسپری کنید، سپس مستقیما داخل آن بروید و به عقب برگردید. با این کار لایه سبکی از عطر روی لباس‌تان باقی می‌ماند و مطمئن می‌شوید که بدون زیاده روی، جایی از قلم نیفتاده است.

5. با خیال راحت روی لباس اسپری کنید

تا اینجای مقاله حتما متوجه شده‌اید که کجا باید عطر را اسپری کرد. اما فارغ از نقاطی که گفتیم، کمی عطر زدن روی لباس یک راه عالی برای حفظ رایحه خوشایند آن در تمام طول روز است. فقط قبل از این کار مطمئن شوید جنس لباس‌تان به گونه‌ای نیست که لکه روی آن می‌ماند (مثلا روی لباس‌های ابریشمی نباید عطر زد).

عطرها با پارچه‌ها متفاوت از پوست واکنش می‌دهند؛ بنابراین احتمالا با اسپری کردن روی لباس، بوی سبک‌تر و کمی متفاوتی خواهید شنید. سعی کنید مقداری از عطر را روی هوا اسپری کنید و لباس‌های‌تان را در آن بچرخانید یا کمی عطر روی آستر داخلی لباس‌تان بزنید. نتیجه اینکه رایحه ملایمی از عطر مورد علاقه‌تان هر جا که بروید، همراه شما خواهد بود.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم با مشاهده ویدیوی زیر تکنیک‌های بیشتری برای ماندگاری عطر را بیاموزید.

سخن پایانی

در این مقاله آموختید که عطر را باید کجا اسپری کرد تا ماندگاری آن بیشتر شود. همچنین نکات مهمی را درباره نحوه درست نگهداری عطر یاد گرفتید. اگر سوالی در این مورد دارید، خوشحال می‌شویم پاسخگوی شما در بخش دیدگاه‌های این مقاله از مجله زیبایی میس و مستر باشیم.

منبع

ipsy