بهترین روش های لایه برداری پوست صورت در منزل

بدون شک یکی از بهترین و موثرترین اقداماتی که برای داشتن پوستی شفاف، زیبا و عاری از هر گونه آکنه و جوش می توان انجام داد، لایه برداری پوست صورت است که آن هم باید بر اساس نوع و جنس پوست انجام شود تا نتیجه ایده آلی داشته باشد.

چگونه صورت را لایه برداری کنیم؟

مسلما روش های مختلفی برای لایه برداری پوست در خانه وجود دارد که در میان آن ها روش های طبیعی و خانگی از محبوبیت بیشتری برخوردارند. در این مطلب از مجله سلامت و زیبایی میس و مستر مجموعه کاملی از انواع لایه بردارهای خانگی موثر را به تفکیک نوع پوست قرار داده ایم تا به کمک آن بتوانید پوست خود را لایه برداری کنید.

لایه برداری پوست صورت

معرفی لایه بردار قوی برای انواع پوست

به عنوان یک قاعده کلی بهتر است بدانید که بهترین روش لایه برداری صورت در خانه این است که این کار را بر اساس نوع پوست و جنس آن انجام دهید. به عنوان مثال کسی که پوست خشک و حساسی دارد، به هیچ عنوان نمی تواند از یک لایه بردار قوی استفاده کند. از سوی دیگر یک لایه بردار ملایم نمی تواند برای کسی که پوست چرب و پر جوشی دارد، مفید باشد.

مسئله مهم دیگری که در لایه برداری پوست صورت باید به آن توجه کنید، این است که نتیجه هیچ کدام از ماسک های لایه بردار و حتی قوی ترین لایه بردار پوست خانگی در کوتاه مدت حاصل نمی شود. بلکه برای رسیدن به پوستی شفاف و درخشان باید به صورت مداوم به لایه برداری پوست خود بپردازید.

بدون شک اکنون این سوال برایتان پیش خواهد آمد که هر کدام از ماسک های لایه بردار را چند مرتبه باید استفاده نمود؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت، تعداد دفعات لایه برداری پوست صورت کاملا به نوع پوست بستگی دارد. در همین راستا در ادامه این قسمت فاصله زمانی استاندارد استفاده از هر کدام از ماسک های لایه بردار در روتین پوست و به تفکیک نوع پوست خشک، چرب و معمولی شرح داده شده است.

  • پوست چرب: کسانی که پوست چربی دارند، باید بدانند که پوست آن ها نسبت به ماسک های لایه بردار مقاومت و تحمل بیشتری دارد و می‌توانند تا 5 بار در هفته هم از این لایه بردارها استفاده کنند.
  • پوست خشک: کسانی که پوست خشک و حساسی دارند، به هیچ عنوان نباید بیش از هفته ای یک بار پوست خود را لایه برداری کنند.
  • پوست نرمال و معمولی : کسانی که پوست نرمال و معمولی دارند، می توانند از هر نوع روش لایه برداری برای پوست صورت استفاده کنند. با این حال فقط می توانند در هر هفته یک یا حداکثر دو بار لایه برداری سطحی انجام دهند.

اگر قصد دارید، پوست صورتتان را در خانه لایه برداری کنید، باید با توجه به نوع پوست خود از مواد گیاهی و طبیعی مفید استفاده کنید تا پوستتان آسیبی نبیند.

بهترین لایه بردار پوست چرب خانگی

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که پوست چرب و مستعد انواع جوش و آکنه دارند؟

مراقبت و لایه برداری پوست صورت چرب، کار آسانی نیست. شما باید در انتخاب لایه بردار صورت خانگی دقت بیشتری به کار بگیرید؛ چرا که انتخاب و استفاده مواد نامناسب روی پوست چرب می تواند، چربی آن را تشدید کند و به دنبال آن جوش و آکنه روی پوست صورت ظاهر شود. در ادامه این قسمت به معرفی 3 لایه بردار خانگی برای پوست چرب می پردازیم.

بهترین ماسک لایه بردار خانگی برای پوست چرب

اگر قصد لایه برداری صورت در خانه با مواد طبیعی را دارید، از ماسک لیمو ترش و شکر غافل نشوید. دانه ‌های شکر این قدرت را دارند تا سلول های مرده سطح پوست را از بین ببرند و به پاکسازی و لایه برداری پوست صورت کمک نمایند. همچنین با لایه برداری پوست صورت خود با این ماسک احتمال بروز هر گونه جوش و آکنه را هم کاهش داده و پوستی نرم و روشن را برای خود به ارمغان بیاورید.

در کنار آن استفاده از لیمو ترش روی پوست چرب که سرشار از اسیدیته و آنزیم های متنوع می باشد، باعث کاهش اندازه منافذ پوست شده و میزان  phپوست را خنثی می نماید. تمامی این فعالیت ها در کنار هم باعث کاهش تولید بیش از حد چربی در پوست می شوند. به همین خاطر ماسک لیمو ترش و شکر را می توان به عنوان قویترین لایه بردار صورت برای پوست چرب استفاده نمود.

مواد مورد نیاز:

1 قاشق چای‌خوری آب لیمو ترش

2 قاشق چای‌خوری شکر قهوه ای یا شکر سفید

چند قطره عسل یا روغن زیتون

طرز تهیه لایه بردار خانگی و نحوه استفاده از آن:

برای لایه‌برداری پوست صورت به کمک این ماسک لایه بردار و روشن کننده پوست چرب باید شکر و عسل را به آب لیمو اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط کاملا یکدست شود. پس از آماده شدن ماسک آن را روی پوست خود بمالید و به مدت  5 تا  10 دقیقه اجازه دهید تا روی پوست باقی بماند. سپس پوست صورت خود را به خوبی شستشو دهید.

لایه ‌برداری صورت با شکر و لیمو ترش

ماسک لایه بردار صورت چرب با جوش شیرین و سرکه سیب

به جرات می توان گفت که یکی از مطمئن ترین روش های خانگی برای لایه برداری پوست صورت، استفاده از جوش شیرین در کنار سرکه سیب می باشد. جوش شیرین تعادل pH را حفظ کرده و از بروز جوش و آکنه پیشگیری می کند. علاوه بر این با کمک جوش شیرین به راحتی می توانید چربی های اضافی روی پوست خود را از بین ببرید و به لایه برداری پوست صورت خود بپردازید.

در کنار آن استفاده از سرکه سیب که یک ماده ضد باکتریایی و ضدعفونی کننده طبیعی است، خواص این ماسک را برای لایه برداری پوست چرب دوچندان کرده است. به همین علت می توان آن را به عنوان یک لایه بردار قوی برای لک صورت خانگی معرفی نمود.

مواد مورد نیاز:

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب

طرز تهیه و استفاده:

برای آن که بتوانید از خواص سرکه سیب و جوش شیرین به عنوان یک لایه بردار طبیعی پوست چرب استفاده کنید، لازم است تا این مواد را به میزان گفته شده با هم مخلوط نمایید. سپس آن را روی تمامی قسمت‎های صورت بمالید. سپس به محض این که احساس کردید پوست صورتتان خشک شده است، آن را با آب سرد بشویید. به یاد داشته باشید که این ماسک لایه بردار قوی خانگی برای پوست چرب مناسب است.

لایه برداری پوست با جوش شیرین و سرکه سیب

لایه برداری صورت با سفیداب

یکی از قدیمی ترین روش های لایه برداری پوست صورت در خانه ، استفاده از سفیداب است. این روش به ویژه برای کسانی که پوست بیش از حد چرب دارند و پوستشان به صورت مداوم جوش می زند، بهترین و قوی ترین ترین روش لایه‌ برداری پوست صورت است. سفیداب این قدرت را دارد تا سلول های مرده پوست را از بین برده و به رفع سریع جوش و لک پوستی کمک نماید.

مواد مورد نیاز:

یک عدد سفیداب یا روشور

مقداری گلاب

طرز تهیه و استفاده:

برای تهیه این ماسک خانگی لایه بردار پوست چرب ابتدا باید یک عدد سفیداب را در مقداری گلاب قرار دهید و به آن فرصت دهید تا مدت 10 تا 12 ساعت داخل گلاب خیس بخورد. بعد از گذشت این زمان سفیداب را به خوبی له کنید و مجددا با گلاب مخلوط نمایید. به همین سادگی ماسک شما آماده است و می توانید آن را برای چند دقیقه روی پوست صورت خود ماساژ دهید و پس از آن صورت خود را آب سرد بشویید. به عقیده بسیاری از افراد، سفیداب بهترین اسکراب لایه بردار خانگی است. 

ماسک صورت با سفیداب

لابه برداری پوست صورت باعث می شود تا سلول های مرده از پوست جدا شوند و جوش های زیر پوستی و سر سیاه نیز از بین بروند که در نهایت پوستی شفاف و درخشان را به ارمغان می آورد.

بهترین لایه بردار پوست خشک

بدون شک اگر شما هم پوست خشکی داشته باشید، ممکن است بارها شنیده باشید که پوست خشک نیاز به لایه برداری ندارد. در صورتی که افرادی که پوست خشک دارند برای آن که بتوانند پوستی زیبا، جوان و عاری از لک و جوش داشته باشند، لازم است تا پوست خود را لایه‌برداری نمایند.

لایه برداری پوست صورت خشک قدری حساس تر از پوست چرب است؛ چرا که در صورت هر گونه اشتباهی در انتخاب لایه بردار، پوست شما خشک تر شده و دچار مشکلات جدی خواهد شد. در ادامه به معرفی 3 ماسک لایه بردار خانگی برای پوست خشک می پردازیم.

بهترین لایه بردار خانگی با آووکادو

آووکادو یکی از بهترین موادی است که می توان برای لایه‌برداری پوست صورت خشک از آن استفاده کرد؛ چرا که حاوی چربی های سالمی است که با تکیه بر آن می تواند پوست را به خوبی تغذیه کرده و مشکلات پوست خشک را درمان نماید. این میوه جادویی علاوه بر آن که به لایه برداری پوست صورت کمک می کند، درخشندگی بی نظیری هم روی بافت پوست ایجاد کرده و از بروز جوش و آکنه جلوگیری می نماید.

مواد مورد نیاز:

یک عدد آووکادو

یک قاشق چای خوری عسل

یک قاشق چای خوری خامه

طرز تهیه و استفاده:

برای تهیه این لایه بردار طبیعی پوست صورت ابتدا باید آووکادو را خرد کنید و دو قاشق چای‌خوری از آن را با یک قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری خامه مخلوط نمایید. بدین ترتیب ماسک میوه ای شما آماده است. اما اگر حس کردید ترکیب به دست آمده غلیظ است، می توانید برای رفع این غلظت چند قطره گلاب که آن هم برای پوست خواص متعددی دارد را اضافه نمایید. سپس مواد را روی پوست صورت خود بمالید و پس از گذشت تقریبا 10 تا 15 دقیقه صورت خود را بشویید.

ماسک صورت آووکادو

اسکراب با جودوسر

در میان انواع لایه بردار پوست صورت ، لایه‌برداری به کمک جو دوسر از محبوبیت بسیاری برخوردار است. شما می‌ توانید برای لایه برداری سریع صورت در خانه از این ماده استفاده کنید. دانه های ریز جو این قدرت را دارد تا سلول های مرده پوست را با حفظ رطوبت پوست از بین ببرد. به همین خاطر جو دو سر برای لایه برداری پوست صورت خشک بسیار پرکاربرد است.

این ماسک با لایه برداری پوست و از بین بردن جوش های سرسیاه، پوستی شفاف و درخشان را به شما هدیه خواهد کرد و به عقیده بسیاری از افراد بهترین لایه بردار صورت خانگی است. وجود مواد دیگری همچون روغن بادام و عسل به تغذیه و رطوبت هر چه بیشتر پوست های خشک کمک می کند.

 مواد مورد نیاز:

4 قاشق غذاخوری جو دوسر

1 قاشق غذاخوری عسل

2 قاشق غذاخوری روغن بادام

1 عدد سیب

طرز تهیه و استفاده:

به منظور تهیه این لایه بردار قوی پوست صورت خانگی لازم است تا جو دوسر را با عسل و روغن بادام اضافه کرده و مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. سپس سیب را خرد کرده و آن را هم به مواد اضافه نمایید. بدین ترتیب ماسک شما آماده است و می توانید آن را روی پوست صورت خود به صورت دایره ای ماساژ داده و اجازه دهید تا 15 دقیقه روی صورتتان بماند. سپس پوستتان را آب سرد بشویید.

ماسک لایه بردار با جودوسر

لایه برداری پوست صورت با نمک

نمک را به تنهایی می توان یک لایه بردار صورت خانگی و در عین حال ملایم نامید؛ چرا که به خوبی می تواند، سلول های مرده پوست را از بین ببرد. همچنین نمک می تواند برای لایه برداری پوست صورت خشک هم مناسب باشد، زیرا دارای املاحی است که به نرم شدن پوست و بازگشتن رطوبت به آن کمک شایانی می کند.

در این ماسک علاوه بر نمک، یک روغن لایه بردار قوی هم وجود دارد که غنی از اسیدهای چرب است و وجود همین اسیدهای چرب باعث می شود تا در کنار لایه‌برداری پوست صورت، پوست خشک هیچ آسیبی نبیند و مرطوب گردد.

مواد مورد نیاز:

یک چهارم پیمانه نمک دریا

نصف پیمانه روغن زیتون

طرز تهیه و استفاده:

نمک و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا مخلوطی خمیری شکل حاصل شود. اکنون ماسک شما آماده است و می توانید آن را روی پوست خود بمالید تا از نتایج خیره کننده این لایه بردار پوست خانگی لذت ببرید.

لایه برداری با نمک

برای کمک به لایه برداری پوست های خشک از ماسک های خانگی استفاده کنید که حاوی روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون باشند.

لایه برداری پوست نرمال یا معمولی

اگر پوستتان نه خشک است و نه چرب، پس شما پوست معمولی و نرمال دارید. بهتر است بدانید که شانس با شما یار است؛ چرا که پوست نرمال بهترین نوع پوست می باشد. دلیل آن هم این است که مشکلات این نوع پوست از سایر انواع پوست کمتر است و برای انتخاب ماسک لایه بردار پوست هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. افرادی که پوست نرمالی دارند، برای لایه برداری پوست صورت خود به راحتی می توانند از انواع لایه بردارهای خانگی بهره بگیرند. با این حال در ادامه این قسمت به معرفی 2 مورد از بهترین ماسک های لایه بردار خانگی می پردازیم.

ماسک سیب و عسل

بهترین ماسک لایه بردار طبیعی پوست به ویژه برای کسانی که پوست نرمال و معمولی دارند، ماسک سیب و عسل می باشد. سیب و عسل هر دو این قابلیت را دارند تا سلول های مرده پوست را از بین ببرند و در نهایت باعث پاکسازی و لایه برداری کامل پوست شوند.

مواد لازم:

یک عدد سیب

دو قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه و طریقه لایه برداری صورت در خانه:

ابتدا سیب را رنده کنید و پس از اضافه نمودن عسل به آن، مواد را به خوبی با هم مخلوط نمایید. ترکیب حاصل را حدودا به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و پس از آن صورت خود را با سرد بشویید.

ماسک سیب و عسل

ماسک روغن زیتون و زرده تخم مرغ

ماسک روغن زیتون و زرده تخم مرغ جزو قوی ترین ماسک ها برای لایه برداری پوست صورت محسوب می شود؛ چرا که هر دو مواد موجود در این ماسک یعنی هم روغن زیتون و هم زرده تخم مرغ دارای خاصیت لایه برداری، رطوبت رسانی و درخشان کنندگی پوست می باشند.

مواد مورد نیاز:

یک قاشق چای خوری روغن زیتون

دو قاشق چای خوری سبوس گندم

یک عدد زرده تخم مرغ

طرز تهیه و استفاده:

برای تهیه این ماسک لایه بردار خانگی تمامی مواد گفته شده را با هم مخلوط نمایید. مواد را به قدری با هم مخلوط کنید تا ترکیب حاصل کاملا یکدست شود. سپس ترکیب به دست آمده را روی پوست خود قرار دهید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید تا روی پوست باقی بماند. پس از گذشت این مدت می توانید صورت خود را بشوئید.

ماسک روغن زیتون و زرده تخم مرغ

دقت کنید که لایه برداری بیش از حد می تواند باعث آسیب دیدن پوست شما شود.

سوالات متداول پیرامون لایه برداری صورت

بدون شک پس از آشنایی با روش های لایه برداری پوست صورت، سوالات بسیاری برای شما پیش آمده است. به همین خاطر در ادامه این قسمت به 4 مورد از رایج ترین آن ها پاسخ داده می شود.

آیا همه انواع پوست به لایه بردار نیاز دارند ؟

بله. همه انواع پوست برای از بین بردن سلول های مرده خود و روشن و شفاف شدن به ماسک های لایه بردار نیاز دارند.

چگونه پوست صورت را لایه برداری کنیم ؟

مطالعه این مقاله می تواند شما را با انواع گوناگون ماسک خانگی و طرز تهیه هر کدام از آن ها برای پوست های چرب، خشک و نرمال آشنا نماید. بنابراین برای آشنایی با روش های لایه برداری پوست صورت خود می توانید این مقاله را به طور کامل مطالعه نمایید.

آیا انجام مکرر لایه‌برداری پوست صورت خطر دارد؟

لایه برداری بیش از حد پوست صورت به ویژه در کسانی که پوست خشک و حساسی دارند، می‌تواند باعث ایجاد خشکی، خارش، قرمزی و رنگ غیر یکنواخت پوست آن ها شود. بنابراین بهتر است از ماسک های لایه بردار در حد اعتدال استفاده نمایید.

بهترین کرم لایه بردار پوست صورت کدام است؟

در لیست زیر به معرفی و بررسی اجمالی 3 نمونه کرم که هر کدام جزو قویترین کرم لایه بردار پوست صورت هستند، می پردازیم.
کرم لایه بردار پوست مورد که برای کسانی که پوست خشکی دارند، بسیار مناسب است.
کرم لایه بردار آلفا هیدروکسی اسید سینره برای انواع پوست مناسب است و می توان از آن به عنوان بهترین لایه بردار برای جای جوش استفاده کرد.
کرم لایه بردار پوست ایو روشه بهترین کرم لایه بردار برای پوست چرب می باشد.

 

کلام آخر

شما با مطالعه این بخش از مجله سلامت و زیبایی میس و مستر با چند نمونه از ماسک های لایه بردار خانگی برای انواع پوست خشک، چرب و معمولی آشنا شدید. حال اگر اگر زمان کافی برای تهیه این ماسک‌های طبیعی را ندارید، می‌توانید از انواع کرم های لایه بردار که برای لایه برداری قوی پوست صورت شما مفید هستند را استفاده نمایید. در همین راستا فروشگاه اینترنتی میس و مستر این امکان را برای شما فراهم کرده است تا این گونه کرم ها را با صرف کمترین زمان و هزینه و در عین حال بالاترین کیفیت را به صورت آنلاین خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

منابع

martiderm