قرمزی رنگ مو

تا کنون چندبار پس از شست‌وشوی موهای خود متوجه تغییر رنگ آن، به مو با تناژ قرمز شده‌اید؟ عدم تطابق رنگ مو با رنگ‌های موجود در کاتالوگ رنگ و تغییر آن به سمت قرمزی یکی از مشکلات بزرگ خانم‌های ایرانی است و رفع آن یک چالش اساسی به خصوص در موهای بلوند است، اما چه راه‌هایی برای رفع قرمزی رنگ مو وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال با میس و مستر همراه باشید.

چرا قرمزی رنگ مو ایجاد می‌شود؟

قبل از اینکه به رفع قرمزی رنگ مو بپردازیم باید دلایل ایجاد این مشکل را بدانیم.  رنگ‌موی زنان ایرانی بیشتر رنگ‌های تیره مثل قهوه‌ای و خرمایی است. این رنگ موها دارای رنگدانه‌ قرمز هستند، بنابراین وقتی موهای خود را رنگ می‌کنید، بازتاب رنگ قرمز روی آن بیشتر می‌شود. اما عوامل شایع دیگر:

1-زمان نامناسب و قرمزی رنگ مو

روی هر رنگ‌مو زمان مناسب برای ماندن بر روی مو مشخص شده است، بنابراین قراردادن مو بیش از زمان مورد نظر علاوه بر اینکه باعث آسیب به ساقه مو می‌شود، باعث افزایش رنگدانه قرمز نیز می‌شود.

 قرمزی رنگ مو

2-اکسیدان نامناسب

ترکیب اکسیدان با رنگ مو اهمیت بسیاری در رفع قرمزی مو دارد. بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از اکسیدان زیاد باعث روشن شدن رنگ موها می‌شود اما استفاده از اکسیدان زیاد باعث افزایش تناژ رنگ قرمز می‌شود. پس بهتر است از اکسیدان‌هایی با درصد 6-9 و 12 استفاده کنید.

3-رنگ‌های دارای تناژ زردی و قرمزی

رنگ‌هایی نظیر بلوطی، شرابی، ماهگونی و… به دلیل داشتن پیگمنت‌های قرمز، در نهایت هاله‌ای از رنگ قررمز بر روی موهای شما ایجاد می‌کند. شما می‌توانید از رنگ‌های سری M برای کمتر شدن تنالیته رنگ قرمز استفاده کنید اما اگر علاقمند به رنگ‌هایی نظیر مسی و ماهگونی و رنگ مو قهوه‌ای بدون قرمزی دارید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

4-نقش گیاهان در قرمزی رنگ مو

رنگ کردن مو با مواد طبیعی اما دو مورد از بزرگترین مشکلات این رنگ‌ها، پاکسازی خیلی سخت از روی مو و وجود رنگ با تنالیته قرمزی بالا است. رفع قرمزی این رنگ‌ها بسیار دشوار و نیازمند به دکلره است. پس بهتر است تا حد امکان از این نوع رنگ استفاده نکنید تا مشکلی مثل از بین بردن قرمزی مو بعد از رنگ نداشته باشید‌.

استفاده از حنا و حنا هندی باعث افزایش قرمزی مو در رنگ‌های بعدی می‌شود

5-پودرهای رنگ مو

برای رنگ موهای فانتزی و شرابی معمولا از پودرهای رنگ مو استفاده می‌شود که تنالیته قرمزی و نارنجی بالا دارندو بنابراین لازم است نسبت به از بین بردن قرمزی و نارنجی رنگ مو اقدام کنید. بنابراین بهتر است برای رنگ‌موهای فانتزی هم از این پودرها استفاده نکنید.

روش‌های رفع قرمزی رنگ مو

برای رفع این مشکل، روش‌های گوناگونی در آرایشگاه‌ها و در خانه به کار می‌رود که مطرح‌ترین آن استفاده از واریاسیون ضد قرمزی است. در ادامه به توضیح این روش‌ها می‌پردازیم

1-رفع قرمزی رنگ مو با واریاسیون

چه واریاسیونی قرمزی مو را می‌گیرد؟ پاسخ به این سوال می‌تواند به شما در برطرف کردن رفع قرمزی مو کمک بسیاری کند. استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو یکی از روش‌های از بین بردن قرمزی مو است،بهتر است برای جلوگیری از قرمزی موها  از رنگ‌های گروه M یا N استفاده کنید. اگر رنگ مورد نظر شما از گروه M  است، مقداری واریاسیون سبز به آن اضافه کنید. مقدار این واریاسیون نباید بیشتر از یک بند انگشت باشد. اگر موهای شما تنالیته رنگ زرد دارد بهتر است از واریاسیون نقره‌ای یا بنفش استفاده کنید.

واریاسیون ضد قرمزی

2- اکسیدان چگونه به رفع قرمزی رنگ مو کمک می‌کند؟

اکسیدان فعال‌کننده رنگ مو است و بدون آن، پروسه رنگ‌کردن مو  ممکن بود تا 24 ساعت هم طول بکشد. . مواد سازنده اکسیدان هیدرژن پراکسید، آب و ستیل الکل است.  تفاوت اکسیدان ضدقرمزی با اکسیدان‌های معمولی در  میزان هیدروژن‌پراکسید آنها و درصدهای متفاوت آن است. اکسیدان‌های 9 و 12 درصد معمولا برای ایجاد  رنگ‌های روشن روی مو استفاده می‌شوند  اما دقت  کنید اکسیدان 12 درصد بسیار قوی است و بهتر است زیر نظر آرایشگر حرفه‌ای از آن استفاده شود. از اکسیدان 3 درصد معمولا برای از بین بردن این مشکل استفاده نمی‌شود.

3-استفاده از رنگ های ترکیبی

اگر ترکیب مناسب برای ساخت رنگ‌مو خود به کار ببرید، نیاز به از بین بردن قرمزی مو بعد از رنگ بسیار کمتر می‌شود. برای اینکار سعی کنید تاحد امکان رنگ‌های دارای تنالیته قرمز استفاده نکنید اما اگر به رنگ‌هایی نظیر مسی علاقه‌‌مندین، از  خنثی‌کننده رنگ قرمز مثل زیتونی یا واریاسیون سبز استفاده کنید. ترکیب رنگ‌موها مختلف برای رنگ‌های ژورنالی متفاوت است و یک آرایشگر حرفه‌ای می‌تواند در این مورد به شما راهنمایی‌های مفیدی بدهد.

اگر موهای شما رنگساژ شده است، بهتر است از ترکیب واریاسیون نقره‌ای و خاکستری هر کدام به اندازه یک بندانگشت به عنوان واریاسیون ضد قرمزی استفاده کنید. ترکیب این دو ماده با اکسیدان 12 درصد که  به عنوان اکسیدان ضدقرمزی استفاده می‌شود، تناژ همه رنگ‌های اضافه مثل قرمز، زرد و نارنجی را حذف می‌کند. دقت کنید که اگرموها دکلره شده باشد، کافیست مواد و کف رنگساژ را به مدت 1تا2 دقیقه برای رفع قرمزی بر روی مو قرار دهید. اما اگر موهای شما دکلره شده نیست، مواد باید 15 تا 20 دقیقه روی مو قرار بگیرد.

4-رنگ موهای ضد قرمزی

کدام رنگ مو قرمزی ندارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت همه رنگ موها تنالیته‌ای از رنگ قرمز را دارند اما با توجه به درصد استفاده از آنها و ترکیب با واریاسیون و اکسیدان می‌توان از قرمزی آنها کاست. اما باید دقت کرد مثلا اگر شما قبلا رنگ موی از شماره N استفاده کرده‌اید، باید قبل از رنگ مجدد، نسبت به پاک کردن قرمزی حاصل از رنگ‌های قبلی اقدام کنید. برای این‌کار، می‌توانید از رنگساژ با اکسیدان رقیق استفاده کنید، سپس به موها ویتامین بوناول بزنید.

5- تونرضدقرمزی

این تونرها نیز بعد از دکلره کردن برای ایجاد رنگ موی تیره بدون قرمزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ماده برای از بین بردن قرمزی و نارنجی رنگ مو بسیار مفید است و مو را تا حدودی به رنگ‌های خاکستری و یا پلاتینی نزدیک می‌کند و باعث جلوه طبیعی‌تر مو می‌شود.

6-ویتامین بوناول

این ویتامین را می توان از داروخانه تهیه کرد و به صورت سرم روی مو قرارداد، علاوه بر تقویت موها، باعث کاهش قرمزی مو نیز می‌شود.

رفع قرمزی رنگ مو

7-رنگ‌های تیره

در نهایت اگر مایل به استفاده از هیچ یک از روش‌های گفته شده نیستید، می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید تا قرمزی مو مشخص نباشد اما اگر به موهای روشن علاقه دارید از یکی از روش‌های بالا استفاده کنید.

نکته مهم در رفع قرمزی مو، به پایه رساندن مو در حین دکلره است. هرچه مو از رنگ پایه اصله بیشتری داشته باشد، در ابتدا تنالیته رنگ قرمز و قرمز مایل به نارنجی دیده می‌شود. اما اگر به هر دلیل پس از رنگ زدن مو یا چند هفته پس از ان احساس کردید رنگ موهای شما متمایل به قرمز است، می‌توانید از فرمول زیر برای رفع آن استفاده کنید.
برایرفع قرمزی مو در موهای با رنگ قرمز پایه6، از اکسیدان 9 درصد استفاده می‌شود، سپس به آن، نصف تیوپ رنگ زیتونی پایه 6 و نصف تیوپ رنگ زیتونی پایه 5 را با 1/4 تیوپ رنگ کنفی اضافه می‌شود، به مخلوط حاصل 2 بند انگشت واریاسیون سبز اضافه کنید و برای 5 دقیقه روی مو قرار دهید. دقت کنید که با توجه به میزان قرمزی و حجم مو ممکن است زمان تغییر کند.

رنگ موی قهوه‌ای بدون قرمزی

اما یکی از پرتکرارترین سوالات در زمینه ازبین بردن قرمزی مو و رفع آن، داشتن رنگ موی قهوه‌ای بدون قرمزی است. برای شروع بهتر است با رنگ‌های قهوه‌ای تیره و سرد شروع کنید، این نوع قهوه‌ای تناژ دودی- زیتونی دارد. بهتر است در ابتدای کار از رنگ‌های قهوه‌ای که تنالیته قرمز دارند، مثل فندقی، شاه‌بلوطی و دارچینی پرهیز کنید. اما اگر تمایل به استفاده از رنگ‌های قهوه‌ای دیگر دارید باید از فرمول‌های رنگ ترکیبی ایتفاده کنید. برای مثال اگر تمایل به رنگ نسکافه‌ای با ترکیب شکلاتی،زیتونی و دودی دارید بهترین فرمول عبارت است از:

1-پایه رنگ 4یا7 یا مویی که کلا رنگ نشده است

2-ترکیب رنگ‌های تنباکویی، دودی و زیتونی پایه 7 هر کدام به اندازه نصف تیوپ

3-واریاسیون بنفش و نقره‌ای هر کدام یک بند انگشت

4- اکسیدان 9 درصد

برای سایر رنگ‌موها هم ترکیباتی به همین ترتیب وجود دارد.

 

اگر تاکنون موهای خود را رنگ نکرده‌اید، بهتر است از رنگ‌های ضد قرمزی استفاده کنید. در این صورت بدون دکلره تناژهای بسیار زیبایی روی موی شما ایجاد می‌شود. اما دقت کنید در این مورد هم باید از رنگ‌های مرواریدی، خاکستری، دودی و یا زیتونی برای شروع استفاده کنید

 

کدام رنگ مو قرمزی ندارد؟

اگر به دنبال رنگ‌موهایی با حداقل میزان قرمزی هستید، توصیه ما به شما رنگ‌های زیر است:

1-سری رنگ‌های زیتونی یا رنگ‌موهای ترکیبی با درصد زیتونی بالا

2-هایلایت‌های دودی و یا نقره‌ای

3-رنگ‌ تنباکویی

اگر به دنبال رنگ‌موی بژ هستید باید دقت کنید که در برندهای مختلف تنالیته رنگ متفاوت است مثلا یک نوع بژ توناژ قرمز کمرنگ و مایل به صورتی دارد درحالی‌که رنگ دیگر این تونالیته را ندارد

سخن اخر

در این مقاله دلایل ایجاد قرمزی مو و همین‌طور روش‌های رفع قرمزی مو مورد بررسی قرار گرفت. یکی از دغدغه‌های خانم‌های ایرانی داشتن رنگ‌موی قهوه‌ای بدون قرمزی است که در این مقاله فرمولاسیون و ترکیب یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های این خانواده معرفی شد. امیدواریم این مقاله در رفع مشکلات شما در این زمینه مفید باشد.

منبع:

girlgetglamorous