بهترین روش برای رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران چیست ؟ + دلایل ایجاد آن

یکی از مشکلات رایج پوستی در بین بانوان و آقایان، تیره شدن پوست زیر بغل است. تیرگی زیر بغل و کشاله ران یکی از مواردی است که به خصوص در اعتماد به نفس بانوان تاثیر گذار است؛ چراکه تصویر نازیبایی از پوست را در زمان پوشیدن لباس های مجلسی یا مایو ایجاد می کند. به همین دلیل قصد داریم تا در این مقاله به روش های شیمیایی و خانگی رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران بپردازیم.

در بخش ابتدایی مقاله به ارائه روش هایی برای درمان سیاهی زیر بغل پرداخته و سپس راه های رفع تیرگی کشاله ران و ناحیه تناسلی را برای شما بازگو می کنیم.

موضوعات ارائه شده در این مقاله به شرح زیر هستند:

  • روش های سنتی رفع تیرگی زیر بغل
  • روش های مدرن برای رفع سریع تیرگی زیر بغل
  • علت سیاهی زیر بغل چیست ؟
  • روش های خانگی رفع تیرگی کشاله ران
  • روش های مدرن برای درمان قطعی تیرگی کشاله ران
  • علت سیاهی کشاله ران چیست ؟

روش های سنتی رفع تیرگی زیر بغل

برای درمان سیاهی زیر بغل می توان از روش های نوین پزشکی یا داروهای سنتی و گیاهی استفاده کرد. هر دو راه های مذکور برای تیرگی زیر بغل موثر هستند و تنها تفاوت آن ها در هزینه تحمیلی به افراد و طول دوره درمان است.

در ادامه ابتدا، برخی روش های سنتی و ماسک های خانگی برای از بین بردن تیرگی زیر بغل را توضیح داده و سپس به سراغ روش های مدرن می رویم.

روش های خانگی رفع تیرگی زیر بغل

رفع تیرگی زیر بغل با جوش شیرین

جوش شیرین از زمان های گذشته به عنوان ماده ای طبیعی برای از بین بردن سلول های مرده پوست شناخته شده است. همین خاصیت جوش شیرین باعث شده تا بتواند برای رفع تیرگی زیر بغل نیز موثر واقع شود.

برای استفاده کردن از خواص جوش شیرین برای رفع و درمان تیرگی زیر بغل خود می توانید مقدار دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کره و به خوبی ترکیب کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. دقت کنید که ماده حاصل نباید خیلی رقیق شود. این ماسک خانگی جوش شیرین را روی پوست تمیز قرار داده و به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. سپس در حدود 30 دقیقه منتظر بمانبد تا جوش شیرین تاثیر خود را بر پوست تان بگذارد. پس از گذشت این مدت زمان می توانید پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید.

نمی توان گفت که استفاده از جوش شیرین یک درمان قطعی سیاهی زیر بغل می باشد اما 2 تا 3 بار استفاده از این مخلوط در طول هفته تغییرات قابل توجهی را برای رفع تیرگی زیر بغل ایجاد می نمایند.

استفاده از روغن نارگیل برای تیرگی زیر بغل

یکی دیگر از مواد طبیعی موثر برای رفع تیرگی زیر بغل ، روغن نارگیل است. خواص روغن نارگیل برای پوست و مو بر هیچ کسی پوشیده نیست. این روغن شگفت انگیز در از بین بردن سیاهی زیر بغل نیز تاثیر دارد. برای استفاده از این روغن گیاهی می توانید، یک قاشق مربا خوری روغن نارگیل را روی پوست تمیز قرار داده و به خوبی ماساژ دهید. سپس اجازه دهید تا به مدت 15 دقیقه روی پوست باقی بماند. پس از گذشت این مدت می توانید پوست خود را با استفاده از آب و صابون شستشو دهید. شما می توانید دو بار در هفته از این روش برای رفع تیرگی زیر بغل خود استفاده نمایید.

ماسک خانگی روغن نارگیل برای رفع تیرگی کشاله ران

رفع تیرگی زیر بغل با لیمو

یکی از ساده ترین روش های خانگی برای رفع سیاهی زیر بغل ، استفاده از لیمو است. برای رفع تیرگی زیر بغل با لیمو باید ابتدا یک عدد لیمو را از وسط برش بزنید و سپس آب آن را بگیرید. پیش از هر بار حمام کردن، مقدار مناسبی از آب لیمو را به پوست خود بزنید. این روش را باید به صورت روزانه و قبل از حمام، به کار برد.

دقت کنید که در مدتی که از آب لیمو برای رفع تیرگی زیر بغل استفاده می کنید، نباید به سراغ مام و اسپری های زیر بغل بروید. بهتر است پس از هر مرتبه استحمام، کمی مرطوب کننده به پوست زیر بغل خود بزنید.

رفع سیاهی زیر بغل با لیمو

استفاده از جوش شیرین یک روش ساده و کم هزینه برای رفع تیرگی زیر بغل می باشد.

ماسک خیار و زردچوبه

استفاده از ماسک خیار و زردچوبه از دیگر روش های رفع تیرگی زیر بغل است. در این روش باید آب یک خیار را بگیرید و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. این ترکیب را به خوبی هم بزنید تا ماده ای خمیری حاصل شود. ماسک بدست آمده را روی پوست خود قرار داده و به مدت 15 دقیقه صبر کنید. پس از گذشت این مدت ناحیه مورد نظر را به خوبی و با استفاده از آب بشویید.

جالب است بدانید که خیار و زردچوبه هردو برای روشن کردن پوست مفید هستند.

روش های مدرن برای رفع سریع تیرگی زیر بغل

تا اینجا برخی از روش های خانگی رفع تیرگی زیر بغل را برای شما توضیح دادیم. در بخش بعدی مقاله روش های مدرن رفع سریع تیرگی زیر بغل را برای شما تشریح خواهیم نمود.

رفع تیرگی زیر بغل با لیزر

استفاده از لیزر یکی از روش های درمانی جدید و تقریبا پر هزینه است که در سال های اخیر در کشور ما طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این روش طیف مشخصی از لیزر بر ناحیه زیر بغل یا هر قسمتی از پوست که دچار تیرگی شده است، تابیده می شود. نور لیزر سلول های مرده پوست را پاک کرده و لکه های تیره پوست را از بین می برد.

یکی از مزایای این روش نسبت به روش های سنتی، کوتاه بودن طول دوره درمان است، اما باید بدانید که استفاده از لیزر برای پوست های حساس خطرناک بوده و ممکن است با برخی عوارض پوستی همراه شود.

استفاده از کرم های سفید کننده

از دیگر روش های نوین برای رفع تیرگی زیر بغل ، استفاده از کرم های سفید کننده می باشد. انواع مختلف کرم های سفید کننده پوست در سطح بازار موجود هستند که پزشکان متخصص با توجه به نوع پوست و شرایط هر شخص، نوع مناسب این محصولات را به افراد معرفی می نمایند.

شما می توانید با مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو، محصول سازگار با پوست خود را پیدا کرده و برای مدتی مشخص از آن استفاده نمایید تا نتیجه دلخواه خود را بدست آورید.

علت سیاهی زیر بغل چیست ؟

سیاه شدن پوست زیر بغل علل متعددی دارد و می تواند برای هر شخصی متفاوت باشد. برخی از علت های تیرگی زیر بغل به شرح زیر هستند:

  • ساییده شدن پوست: ساییده شدن پوست در اثر پوشیدن مداوم لباس های تنگ و تماس پوست با سطوح دیگر از عوامل ایجاد سیاهی زیر بغل می باشد.
  • اصلاح موهای زائد با استفاده از تیغ: استفاده از تیغ برای اصلاح موهای زیر بغل یکی دیگر از دلایل ایجاد این مشکل پوستی می باشد. هر مرتبه استفاده از تیغ باعث ایجاد زخم هایی ریز روی پوست می شود که درمان نشدن این زخم ها در طولانی مدت سبب سیاه شدن پوست می گردد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با عوارض استفاده از ژیلت در ناحیه تناسلی به مقاله مربوط به آن در وبلاگ میس و مستر مراجعه نماید.
  • تعادل هورمونی: به هم ریختن تعادل هورمون ها در بدن می تواند یکی از دلایل ایجاد سیاهی در ناحیه زیر بغل باشد.
  • اضافه وزن: در برخی از افراد، چاق شدن و اضافه وزن می تواند باعث ایجاد این مشکل پوستی گردد.

در نیمه نخست این مقاله به معرفی روش های رفع یا برطرف کردن سیاهی زیر بغل اشاره کرده و برخی از دلایل ایجاد این مشکل را نیز معرفی نمودیم. در ادامه به روش های رفع تیرگی کشاله ران و واژن خواهیم پرداخت.

لیزر درمانی، روش نوین، پر هزینه و با دوره درمان کوتاه مدت است که برای رفع موهای زائد و تیرگی پوست زیر بغل به طور همزمان مورد استفاده قرار می گیرد.

روش های خانگی رفع تیرگی کشاله ران

روش های رفع تیرگی کشاله ران نیز مانند روش های درمان سیاهی زیر بغل به دو بخش خانگی و مدرن تقسیم می شود. برخی از روش های رفع تیرگی کشاله ران با داروهای گیاهی به شرح زیر هستند.

رفع تیرگی کشاله ران با روغن نارگیل و عسل

یکی از روش های سنتی برای رفع و درمان تیرگی کشاله ران ، استفاده از مخلوط روغن نارگیل و عسل می باشد. برای این منظور می توانید یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را به همراه یک قاشق چای خوری عسل در یک ظرف مناسب مخلوط کنید. ظرف حاوی این مخلوط را به مدت 20 ثانیه در مایکروویو قرار داده و گرم کنید. سپس ماسک حاصل را روی ناحیه تیره کشاله ران خود بزنید و به مدت 15 دقیقه به آن زمان دهید تا روی پوست شما باقی بماند. پس از گذشت این مدت می توانید پوست خود را با استفاده از گلاب تمیز کنید.

لازم به ذکر است که این مخلوط علاوه بر برطرف کردن سیاهی کشاله ران برای رفع تیرگی زیر بغل نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

ماسک خیار و آلوئه ورا

یکی دیگر از روش های سنتی رفع سیاهی کشاله ران ، استفاده از ماسک خیار و آلوئه ورا است. خواص آلوئه ورا برای پوست به قدری زیاد است که در بیشتر ماسک های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای بهره گرفتن از خواص این ماسک خانگی باید یک عدد خیار را رنده کرده و با مقدار مناسبی آلوئه ورا ترکیب کنید تا مخلوطی خمیری شکل حاصل شود. در مرحله بعد می توانید این ماسک را روی پوست خود قرار داده و به مدت 15 دقیقه صبر کنید.

توجه کنید که این ماسک علاوه بر رفع تیرگی کشاله ران برای درمان سیاهی زیر بغل نیز موثر است.

ماسک خیار و آلوئه ورا برای رفع سیاهی کشاله ران

رفع تیرگی کشاله ران با حنا

استفاده از مخلوط ماست و حنا برای رفع تیرگی کشاله ران موثر است. به این صورت که ماست و حنا را با نسبت یک به دو با یکدیگر ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید. سپس می توانید ترکیب حاصل را برای از بین بردن سیاهی کشاله ران و حتی به منظور رفع تیرگی زیر بغل خود مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از سیب زمینی برای رفع تیرگی کشاله ران

ساده ترین و بهترین روش برای رفع تیرگی کشاله ران ، استفاده از سیب زمینی است. در این روش تنها کافیست تا سیب زمینی را شسته و در قطعات نازک ببرید. در مرحله بعد قطعات سیب زمینی را روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید تا برای مدتی در حدود 5 تا 10 دقیقه روی پوست تان باقی بماند. سپس می توانید پوست خود را با آب بشویید.

ماسک خانگی پوست با سیب زمینی

روش های مدرن برای درمان قطعی تیرگی کشاله ران

در کنار روش های سنتی برای درمان تیرگی کشاله ران ، می توان از روش های نوین نیز بهره گرفت. در ادامه برخی از این روش ها را برای شما شرح می دهیم.

رفع سیاهی کشاله ران با استفاده از لیزر درمانی

همانطور که در بخش رفع تیرگی زیر بغل اشاره کردیم، می توان از لیزر برای درمان سیاهی کشاله ران نیز استفاده کرد. لازم به ذکر است که این روش یکی از سریع ترین راه حل های ممکن برای مشکل تیرگی پوست می باشد.

رفع تیرگی کشاله ران با کرم سفید کننده

از دیگر روش های رفع تیرگی کشاله ران ، استفاده از کرم های سفید کننده است. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم انواع مختلف کرم سفید کننده زیر بغل و کشاله ران موجود هستند که پزشکان متخصص پس از بررسی شرایط پوستی شما، گزینه های مناسب را برای شما تجویز خواهند کرد.

دقت کنید که هرگز نباید بدون آگاهی و کسب اجازه از پزشکان متخصص، نسبت به مصرف کرم های لایه بردار و سفید کننده برای رفع تیرگی کشاله ران و زیر بغل خود اقدام نمایید. استفاده نادرست از این محصولات می تواند باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیری روی پوست شما شود.

استفاده از محصولات شیمیایی مانند کرم های سفید کننده، بدون نظارت پزشک متخصص، می تواند باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیری روی پوست شما شود.

میکرودرم ابریژن چیست ؟

میکرودرم ابریژن یکی از روش های جدید برای رفع تیرگی نواحی مختلف پوست مانند کشاله ران ، زیر بغل ، آرنج و… می باشد. در این روش یک لایه نازک از سطح پوست شما با ساییده شدن توسط الماس های طبیعی و ریز برداشته می شود. این کار باعث می شود تا سلول های مرده پوست شما از بین برود و پوست شما مجبور به ترمیم خود شود. متخصصین پوست و زیبایی پس از این عمل از کرم هایی با ترکیبات مختلف برای رفع تیرگی پوست استفاده می نمایند.

این روش سریع ترین روش برای رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران است اما در مقایسه با سایر روش ها هزینه بیشتری را به فرد مصرف کننده تحمیل می نماید.

میکرودرم ابریژن

علت سیاهی کشاله ران چیست ؟

علت سیاهی کشاله ران نیز مانند سیاهی زیر بغل است. عواملی مانند: چاقی و اضافه وزن، برهم خوردن تعادل هورمون ها در بدن، اصلاح موهای زائد با استفاده از ژیلت، رطوبت و تعرق زیاد و بسیاری موارد دیگر می توانند از دلایل ایجاد این مشکل باشند. دقت کنید که یکی از مهمترین دلایل ایجاد سیاهی در ناحیه کشاله ران، ابتلا به بیماری تنبلی تخمدان است. به همین علت بهتر است قبل از هر اقدامی برای رفع تیرگی کشاله ران ، ابتدا با پزشک متخصص مشورت نمایید.

سوالات متداول در رابطه با رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران

در ادامه به برخی از رایج ترین سوالات در رابطه با رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران پاسخ خواهیم داد.

ساده ترین راه برای رفع تیرگی کشاله ران و ناحیه تناسلی چیست؟

برای حل این مشکل دو راه پیش روی شماست. گزینه اول اینکه به پزشک مراجعه کنید و از روش هایی مانند لیزر درمانی یا کرم های سفید کننده شیمیایی بهره بگیرید و گزینه دوم اینکه از ماسک های خانگی در دوره های نسبتا بلند مدت تری استفاده نمایید و به مرور زمان و با کمترین هزینه برای رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران خود اقدام نمایید.

علت سیاه شدن پوست زیر بغل و کشاله ران چیست؟

عواملی مانند چاقی و اضافه وزن، برهم خوردن تعادل هورمون ها در بدن، اصلاح موهای زائد با استفاده از ژیلت، رطوبت و تعرق زیاد و بسیاری موارد دیگر می توانند از دلایل ایجاد این مشکل باشند.

آیا رفع تیرگی زیر بغل با استفاده از جوش شیر ین ممکن است؟

بله، شما می توانید با مراجعه به متن مقاله با روش رفع تیرگی زیر بغل با جوش شیرین آشنا شده و از آن برای درمان مشکل پوستی خود کمک بگیرید.

استفاده از حنا در رفع تیرگی زیر بغل موثر است؟

بله، استفاده از ترکیب ماست و حنا یکی از راه های رفع تیرگی زیر بغال و کشاله ران می باشد. طرز تهیه و روش استفاده از این ترکیب به طور کامل در متن مقاله نوشته شده است. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به متن مقاله مراجعه نمایید.

 

کلام آخر

در این مقاله به ارائه مطالبی کوتاه در رابطه با دلایل ایجاد تیرگی زیر بغل و کشاله ران و روش های رفع این مشکل پرداختیم. امیدواریم که مطالب گفته شده در این مقاله برای شما مفید واقع شده و توانسته باشیم تا گامی کوچک برای رفع مشکلات پوستی شما برداشته باشیم.

در پایان از شما تقاضا می کنیم تا در صورت داشتن اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع، مطالب مورد نظر خود را از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و سایر خوانندگان مجله زیبایی میس و مستر در میان بگذارید.

منابع

healthline