بهترین مارک و برند کراتینه مو

کراتینه کردن مو یکی از روش های رایج تقویت و صاف کردن مو در سالن های آرایشی به حساب می آید. اما همانطور که میدانید تفاوت خیلی زیادی در استفاده از یک برند با کیفیت با یک برند متفرقه وجود دارد که بهای این تفاوت را ممکن است موهای آسیب دیده شما بپردازد!  بنابراین قبل از مراجعه به یک آرایشگاه و سپردن موهایتان به دست آرایشگر، حتما از او درباره برندی که استفاده می کند پرس و جو کنید. آشنایی با بهترین برند مواد کراتینه مو و دانستن مارک کراتینه مو متناسب با نیازتان کمک زیادی در این زمینه به شما خواهد کرد.

کراتینه مو چیست؟

کراتین یکی از این ترکیبات طبیعی در موهاست که موهایی قوی و براق را برای شما به ارمغان می آورد. موهای ضخیم، مجعد و فرفری، دارای کراتین کمتری نسبت به سایر موها بوده و به همین دلیل خشک تر و زبرتر اند، و البته ریزش بیشتری هم دارند!

اگر احساس می کنید موهایتان به راحتی شانه نمی شوند و همیشه ظاهر نامرتبی دارند، درمان کراتینه مو می تواند گزینه مناسبی برای برطرف کردن این مشکلات باشد. کراتین کردن موها با کمک بهترین مارک های کراتینه مو یک روش بی خطر برای موهاست؛ در این روش، موهای شما تغذیه و تقویت می شود و در نهایت موهایی نرم و ابریشمی خواهید داشت.

انواع کراتین مو

  •  کراتین برزیلی (Brazilian Keratin)

این روش یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادیست که موهای فوق العاده مجعد و فرفری دارند و در برابر رطوبت حالت موهایشان وز و پوف کرده می شود. این روش وز شدگی موها را برطرف می کند و باید حتما توسط یک متخصص در سالن آرایشی انجام شود.

استفاده از نانوکراتین های معرفی شده در لیست بهترین مارک های کراتینه مو سایت میس و مستر به دوام و ماندگاری این روش می افزاید.

 

  • کراتین نرم کننده (Soft Keratin) برای موهای فرفری

این نوع کراتینه فقط به منظور برطرف کردن حالت فرفری و وز شدگی موها استفاده می شود. بعد از کراتینه مو ها با اتو مو صاف شده و 2 ماه ماندگاری دارد. در این روش بیشتر هدف نرم شدن و تقویت موهاست و از کراتین های قوی دارای فرمالدهید استفاده نمی شود.

“برند کراتین کیور” محصول شماره 9 لیست بهترین مارک های کراتینه مو برای این روش پیشنهاد می شود.

 

  • کراتین مو ژاپنی (Japzilian Keratin)

این روش درمانی ترکیبی از کراتینه مو برزیلی و روش صاف کننده مو ژاپنی می باشد، به همین دلیل به این نام شناخته شده است. این روش کراتینه مو حدودا 5 ماه بیشتر از کراتین برزیلی دوام و ماندگاری دارد و تقریبا برای تمام موها می توان از آن استفاده کرد.

قیمت انواع مارک کراتین مو

فروش برندهای مختلف کراتینه مو در کشور، از طریق مراکز زیادی صورت می گیرد. قیمت برندهای کراتینه مو مشابه هم نیستند و هر برند، یک قیمت مخصوص به خود را دارد. بنابراین به دلیل تنوع بالای برندها قیمت مشخصی برای این محصولات وجود ندارد.

حالا که با این روش و انواع آن آشنا شدیم, به سراغ معرفی بهترین مارک کراتینه مو می رویم.

بهترین مارک مواد کراتینه مو کدام است؟

۱. مارک دیترون(Ditron)  

کراتینه مو دیترون

مارک دیترون ساخت کشور ایران، که به صورت سه محصول کراتینه ماسک مو، شامپو و اسپری وارد بازار شده است. این برند با قیمت به صرفه خود جزء بهترین مواد برای کراتینه کردن مو و احیاء کننده های قوی محسوب می شود. این محصول برای تقویت و آبرسانی مو بسیار مناسب می باشد. مواد کراتینه مو دیترون به خاطر داشتن ویتامین B5 به تغذیه فولیکول‌های مو کمک می کند؛ در نتیجه موهای شما براق تر می شود.

اگر موهای شما نازک و وز می باشد، این محصول می تواند موهای شما را ترمیم و نرم کرده و مانع گره خوردن موهای شما بشود.

کراتین موی دیترون حاوی ویتامین B5 می باشد که به تقویت و براق تر شدن موها کمک می کند.

 

۲. مواد کراتینه مارک لانزا L’ANZA Keratin Healing Oil Hair Treatment  

ست کراتینه مو برند لانزا

یکی از بهترین مواد کراتینه مو دنیا از دید سایت Byrdie  کراتینه لانزا می باشد.

اما دلیل اینکه در لیست ۱۰ تا محصول بهترین مواد برای کراتینه مو قرار دارد چیست؟

فرمالدهید یکی از مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده کراتینه ی مو به حساب می‌آید. گاز فرمالدهید یک ماده سرطانزاست و ممکن هست برای برخی از افراد که حساسیت بیشتری دارند، مشکلات جدی و مختلفی را ایجاد کند.

این مارک بر خلاف سایر محصولات فاقد این مواد تشکیل دهنده بوده و در عوض سرشار از مواد سازنده کراتین و  IV Complex Phyto   می‌باشد.

IV Complex Phyto حاوی روغن‌های طبیعی است که باعث تقویت، نرمی و لطافت مو می‌شود.

محصول برند لانزا فاقد فرمالدهید بوده و به دلیل داشتن کراتین و روغن های طبیعی باعث لطافت و نرمی موهای شما می شود.

 

۳. مارک DAILY KERATIN by Keratin Express

برند کراتینه دیلی کراتین

کرم کراتینه اکسپرس روزانه به دلیل نداشتن فرمالدهید بوی قوی ندارد. می تواند با هزینه کم وز مو را کاهش دهد و آن را سالم و براق کند. برای افرادی که در انتخاب بهترین مارک کراتینه مو بسیار حساسیت به خرج می‌دهند، این محصول گزینه‌ی مناسبی است.

روغن کراتین و مواد تشکیل دهنده‌ی این محصول موها را نرم و درخشنده می‌کند.

 

۴. ماسک موی نرم کننده کراتینه ویتامین دار

نرم کننده ویتامینه کراتینه کردن مو

این ماسک برای نرم کنندگی، آبرسانی، تقویت و احیاء موهای آسیب دیده و ضعیف، بهترین مارک کراتینه مو بوده و موی شما را سالم و براق می کند. این نرم کننده حرفه ای با ترکیبات غنی خود حاوی عصاره کراتین، روغن آرگان مراکشی، روغن عصاره گندم و ویتامین E  است.

ماسک کراتینه ویتامین دار برای موهای نازک مفید است, به دلیل داشتن خاصیت مرطوب کنندگی و احیاء بدون هیچ گونه آسیبی موهای شما را صاف و خوش حالت می کند.

 

۵. مارک Keratin Research Brazilian Keratin Hair Treatment

ست کراتینه مو کراتین ریسرچ

این برند حاوی روغن نارگیل و روغن آرگان و مجموعه ای از آمینو اسید و پروتئین های مغذی مو هم هست که باعث شده تا جزء لیست بهترین مارک کراتینه مو سایت My Straightener قرار گیرد. این برند معروف یک تقویت کننده و نرم کننده قوی برای موهای وز و آسیب دیده شما به حساب می آید.

در بسته بندی این محصول یک شامپوی پاک کننده مخصوص قبل از کراتین، مواد کراتین، شامپو و نرم کننده بدون سولفات قرار دارد. همانطور که می دانید پس از انجام کراتین نباید از محصولات مو حاوی سولفات استفاده کنید، از این رو کراتین ریسرچ نیاز شما را برطرف کرده و شامپو و نرم کننده بدون سولفات را در این پک قرار داده است. همچنین یک شانه مخصوص نیز به همراه محصولات عرضه می شود.

این برند معروف یک تقویت کننده و نرم کننده قوی برای موهای وز و آسیب دیده شما به حساب می آید.

۶. کراتینه گلد لیبل GOLD LABEL

کارتین موی گلد لیبل

این محصول بهترین ماده کراتینه مو برای موهای فر و وز به شمار می آید که در مقایسه با محصولات دیگر ترکیبات قوی تری دارد. روغن‌های جوجوبا، آووکادو و آرگان در ترکیبات این محصول وجود داشته که رطوبت از دست رفته مو را به آن برمی‌گرداند. متاسفانه این محصول تنها در بطری های بزرگ موجود است اما می تواند برای درمان های متمادی استفاده شود. تنها عیب این محصول بوی شدید آن است که در خانه پخش می شود. پیشنهاد می شود پس از استفاده این محصول از شامپو و نرم کننده های برند کراتین ریسرچ استفاده کرده تا نتیجه بهتری بگیرید.

ترکیبات قوی این محصول برای موهای وز و فر مناسب است و روغن‌های جوجوبا، آووکادو و آرگان در ترکیبات این محصول رطوبت از دست رفته مو را به آن برمی‌گرداند.

 

۷. نانو کراتین قهوه سبز هونما

نانوکراتین قهوه سبز هونما

این محصول از لیست بهترین مارک کراتینه مو جزو دسته محصولاتی است که به دلیل قوی بودن آن بیشتر در سالن آرایشی مورد استفاده است. در بیشتر مناطق جهان از قهوه سبز برای کاهش ریزش مو و رشد مجدد آن استفاده می شود. به همین دلیل است که می ‌توان به ‌راحتی با کمک نانوکراتین قهوه سبز هونما علاوه بر اصلاح موهای زبر و خشن، به ترمیم موهایی که به خاطر مراقبت ضعیف و لوازم‌آرایشی بی کیفیت آسیب ‌دیده‌اند کمک کرد.

همچنین آنتی‌اکسیدان موجود در آن بهترین سلاح برای مبارزه با مواد سمی و خطرناک برای سلامتی موها است. از جمله مزایای استفاده از این محصول می توان به گیاهی و ارگانیک بودن, نداشتن فرمالدهید, ماندگاری حالت مو بین 8 تا 12 ماه و احیاء و صافی مو اشاره کرد.

نانو کراتین هونما یک محصول نانوکراتین ارگانیک با خواص رشد مجدد مو و ماندگاری بالای حالت مو می باشد.

 

۸. مارک Lasio Keratin-Infused Treatment One Day Formula

ست کراتینه مو لازیو

این محصول هرچند قیمت بالایی دارد، اما جزو لیست بهترین مارک کراتینه مو زنانه محسوب می شود. این محصول مانند انواع دیگر برندهای کراتینه مو از مواد تشکیل دهنده کراتین و فرمالدهید تشکیل شده است که تا 90 درصد موهای فر و وز را صاف و لطیف کرده و رضایت مصرف کنندگان زیادی را به خود جلب کرده است.

این محصول به دلیل داشتن فرمالدهید مناسب افراد زیر 18 سال و خانم های باردار و افراد بیمار نیست.

لازیو یک کراتین صافی قوی است که برای استفاده آرایشگران حرفه ای مناسب می باشد.

۹. کراتینه Keratin cure bio-brazilian

ست کراتین کیور

دلیل قرار داشتن این برند جزء بهترین مارک های کراتینه مو، نداشتن فرمالدهید در مواد سازنده است، که باعث می شود از بوی آزاردهنده ی آن هنگام استفاده اذیت نشوید.

ست محصولات کراتین کیور شامل شامپو روزانه که شامپو مخصوص موهای کراتینه شده است، نرم کننده روزانه و مواد کراتینه طبیعی است که همگی بوی بسیار مطبوعی دارند. در بین برند ها این محصول قیمت بالایی دارد و می توان برای حجم موهای متوسط 8 بار از آن استفاده کرد و هر بار حدود 10 هفته ماندگاری دارد.

فرمول طبیعی کراتینه “کراتین کیور ” این امکان را ایجاد کرده است که بتوان از آن برای بچه های در سن بالای شش سال هم استفاده کرد.

و اما بر اساس نظر متخصصان مو قوی ترین تقویت کننده و بهترین مواد کراتینه مو کدام است؟

جواب این سوال آخرین اما مهمترین مورد این لیست می باشد:

۱۰. کراتین بیو تانیکس پرایم (Bio tanix prime) *بهترین مارک کراتینه مو مردانه و زنانه *

ست کراتینه بیوتانیکس پرایم

این برند لقب بهترین مارک کراتینه مو را به خود اختصاص داده است. اما چرا؟ بیشتر افرادی که با مشکلاتی چون ریزش، موخوره و ساقه موهای ضعیف مواجه هستند می‌توانند این محصول را انتخاب کنند, پس از مدتی به علت ارگانیک و طبیعی بودن آن متوجه روند سریع بازسازی موهای خود خواهند شد.

اگرچه اغلب افراد به علت قدرت فوق‌العاده‌ای که در حالت دهندگی، صاف و براق نمودن موها دارد به سراغ آن می‌روند, اما بعد از چند بار استفاده متوجه تأثیر مثبت آن در بهبود موهای خود می‌ شوند. مواد سازنده طبیعی و نداشتن مواد شیمیایی در آن توانسته این محصول را به یک رقیب سرسخت در این زمینه تبدیل کند که خاصیت درمانی فوق‌العاده آن حرفی برای گفتن باقی نمی‌ گذارد.

از مزایای این محصول مجبوب و پرطرفدار می توان به :

  • ترمیم داخلی و خارجی مویرگ ‌های مو,
  • درخشندگی طبیعی ,
  • بازسازی ساقه موها,
  • تقویت و شادابی موها,
  • نداشتن عوارض جانبی
  • قابل‌ استفاده بودن برای کودکان و بانوان باردار,

و سطح ماندگاری بالای آن اشاره کرد.

 کراتین بیوتانیکس پرایم مخصوص موهای طبیعی خانم ها و آقایان می باشد بنابراین اگر موی طبیعی دارید این محصول بسیار پیشنهاد می شود.

نکات مهم در انتخاب بهترین مارک کراتینه مو مردانه و زنانه :

کراتین کردن موها روشی بی خطر برای موهاست؛ در این روش، موهای شما تغذیه و تقویت می شود و در نهایت موهایی نرم و ابریشمی خواهید داشت. اما انتخاب یک برند با کیفیت و متناسب با نیاز شما در این موضوع نقش زیادی را ایفا می کند.

برای پیدا کردن بهترین مارک کراتینه مناسب موی خودتان به نکات زیر باید توجه داشته باشید:

  • به میزان فرمالدئید موجود در مارک کراتینه ای که خریداری می کنید توجه کنید. هرچه میزان این ماده توی کرم کراتینه شما کمتر باشد قدرت صاف کنندگی مواد کراتینه کمتر می شود، ولی در عوض آسیب کمتری به موهای شما می رسد.
  • اگر موهای خیلی زبر و پوف کرده و رنگ شده دارید و هدفتان از کراتینه کردن مو صاف شدن موهایتان است، با مراجعه به یک متخصص کراتینه روش کراتینه برزیلی یا ژاپنی را انجام دهید. بهترین مدل کراتینه برای شما نانوکراتین های هونما و لازیا هستند.
  • اگر می خواهید از کراتینه برای صاف شدن و از بین بردن وز موهای کودکان استفاده کنید، می توانید از ست محصولات کراتین کیور استفاده کنید.
  • در صورت داشتن سابقه آلرژی، حتما قبل از انجام کراتینه میزان حساسیت خود نسبت به مواد کراتینه را تست کرده و با پزشک خود در این مورد مشورت کنید.
  • کراتینه فواید بسیار زیادی دارد اما انجام مدوام آن باعث آسیب دیدگی و شکنندگی بیشتر موها می شود. بنابراین در استفاده از این روش زیاده روی نکنید.
  • روش کراتینه کردن برای آقایانی که موهای مجعد و فرفری دارند هم استفاده می شود. بهترین مارک کراتینه مو برای آقایان کراتین بیو تانیکس پرایم می باشد. چون نه تنها به موهای طبیعی آسیب نمی رساند بلکه باعث تقویت موها می شود. همچنین قدرت صاف کنندگی و ماندگاری بالایی هم دارد.

در نهایت باید توجه داشته باشید به چه منظور از روش کراتین می خواهید استفاده کنید. اینکه هدف شما کراتین درمانی یا کراتین صافی باشد در انتخاب نوع و مارک کراتینه، مواد سازنده آن، میزان قدرت و ماندگاری آن تاثیرگذار خواهد بود. شما می توانید بهترین مارک کراتینه مناسب موی خودتان را در فروشگاه اینترنتی میس و مستر پیدا کنید.

 

سوالات متداول مربوط به بهترین مارک کراتینه مو 

از چه نوع کراتینی استفاده شود بهتر است؟

از کراتین های بدون مواد (فرمالین)

فرمالین چیست؟

فرمالین یا فرمالدهید یک نوع گاز شیمیایی می باشد که خواص صاف کنندگی دارد اما برای سلامتی بسبار مضر است.

فرق بین کراتین درمانی و کراتین صافی چیست؟

کراتین های درمانی از خواص درمانی بالایی برخوردارند و خواص ضد وزی دارند ولی صاف کنندگی کمتری دارند.
کراتین های صافی معمولا دارای مواد فرمالین هستند که البته امروزه درصد این ماده بسیار پایین آمده و به میزان  درصد رسیده است و یا حاوی مواد سیلیکونی هستند که اصطلاحا به آن silk می گویند.

تفاوت نانوکراتین با کراتین معمولی چیست؟

نانو کراتین با کراتین معمولی فرق دارد. نانوکراتین باعث صاف شدن دائم موها شده و روی موهای دکلره و روشن انجام می شود.

آیا کراتین باعث روشن تر شدن موها می شود؟

خود کراتین خواص رنگ بری ندارد، اگر کراتین ما دارای مواد فرمالین باشد رنگ مو تا یک پرده روشن می شود

آیا شستشوی مداوم باعث کوتاه تر شدن دوام کراتین می شود؟

بله، چون کراتین هم مثل هر مواد دیگری یک مدت زمان ماندگاری دارد. هفته ای ۲ بار شستشو کافی می باشد.

چرا باید پس از کراتین از شامپوهای مخصوص استفاده کرد؟

شامپوهای معمولی حاوی مواد سولفات و سدیم (نمک) هستند که باعث از بین رفتن کراتین مو می شوند. پس استفاده از این شامپوها مناسب نیست و باید از شامپوهای بدون سولفات یا شامپوهای کراتین دار استفاده شود.

 

منابع :

https://mystraightener.com/keratin-products-in-your-hair-routine/