معرفی انواع کاندوم مردانه - اینفوگرافیک

کاندوم مردانه یکی از وسایل ضروری برای حفظ بهداشت جنسی در طول رابطه زناشویی است. استفاده از کاندوم در تمام کشورهای جهان امری رایج و ضروری می باشد. این وسیله با هدف جلوگیری از انتقال بیماری های جنسی و عفونی مانند ایدز و همچنین جلوگیری از بارداری های ناخواسته استفاده می شود. کاربرد کاندوم به این صورت است که با قرار گرفتن روی آلت مردانه از رسیدن مایع منی به رحم زن جلوگیری می نماید.

کاندوم به دو نوع مردانه و زنانه تقسیم می شود. کاندوم زنانه در بیشتر کشورهای جهان استفاده نمی شود؛ چراکه پوشیدن کاندوم زنانه نسبت به کاندوم‌مردانه سخت تر بوده و همچنین هزینه سنگین تری را به مصرف کنندگانش تحمیل می نماید.

این در حالی است که شرایط برای کاندوم مردانه متفاوت است. استفاده ازاین نوع کاندوم به قدری زیاد است که تولیدکنندگان آن، مدل های مختلفی از کاندوم را برای رضایت بیشتر مصرف کنندگان، تولید کرده اند. از انواع این کاندوم ها می توان به کاندوم ساده یا کلاسیک، کاندوم خاردار و کاندوم برقی اشاره کرد.

کاندوم‌های خاردار به دلیل محبوبیت و ایجاد لذت مضاعف در زوجین مورد استقبال بیشتر زوجین قرار گرفته اند و به همین علت هم به انواع گوناگونی تقسیم می شوند. کاندوم های عروسکی یا فاندوم، کاندوم حلقوی، کاندوم خاردرشت و کاندوم فضایی از معروف ترین مدل های کاندوم های خاردار هستند که استفاده از هرکدام با هدف خاصی صورت می گیرد.

از مزایای کاندوم مردانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نوع از کاندوم به راحتی مور استفاده قرار می گیرد.
  • تقریبا در تمامی مراکز فروشگاهی و داروخانه ها قابل خریداری است.
  • قیمت مناسبی دارد.
  • تمامی انواع کاندوم ها یکبار مصرف هستند.
  • برای جلوگیری از بارداری ناخواسته، درصد اطمینان بالایی دارند.
  • از ابتلا به بیماری های مقاربتی به طور کامل جلوگیری می نمایند.
  • وجود مدل های مختلف کاندوم مردانه سبب احساس رضایت و ارضای حس تنوع طلبی دو طرف در رابطه جنسی می گردد.

معرفی انواع کاندوم مردانه - اینفوگرافیک