ترفند های استفاده صحیح از عطر در یک نگاه برای جذابیت بیشتر

عطر مهم ترین قسمت از فشن یک شخص است که هنگام آشنایی با افراد جدید مورد توجه قرار می گیرد. بسیاری از مردم معتقدند که عطر موجب افزایش جذابیت فرد می شود. اما اگر استفاده صحیح از عطر را بلد نباشیم یا از آن به شیوه نادرست استفاده کنیم، می تواند فاجعه بار باشد. با استفاده صحیح از عطر همانند استفاده از آن در جایگاه درست، استفاده به اندازه و انتخاب یک رایحه درست و مناسب می توان به راحتی دوستان جدیدی پیدا کرد و با افراد جدید آشنا شد.

استفاده صحیح از عطر

 

ما در این مقاله می خواهیم که با ترفند های استفاده درست و به جا از عطر آشنا شویم. پس تا پایان این مقاله با ما باشید.

چه چیز هایی در این مقاله می خوانیم

  • استفاده صحیح از عطر
  • تعیین میزان مناسب زدن عطر
  • انتخاب رایحه مناسباستفاده صحیح از عطر

استفاده صحیح از عطر

استفاده صحیح از عطر دارای چندین مرحله است که در قدم اول با نحوه درست زدن عطر آشنا می شویم.

 برای استفاده صحیح از عطر ؛ آن را به کجا بزنیم؟

احتمالاً اولین جایی که هر کسی برای زدن عطر به ذهنش می رسد اسپری کردن آن روی لباس یا پوست است.

ولی آیا همه جای پوست بدن برای زدن عطر مناسب است؟

خیر، هنگام استفاده از عطر به شیوه صحیح ، عطر باید روی نقاط گرمتر پوست همانند، نقاط نبض دار و روی رگ ها اسپری شود. به این دلیل که این نقاط موجب می شوند که بوی عطر ماندگاری بیشتری داشته باشد و بیشتر در فضا پخش شود.

نحوه درست عطر زدن

بهترین مکان هایی که می توانیم عطر را آن جا اسپری کنیم، تا ماندگاری و پخش بوی بیشتری داشته باشند، این مکان ها هستند:

  • پشت گوش
  • مچ های دست
  • داخل آرنج
  • پشت زانوها
  • اطراف ناف
  • ناحیه دکلته و استخوان ترقوه

برای استفاده صحیح از عطر باید بدانید بعضی نواحی که غیر معمول به نظر می رسند، تاثیر فوق العاده ای دارند همانند قسمت کمر، پشت دست ها، ساق پا و حتی مچ پا ها.

مکان مناسب عطر زدن

عطر را چه زمانی بزنیم؟

هنگام بررسی روش های استفاده صحیح از عطر باید به این نکته توجه کنید که، آیا به یک جلسه کاری می روید؟ آیا یک قرار خانوادگی دارید یا یک شام عاشقانه است؟

قدم بعدی برای استفاده کردن صحیح از یک عطر انتخاب نوع مکانی است که می خواهید به آن جا بروید. چقدر با افراد آن جمع صمیمی هستید؟ آیا می خواهید در آن جمع کسی را به آغوش بکشید؟

در هر کدام از این موقعیت ها بهتر است به یک قسمت خاص عطر بزنید. مثلا اگر که قرار است کسی را به آغوش بکشید پشت گردن یا روی موهایتان عطر بزنید تا موقع در آغوش کشیدن او عطر شما توجه اش را جلب کند یا اگر برای یک قرار عاشقانه عطر می زنید بهتر است روی کمر یا شکم خود را عطر بزنید.

 

عطر را چه زمانی بزنیم

 

استفاده صحیح از عطر : روی لباس هایتان را فراموش نکنید

ذرات معطر می توانند به الیاف لباس بچسبند. همانطور که قبلا گفتیم، گرما به فعال شدن رایحه عطر کمک می کند. گرمای طبیعی بدن، لباس را گرم می کند و باعث می شود تا رایحه عطر به راحتی پخش شود. با پاشیدن عطر روی لباستان می توانید مدت زیاد تری از رایحه آن لذت ببرید.

بهترین روش برای استفاده صحیح از عطر اسپری کردن آن در اطراف یقه پیراهن یا لباس یا پشت آن است. به این دلیل که در صورت در آغوش گرفتن یا بوسیدن کسی، این قسمت از لباس شما نزدیک ترین قسمت به بینی آنها است.

زدن عطر روی لباس

استفاده صحیح از عطر: روی موهایتان هم کمی عطر بزنید

این روش کاربردی ترین روش برای افرادی است که به یک قرار ملاقات صمیمی می روند. عطر را روی موهای خود بزنید. ممکن است که استفاده زیاد از عطر به این شیوه موهای شما را به دلیل وجود الکل خشک کنند ولی اگر از آن زیاده از حد استفاده نکنید، آسیب زیادی به موهایتان وارد نمی کند. پوست سر شما کاملا گرم است و ریشه موهای شما را گرم می کند، بنابراین در این قسمت رایحه عطر قوی تر می شود.

استفاده صحیح از عطر

برای استفاده صحیح از عطر به این شیوه، آن را مستقیماً بالای سر خود اسپری کنید تا ذرات عطر به طور طبیعی روی موهای شما قرار بگیرند.

بهتر است عطر را روی شانه یا برس خود اسپری کنید، به این دلیل که آسیب کمتری به موهای شما می زند.

برخی از عطرها مخصوص مو طراحی شده اند. اگر نگران آسیب موهایتان هستید از این موارد استفاده کنید.

نحوه عطر زدن

 

تعیین میزان مناسب زدن عطر

بعد از دوش گرفتن عطر بزنید

برای استفاده صحیح از عطر باید بدانید که به چه میزانی باید عطر بزنید. همیشه بهتر است که بعد از حمام کردن زمانی که پوستتان مرطوب است، عطر بزنید. به این دلیل که رایحه عطر روی پوست مرطوب، ماندگاری بیشتری دارد. عطرها به دلیل داشتن الکل سریعا خشک می شوند و ممکن است پوست را خشک کنند. به همین دلیل باید همیشه مطمئن شوید که قبل از زدن عطر، حمام کرده اید یا دوش گرفته اید و پوستتان مرطوب است.

برای افزایش ماندگاری بیشتر عطر، از وازلین روی نقاطی که قصد دارید عطر را اسپری کنید، بزنید. به دلیل روغنی بودن وازلین عطر ماندگاری بیشتری می گیرد.

ما در بلاگ میس و مستر یک مقاله در مورد افزایش ماندگاری عطر داریم که بسیار در این زمینه می تواند به شما کمک کند.

میزان مناسب عطر زدن

 

از اسپری کردن غافل نشوید

برخی از افراد برای زدن و اسپری کردن عطر، ابری از عطر را در جلویشان ایجاد می کنند، اما این روش منجر به هدر رفتن عطر می شود و روش درستی برای استفاده صحیح از عطر نیست. در عوض این کار سعی کنید مناطقی را که می خواهید خوش بو باشد را به طور خاص مورد هدف قرار دهید و مستقیما روی آن نواحی اسپری کنید.

روش صحیح استفاده از اسپری کردن عطر این گونه است که شیشه عطر را در فاصله 20-30 سانتی متری نگه دارید و اسپری کنید. اگر اسپری خیلی نزدیک باشد، عطر در یک نقطه جمع می شود و بوی آن به درستی پخش نمی شود.

 

استفاده صحیح از عطر

پشت سر هم عطر نزنید

حتی اگر شیوه های استفاده صحیح از عطر را بدانید اما پشت سر هم عطر بزنید، باز هم به نتیجه مطلوبی نمی رسید. شما ممکن است پس از گذشت مدتی که از زدن عطر گذشت، احساس کنید که دیگر بوی آن را حس نمی کنید، ولی به این معنی نیست که شما بوی عطر نمی دهید. اگر از مقدار زیادی عطر استفاده کنید می تواند موجب حالت تهوع و سردرد سایرین شود. بهتر است به ساعت ماندگاری عطری که استفاده می کنید، توجه کنید تا بدانید چه زمانی نیاز به تمدید مجدد آن دارید.

  • ماندگاری ادو تویلت ها حدود 4-6 ساعت است.
  • ماندگاری ادوپرفیوم حدودا 6-8 ساعت است و با گذشت زمان رایحه آن به صورت طبعی تغییر می کند.
  • عطر تمام روز ماندگاری دارد و نیازی به تمدید مجدد آن نخواهید داشت.
  • ادکلن کمی سبک تر است، بنابراین می توانید با سخاوت بیشتری از آن استفاده کنید.

پشت سر هم عطر نزنید

غلطک روی عطر را دستمالی نکنید

از دستمالی یا بازی کردن با غلطک عطر خودداری کنید. زیرا موجب تجمع باکتری ها می شود و ممکن است به ئپوست شما آسیب برساند.

این غلطک ها در کل کاربرد های بسیار مفیدی دارند، ولی استفاده از آن ها یک مشکل دارد. با هر بار مالیدن آن روی پوست، مقدار زیادی از عطر به صورت روغن روی پوست مالیده می شود و روی لباس لکه های روغنی باقی می گذارند.

عطر زدن

 انتخاب رایحه درست گامی مهم در استفاده صحیح از عطر

برای این که بتوانید از عطر صحیح استفاده کنید، باید رایحه آن را درست انتخاب کنید. برای این کار روش های زیر را در نظر داشته باشید:

تست کنید

برای انتخاب رایحه متناسب خودتان، عطر های مختلف را تست کنید و حتما آن ها را روی پوست بدنتان امتحان کنید. روغن های پوست شما با رایحه عطر های مختلف مخلوط می شوند و یک رایحه منحصر به فرد تولید می کنند. برای اینکه بفهمید آیا واقعا بوی عطر را دوست دارید یا نه، اول باید آن را روی خودتان امتحان کنید.

تا خشک شدن عطر صبر کنید، سپس نظرتان را در مورد بوی آن بگویید.

برای از بین بردن هرگونه رایحه ای که از قبل روی پوست مانده است، از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. چون که ممکن است بو های مختلف با هم مخلوط شوند و موجب سردرگمی شما شوند.

 

خودتان کدام بو را دوست دارید؟

رایحه ای را که واقعا آن را دوست دارید انتخاب کنید. نظر شما، مهمترین نظری است که باید در انتخاب عطر به آن توجه کنید. منظور ما دقیقا این است که ببینید، کدام عطر است که احساس جذابیت و اعتماد به نفس بیشتری در شما ایجاد می کند یا کدام عطر است که اگر از آن استفاده کنید، خیلی دوستش نخواهید داشت. با این حال بهتر است چند نوع عطرمتفاوت را متناسب با حالات مختلف خودتان در نظر بگیرید و از هر کدام بر حسب نیاز استفاده کنید.

اگر نمی دانید که ممکن است کدام رایحه ها را دوست داشته باشد، راهنمای کامل انتخاب عطر را ببینید.

استفاده صحیح از عطر

رایحه ای را که عزیزانتان دوست دارند انتخاب کنید

نکته مهم استفاده صحیح از عطر در یک قرار ملاقات، جذاب به نظر رسیدن برای طرف مقابل است. اگرچه ممکن است شما ندانید که آن ها چه رایحه هایی را دوست دارند، اما همیشه می توانید از آن ها بپرسید. در یک رابطه صمیمی تر، شما باید در مورد ترجیحات طرف مقابلتان اطلاع داشته باشید. اگر می دانید که آنها از بوی پرتقال و صابون های معطر لیمو متنفر هستند، از بوی مرکبات در عطرتان استفاده نکنید.

به این نکته توجه داشته باشید که آیا همسر شما به یک عطر خاص آلرژی دارد یا خیر. اگر عشق شما نسبت به عطر خاصی یا بوی خاصی حساسیت دارد، نسبت به آن ها توجه داشته باشید و از استفاده از آن ها خودداری کنید.

یک عطر با نت سنگین انتخاب کنید

در انتخاب یک عطر بهتر است از عطری با نت های پایه سنگین استفاده کنید. اگر چه عطر ها دارای نت های بالایی، میانی و پایه هستند که بوی رایحه عطر را در نهایت تعیین می کنند، ولی این نکته را هم در نظر بگیرید که نت های بالا عمر بسیار کوتاهی دارند و نت های میانی هماهنگ تر هستند. نت های پایانی همان چیزی هستند که باید در یک عطر به آن توجه کنید زیرا این بوها، بوهایی هستند که مدت زمان بیشتری را با شما باقی می مانند. اگر عطرهایی با نت های پایانی سنگین تر انتخاب کنید، می توانید مطمئن شوید، عطری خواهید داشت که در تمام طول روز همراه شما می ماند.

رایحه های مشک، شرقی و چوبی مانند چوب صندل و پاچولی ماندگار ترین نت ها هستند.

نت های مرکبات سبک ترین نت ها هستند و معمولاً سریع از بقیه نت ها تبخیر می شوند.

کلام آخر

در این مقاله در مورد روش صحیح استفاده از عطر صحبت کردیم و بهترین مکان ها برای عطر زدن را معرفی کردیم. اگر در مورد این مقاله پیشنهادی دارید، حتما آن را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

منبع

wikihow