بهترین راهکارهای افزایش ماندگاری رژ لب

رژ لب، زیبایی فوق العاده‌ای به چهره خانم‌ها می‌بخشد اما هیچ چیز آزاردهنده‌تر از آن نیست که این محصول آرایشی جذاب، فقط بعد از چند ساعت پاک ‌شود. با کمی جستجو در فضای مجازی راهکارهای زیادی برای افزایش ماندگاری رژ لب پیدا می‌کنید که البته همه آن‌ها موثر نیستند. در این مقاله بهترین نکات را درباره انتخاب رژ لب‌، نحوه استفاده و افزایش ماندگاری آن‌ -به گونه‌ای که تمام طول روز دوام داشته باشد- گرداوری کرده‌ایم. اگر می‌خواهید راز ماندگاری رژ لب را بدانید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چطور رژ لب ماندگاری را انتخاب کنیم؟

1. رژ لب‌های مات ماندگاری بیشتری دارند.

به گفته آرایشگران حرفه‌ای، در بین انواع رژ لب رژ لب‌های مات بیشترین قدرت ماندگاری را دارند و بعد از آن به ترتیب رژ لب‌های کرمی، مایع و براق کمتر ماندگار هستند و معمولا در طول روز به چندین بار تجدید نیاز دارند.

2. ابتدا از پرایمر لب استفاده کنید.

برندهای آرایشی مختلف، محصولات اختصاصی زیادی طراحی و تولید کرده‌اند که لب‌ها را برای رژ زدن آماده کرده و باعث افزایش ماندگاری رژ لب می‌شوند. به این منظور بعضی از آرایشگران، از کانسیلر یا فوندیشن استفاده می‌کنند که اثرات مشابهی روی لب دارد. مزیت دیگر  استفاده از کانسیلر بر روی لب، این است که رنگ طبیعی لب‌ها را محو می‌کند تا رنگ واقعی رژ لب نشان داده شود.

3. با کانسیلر یا reverse lip liner (خط لب معکوس) خط لب بکشید.

خط لب معکوس، در واقع خط لبی بی رنگ است که روی پوست دقیقا دور لب استفاده می‌شود و از بیرون زدگی رژ از اطراف لب‌ها جلوگیری می‌کند. به جای آن، از کانسیلر نیز می‌توان در همین نواحی استفاده کرد.

reverse lip liner

4. برای رژ لب زدن دقیق، از قلم‌ موی لب استفاده کنید.

نکته اصلی ماندگاری رژ لب، زدن چند لایه نازک از آن بر روی لب‌هاست. به این منظور بهتر است از قلم‌ موی لب استفاده کنید. با استفاده از قلم مو، زدن رژ لب با کنترل بیشتری صورت می‌گیرد. همچنین رژ بر روی لب‌های شما، یکنواخت‌تر می‌شود.

5. برای افزایش دوام رژ لب، از چند محصول با هم استفاده کنید.

یک روش افزایش ماندگاری رژ لب این است که از یک پرایمر لب، خط لب و رژ لب مایع زیر رژ لب اصلی‌تان استفاده کنید. به این صورت حتی اگر یکی از این لایه‌ها پاک شوند، لایه‌های زیرین رنگ لب را حفظ می‌کنند. البته قبل از استفاده از چند محصول به طور همزمان، ابتدا اطمینان حاصل کنید که رنگ آن‌ها مشابه است.

چطور از رژ لب استفاده کنیم؟

1. به آرامی لب‌ها را لایه برداری کنید.

یکی از راهکارهای افزایش ماندگاری رژ لب لایه برداری لب قبل از رژ زدن است. لایه برداری لب‌ها باعث از بین رفتن سلول‌های مرده روی آن شده و سطح صافی را برای رژ لب زدن یکنواخت فراهم می‌کند. به این منظور، از اسکراب لب استفاده کنید. بسیاری از برندهای آرایشی، محصولاتی را در این خصوص تولید کرده‌اند.

شما می‌توانید اسکراب لب را با ترکیب شکر، عسل و روغن زیتون یا نارگیل درست کنید. ماده اسکراب را به آرامی با مسواک نرمی روی لب‌های خود بکشید. سپس دستمال مرطوبی را با حرکات ملایم و دایره‌ای روی لب‌ها بکشید تا سلول‌های مرده پوست لب برداشته شوند.

لایه برداری لب ها برای ماندگاری رژ لب

2. با استفاده از بالم لب، لب‌ها را آب‌رسانی کنید.

مرطوب کننده و بالم لب، لب‌ها را مرطوب می‌کند. در واقع مرطوب کردن لب‌ها پیش از رژ لب زدن به این علت اهمیت دارد که استفاده رژ لب (به خصوص رژهای مات) روی لب‌های خشک و ترک خورده، باعث می‌شود که لب‌ها پوسته پوسته شوند. توجه داشته باشید که ترجیحا از بالم لب روغنی استفاده نکنید زیرا باعث می‌شود رژ لب به اطراف لب‌تان پخش شود. قبل از اینکه به مرحله بعد بروید، صبر کنید تا بالم لب جذب لب‌های شما شود. در واقع بهتر است برای افزایش ماندگاری رژ لب، استفاده از این ابزار را اولین مرحله در آرایش‌تان قرار دهید.

3. از خط لب به عنوان پایه‌ای برای رژ استفاده کنید.

معمولا مداد و خط لب، خشک‌تر از رژ لب است؛ بنابراین می‌تواند به عنوان لایه‌ای برای چسبیدن رژ به لب‌ها عمل کند و ماندگاری رژ لب را افزایش دهد. بعد از کشیدن خط لب، کل لب را با مداد لب پر کنید.

4. یک لایه نازک از رژ لب بکشید.

می‌توانید این کار را مستقیما با تیوب خود رژ یا با یک قلم موی لب انجام دهید.

5. از دستمال کاغذی استفاده کنید.

دهان خود را باز کرده و یک تکه دستمال کاغذی بین لب‌ بالا و پایین خود قرار دهید و به آرامی روی دستمال فشار دهید. این کار باعث حذف هرگونه ماده اضافی غیر از رژ از روی لب‌ها شده و مانع از این می‌شود که دندان‌ها یا لباس‌تان به رژ لب آغشته شود.

پودر روی لب ها برای افزایش ماندگاری رژ لب

6. کمی پودر روی لب‌ها بپاشید.

آرایشگران حرفه‌ای از این ترفند برای افزایش دوام و ماندگاری رژ لب بدون تغییر رنگ استفاده می‌کنند. برای این کار یک دستمال کاغذی بردارید و دو لایه آن را جدا کنید. یک لایه نازک دستمال را روی لب‌های خود قرار دهید و با قلم موی کرکی، پودر روشنی را روی لب‌های خود بپاشید. اگر دستمال کاغذی در دسترس ندارید، می‌توانید مستقیما پودر را روی لب‌ها بزنید اما مراقب باشید که استفاده بیش از حد از پودر، منجر به خشکی یا تغییر رنگ اصلی رژ روی لب‌ها می‌شود.

7. یک لایه نازک دیگر از رژ لب بزنید

مراحل قبل را چندین بار تکرار کنید (زدن رژ لب و استفاده از پودر). این کار به رژ لب شما ماندگاری فوق العاده‌ای می‌بخشد. در نهایت بعد از زدن لایه ضخیمی از رژ، می‌توانید از اسپری تثبیت کننده رژ لب استفاده کنید.

ویدیوی زیر مراحل صحیح رژ لب زدن را برای آن که ماندگاری رژ لب بیشتر شود و تمام طول روز دوام داشته باشد، آموزش می‌دهد:

 

چطور رژ لب را ماندگارتر کنیم؟

1. بعد از هر بار غذا خوردن یا آشامیدن رژ لب خود را تجدید کنید (سعی کنید از رژ لب بدون سرب استفاده کنید).

بدیهی است که با وجود رعایت تمام این ترفندها، رنگ رژ شما کمی در طول روز محو شود. این تغییر، به خصوص هنگامی که چیزی بخورید یا بنوشید، بیشتر دیده می‌شود. بنابراین همیشه رژ لب و آینه کوچکی به همراه داشته باشید و بعد از هر بار غذا خوردن آن را تجدید کنید.

2. در استفاده مجدد از بالم لب مراقب باشید.

ممکن است در طول روز متوجه شوید که لب‌های شما به آب‌رسانی نیاز دارد؛ به خصوص هنگامی که از رژ لب‌های خشک‌تر مانند انواع مات استفاده می‌کنید. از طرفی روغن موجود در بالم لب، باعث محو شدن رنگ رژ لب شما می‌شود. اگر مدام لب‌های شما در طول روز خشک می‌شوند، از رژ لب‌هایی که خاصیت مرطوب کنندگی دارند استفاده کنید. همچنین مرحله مهم آب‌رسانی قبل از رژ لب زدن را فراموش نکنید. از مرطوب کردن لب‌ها با زبان‌تان خودداری کنید. این کار نه تنها باعث از بین رفتن رنگ رژ لب شما می‌شود، بلکه باعث می‌شود که لب‌های شما به مرور زمان بیشتر خشک شوند.از مقدار کمی بالم لب استفاده کنید. استفاده بیش از حد از آن، مانع توانایی طبیعی لب‌ها در مرطوب ساختن خود می‌شود.

3. محصولات مختلف را امتحان کنید.

بعد از یادگیری تکنیک‌های اساسی رژ لب زدن، رژهای مختلف را امتحان کنید تا متوجه شوید کدام نوع رژ از چه برندی روی لب‌های شخص شما بالاترین ماندگاری را دارد. محصولات برخی برندهای آرایشی به ماندگاری رژ لب‌ های‌شان معروف هستند. به عنوان مثال به عقیده برخی مصرف کنندگان بهترین مارک رژلب با ماندگاری بالا، رژ لب‌های مات میبلین است که تا 16 ساعت هم روی لب‌ها ماندگار هستند. از جمله برندهای دیگر با رژلب‌های ماندگار عبارتند از: اسمش باکس، مک، آناستازیا، لورآل (مدل ریچ کالر).

سوالات متداول درمورد بهترین راهکارهای افزایش ماندگاری رژ لب


آیا رژ لب مایع سرب دارد؟

رژ لب‌های مایع معمولا ماندگاری بیشتری دارند اما دلیل ماندگاری آن‌ها تنها سرب به کار رفته در آن نیست. توجه داشته باشید که میزان سرب به کار رفته در رژ لب‌های برندهای معتبر، توسط FDA مورد تایید قرار گرفته و بنابراین مصرف آن‌ها خطری سلامتی شما را تهدید نمی‌کند. با این وجود پیشنهاد می‌کنیم حتما رژ لب خود را از برندها و فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.  

رژ لب مات بهتره یا براق؟

انتخاب نوع رژ لب به نوع پوست، اندازه لب‌ها و مهم‌تر از همه سلیقه شما بستگی دارد. برای مثال اگر لب‌های باریکی دارید بهتر است از رژ لب‌های براق استفاده کنید. در مقابل برای کسانی که لب‌های بزرگ و برجسته‌ای دارند، رژ لب‌های مات مناسب‌تر است. اما به طور کلی اگر می‌خواهید ماندگاری رژ لب تان بیشتر باشد، رژ لب‌های مات گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

چگونه ماندگاری رژ لب را زیاد کنیم؟

برای افزایش ماندگاری رژ لب ترفندها و نکات مهمی وجود دارد که در صورت رعایت آن‌ها، رژ لب‌تان در تمام طول روز ماندگار خواهد بود. قبل از رژ لب زدن، پرایمر، بالم و لایه برداری از آن را فراموش نکنید. رژ لب را هم طبق مراحلی که در این مقاله گفته شد، بزنید. پر کردن کل لب با خط لب، استفاده از پودر پنکک روی لب‌ها با دستمال کاغذی و زدن چندین لایه از رژ لب مهم‌ترین مراحلی هستند که باید برای رژ لب زدن مد نظر داشته باشید. نتیجه شما را شگفت زده خواهد کرد.