بهترین آبرسان مو از نظر کیفیت و قیمت کدام است ؟

Table of Contents

اگر جزو افرادی هستید که هم به زیبایی خود و هم به سلامتی تان بسیار اهمیت می دهید و برای جذاب تر به نظر رسیدن از محصولات آرایشی و بهداشتی غافل نمی شوید، حتما رسیدگی به موهایتان در اولویت قرار دارد. چرا که موی سر عامل بسیار مهمی در زیبایی محسوب می شود. شما هم حتما برای داشتن موهایی زیبا و مراقبت و حفاظت از آن ها، روش های متفاوتی را امتحان کرده اید. استفاده از آبرسان مو یکی از روش های مراقبت از مو می باشد. به همین دلیل قصد داریم تا بهترین آبرسان های مو را به شما معرفی کنیم. معرفی بهترین آبرسان مو در این مقاله حتما برای شما بسیار هیجان انگیز بوده و می تواند تا حد زیادی روی زیبایی موهای شما تاثیر گذار باشد.

چرا باید از بهترین آبرسان مو استفاده کنیم؟

عوامل محیطی و عدم رسیدگی به مو، تاثیر زیادی بر روی تخریب فولیکول ها داشته؛ چرا که مو، عضوی نازک بوده و بخاطر استفاده از مواد شیمیایی، رنگ کردن زیاد، سشوار کشیدن های غیر استاندارد، استفاده از اتوی مو و همچنین آب و هوای آلوده، بسیار خشک شده و دچار شکنندگی، وزی و ریزش می گردد. برای همین منظور استفاده از محصولات مراقبت مو که بتوانند زیبایی موی ما را حتی در این شرایط حفظ نمایند، بسیار الزامی می باشد. حتما شما هم به سراغ تعداد زیادی محصولات مراقبت از مو رفته و آن ها را امتحان کرده اید. همان طور که گفتیم آبرسان مو می تواند مورد مناسبی برای شما باشد و در بین کالاهایی که برای این منظور تولید شده اند حتما نیاز شما را مرتفع می نماید. معرفی بهترین آبرسان مو کار ساده ای نیست، چرا که تنوع بسیار زیادی داشته و برندها و مارک های مختلفی دست به تولید آن زده اند. به همین علت انتخاب یک برند مناسب، شما را سردرگم می نماید. برای این منظور به توضیحی درباره بهترین آبرسان مو پرداخته تا نهایتا شما بتوانید یک تصمیم خوب در زمینه خرید آن داشته باشید.

این محصول را می توانید هم از فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی موجود در بازار تهیه کنید و هم توسط مواد مغذی که در خانه یافت می شود، آن ها را آماده کرده و مورد استفاده قرار دهید. در معرفی بهترین آبرسان مو ابتدا باید از عملکرد آن صحبت نماییم و سپس به توضیح درباره تنوع محصول بپردازیم. وظیفه بهترین آبرسان موی سر، فقط در باره موهای آسیب دیده نمی باشد. بعضی از افراد ذاتا موهایی خشکی دارند و می دانیم به هر علتی موی سر خشک بماند، دچار عارضه هایی مانند موخوره، ریزش و… می شود. بهترین آبرسان مو باید بتواند مشکلاتی از این قبیل را هم تا حدودی بهبود ببخشد.

مراقبت از مو

چگونه به خشکی موهایمان پی ببریم؟

در ابتدا باید به این نتیجه برسیم که موهایمان خشک است و سپس اقدام به درمان آن کنیم. اولین نکته ای که درباره موها ما را نگران می کند، ظاهر آن می باشد. موهای خشک هیچگونه درخشندگی نداشته، مدام در هم پیچیده شده و بسیار سخت شانه می شوند. این نوع موها به سختی حالت می گیرند، هیچ لطافتی نداشته و زمانی که روی آن دست می کشیم زبری و وزی آن را حس می کنیم. در چنین شرایطی خارش پوست سر هم به مشکلاتمان اضافه می شود. خاراندن سر باعث کنده شدن پوست کف سر شده تا در بین موها پوسته هایی ببینیم که ممکن است فکر کنیم دچار شوره سر شده ایم. در چنین مواقعی ممکن است به دنبال شامپوهایی ضد شوره برویم، این محصولات هیچ دردی از ما دوا نمی کنند و مشکل پیش آمده به قوت خود باقی می ماند. پوکی و شکنندگی مو، خرد شدن مو، شستشوی زیاد موها، استفاده مکرر از شامپو و نرم کننده های مو، بیماری های زمینه ای و کم کاری تیروئید هم از دلایل ایجاد خشکی مو می باشند که با استفاده از بهترین آبرسان موی خشک می توانیم سلامتی و شفافیت را تا میزان مناسبی به موهای خود برگردانیم. باید بدانیم قبل از خرید یا استفاده از آبرسان باید علت خشکی یا وزی موی خود را پیدا کرده، سپس با جستجو در سایت های مختلف و کمی تحقیق به دنبال مطالبی باشیم که به معرفی بهترین آبرسان مو پرداخته اند.

قبل از خرید آبرسان مو حتما علت خشک شدن موهای خود را پیدا کنید تا به درمان صحیح آن بپردازید.

بهترین درمانگر موهای خشک دارای چه ترکیباتی است؟

قبل از شناخت بهترین آبرسان مو بهتر است درباره ترکیبات سازنده آن مطالعه کنیم تا بتوانیم انتخابی مناسب موهایمان داشته باشیم. بهترین آبرسان موی سر شامل ویتامین ها، پروتئین ها، اسیدهای چرب و… است تا به ترمیم و احیای موی ما کمک کند. این محصول باید در استفاده روزانه ما گنجانده شود.

نقش مکمل های غذایی در کنار بهترین آبرسان مو چیست؟

چنانچه به این نتیجه رسیده اید که برای درمان موهای خشکتان، از بهترین آبرسان مو استفاده کنید، بهترین راه این است که به این محصول به چشم یک دارو نگاه کرده و برای آن طول درمان در نظر بگیرید. حتما با جدیت کامل و با توجه به نحوه مصرف آن، آبرسان را مورد استفاده قرار دهید تا در کوتاه ترین زمان نتیجه اثر بخش آن را روی موهای خود ببینید. این محصول درمانگر، بهتر است در کنار رژیم های غذایی مناسب مورد استفاده قرار بگیرد تا همراه با درمان موی خود، بدنتان را نیز از راه مصرف مواد خوراکی تقویت کنید. در این میان نوشیدن آب، مخصوصا در فصول گرم و استفاده از فیبرهای آبرسان مانند انواع سبزیجات، اسیدهای چرب، اسیدهای آمینه مانند تخم مرغ، پروتئین های گیاهی مانند سویا، نخود فرنگی و کلم بروکلی و همچنین اسید فولیک مانند لوبیاچیتی، گوجه فرنگی و بادام زمینی جزو مهمترین موادی هستند که باید در این رژیم گنجانده شوند.

پیشگیری مهمتر از درمان

آسیب دیدن هر عضو از بدن با درد همراه خواهد بود. ما معمولا نه برای بهبود آن عضو بلکه به دلیل کاهش دردی که داریم به دنبال درمان آن می رویم. این بدترین کاری است که می توانیم با بدن خود انجام دهیم. در بیشتر مواقع به محض برطرف شدن درد، دیگر درمان را ادامه نداده و عضو بیمار را به حال خود رها می کنیم و درمان را نیمه کاره می گذاریم. حالا به این فکر کنید مو، عضوی است که در هنگام آسیب دیدن هیچ دردی برایمان ایجاد نمی کند، بنابراین به ندرت برای بهبود بیماری های پوست و مو به پزشک مراجعه کرده یا برای احیای آن از بهترین آبرسان مو و مانند آن استفاده می کنیم. پس از مدتی، این عضوی که در زیبایی حرف اول را می زند، نمی تواند جلوه و جذابیت سابق را داشته باشد. در این زمان تازه به فکر ترمیم موها می افتیم. ضرب المثل معروفی که می گوید پیشگیری مهم تر از درمان است را همیشه در ذهن داشته باشید. باید بدانید که بی توجهی به هر عضوی از بدن سبب آسیب رسدن به آن عضو خواهد شد و پس از آسیب، حتی اگر آن عضو را با تحمیل هزینه های گزاف دوباره احیا کنید، هرگز به حالت اولیه خود باز نمی گرداند.

نکاتی که برای پیشگیری از خشکی مو باید بدانیم چیست؟

قبل از صحبت در باره بهترین آبرسان مو به مواردی اشاره می کنیم که برای مراقبت از مو های سر در برابر خشکی و وزی بسیار مهم می باشد.

  • حتما به هنگام استحمام، موهای خود را با آب سرد آبکشی نمایید. چرا که شستن موها با آب داغ مخصوصا اگر به صورت پی در پی دکلره و رنگ انجام داده باشید، کاملا چربی موهایتان را از بین می برد و باعث خشکی بیش از حد موهایتان می شود. در این شرایط، بهترین آبرسان موهای خشک می تواند گزینه مناسبی برای رفع این مشکل باشد.
  • از شانه زدن موهایتان در حمام بپرهیزید.
  • به اندازه کافی آب بنوشید.
  • در هنگام مواجه شدن مو با پرتوهای مضر خورشید با استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند بهترین آبرسان موی سر، یا بهترین سرم آبرسان مو، کرم ها و اسپری های متناسب با جنس موهایتان از آن ها مراقبت کنید.
  • برای تمیز کردن یا رسیدگی به موهایتان از محصولاتی که شیمیایی هستند در حد ضرورت استفاده نمایید.
  • پس از استحمام به هیچ عنوان موهای خیس خود را اتو و سشوار نکشید. یکی از بزرگترین دلایل خشکی موها مخصوصا در دهه های اخیر استفاده بیش از حد از سشوار یا اتوی مو است. چرا که حرارت اتوی مو در هنگام برخورد با پوست دست که دارای چندین لایه می باشد باعث سوختگی می شود. پس حتما درباره موهایی که نازک هستند عوارض بدتری دارد.
  • استرس عاملی مهم در آسیب دیدن مو می باشد. استرس علاوه بر زیان های بسیاری که در روح و روان شما می گذارد، روی جسمتان نیز اثرات جبران ناپذیری دارد. حتما افراد پر استرسی را دیده اید که دچار ریزش مو شده اند. یکی از عوامل تخریب فولیکول های مو، تنش هایی است که در زندگی روزمره به آن دچار می شویم.
  • قبل از استفاده از شامپو به روش های گوناگون موهای خود را ماساژ دهید و پس از شامپو از نرم کننده های فاقد مواد شیمیایی و نرم کننده های خانگی استفاده نمایید. در نهایت یک رژیم غذایی مناسب برای خودتان تهیه کرده و طبق آن مواد مورد نیاز بدنتان را تامین نمایید.
  • فصل زمستان خشکی بیشتری برای موهای شما ایجاد می کند. این عامل به دلیل از بین رفتن رطوبت هوا می باشد و افرادی که موهای خشک دارند، وزی و زبری بیشتری روی موهای خود احساس می کنند.
  • از سیگار کشیدن بپرهیزید.
  • از مصرف فست فودها خودداری کنید. این مواد به راحتی کل متابولیسم بدن را به هم می ریزند.

در کنار استفاده از آبرسان مو، از مواد غذایی و مکمل های دارویی استفاده کنید تا روند درمان موها تسریع شود.

با استفاده از بهترین آبرسان مو به احیای موهایمان عادت کنیم

بهتر است در زمان استفاده از بهترین آبرسان مو از رنگ کردن های پی در پی مو بپرهیزیم. یاد بگیریم به موهای خود به چشم یک بیمار نگاه کرده و سعی کنیم از آن ها مراقبت نماییم. یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه نماییم، عادت کردن همیشگی ما به استفاده از بهترین آبرسان موی سر یا ماسک های مو می باشد که در حقیقت باید از همان ابتدا که موی سرتان دچار عارضه ای نشده به آن رسیدگی کنیم. با این روش هرگز موهای خود را به شکل نامرتب، وز یا خشک نمی بینیم و از لذت همیشگی براق و شفاف بودن آن بهره می بریم.

انواع بهترین آبرسان مو

برندهای مختلفی، به تولید بهترین آبرسان موهای خشک پرداخته اند که در میان آن ها می توانید بهترین آبرسان موی ایرانی را برگزینید. چرا که تولید کنندگان ایرانی با توجه به آب و هوا و نیز تابش نور خورشید ترکیباتی متناسب با موهای مردم ایران تولید می نمایند و آن را روانه بازار می کنند. بهترین آبرسان مو می تواند در شکل های متفاوتی ازجمله بهترین سرم آبرسان مو یا بهترین ماسک آبرسان تولید شود که به توضیحی اجمالی از آن ها می پردازیم.

سرم آبرسان مو

سرم آبرسان چیست؟

در معرفی بهترین آبرسان مو می توانیم به سرم های مو که جایگاه ویژه ای نزد مصرف کنندگان خود دارند اشاره نماییم. سرم ها به صورت مایع بوده و به روی مو اسپری می شوند. این نوع آبرسان مو روی سطح مو بسیار تاثیر گذار بوده اما به عمق مو سرایت نمی کند. در حقیقت عملکرد این محصول به اینگونه است که به صورت یک لایه روی سطح مو قرار می گیرد و با پوشاندن مو به محافظت از آن می پردازد. ویژگی بارز بهترین سرم آبرسان مو این است که به دلیل رقیق بودن هیچگونه سنگینی روی موهایتان ایجاد نمی کند.

ماسک آبرسان چیست؟

نوع دیگری از بهترین آبرسان مو که خیلی از خانم ها و آقایان از آن استفاده می کنند، ماسک مو است که به صورت کرم در بازار عرضه می شود. حتما از معایب این محصول اولین چیزی که به ذهنتان می رسد حس سنگینی است که روی موهایتان ایجاد می کند. این در حالی است که باید بدانیم ماسک های مو پس از استفاده نیاز به شستشو دارند و پس از شستشو هیچگونه سنگینی روی موهایتان باقی نمی گذارند. این محصول باید روی مو مالیده شده و با ماساژ دست به سایر نقاط مو رسانده شود. بهتر است در زمان استفاده از ماسک مو به این مطلب توجه نماییم که اگر کل مو دچار خشکی شده باشد اجازه داریم ریشه های مو را هم به این ماده آغشته نماییم اما اگر فقط ساقه های مو درگیر خشکی و وزی شده اند، باید فقط روی ساقه مو استفاده شود.

معرفی برندهای معروف از بهترین آبرسان قوی مو

در ادامه شماری از بهترین برند های آبرسان مو را به شما معرفی می کنیم.

سرم نرم کننده مو سینره مدل Anti Freeze

از سرم مو های موجود در بازار، می توان سرم آنتی فریز سینره را نام برد. این محصول تولید کشور ایران بوده و می توانید عنوان بهترین آبرسان مو ایرانی را به این محصول اختصاص دهید. در معرفی بهترین آبرسان مو می توان از این برند نام برد. این محصول نام آشنا در میان مشتریانش بسیار مورد استقبال قرار گرفته و آن ها با خیال راحت آن را مورد استفاده قرار می دهند. سرم آنتی فریز سینره موی سر را چرب نکرده و با محافظت از آن رطوبت از بین رفته مو را به آن برمی گرداند.

آبرسان موی فارابن

این محصول بهترین آبرسان مو ایرانی است که حاوی ویتامین E و A و امگا 6 و عصاره پروتئین شیر می باشد. با خرید این محصول در حقیقت با یک تیر دو نشان می زنید، چرا که آبرسان موی فارابن علاوه بر آبرسانی و تقویت، به ترمیم و احیای مو نیز می پردازد.

آبرسان موی فارابن

اسپری دوفاز بیول

یکی از محصولات پر استفاده که در بین لوازم آرایشی و بهداشتی خانم ها و حتی آقایان دیده می شود، اسپری های دو فاز می باشد. اسپری های دو فاز می توانند یکی از بهترین آبرسان های مو باشند. چرا که این محصول بسیار مناسب برای انواع مو بوده و یکی از محبوبترین لوازم های آرایشی و بهداشتی است که طرفدارای زیادی دارد.  تولید کنندگان اسپری های دو فاز، این محصول را در برندهای مختلف عرضه کرده اند که از میان آن ها می توان اسپری دوفاز بیول را نام برد. به جرات بهترین آبرسان مو ایرانی را می توان اسپری دو فاز بیول دانست که برای ترمیم نقاط آسیب دیده مو می تواند گزینه مناسبی باشد. از ویژگی های بارز و پر اهمیت اسپری دوفاز بیول این است که در برابر اشعه های مخرب نور خورشید می تواند از مو مراقبت نماید. از آنجایی که موهای ما در معرض تخریب توسط پرتوهای مضر خورشید می باشند، توصیه می کنیم که این محصول را حتما در سبد خانواده تان قرار دهید.

اسپری دوفاز بیول

سرم های آبرسان به صورت مایع بوده و روی مو اسپری می شوند. این نوع آبرسان مو روی سطح مو بسیار تاثیر گذار بوده اما به عمق مو سرایت نمی کند.

کرم آبرسان حجم دهنده مو پنتن

کرم آبرسان موی پنتن، جزو بهترین آبرسان های مو بوده و علاوه بر رساندن آب و رطوبت دادن به مو می توان از آن برای حالت دادن مو هم استفاده کرد. این محصول که حاوی پرو ویتامین می باشد با ترمیم موهای آسیب دیده و خشک مواد مغذی را به موی سر رسانده و پس از مدتی استفاده شاهد درخشندگی، شفافیت و سلامت موی خود خواهیم بود. شما می توانید کرم آبرسان مو پنتن را به عنوان یکی بهترین آب رسان های مو معرفی نمایید. این محصول نه تنها موهای سر را چرب نمی کند بلکه چربی اضافی مو را می گیرد و مو را حجیم تر نشان می دهد. کسانی که موی آن ها دچار موخوره می باشد با اطمینان می توانند برای از بین رفتن موخوره از این محصول استفاده نمایند.

کرم آبرسان حجم دهنده مو پنتن

شامپوی آبرسان مو

شرکت های زیادی به تولید شامپوها با قابلیت های متفاوتی پرداخته اند، برخی از این محصولات علاوه بر پاکسازی مو، وظیفه آبرسانی را نیز انجام می دهند. مزیت شامپوهای آبرسان مو نسبت به سرم ها یا ماسک های آبرسان در این است که در هنگام ماساژ دادن سر، مواد آبرسان شامپو به تمام نقاط می رسد، اما زمانی که محصولات آبرسان به روی مو اسپری می شوند ممکن است قسمت هایی از مو به آن آغشته نشده و نتواند به تمام نقاط مو آبرسانی نماید. در اینجا قصد داریم به معرفی چند شامپوی آبرسان مو بپردازیم.

بهترین شامپوهای آبرسان مو

در این بخش از مقاله برخی از شامپوهای با کیفیت موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

شامپو آبرسان قوی ترزمه  Tresemme Moisture Rich Shampoo

این شامپو یک برند معروف و متعلق به کشور آمریکا است که دارای سابقه بسیار طولانی در جهت آبرسانی به موی سر می باشد که در هنگام معرفی بهترین آبرسان مو از آن یاد می کنند. بهترین شامپوی آبرسان مو، وظیفه خود را به خوبی انجام داده و به عمق مو نفوذ می کند که باعث لطافت و نرمی موها می شود. این محصول علاوه بر خاصیت آبرسانی بالایی که دارد بخاطر وجود مواد مغذی و ویتامین ها در ترکیباتش، می تواند به ترمیم موهای شکننده و آسیب دیده پرداخته، آن ها را عمیقا بازسازی کند و درخشندگی و لطافت را به موهایتان بازگرداند. در مصرف این شامپو هیچ محدودیتی وجود نداشته و می توانید آن را در مصرف روزانه خود بگنجانید.

شامپو آبرسان قوی ترزمه  Tresemme Moisture Rich Shampoo

شامپو آبرسان فیتو گرین Ice Cream

این شامپو، یکی دیگر از محصولاتی است که به عنوان بهترین آبرسان مو مورد استفاده قرار می گیرد و توسط کشور ایتالیا تولید شده است. این برند بخاطر منشا گیاهی خود، نسبت به سایر محصولات مشابه طرفداران بیشتری پیدا کرده است. همچنین به علت عدم استفاده از پارابن، آمونیاک و سولفات در ترکیباتش می تواند مورد مناسبی، برای موهای حساس باشد. این شامپو می تواند در مصرف روزانه افراد قرار بگیرد، بدون اینکه مصرف کنندگان نگران آسیب دیدگی به موهای خود باشند. این محصول را به جرات می توان به عنوان بهترین آبرسان مو معرفی کرده و افزایش لطافت و درخشندگی موهایمان را از آن انتظار داشته باشیم.

شامپو آبرسان فیتو گرین Ice Cream

شامپو آبرسان و کراتینه ریو  RIO

حتما نام این برند را بسیار شنیده اید. ریو تولید کشور برزیل می باشد. شامپوهای این کمپانی وظیفه کراتینه کردن مو را هم بر عهده دارد. شامپوی آبرسان ریو محصولی پر طرفدار است تا جایی که در هنگام معرفی بهترین آبرسان مو می توانیم به آن اشاره نماییم. این محصول جهت از بین بردن خشکی و وزی موی سر تولید شده و به خاطر خاصیت کراتینه ای که دارد در نرمی و لطافت مو بسیار تاثیر گذار می باشد. همچنین به ترمیم، تقویت و بازسازی موی سر کمک می کند.

شامپو آبرسان و کراتینه ریو  RIO

بهترین آبرسان موی خانگی چیست؟

برای تهیه بهترین آبرسان موی سر نیاز نیست که حتما از محصولات موجود در بازار استفاده نماییم، چرا که می توانیم بهترین آبرسان مو خانگی را به راحتی در منزل تهیه کرده و برای احیای موی سرمان آن را مورد استفاده قرار دهیم. در ادامه به توضیح برخی آبرسان موی خانگی می پردازیم.

برای سرحال ماندن موهایمان، علاوه بر مراقبت از آن ها در برابر عوامل طبیعی، نیاز به استفاده از محصولاتی مانند کرم ها، انواع شامپو و اسپری های آبرسان داریم. همچنین باید در کنار آن از ترکیبات خانگی هم استفاده نماییم که می تواند تاثیر محصولات مورد استفاده شما را چندین برابر نماید. معمولا برای ساخت بهترین آبرسان مو خانگی باید به ترکیب مواد مغذی و خوراکی ها پرداخته و از کارایی بی نظیرشان بهره ببریم.

مزیت شامپوهای آبرسان مو نسبت به سرم ها یا ماسک های آبرسان در این است که در هنگام ماساژ دادن سر، مواد آبرسان شامپو به تمام نقاط می رسد.

انواع آبرسان موی خانگی

بهترین آبرسان های موی خانگی به شرح زیر هستند.

  • زرده تخم مرغ

یکی از بهترین آبرسان های مو خانگی استفاده از ترکیبات زرده تخم مرغ می باشد. شاید شما هم از آن به دفعات استفاده کرده باشید. این ماده دارای پروتئین بوده و باعث رطوبت رسانی به موی سر می شود. سفیده تخم مرغ برای کنترل چربی مو گزینه بسیار مناسبی بوده و چربی اضافی مو را به خود جذب می کند. برای تهیه یک آبرسان قوی می توانید یک دانه تخم مرغ را با مقداری روغن زیتون ترکیب کرده و حدود دو ساعت روی موی سر خود بگذارید، بهتر است هر شب و به مدت یک ماه این کار را انجام داده و اثرات شگفت انگیز آن را روی موهای خود مشاهده نمایید.

  • آلوئه ورا

ماده دیگری که برای آبرسانی مو بسیار مورد استفاده قرار می گیرد آلوئه ورا می باشد. این گیاه پر طرفدار که در زمینه آبرسانی پوست امتحان خود را پس داده است، می تواند با ترکیب شدن با مواد دیگر به عنوان یک آبرسان مو خانگی نیز مورد استفاده قرار گیرد. چنانچه ژل داخل گیاه آلوئه ورا را با روغن زیتون ترکیب کنید پس از چندین بار استفاده تاثیرات شگفت انگیزش بر روی موی سر را مشاهده خواهید کرد و می توانید به عنوان بهترین آب رسان مو خانگی از آن استفاده نمایید. همچنین علاوه بر آب رسانی، برای براق شدن و نرمی موی سر نیز استفاده می شود.

ماسک خانگی الوئه ورا

  • روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از قدیمی ترین روغن هایی است که به دلیل کاربرد فراوانش محبوبیت خاصی بین مصرف کنندگانش پیدا کرده است. از روغن نارگیل می توانید برای تهیه بهترین آبرسان مو خانگی استفاده نمایید. این محصول شگفتی آفرین می تواند به دلیل چربی بالایی که دارد از موخوره، شکنندگی، وزی یا ریزش موی سر جلوگیری می کند. بهترین روش استفاده از روغن نارگیل به عنوان بهترین آبرسان مو این است که نوک انگشتان را به روغن آغشته کرده و روی موهای خود ماساژ بدهید. بهترین زمان این کار شب ها قبل خواب است، به طوری که تا صبح روی موهایتان مانده و سپس اقدام به شستشو نمایید.

  • سس مایونز

سس مایونز یکی از بهترین آبرسان های خانگی مو است. بسیاری از افراد از این ماده غذایی برای آبرسانی موهای خود استفاده کرده اند. این ماده به دلیل چربی بالایی که دارد به نرم کنندگی موی سر کمک کرده و همچنین به دلیل برخورداری از پروتئین در آبرسانی و درخشندگی موی سر تاثیر بسزایی دارد. پس از مالیدن سس مایونز به روی موها، به آرامی شروع به ماساژ کرده و بعد از یک ساعت موها را آبکشی نمایید.

  • روغن بادام

چنانچه از قدیمی تر ها درباره مواد طبیعی برای تقویت موی سر بپرسید؛ حتما نام روغن بادام را از آن ها خواهید شنید. این ماده بهترین آبرسان طبیعی مو بوده و به دلیل برخورداری از اسیدهای چرب به نرمی و درخشندگی موها کمک میکند. روغن بادام از خشکی و ریزش مو جلوگیری می نماید. با اتکا به موارد مذکور، برای معرفی بهترین آبرسان مو خانگی می توانیم روغن بادام را نام ببریم.

ماسک خانگی روغن بادام

  • روغن کندش

شاید از روغن گیاه کندش استفاده کرده یا نام آن را شنیده باشید. این گیاه در حقیقت برای رویش مجدد مو استفاده می شود. روغن کندش می تواند بهترین آبرسان مو برای موهای خشک بوده و برای جلوگیری از ریزش مو بسیار تاثیر گذار باشد. از این گیاه می توانید برای آب رسانی، احیا و ترمیم موی خود استفاده کنید.

  • استفاده از دوش های فیلتردار

یکی از مشکلاتی که در رابطه با خشکی موی سر با آن مواجه هستیم، کیفیت آبی است که در طول روز برای شستشوی موها از آن استفاده می کنیم. این آب مقدار زیادی کلر در ترکیبات خود دارد که عامل مهمی در خشک شدن موها می باشد. به همین جهت استفاده از دوش هایی که دارای فیلتر هستند، می تواند مفید باشد و از قرار گرفتن کلر روی موهایمان جلوگیری کند. با این روش می توانیم از خشکی مو جلوگیری کنیم.

  • امگا 3

یکی از مواد بسیار مغذی که برای مراقبت از مو به آن نیاز داریم امگا 3 می باشد. این ماده شگفت انگیز حاوی پروتئین بوده که برای رشد و رویش مو و همچنین تامین رطوبت مورد نیاز جهت از بین بردن خشکی موها حائز اهمیت است. امگا3 را می توانیم به صورت قرص و کپسول های مکمل همراه غذا مصرف کنیم یا مواد غذایی که شامل این ماده مغذی هستند (مانند غذاهای دریایی) را در رژیم غذایی خود وارد کنیم. مواد غذایی که شامل امگا 3 می باشند شامل انواع ماهی، گردو، بادام، سویا، جوانه گندم و شاهدانه است.

برای آبرسانی به موهای خود می توانید با صرف اندکی هزینه و زمان از ماسک های آبرسان خانگی استفاده کنید.

  • روغن جوجوبا

هندی ها به داشتن موهای بلند، شفاف و سالم معروف هستند. آن ها اطلاعات و ترفندهای خوبی در احیا و ترمیم مو دارند که می توانیم از این ترفندها برای داشتن موهایی سالم استفاده نماییم. راز موهای سالم و زیبای هندی ها می تواند استفاده مداوم از روغن های گیاهی باشد که به مروز زمان باعث شادابی موی سرشان شده است. یکی از مهمترین روغن هایی که به عنوان بهترین آبرسان مو توسط زنان هندی مورد استفاده قرار می گیرد، روغن جوجوبا می باشد. این روغن از ویتامین های E,b,c برخوردار بوده و حاوی آنتی باکتریال است. با استفاده از روغن جوجوبا، باکتری های موجود روی سطح مو از بین می روند و نهایتا موهایی ابریشمی خواهید داشت. چنانچه این روغن را به شامپوی خود اضافه نمایید، می توانید همراه شامپو یک نرم کننده طبیعی هم داشته باشید. از خواص روغن جوجوبا می توانید به بهترین آبرسان موی خانگی اشاره کنید و آن را در مصرف روزانه خود بگنجانید.

نحوه استفاده از روغن های آبرسان

بعد از معرفی بهترین آبرسان مو نیاز است درباره نحوه مصرف روغن های آبرسان مو بیشتر بدانیم. دستور مصرف این روغن ها به این صورت است که حداقل هفته ای دو بار موهایمان به این روغن ها آغشته شود و سپس به شستشوی آن بپردازیم. همچنین بهترین نتیجه استفاده را زمانی می توانیم ببینیم که روغن را داغ کرده و سپس روی موها بمالیم، البته این گرما نباید در حدی باشد که باعث سوزش دستمان شود. دقت کنید که برای گرفتن بهترین نتیجه از روغن های آبرسان باید به دستور مصرف آن ها توجه کرد و با استفاده بیش از حد، چربی اضافه به مو تحمیل ننمایید یا با کم مصرف کردن، رسیدن به نتیجه را به تعویق نیندازید.

کراتینه کردن مو یا استفاده از بهترین آبرسان مو؟

علاوه بر راهکارهایی که در زمینه استفاده از بهترین آبرسان مو به شما دادیم، بسیاری از بانوان برای این منظور به سالن های آرایش مراجعه کرده و از متخصصین زیبایی می خواهند که روی موی آن ها کراتینه انجام دهند. کراتینه کردن مو با مواد طبیعی برای ترمیم و احیای موهای آسیب دیده استفاده می شود و یک نوع عملیات آبرسان برای موهاست. این کار در دو مرحله انجام شده و تا حدی به بهبود خشکی و وزی مو کمک می نماید. از معایب کراتینه کردن این است که برای انواع مو ممکن است نتیجه یکسانی نداشته و برخی افراد را متحمل هزینه بی مورد کند. اما در زمان خرید محصولات آبرسان، می توانید محصولی که متناسب با موی خودتان است را انتخاب کرده و به نتیجه دلخواه برسید.

چه کسانی باید از آبرسان استفاده نمایند؟

بهتر است بدانید فقط افرادی که دارای موی خشک هستند، نباید به فکر استفاده از آبرسان باشند؛ چرا که بهترین آبرسان مو فقط وظیفه مرطوب کردن و ترمیم مو را ندارد بلکه کنترل چربی اضافی مو نیز از وظایف این محصولات می باشد. به همین علت افراد با موهای چرب، مستعد خشکی یا موهای حساس بهتر است تا از آبرسان مو استفاده کنند. همچنین افرادی که چندین بار به عوارضی مانند موخوره دچار شده اند هم نیاز به استفاده از بهترین آبرسان مو دارند.

زمان و نحوه مصرف بهترین آبرسان مو

نحوه و زمان مصرف بهترین آبرسان مو بسیار مهم بوده و در روند تاثیر گذاری این مواد حائز اهمیت است. در ابتدا باید بدانید که این محصولات را روی موهای تمیز استفاده کنید. بهتر است قبل از استفاده حتما موهای خود را با شامپوهای مخصوص مو یا شامپوهای ملایم بشویید. چنانچه روی مو آلودگی یا چربی اضافه باشد، آبرسان به لایه سطحی مو نمیرسد. در این شرایط بهترین آبرسان مو هم نمی تواند هیچ تاثیری روی موها بگذارد. نکته بعدی ماساژ مو در حین استفاده از این محصولات می باشد؛ چرا که ماساژ دادن علاوه بر اینکه باعث گردش بهتر خون در آن ناحیه می شود، باعث رسیدن مواد مغذی بهترین آبرسان مو به تمام نقاط مو می شود. با این روش می توانیم به راحتی کل موهایمان را به این مواد آغشته نماییم.

علاوه بر نکته هایی که خدمتتان ارائه شد، استفاده از مکمل های غذایی در حین استفاده از بهترین آبرسان مو می تواند تاثیر زیادی در موهای شما داشته باشد.

سوالات متداول در رابطه با بهترین آبرسان مو

 

بهترین زمان استفاده از آبرسان مو چه زمانی است؟

بهتر است قبل از استفاده از آبرسان، موهای خود را با شامپوهای ملایم بشویید. چنانچه روی مو آلودگی یا چربی اضافه باشد، آبرسان به لایه سطحی مو نمیرسد. پس بهترین زمان برای استفاده از آبرسان وقتی است که موها تمیز هستند.

چه کسانی می توانند از آبرسان مو استفاده کنند؟

همه افراد با همه نوع مو می توانند از آبرسان استفاده کنند اما اگر دچار موخوره، خشکی مو، آسیب دیدگی مو و… هستید، بهتر است که از آبرسان استفاده نمایید.

انواع ابرسان برای مو کدام است؟

در حال حاضرآبرسان های مو در شکل های شامپو آبرسان، سرم آبرسان، ماسک آبرسان و حتی انواع ماسک های خانگی آبرسان موجود هستند. برای آشنایی با همه این محصولات می توانید به متن مقاله مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی در باره بهترین آب رسان مو در اختیارتان قرار دهیم. چنانچه شما هم از این محصول استفاده کرده و تجربیاتی دارید، می توانید در معرفی بهترین آبرسان مو ما را یاری کرده و تجربیاتتان را با ما و سایر خوانندگان، به اشتراک بگذارید.

منابع 

cosmopolitan