دستریز عطر چیست

با توجه به قیمت بسیار بالای عطر و ادکلن، درصد زیادی از مردم توان خرید این نوع محصولات را ندارند. در عین حال ممکن است خیلی ها در آرزوی یک بطری عطر شیک و مجلل باشند؛ ولی از آن جایی که بودجه کافی ندارند، به خرید عطرهای فیک یا تقلبی روی می آورند. اما در این مواقع، پیشنهاد ما چیز دیگری است؛ چرا که عطرهای تقلبی معمولا پخش بو و ماندگاری بالایی ندارند و حتی ممکن است باعث بروز حساسیت پوستی شوند. خبر خوب این است که راهی برای استشمام و استفاده از عطرهای اصل میلیون دلاری وجود دارد؛ بدون آن که لازم باشد مبالغ هنگفتی را بابت آن بپردازید. و این راه چیزی نیست جز دکانت یا دستریز عطر. اما دستریز عطر چیست و چه تفاوتی با عطرهای مینی یا سمپل دارد؟ چگونه می توانیم خودمان در خانه دکانتی از عطر بسازیم؟ این دو مورد تنها نمونه ای از سوالاتی است که قصد داریم در این مقاله به پاسخ آن بپردازیم. تا انتها همراه ما باشید.

عطر دکانت یا دستریز عطر چیست؟

اولین و مهم ترین نکته که باید در پاسخ به اینکه دستریز عطر چیست گفت این است که این نوع کالاها تقلبی و فیکی نیستند. دستریزها ممکن است محصولات مهر و موم شده کارخانه یا محصولات رسمی نباشند، اما عطری که به عنوان دکانت یا دستریز دریافت می کنید، دقیقا همان چیزی است که در بطری های بزرگ تر و گران تر به فروش می رسد.

عطرهای دکانت معمولا بسته به ترجیح مشتری به صورت دستی در بطری های کوچک تر با اندازه های مختلف ریخته می شوند؛ که ممکن است بطری های رولی، بطری های اسپلش (اسپری) یا بطری های اسپریتز کوچک تر باشند. برخلاف عطرهای مینی یا سمپل که بخشی از استراتژی بازاریابی و فروش سازنده هستند، دستریز عطر استراتژی یک فروشنده برای افزایش فروش شخصی است. اما مزایای استراتژی تهیه و فروش دستریز عطر چیست؟

البته توجه داشته باشید که لزوما هر فروشنده عطری از این استراتژی استفاده نمی کند، اما آن هایی که در برنامه فروش خود تهیه دکانت را جای داده اند، به شما این شانس را می دهند که عطر مورد علاقه خود را با کسری از هزینه بطری کامل به دست آورید. در عین حال شما دقیقا می دانید که چه چیزی دریافت می کنید؛ بدون آن که شک کنید عطر شما تقلبی یا فیک است.

دستریز عطر چیست

مزایای فروش یا خرید دستریز عطر چیست؟

برای اینکه بیشتر متوجه شوید دستریز عطر چیست و چه فایده ای برای فروشنده دارد، دکانت را دقیقا مشابه تریلر فیلم در نظر بگیرید. تریلر یک تیزر است و اگر استودیو کار خود را به درستی انجام داده باشد، کافی است که برای دیدن فیلم در سینماها، حاضر شوید کل قیمت بلیط را بپردازید. به همین ترتیب، فروشنده عطر هم امیدوار است که در آینده برای خرید یک بطری کامل بازگردید، اما این کاملا به نظر شما بستگی دارد و اجباری برای آن نیست.

در نتیجه می توان گفت این استراتژی برای فروشندگانی که می ‌خواهند یک خریدار کوچک را به خریدار بزرگی تبدیل کنند و همچنین از طرف دیگر، برای خریدارانی که نمی خواهند مبالغ زیادی بابت خرید عطر بپردازند، منطقی است. علاوه بر این، دستریز عطر یک راه عالی برای داشتن نمونه عطری است که هنوز درباره خرید بطری کامل آن مطمئن نیستید.

خلاصه اینکه اگر با توجه به بودجه و وضعیت مالی تان می ‌توانید فقط یک بطری عطر را در قفسه خود نگه دارید، خرید عطرهای دستریز به این معنی است که می ‌توانید تعداد عطرهای اصل را، بدون پرداخت هزینه های زیاد، بیشتر کنید. به عبارت دیگر پیشنهاد منطقی تر این است که به جای خرید یک عطر اورجینال، می توان چندین عطر دستریز تهیه کرد.

نکات مهم هنگام خرید دکانت ادکلن چیست؟

اما مهم ترین نکته ای که باید موقع تهیه دکانت عطر در نظر داشته باشید، چیست؟ این است که دستریز عطر را صرفا باید از عطر فروشی های معتبر و باشهرتی که به فروش کالاهای اورجینال معروف و معتبر هستند، خریداری کنید. معمولا دستریزها محصولات آماده ای نیستند و بنابراین اگر فروشنده ای سعی داشت کالایی را سریعا به شما برساند، در اصل بودن آن دکانت شک کنید. به طور کلی دست فروش ها عموما غیرقابل اعتماد هستند. البته کتمان نمی کنیم که ممکن است خرده ‌فروشان قابل اعتمادی را پیدا کنید که دستریز عطر تهیه می کنند.

دکانت عطر چیست

اما با این وجود، اگر نمی توانید به کسی اعتماد کنید، راه دیگر خرید دستریز عطر چیست؟ تعدادی از این نوع فروشنده ها به صورت آنلاین وجود دارند. اگر در حال جستجوی آنلاین هستید، این قانون را به خاطر بسپارید: اگر سایت فروشگاهی مورد نظر شما خیلی خوب به نظر می رسد و قیمت محصولات دکانت هم منطقی است، احتمالا راه را درست آمده اید. عطرهای دکانت مقرون به صرفه هستند، اما شما همچنان تقریبا همان مبلغ را به ازای هر قطره از آن می پردازید (کمتر می پردازید و کمتر دریافت می کنید).

همچنین نکته دیگری که باید مدنظر داشته باشید این است که ویال ها و قیمت ها ممکن است از فروشگاهی به فروشگاه دیگر متفاوت باشد؛ چرا که دکانت ها را در حجم های مختلف می سازند. یعنی اگر می پرسید حجم دستریز عطر چیست؟، پاسخ این سوال کاملا به فروشنده دکانت بستگی داشته و می تواند از چند میلی لیتر تا حتی نصف بطری اصلی عطر متغیر باشد. در نتیجه مبلغ متفاوتی را باید به ازای مقادیر مختلف، بپردازید.

چطور از دستریز عطر استفاده کنیم؟

روش حداکثر استفاده از دستریز عطر چیست؟ در واقع اگر می ‌خواهید از عطر دستریز خود نهایت استفاده را ببرید، تنها کافی است به سادگی از آن کم استفاده کنید. با کمیسرمایه‌ گذاری روی دیگر محصولات خوشبو کننده بدن مانند انواع بادی اسپلش ها، اسپری، مام و حتی ضدتعریق های ساده که قیمت بسیار مناسبی هم دارند، می ‌توانید عطر جدید خود را صرفا در بخشی از روتین معمولتان بزنید (به جای اینکه با دستریز عطر دوش بگیرید!). با این کار، دستریز عطر مدت زمان طولانی تری تا اتمام آخرین قطره باقی می ماند. در مقاله دیگری مفصلا ترفندهای عطر زدن را توضیح داده ایم.

همچنین می ‌توانید از دستریز عطر خود صرفا برای موقعیت ‌های خاص، یا فقط زمان هایی که می ‌خواهید بهترین بوی شما به مشام خودتان و اطرافیان برسد، استفاده کنید. البته آیا می دانید علاوه بر استفاده های شخصی، کاربرد دیگر دستریز عطر چیست؟ اینکه دکانت یک هدیه ایده آل است. از آنجایی که بطری‌ ها کوچک ‌تر هستند و قیمت گزافی بابت آن نپرداخته اید، گیرنده کادو هم کمتر معذب خواهد شد.

استفاده از عطر

چگونه دستریز عطر بسازیم؟

جالب است بدانید امروزه برخی افراد با فروش بطری های کوچک دستریز عطر به صورت آنلاین یا به دوستان خود، درآمدزایی می کنند. اما روش ساخت دکانت عطر چیست؟ این سوالی است که در این بخش، به پاسخ آن می پردازیم. مطالب این قسمت برای فروشندگان عطر هم بسیار مفید است.

فقط آن را اسپری کنید

ساده ترین کاری که می توانید برای ساخت دستریز عطر انجام دهید، این است که نازل بطری اصلی عطر را درست در دهانه بطری کوچک یا ویال خود نگه دارید و عطر را مستقیما داخل آن اسپری کنید. به همین سادگی!

از قیف کمک بگیرید

یکی دیگر از روش های آسان برای ساخت دستریز عطر چیست؟ اینکه از یک قیف کوچک استفاده کنید. در واقع استفاده از قیف مفید و در عین حال آسان است. علاوه بر این کمک می کند که عطر شما به اطراف نپاشد و مستقیما در بطری کوچک تر بریزد. اما نکته مهم در این مرحله از ساخت دستریز عطر چیست؟

اینکه ترجیحا بهتر است از قیف فلزی یا شیشه ای استفاده کنید. چیزی که در مورد پلاستیک وجود دارد این است که مواد شیمیایی معطر را در طول زمان جذب می کند؛ که همین می تواند نمونه های شما را آلوده کند. بنابراین، هنگام استفاده از چیزهای پلاستیکی، مطمئن شوید که از آن ها فقط برای همان عطر استفاده می کنید، یا همیشه بلافاصله پس از استفاده، آن ها را به طور کامل تمیز کنید (منتظر خشک شدن بقایای عطر نباشید!). برای این کار باید با مقدار زیاد آب بشویید و سپس مقداری ایزوپروپیل الکل در قیف بریزید.

از سرنگ استفاده کنید

علاوه بر قیف می توانید از سرنگ برای ساخت دکانت عطر استفاده کنید. اول از همه، اصلا توصیه نمی کنیم که سوزن سرنگ را در لوله اتومایزر بطری عطر فرو کنید؛ زیرا این کار می تواند به دستگاه محفظه نگهدارنده یا اتومایزر آسیب برساند. به جای این کار باید دهانه سرنگ را به لوله اتومایزر بطری عطر متصل کنید و سپس با استفاده از سرنگ عطر را، به میزانی که می خواهید دکانت درست کنید، بکشید. در بخش های قبل توضیح دادیم مقدار موردنیاز برای دستریز عطر چیست.

ساخت دکانت عطر

در اکثر اوقات نیاز است که دهانه سرنگ را کمی بازتر کنید تا روی لوله قرار گیرد. برای این کار می توانید از چنگال استفاده کنید. به طور کلی باید لوله اتومایزر را به سمت پایین فشار دهید، گویی که عطر را به طور معمول می پاشید؛ اما بالا کشیدن پیستون هنگام فشار دادن لوله اتومایزر می‌ تواند مشکل باشد.

همچنین می توانید سرنگ را روی لوله اتومایزر قرار دهید و به سادگی به همان طریقی که عطر را اسپری می کنید (یعنی به پیستون دست نزنید) لوله اتومایزر را پمپ کنید.

در پایان شاید بپرسید بهترین و دقیق ترین روش ساخت دستریز عطر چیست؟ از نظر ما این است که از سرنگ استفاده کنید؛ زیرا می توانید مقدار دقیق مصرفی را اندازه گیری و قیمت دستریز عطر خود را به درستی تعیین کنید؛ بدون آن که ضرری متوجه خریدار یا فروشنده که شما باشید، شود.

سخن پایانی

در این مقاله توضیح دادیم که دستریز عطر چیست، دکانت یعنی چی و ساخت و خرید و فروش آن می تواند چه مزایای همه جانبه ای برای تمامی افراد، چه کسانی که قصد خرید و چه افرادی که قصد فروش عطر را دارند، داشته باشد. اگر شما هم تجربه ای از خرید این نوع محصولات دارید یا هنوز ابهامی درباره این دارید که دستریز عطر چیست، خوشحال می شویم آن را در بخش دیدگاه های این مقاله از مجله زیبایی میس و مستر با ما و همراهان عزیز دیگر در میان بگذارید.

منابع

dontsmellbad

thetopnote