عوارض استفاده از ژیلت در ناحیه تناسلی

اصلاح موهای زائد بدن از زمان های قدیم بین عموم مردم رایج بوده است. استفاده از ژیلت برای اصلاح بدن یکی از روش های قدیمی و مرسوم بین عموم مردم است. استفاده طولانی مدت از این وسیله می تواند باعث ایجاد برخی مشکلات پوستی گردد. هدف از نگارش این مقاله ارئه توضیحاتی در خصوص مضرات استفاده از ژیلت و به خصوص عوارض استفاده از ژیلت در ناحیه تناسلی می باشد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به معایب و مزایای استفاده از ژیلت پی ببرید.

در این مقاله می خوانید:

  • فواید و عوارض استفاده از ژیلت
  • عوارض استفاده از ژیلت در ناحیه تناسلی
  • مضرات ژیلت یکبار مصرف
  • چند راهکار ساده برای کاهش عوارض استفاده از ژیلت در ناحیه تناسلی

 

فواید و عوارض استفاده از ژیلت

روش های متنوعی برای اصلاح بدن وجود دارد و استفاده از ژیلت تنها یکی از این روش ها است. در ادامه برخی از روش های رایج برای اصلاح بدن را به شما توضیح خواهیم داد.

لیزر درمانی: لیزر یکی از جدیدترین روش ها برای اصلاح موهای زائد است. این روش دارای هزینه نسبتا بالایی است اما مزایای زیادی دارد. مانند: رشد نکردن مجدد موها تا مدت طولانی، نازک و باریک شدن تارهای مو و…

وکس و اپیلاسیون: در این دو روش نیز با استفاده از مواد گوناگون، موهای زائد از پوست کنده می شوند. این دو روش نسبت به لیزر هزینه کمتری دارند اما برای انجام آن ها باید درد زیادی را تحمل کرد.

ژیلت: استفاده از ژیلت برای اصلاح بدن رایج ترین و کم هزینه ترین روش در میان روش های مذکور است. ژیلت هم دارای مزایا و معایب خود می باشد.

مزایای استفاده از ژیلت شامل: کم هزینه بودن، بدون درد بودن، سریع انجام شدن فرآیند اصلاح توسط ژیلت، انجام اصلاح توسط خود فرد و…. اشاره کرد، البته باید بدانید، در کنار آگاهی از فواید استفاده از ژیلت باید پوست خود را برای عوارض استفاده از ژیلت هم آماده کنید. برخی از این عوارض شامل: حساسیت پوستی، رشد سریع و مجدد موهای زائد، ایجاد لک و جوش قرمز ریز در سطح پوست و… می باشد.

عوارض استفاده از ژیلت در ناحیه تناسلی چیست؟

حساسیت پوستی، رشد سریع و مجدد موهای زائد، ایجاد لک و جوش قرمز ریز در سطح پوست و… تنها برخی از عوارض استفاده از ژیلت هستند.

 

عوارض استفاده از ژیلت در ناحیه تناسلی

رفع موهای زائد در ناحیه تناسلی یکی از دردسرهای همیشگی افرادی است که علاقه به اصلاح این بخش از بدن دارند. ناحیه تناسلی به دلیل داشتن پوست حساس، زمینه ی ایجاد حساسیت به مواد شیمیایی را دارد و نمی توان در این بخش از بدن زیاد به روش های شیمیایی مانند استفاده از کرم های موبر اتکا کرد. به همین علت بسیاری از افراد بدون آنکه هیچگونه آگاهی نسبت به عوارض استفاده از ژیلت داشته باشند، برای اصلاح این بخش از بدن از ژیلت استفاده می کنند. به همین دلیل ما برخی از عوارض استفاده از ژیلت را شرح خواهیم داد.

برخی از عوارض استفاده از ژیلت در ناحیه تناسلی به شرح زیر است:

  • بریدگی: در صورت بروز اشتباه و دقت نکردن، فرد می تواند باعث بریدن پوست خود شود.
  • خراش پوستی: حواس پرتی یا محکم کشیدن ژیلت روی پوست می تواند دلیلی برای ایجاد خراش روی پوست توسط ژیلت باشد.
  • تحریک پوست: استفاده روزانه از ژیلت بدون استراحت دادن به پوست، استفاده از تیغ ژیلت کهنه و کند، استفاده از ژیلت کثیف و… می تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی شود.
  • سودوفولیکولیت: سودوفولیکولیت یا فرو رفتن سر موهای بریده شده به داخل پوست یکی دیگر از مشکلاتی است که در اثر استفاده از ژیلت برای افراد رخ می دهد.
  • ایجاد جوش های التهابی: ژیلتی که در محیط مرطوب حمام نگه داری شود، تبدیل به موقعیتی مناسب برای رشد باکتری می گردد و در این صورت می تواند باعث ایجاد جوش های پوستی شود. البته باید توجه داشت که پوست های حساس در صورت استفاده از ژیلت های نو هم می توانند، دچار این مشکل گردند.

برای جلوگیری و کاهش دادن مضرات استفاده از ژیلت در ناحیه تناسلی بهتر است برای این ناحیه از یک ژیلت جداگانه استفاده کنید، بدین معنی که یک ژیلت برای اصلاح ناحیه تناسلی و یک ژیلت هم برای اصلاح سایر نقاط بدن خود داشته باشید. همچنین دقت کنید که از ژیلت یکبار مصرف برای ناحیه تناسلی استفاده نکنید. در ادامه دلایل مرتبط با این گفته را برای شما شرح خواهیم داد.

مضرات ژیلت یکبار مصرف

ژیلت های یکبار مصرف اغلب دارای 2 تا 5 تیغ هستند که این تیغ ها با فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته اند. همین امر باعث می شود تا پاک کردن موهای باقی مانده و پوست مرده ی قرار گرفته بین تیغ ها سخت شود و نتوان ژیلت های یکبار مصرف را به خوبی پاکسازی کرد. به همین دلیل است که این ژیلت ها یکبار مصرف هستند و باید پس از استفاده دور انداخته شوند. در غیر این صورت می توانند باعث ایجاد مشکلات پوستی شوند.

مورد دیگری که در رابطه با ژیلت های یکبار مصرف وجود دارد، کیفیت مواد اولیه آن هاست. بسیاری از این ژیلت ها از مواد اولیه نامرغوب تهیه شده اند. ممکن است از پلاستیک بازیافتی یا بی کیفیت برای ساخت دسته ژیلت استفاده شده باشد یا تیغ ژیلت از آلومینویم مرغوب ساخته نشده باشد. تمام این موارد می توانند دلیلی برای ایجاد عوارض ناشی از استفاده ژیلت یکبار مصرف باشند. پس توصیه ما این است که تا جای ممکن از ژیلت یکبار مصرف استفاده نکنید و در صورت استفاده هم آن را پس از یک بار استفاده کردن، دور بیاندازید.

مضرات استفاده از ژیلت ر ناحیه تناسلی چیست؟

چند راهکار ساده برای کاهش عوارض استفاده از ژیلت در ناحیه تناسلی

  • پس از هر بار استفاده از ژیلت، آن را به خوبی بشویید.
  • ژیلت را در خارج از محیط حمام نگه داری کنید.
  • از تیغ زدن پشت سرهم پوست خودداری کنید. بین هر مرتبه استفاده از ژیلت چند روز فرصت برای بازسازی به پوست خود بدهید.
  • هنگام اصلاح ژیلت را خیلی به سطح پوست فشار ندهید.
  • از اصلاح خشک بدن به شدت خودداری کنید و حتما از آب و صابون برای اصلاح استفاده نمایید.
  • از حرکت دادن تیغ ژیلت در خلاف جهت رشد موها تا جای ممکن بپرهیزید.

توجه به موارد مذکور می تواند مقداری از عوارض استفاده از ژیلت را در تمام نقاط بدن به خصوص در ناحیه تناسلی کاهش دهد.

در انتها

در پایان باید به شما یاد آور شویم که انتخاب روش اصلاح بدن هر شخص کاملا به انتخاب خود شخص مربوط است و هر فردی می تواند با توجه به نوع پوست، میزان هزینه، میزان وقت و…. نسبت به انتخاب روش اصلاح موهای زائد بدن خود اقدام نماید.

در این میان ژیلت یکی از رایج ترین روش های اصلاح بدن است که توسط تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل، در این مقاله برخی از عوارض استفاده از ژیلت را برای شما شرح دادیم تا با آگاهی و دید کاملتری برای اصلاح بدن خود تصمیم گیری کنید.

برخی سوالات متداول در زمینه معایب استفاده از ژیلت

 
استفاده از ژیلت برای اصلاح بدن چه معایبی دارد؟

رشد سریع و مجدد موها، تحریک پوست، خراش روی پوست و… همگی از عوارض ژیلت هستند.

عوارض استفاده از ژیلت در ناحیه تناسلی چیست؟

برای اطلاع از عوارض و معایب این روش می توانید به مقاله ما در وبلاگ میس و مستر مراجعه کنید.

مضرات ژیلت یکبار مصرف چیست؟

ایجاد جوش های ریز، قرمزی پوست، ایجاد حساسیت و… از جمله معایب ژیلت های یکبار مصرف هستند.

 

 

منبع:

gillettevenus