اینفوگرافیک روتین مراقبت از پوست خشک

هر کسی که به زیبایی خود اهمیت می‌ دهد، همیشه این دغدغه را دارد که چه کارهایی برای مراقبت از پوست و سالم ماندن آن می توان انجام داد. به مجموعه روش های مراقبتی که باید روزانه انجام شوند، روتین مراقبت از پوست می گویند. بدیهی است که پوست های مختلف، نیازهای متفاوتی داشته باشند. از این رو برای هر پوست خشک یا چرب و مختلط، روتین خاص و محصولات ویژه ای وجود دارد.

پوست خشک چیست؟

علائم این نوع پوست شامل خارش، پوسته پوسته شدن و احساس کشیدگی است که حتی ممکن است دردناک باشد. معمولا عوامل خارجی مانند سرد شدن هوا، خشکی پوست را تشدید می کند. توجه داشته باشید که نباید کم آبی و دهیدراته بودن آن را با خشکی اشتباه بگیرید؛ چرا که ممکن است پوست چرب و در عین حال دهیدراته ای داشته باشید و با انجام روتین زیر، وضعیت آن را بدتر کنید. بنابراین قبل از انجام این روتین، حتما از تشخیص درست نوع پوست تان مطمئن شوید.

روتین مراقبت از پوست خشک

خبر خوب برای این افراد این است که معمولا محافظت از این جنس پوست ها، راحت تر از انواع چرب است و حتی فقط با تامین رطوبت مورد نیاز و آبرسانی عمیق آن، می توان از مشکلات بسیاری مانند اگزما و چین و چروک پیشگیری و حتی آن ها را درمان کرد. البته لازم به ذکر است که با وجود پیشرفت های بسیار در تولید انواع محصولات پوستی، لازمه رسیدن به نتیجه دلخواه صبر است و نباید صرفا با یکی دو شب رعایت این روتین، انتظار معجزه داشته باشید.

در اینفوگرافیک زیر، یک روتین کامل برای کسانی که پوست خشکی دارند، معرفی کرده ایم. توجه داشته باشید که در روتین می توانید هر کدام از موارد را به دلخواه حذف کنید؛ اما استفاده از محصولات دقیقا باید به همین ترتیبی باشد که ذکر کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روتین انواع پوست حتما مقاله ما را بخوانید.

اینفوگرافیک روتین پوست خشک

منبع

yora