سایز کاندوم را چطور می توان اندازه گرفت؟

همانطور که می دانید استفاده از کاندوم در رابطه جنسی بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی و بارداری ناخواسته می باشد. آیا برای شما پیش آمده که کاندوم در حین رابطه جنسی پاره شود یا از روی آلت تناسلی تان سر بخورد و بیفتد؟ اگر همه این اتفاقات در زمان استفاده از کاندوم برایتان رخ داده، شک نداشته باشید که از کاندوم با اندازه مناسب خود استفاده نمی کنید. اکنون قطعا این سوال برایتان پیش می آید که آیا کاندوم سایز بندی دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که بله، کاندوم هم دارای سایزهای مختلفی می باشد و برای این که رابطه جنسی راحتی داشته باشید، لازم است تا کاندوم مناسب خود را استفاده کنید. اما سایز کاندوم را چطور می توان اندازه گرفت؟ سایز بندی کاندوم به چه صورت است؟ برای یافتن پاسخ تمامی این سوالات می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

آیا کاندوم سایز دارد؟

همه ما از کاربرد کاندوم و دلایل استفاده از آن مطلع هستیم اما یک باوری که عموم مردم و به خصوص آقایان به آن اعتقاد دارند، این است که هر کاندومی برایشان مناسب است. آن ها برای این باور خود هم دلیل محکمی ارائه می دهند و مدعی اند، تمامی کاندوم‌ها خاصیت کشسانی دارند و چون انعطاف پذیر هستند برای هر فردی با هر سایز آلتی مناسب می باشند. این صحبت ها یک باور غلط است که به اشتباه در بین مردم جا افتاده است. درست است که کاندوم ماهیت کشسانی دارد اما این دلیل آن نیس که کاندوم ها تک سایز یا در اصطلاح فری سایز هستند. چیزی که مشخص است، این است که کاندوم سایز بندی دارد و در سایزهای مختلفی تولید و به بازار عرضه شده است. یکی از دلایلی که نیاز به سایز بندی در کاندوم را نشان می دهد، توجه به این مورد است که اگر در زمان استفاده از آن، کاندوم بیش از حد تحملش کش بیاید، ممکن است در حین رابطه پاره شود که این مورد نشان دهنده کوچک بودن سایز کاندوم می باشد. در مقابل اگر اندازه کاندوم بزرگ انتخاب شود، حین آمیزش از روی آلت لیز می خورد و می افتد. نکته ای که لازم است به آن توجه کنید، این است که اگر سایز مناسب کاندوم را انتخاب نکنید، بدون شک در معرض ابتلا به بیماری های مقاربتی نظیر سوزاک و… یا بارداری های ناخواسته قرار خواهید گرفت.

سایز کاندوم

چگونه سایز کاندوم را انتخاب کنیم؟

قطعا شما با مطالعه قسمت فوق از اهمیت انتخاب سایز کاندوم آگاه شدید. اکنون ممکن است این سوال در ذهنتان مطرح شده باشد که تشخیص سایز کاندوم به چه صورت است؟ یا چگونه می توانیم یک سایز مناسب برای خود انتخاب نمایید. برای این کار در ابتدا لازم است تا طول و قطر آلت خود را به درستی اندازه بگیرید. در ادامه سه روشی که به کمک آن می توانید سایز آلت خود را اندازه بگیرید، مفصلا شرح داده شده است. توجه کنید که از هر کدام از روش های زیر که استفاده می کنید برای آن که بتوانید به اندازه دقیق دست پیدا کنید، نیاز است تا آلت در حالت نعوظ باشد. در غیر این صورت عدد دقیقی به دست نمی آید و به دنبال آن سایز کاندوم را نمی توانید به درستی انتخاب کنید.

روش اول: تعیین سایز آلت به وسیله دستمال توالت

ابتدایی ترین روش برای تعیین سایز آلت تناسلی کمک گرفتن از دستمال توالت می باشد. در این روش تنها به یک دستمال توالت احتیاج دارید. در ابتدا لازم است تا دستمال توالت را دور آلتی که در حالت نعوظ قرار دارد، بپیچید. در قدم بعدی به فضای خالی دستمال توجه کنید و طبق آن سایز آلت خود را تشخیص دهید. به این صورت که اگر دستمال برای پوشاندن کل آلت شما کافی نبود یا این که خیلی تنگ بود، بدانید سایز آلت شما بزرگ می باشد ولی اگر مقدار کمی از دستمال باقی ماند یا اصلا چیزی باقی نماند، سایز آلتتان متوسط می باشد. در آخر اگر شاهد اضافه بودن مقدار زیادی از دستمال بعد از پیچیده شدن به دور آلت بودید، متوجه می شوید که سایز آلت شما کوچک است.

درست است که کاندوم ها خاصیت کشسانی دارند اما برای داشتن یک رابطه بهتر و امن تر بهتر است از کاندوم با سایز مناسب استفاده کنید.

روش دوم: اندازه گیری با خط کش یا متر

دقیق ترین روش اندازه گیری سایز آلت همین روش می باشد؛ چرا که به کمک ابزار دقیقی همچون متر یا خط کش انجام می گیرد. هنگامی که آلت در حالت نعوظ قرار گرفت، یک سر خط کش یا متر را از سمت شکم در انتهای آلت بگذارید و سر دیگر آن را تا سر آلت و نوک آن بکشید. نکته ای که باید در این روش توجه داشته باشید، این است که خط کش نباید به صورت مستقیم با آلت در تماس باشد، بلکه باید در بالای آن قرار بگیرد. عدد به دست آمده که طول آلت را نشان می دهد، یادداشت کنید و برای گام بعد آماده شوید.

فاکتوری که در انتخاب سایز کاندوم مردانه بیشتر حائز اهمیت است، اندازه قطر یا محیط آلت تناسلی می باشد؛ چرا که تولید کنندگان کاندوم عمدتا طول آن را بزرگ تر از نیاز معمولی طراحی و تولید نموده اند. بنابراین طبیعی است که اندازه ای که از طول آلت خود گرفتید از طولی که روی بسته های کاندوم نوشته شده کمتر باشد. اکنون با توجه به این نکته برای آن که بتوانید به اندازه قطر آلت دست پیدا کنید، کافی است متر را به میزان تقریبا یک سانتی متر بالاتر از انتهای آلت بپیچید، به گونه ای که هیچ برخوردی بین آلت و متر به وجود نیاید و تحت فشار قرار نگیرد. به عددی که دست پیدا می کنید، همان قطر یا محیط آلت است که در انتخاب سایز کاندوم بسیار کمک کننده می باشد و باید آن را یادداشت نمایید.

سایزبندی کاندوم

روش سوم: اندازه گیری آلت با استفاده از نوارهای پارچه ای

یکی از ساده ترین روش های اندازه گیری آلت، استفاده از نوارهای پارچه ای می باشد به گونه ای که شما می توانید به راحت ترین شکل ممکن و تنها به وسیله یک نوار پارچه ای به سایز آلت خود دست پیدا کنید. این روش زمانی کارآمد است که خط کش یا متری در دسترس ندارید. در این حالت تنها کافی است با نوار پارچه ای طول و دور آلتی که به حالت نعوظ رسیده را اندازه بگیرید و روی آن علامت بزنید. پس از آن نوار را روی خط کشی بگذارید و با استفاده از علامت های روی نوارها اعداد به دست آمده را یادداشت کنید. داشتن این اعداد به شما کمک می کند تا بتوانید سایز کاندوم مناسب خود را تشخیص دهید. همانطور که گفته شد اندازه دور آلت در انتخاب سایز کاندوم اهمیت بیشتری دارد، بنابراین باید در اندازه گیری محیط آلت دقت بیشتری به خرج دهید.

سایز بندی کاندوم

همانطور که در ابتدای مقاله متوجه شدید، کاندوم‌ها سایزبندی دارند و در سایزهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. بدین صورت آقایان می توانند با توجه به اندازه آلت تناسلی خود، بهترین و مناسب ترین سایز کاندوم را برای خود انتخاب نمایند. سایز بندی کاندوم ها عمدتا در سه سایز استاندارد، کوچک و بزرگ می باشد. البته تعدادی از کمپانی ها سایز بسیار بزرگ هم برای آن دسته از افرادی که سایز آلت بزرگی دارند و به دنبال بزرگترین سایز کاندوم هستند، طراحی نموده اند. نکته قابل توجه این است که اکثر آقایان و به ویژه مردان ایرانی همان سه سایز اصلی مناسبشان است و از میان این سایزبندی ها، کاندوم‌های متوسط (استاندارد) بیشترین متقاضی و طرفدار را دارد. تولید کنندگان مطرح کاندوم در دنیا مدعی اند که در میان آقایان تنها ۶ درصد از آن ها به کاندوم‌های سایز بسیار بزرگ احتیاج دارند.

با ادامه این مطلب همراه باشید تا با سایز بندی انواع کاندوم مردانه آشنا شوید و بدانید هر کدام از سایزهای کاندوم برای چه سایز آلتی مناسب است.

·سایز استاندارد

معمولا عرض کاندوم‌هایی که سایز استاندارد هستند، بین 4.44 تا 5 سانتی متر می باشد و طول آن چیزی در حدود 18.44 تا 19.81 سانتی متر است. این سایز کاندوم که به سایز متوسط نیز معروف است، برای افرادی که اندازه قطر آلتشان در حالت نعوظ تا 5 سانتی متر و طول آن تا 19.81 سانتی متر می باشد، مناسب است.

·سایز کوچک

کاندوم‌های سایز کوچک عمدتا عرضی در حدود 4.44 سانتی متر و حتی کمتر از آن دارند و دارای طولی مابین 17.78 و 19.81 سانتی متر هستند. بنابراین افرادی که در حالت نعوظ خود، قطر آلتشان از 4.44 سانتی متر کمتر است و طول آن نیز بین 17.78 تا 19.81 سانتی متر می باشد، این سایز کاندوم برایشان مناسب است.

استفاده از کاندوم سایز بزرگ باعث می شود که کاندوم از روی آلت تناسلی سر بخورد که این اتفاق می تواند سبب ایجاد بارداری ناخواسته گردد.

·سایز بزرگ

عرض کاندوم‌های سایز بزرگ بیشتر از 5.44 سانتی متر بوده و طول آن ها نیز بین 18.41 تا 20.57 سانتی متر می باشد. کاندوم هایی که سایز بزرگ دارند، مناسب کسانی هستند که قطر آلتشان در حالت نعوظ بیشتر از 5.44 سانتی متر و طول آن نیز تا 20.57 سانتی متر می باشد.

·سایز بسیار بزرگ

عرض این سایز کاندوم که کمتر برندی دست به تولید آن می زند، تا 6.9 سانتی متر و طول آن تا 22.3 سانتی متر می رسد. کاندوم های بسیار بزرگ عمدتا مورد استفاده قرار نمی گیرند، مگر توسط افرادی که آلت بسیار بزرگی دارند، به گونه ای که قطر آن تا 6.9 و طول آن 22.3 سانتی متر در حالت نعوظ برسد.

خرید کاندوم

اشتباهات رایج در انتخاب سایز کاندوم

ممکن است در انتخاب سایز کاندوم دچار اشتباهاتی شوید و به دنبال آن نتوانید سایز مناسب آلت تناسلی خود را انتخاب نمایید. در همین راستا در ادامه این مطلب به رایج ترین اشتباهات در انتخاب سایز کاندوم می پردازیم.

  • اولین اشتباه ممکن است، زمانی رخ دهد که قصد اندازه گیری آلت خود را دارید. به این معنی که زمانی اقدام به اندازه گیری طول و قطر آلت نمایید که آلت به طور کامل به حالت نعوظ نرسیده است. به طور طبیعی آلت تناسلی آقایان هنگامی که به نعوظ صد در صد نرسیده باشد، تحت تاثیر شرایط محیطی مانند هوای سرد قرار می گیرد و همین عامل می تواند موقتا سایز آن را کاهش دهد. به همین دلیل ممکن است اندازه ای که شما در این زمان از آلت خود می گیرید، دقیق نباشد و به دنبال آن هم نتوانید سایز کاندوم خود را درست انتخاب نمایید.
  • دومین اشتباه که متاسفانه بسیار رایج است، عدم توجه به سایزبندی انواع برندهای گوناگون می باشد. همانطور که مطلع هستید، کاندوم هم مانند سایر محصولات، سازندگان مختلفی دارد. بنابراین بدون شک هر کمپانی، سبک های مختلفی از کاندوم را در ابعاد مختلف تولید و عرضه می نماید. به عبارت دیگر ممکن است، یک سایز کاندوم برای یک کمپانی تحت عنوان سایز بزرگ تولید شود، در حالی که کمپانی دیگری همان اندازه ها را در سایز استاندارد خود قرار داده باشد. لذا در هنگام خرید کاندوم به سایزبندی درج شده روی هر جعبه دقت کنید و به اندازه آن در برندهای دیگر اکتفا نکنید. حتی هنگام خرید بهترین مارک کاندوم هم باید به سایز آن توجه نمایید.
  • اشتباه بعدی زمانی رخ می دهد که در انتخاب دو سایز مختلف دچار تردید شده اید و برای تعیین سایز خود هر دو محصول را خریداری می نمایید. در چنین مواقعی به این نکته توجه نمی کنید که کاندوم باید روی آلت جنسی را به طور کامل بپوشاند و در میان سایز بندی کاندوم ها ، سایز نامناسبی را برای خود انتخاب می کنید. بنابراین باید بدانید که کاندوم هنگامی دقیقا مناسب شماست که روی آلت تناسلی را کاملا بپوشاند، تنگ نباشد، آلت را تحت فشار قرار ندهد و از طرف دیگر نتواند از روی آلت سر بخورد.

 

سوالات متداول در رابطه با انتخاب سایز کاندوم

همواره انتخاب سایز و خرید کاندوم جزء مواردی است که سوالات زیادی در رابطه با آن مطرح می شود، اما از آن جایی که در کشور ما پرسیدن چنین سوالاتی تابو محسوب می شود، اینگونه پرسش ها همواره بدون پاسخ می مانند. بر همین اساس در ادامه مطلب به سوالات رایج در رابطه با خرید کاندوم پاسخ داده شده است.

سایز کاندوم کجا نوشته شده است؟

عمدتا سایز کاندوم‌ها روی دو قسمت از بسته بندی کاندوم درج می شود، یکی بر روی پشت جعبه و دیگری پشت بسته بندی تک تک کاندوم‌ها. در حقیقت روی جعبه طول و عرض کاندوم به زبان انگلیسی نوشته می شود. به عنوان نمونه هنگامی که روی بسته بندی کاندومی width=50 mm و length>185 mm درج شده باشد به معنای این است که عرض کاندوم 5 سانتی متر و طول آن بیشتر از 18.5 سانتی متر می باشد. به عبارت دیگر سایز این کاندوم متوسط یا همان استاندارد می باشد ولی افراد نباید از بابت طول آن نگرانی داشته باشند، چون طول کاندوم ها همواره کمی بزرگتر از حالت معمولی می باشد و تنها توجه به عرض آن، کافی است.

اگر سایز آلت تناسلی بین دو اندازه سایز کاندوم بود، کدام سایز کاندوم را باید خریداری نماییم؟

اگر طول آلت تناسلی شما بین دو سایز کاندوم قرار داشت، با خیال راحت می توانید سایزی را که با قطر آلتتان برابری می کند، انتخاب کنید. در صورتی که قطر آلت شما با هیچ سایز کاندومی هم خوانی نداشت، مسئله فرق می کند. توجه داشته باشید که اگر دور آلت شما بین دو سایز بود، انتخاب سایز کوچکتر ممکن است قدری برایتان تنگ باشد. در چنین مواردی پیشنهاد ما به شما امتحان کردن هر دو سایز می باشد، چرا که این کار به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید کدام سایز کاندوم را خریداری نمایید.

در هنگام خرید کاندوم به جز سایز به چه نکته دیگری لازم است توجه کنیم؟

در حین خرید کاندوم، علاوه بر توجه به سایز که از فاکتورهای مهم محسوب می شود، لازم است به انواع مختلف آن که شامل کاندوم های خاردار، تاخیری، فضایی، طعم دار، کلاسیک، اسپرم کش، لاتکس یا بدون لاتکس می شود، تاریخ انقضا ( اگر کاندومی که استفاده می کنید، تاریخ مصرفش گذشته باشد، حالت روغنی و کششی خود را به طور کامل از دست داده و تبدیل به یک کاندوم خشک و شکننده می شود) و علامت استاندارد آن توجه کنید.

کلام آخر

در این مقاله مطالبی را در رابطه با سایز کاندوم و روش های اندازه گیری آلت تناسلی به شما ارائه دادیم.

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که در حین مراجعه به فروشگاه یا داروخانه برای خرید کاندوم احساس خجالت و شرمساری دارید و مایلید هر چه سریع تر خرید خود را پایان دهید، می توانید از روش خرید غیر حضوری و اینترنتی استفاده کنید تا کاندومی که مطابق با نیاز و سایز آلت شماست را بدون هیچ گونه حس ناخوشایند و خجالت از وب سایت فروشگاه های معتبر تهیه نمایید. فروشگاه اینترنتی میس و مستر یکی از همین فروشگاه های معتبر است که با خیال راحت می توانید کاندوم مورد نظر خود را در سایز مناسب از این سایت فروشگاهی خریداری نمایید و در بسته بندی های کاملا محرمانه و در سریع ترین زمان ممکن، درب منزل تحویل بگیرید.

 

منابع:

healthline

medicalnewstoday