راهنمای خرید لیست لوازم آرایشی و بهداشتی عروس و داماد

همه افراد به خصوص خانم‌ها از چندین ماه قبل از مراسم عروسی‌شان روزهای پراسترسی را می‌گذرانند. در این بین، داشتن لیست خرید لوازم آرایش عروس هم از جمله رسومی است که از دیرباز دغدغه تازه عروس و دامادها بوده است. بنابراین یکی از چیزهایی که در این دوران بسیار به کارتان می‌آید، تهیه لیست لوازم ارایشی عروس و داماد است. هرچند امروزه معمولا عروس و دامادها براساس قدرت خرید و سلیقه و نیازشان، خرید خود را انجام می‌دهند، اما به هر حال پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید این لیست را تهیه کنید؛ چرا که ممکن است به علت نداشتن تجربه کافی دچار اشتباه شوید یا با تشویق فروشندگان لوازمی را خریداری کنید که برای شخص شما کاربردی نیست.

علاوه بر این اگر قصد خرید اینترنتی داشته باشید، داشتن لیست لوازم آرایش عروس و داماد باعث صرفه جویی در وقت شما می‌شود. در این مقاله لیست کامل لوازم و وسایل آرایش عروس و ضروریاتی را که نباید در لوازم آرایش عروس و داماد از قلم بیاندازید، ذکر کرده‌ایم.

لیست لوازم آرایشی عروس

  • پرایمر

پرایمر یکی از محصولاتی است که باید در لیست لوازم آرایش بانوان قرار بگیرد؛ چراکه یکی از نکات بسیار مهم برای داشتن یک آرایش یکنواخت و ماندگار، استفاده از پرایمر است. با مصرف پرایمر می‌توانید پوست خود را قبل از استفاده از کرم پودر زیرسازی کرده و دوام و ماندگاری آرایش خود را افزایش دهید. خرید یک پرایمر، شما را از خرید لوازم آرایشی که صرفا به علت ماندگاری طولانی مدت، قیمت بالایی دارند، بی‌نیاز می‌کند. بنابراین بهتر است، نام این محصول آرایشی را در لیست ست لوازم آرایش عروس وارد کنید.

  • کرم پودر و پنکک

مهم‌ترین نکته در خرید و انتخاب کرم پودر و پنکک در یک لیست کامل لوازم آرایشی عروس این است که کرم پودری متناسب با رنگ پوست‌تان تهیه کنید. حتی اگر می‌خواهید پوست‌تان روشن‌تر به نظر برسد، کرم پودری را انتخاب کنید که فقط یک درجه از شما روشن‌تر باشد. پنکک را هم بهتر است از همان برند کرم پودر تهیه کنید؛ چرا که در این صورت سازگاری بیشتری با هم خواهند داشت. نکته دیگر هنگام خرید کرم پودر، توجه به نوع پوست (چرب، خشک و مختلط) است که در مقاله دیگری راهنمای مفصلی درباره آن آماده کرده‌ایم.

  • کرم‌های BB و یا CC

استفاده روزانه از کرم پودر می‌تواند سلامت پوست شما را به خطر بیندازد؛ بنابراین توصیه می‌شود خرید کرم‌های BB یا CC را در لیست کامل لوازم آرایش عروس خود از قلم نیندازید. این کرم‌ها در واقع مرطوب کننده‌هایی هستند که رنگی بوده و معمولا ضدآفتاب هم محسوب می‌شوند. بنابراین گزینه خوبی برای مصرف روزانه شما هستند.

” یکی از محبوب‌ترین این محصولات، بی بی کرم و سی سی کرم گلدن رز است که با بافت نرم و سبکی که دارد به خوبی روی پوست پخش شده و پوشانندگی کاملی برای پوست شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید نمونه اورجینال این کرم‌ها را از فروشگاه اینترنتی میس و مستر تهیه کنید.”

خرید لیست لوازم آرایشی و بهداشتی عروس و داماد

  • اسفنج‌ یا پدهای آرایشی

یکی دیگر از وسایل میکاپ عروس که بهتر است آن را همراه با لیست لوازم آرایش خریداری کنید، اسفنج یا پدهای آرایشی است که با استفاده از آن‌ها، کرم بهتر روی پوست پخش می‌شود. علاوه براین با استفاده از این ابزار می‌توانید جوش و جای جوش را محو کرده و پوست بی‌عیب و نقصی داشته باشید.

  • رژگونه

رژگونه هم یکی دیگر از مواردی است که بهتر است در لیست لوازم آرایش عروس باشد اما تنوع زیاد محصولات رژگونه ممکن است شما را سردرگم کند. خرید پالت‌های رژگونه با چندرنگ مختلف، می‌تواند بسیار کاربردی و البته وسوسه ‌انگیز باشد اما اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید، رژگونه‌هایی که تنها دو رنگ صورتی و هلویی دارند، کافی است. این دو رنگ معمولا به هر نوع آرایشی می‌آیند.

  • رژلب و مداد لب

لیست ست کامل لوازم آرایش عروس بدون رژلب یک چیز بسیارمهم را کم دارد. اگر پوست تیره‌ای دارید، بهتر است از رژلب‌های پررنگ‌تر مانند قرمز تیره و بنفش استفاده کنید. رژهای قهوه‌ای روشن و یا صورتی بیشتر مناسب خانم‌هایی است که پوست روشنی دارند. علاوه بر این، می‌توانید یک یا دو رنگ رژلب 24 ساعته برای مراسم‌های خاص درنظرداشته باشید. مداد لب هم کمک می‌کند رژلب دور لب‌ها پخش نشود و همچنین ماندگاری آن را افزایش می‌دهد.

  • پالت سایه چشم

سایه چشم تاثیر زیادی در زیبایی چشم‌ها دارد و جذابیت آن‌ها را دوچندان می‌کند. سعی کنید ترجیحا به جای خرید سایه چشم‌های تک رنگ، پالت‌های سایه چشم را تهیه کنید تا بتوانید در مجالس مختلف آرایش متنوع‌تری داشته باشید. معمولا پالت‌هایی که حاوی دو تا پنج رنگ اصلی هستند، برای کیف لوازم آرایش‌تان کافی است. وجود یک پالت سایه چشم در لیست لوازم آرایش هر خانمی ضروری به نظر می رسد.

پالت سایه چشم

  • مداد و خط چشم

بسته به سلیقه و مهارت‌تان می‌توانید مداد چشم‌های ژله‌ای و جامد و یا مایع را در لیست لوازم آرایش خود قرار دهید. اگر چندان مهارتی در کشیدن خط چشم ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از مدادهای جامد استفاده کنید که تسلط روی آن‌ها بیشتر است.

  • ریمل چشم

یکی دیگر از وسایل آرایشی عروس در لیست لوازم آرایشی ریمل است. ریمل‌های مشکی رنگ برای اکثر افراد مناسب است (مگر آن که موهای بور و روشنی داشته باشید). برای تشخیص اینکه آیا رنگ ریمل واقعا سیاه است یا خیر، با برس مقداری از آن را روی دستمال کاغذی بکشید. اگر احساس کردید بیشتر به رنگ خاکستری است، از خرید آن منصرف شوید. ریمل‌های رنگی هم گزینه خوبی برای تنوع بخشیدن به آرایش‌تان هستند. قرار دادن نام ریمل چشم در لیست لوازم آرایش برای تمامی باتوان ضروری به نظر می رسد.

  • پاک کننده آرایش

خوابیدن با آرایش باعث می‌شود پوست‌تان زودتر چروک شده و جوش بزند. بنابراین به هیچ عنوان این یک قلم را از لیست لوازم آرایش خود حذف نکنید. برای پاک کردن ریمل، مداد و سایه چشم از پاک‌کننده‌های مخصوص آرایش چشم استفاده کنید. برای پاکیزگی کامل صورت‌تان هم می‌توانید شستشو را در دو مرحله انجام دهید. به این ترتیب که یک بار با استفاده از شیرپاک‌کن یا بالم پاک‌کننده آرایش مواد آرایشی و گرد و غبار را از روی صورت‌تان بزدایید. سپس صورت‌تان را با پاک‌کننده‌هایی مثل فوم، ژل و یا پاک‌کننده‌های کرمی بشویید.

  • لاک و لاک پاک‌ کن

لاک و لاک پاک کن از دیگر محصولات ضروری در لیست لوازم آرایش عروس هستند. خرید و استفاده از لاک‌های مات و براق علاوه بر زیبایی بخشیدن به ناخن‌ها، اگر کیفیت مطلوبی داشته باشند، سلامت ناخن‌های‌تان را هم تضمین می‌کنند. در خرید لاک‌ به غلظت آن توجه داشته باشید که خیلی رقیق یا غلیظ نباشد، قلم‌موی انعطاف پذیری داشته باشد، زود خشک شود و ظاهر یکدستی را روی ناخن‌های‌تان ایجاد کند (دون دون نشود).

مدل لاک پاک کن هم به نظر خودتان بستگی دارد ولی در مجموع بهتر است بدانید لاک پاک کن‌های استونی قدرت پاک‌کنندگی بیشتر و سریع‌تری دارند اما ناخن‌ها را خشک می‌کنند؛ در مقابل لاک پاک‌کن‌های غیراستونی ملایم‌تر هستند و برای استفاده مکرر گزینه بهتری محسوب می‌شوند.

مواردی که گفته شد، مهم‌ترین لوازمی هستند که باید در لیست لوازم آرایش برای کیف آرایش عروس خانم‌ها درنظرگرفته شوند. از جمله لوازم آرایشی مورد نیاز عروس ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. شما می‌توانید بسته به نیاز خود هر کدام را که خواستید، هنگام خرید عروسی تهیه کنید:

  • وسایل برقی مانند سشوار و اتوی مو، بابلیس، اپیلیدی، مسواک برقی
  • ابزارهای آرایشی مانند برس رژگونه و ابرو، انواع برس و شانه مو، موچین، قیچی آرایشی، مژه مصنوعی، فرمژه، لنز چشم، انواع گل سر و کلیپس مو، آینه
  • محصولات مراقبت از پوست و مو مانند کرم مرطوب کننده و آبرسان، کرم ضدآفتاب، اسکراب و ماسک‌های صورت، کرم دور چشم و لوسیون بدن؛ شامپو و نرم کننده و ماسک‌های تقویت کننده مو
  • محصولات آرایش مو مانند اسپری حالت دهنده و ژل مو
  • خوشبوکننده‌ها مانند عطر، اسپری و مام

موارد مذکور از جمله مواردی هستند که میتوانند در لیست لوازم آرایش قرار بگیرند.

لیست لوازم آرایشی بهداشتی داماد

برعکس چیزی که عموم افراد فکر می‌کنند، خرید لوازم آرایشی فقط مختص عروس خانم‌ها نیست و قبل از خرید عروسی، باید برای داماد هم لیست لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه شود. در ادامه کامل‌ ترین لیست لوازم آرایشی و وسایل بهداشتی داماد را فراهم کرده‌ایم که هنگام خرید عروسی بسیار به دردتان می‌خورد.

لیست خرید لوازم آرایش داماد به شرح زیر است:

  • وسایل اصلاح صورت ضروری در لیست لوازم آرایش آقایان: فرچه، کاسه، خمیر ریش، تیغ اصلاح، ژیلت، افترشیو
  • وسایل برقی ضروری در لیست لوازم آرایش آقایان: سشوار، ریش تراش، مو زن گوش و بینی، اتوی مو
  • ابزارهای مراقبت از پوست ضروری در لیست لوازم آرایش آقایان: کرم دست و صورت، مرطوب کننده لب (بالم لب)، کرم‌ ضدآفتاب مردانه
  • وسایل بهداشتی ضروری در لیست لوازم آرایش آقایان: صابون، مسواک دستی یا برقی و خمیردندان
  • وسایل خوشبوکننده بدن ضروری در لیست لوازم آرایش آقایان: ادوکلن، اسپری ضدبوی عرق و مام زیر بغل
  • ابزارهای اصلاح و مراقبت از مو ضروری در لیست لوازم آرایش آقایان: برس معمولی و شانه جیبی، شامپو، نرم کننده، ژل و واکس مو، تافت

بهترین مارک‌ لوازم آرایش عروس

دغدغه بسیاری از عروس خانم‌ها بعد از اینکه لیست لوازم آرایش موردنیازشان را تهیه کردند، این است که این لیست را باید از چه برندی تهیه کنند. معمولا محصولات برندهای معروف و معتبر، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که به راحتی از دیگر برندهای متفرقه قابل شناسایی هستند. کیفیت این محصولات به طور واضحی بهتر است، معمولا رنگ‌های خاص و غیراصلی در بین برندهای برتر یافت می‌شود، دوام و ماندگاری مطلوبی دارند و اصالت و سلامت مواد تشکیل دهنده آن‌ها تنها با یک بار استفاده قابل شناسایی است. شما می توانید مارک لوازم آرایشی عروس خود را از بین این برندها انتخاب کنید.

البته بسیاری از عروس خانم‌ها به توصیه فروشندگان ترجیح می‌دهند لوازمی را تهیه کنند که ماندگاری بسیاربالایی دارد؛ اما توجه داشته باشید که این نوع محصولات معمولا مقادیر زیادی سرب دارند و می‌توانند باعث مسمومیت و لکه‌ها و دیگر آسیب‌های پوستی شوند، بنابراین بهتر است این محصولات جزو موارد مصرفی روزانه شما نباشند و تنها در موقعیت‌های خاص از آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این، توجه به تاریخ انقضا نیز، حتی اگر از برند معتبری قصد خرید لوازم آرایشی و وسایل بهداشتی عروس را دارید، الزامی است. در ادامه به معرفی معتبرترین و معروف‌ترین تولیدکننده‌های لوازم آرایشی، برای تکمیل لیست لوازم آرایش خود قبل از آن که به خرید عروسی بروید، می‌پردازیم.

  • برند مک MAC در لیست لوازم آرایش عروس

یکی از مشهورترین برندهای لوازم آرایش، مک است که 500 فروشگاه مستقل‌ آن در کشورهای مختلف جهان وجود دارند و گردش مالی سالیانه آن‌ها به حدود 1 بیلیون دلار می‌رسد. محصولات این برند با کیفیت و تنوع بالا، در بین افراد مشهور و سلبریتی‌ها هم طرفداران بسیاری دارد. شما می توانید نام محصولات این برند را در لیست ست لوازم آرایشی عروس خود قرار دهید. از آنجایی که اخیرا محصولات مک تقلبی (به خصوص در بین فروشندگان مترو) زیاد شده، مطالعه نکات زیر در تشخیص نوع اصل این محصولات می‌تواند بسیار کمک کننده باشد:

  1. قیمت بسیار پایین محصول می‌تواند نشانه‌ای برای تقلبی بودن محصولات مک باشد؛
  2. معمولا کف محصولات مک شماره و یا اسم رنگ نوشته شده است؛
  3. روی درب محصولات (مانند کرم پودرها) کلمه A.C با فونت خاصی نوشته شده؛
  4. در خرید سایه چشم‌های مک دقت کنید که محصولات اصل هیچ وقت آینه، برس و یا قلم‌موی کوچک ندارند.
  • لویی ویدمر Louis Widmer

برای خرید محصولات تخصصی مراقبت از پوست در لیست لوازم آرایش بانوان، پیشنهاد ما برند لویی ویدمر است. شرکت لویی ویدمر با شعار تولید محصول برپایه کیفیت، طی چندین دهه بسیار در زمینه تولید محصولات مراقبت از پوست درخشیده است. محصولات این برند از مواد اولیه ساخت سوئیس تولید شده و کیفیت عالی و ماندگاری بالای آن‌ها بر روی پوست باعث شده طی سال‌های متمادی مشتریان پروپاقرصی داشته باشد. از جمله محصولات پرطرفدار، کرم روز لویی ویدمر است که حاوی فیلتر UV بوده و علاوه بر محافظت از پوست، صورت را عمیقا مرطوب نگه می‌دارد. شما می توانید نام این برند را با اطمینان خاطر در لیست لوازم آرایشی بهداشتی عروس وارد کنید.

  • لورئال L’OREAL

لورئال از جمله برندهای تولیدکننده لوازم آرایشی باکیفیت و مقرون به صرفه است که به خصوص برای خرید لیست وسایل آرایشی عروس می‌تواند گزینه ایده آلی باشد. این شرکت فرانسوی سال‌های زیادی است که لوازم آرایشی لوکس و یاکیفیت خود را با قیمتی منطقی و مقرون به صرفه تولید و عرضه می‌کند. چه قصد خرید کرم پودر از این برند داشته باشید، چه رژلب و ریمل، این برند شما را ناراضی نخواهد کرد. قرار دادن نام محصولات این برند در لیست لوازم آرایش عروس، باعث نارضایتی شما نخواهد شد. 

  • شنل CHANEL

برند شنل در زمینه مد و پوشاک فعالیت داشت اما کم کم وارد تولید محصولات دیگری مانند کیف، عطر و لوازم آرایش هم شد. در لوازم آرایش شنل خلاقیت بسیاری به چشم می‌خورد و در واقع محصولات این برند هم جز کالاهای لوکس و گران قیمت به شمار می‌رود. تنوع بالا و کیفیت مطلوب محصولات شنل، مطابق سلیقه مشتریانی است که به خصوص حس ظرافت و ذوق هنری برای آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. شما می توانید از محصولات شنل در لیست لوازم آرایش خود بهره بگیرید.

سوالات متداول مربوط به لیست لوازم آرایش عروس و داماد

در ادامه به برخی از سوالات رایج در خصوص لیست لوازم آرایش عروس و داماد پاسخ خواهیم داد.

لیست لوازم آرایش عروس شامل چیست ؟

پکیج لوازم آرایش برای عروس می‌تواند دربرگیرنده موارد زیادی باشد که شاید برای شخص شما کاربردی نیست. در این مقاله به مهم‌ترین لوازم آرایشی که در خرید عروسی‌تان می‌توانید تهیه کنید، اشاره کردیم اما قبل از هرچیز پیشنهاد می‌کنیم طبق نیازتان و بودجه‌ای که برای خرید درنظرگرفته‌اید، عمل کنید.

لوازم آرایش عروس از کجا بخریم ؟

همان طور که می‌دانید فروشگاه‌های حضوری و آنلاین بسیاری اقدام به عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی کرده‌اند. واضح است که خرید اینترنتی بسیار در وقت شما صرفه جویی خواهد کرد اما توجه داشته باشید که خرید خود را تنها از فروشگاه‌های معتبری که محصولات اورجینال برندها را عرضه می‌کنند (مانند فروشگاه اینترنتی میس و مستر) انجام دهید و سلامت و زیبایی خود را تضمین کنید.

لوازم آرایش عروس چه مارکی خوبه ؟

علاوه بر برندهای گفته شده در این مقاله، دیگر برندهای معتبر دیگر در زمینه تولید لوازم آرایش عبارتند از: کلینیکClinique ، مایبیلینMaybelline ، اربان دیکی Urban Decay، رولون Revlon، اتود Etude. نکته‌ای که درمورد انتخاب برند حائز اهمیت است این است که ممکن است تمام لوازم آرایشی یک برند کیفیت مطلوبی نداشته باشد؛ از این رو پیشنهاد می‌کنیم اصرار به خرید تمام لیست لوازم ارایش عروس را از یک برند نداشته باشید.

لوازم آرایش عروس چی بخرم ؟

در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین لیست لوازم آرایش عروس را به شما معرفی کنیم. با مراجعه به متن مقاله می توانید با تمام موارد ضروری در این لیست آشنا شوید.

چه لوازم آرایشی برای عروس بخریم ؟

رژ لب، کرم پودر، ریمل، ضد آفتاب و بسیاری موارد دیگر که همگی در لیست لوازم آرایش عروس قرار دارند را می توانید در این مقاله بیابید.

 

منابع

wedabout